Gå til innhold

Nye håndtak til kjøkkenskap og -skuffer


Grooo

Anbefalte innlegg

Vi skal pusse opp ett gammelt kjøkken i leiligheten vi leier. Siden vi bare leier blir det ikke all verden med penger vi skal legge i dette, så i hovedsak blir det vel å male over alt på nytt + sette på nye håndtak. IKEA har masse håndtak her, men det er ikke så lett å velge... Synes dette ser veldig fint ut, men det finnes kun i 96 og 128 mm, og er dessuten ganske dyrt i forhold til de andre. Noen som har sett noe lignende andre steder? Jernia, Obs, Byggmakker... Er jo mange som selger slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Twigi ulogget

Det er nok ikke dyrt i forhold til andre butikker. Jeg har noen lignende på mine kjøkkenskap, og de kostet bortimot 150 per stk...... Veldig mye av håndtak i børstet stål/forkrommet koster mye, og sjelden under 100 kr/stk i andre forretninger enn IKEA.

Det du bør tenke på, er at hvis skuffene dine har kun knott idag, er det mye jobb å sparkle det ene hullet helt jevnt, for deretter å bore to parallelle hull til håndtak. Da kan det lønne seg å sette på knott på skuffene og håndtak på skapene. IKEA hadde ihvertfall for noen uker siden runde, stilige knotter i stål som kosten kr 15 for 6 stk.

Jeg har en kombinasjon av lange, smale håndtak på skapdører og små, runde knotter på skuffer. Stilig!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twigi:

Nei, det er aldeles ikke dyrt i forhold til andre steder! Men når det er snakk om en leilighet vi kanskje bare blir boende i ett års tid til, da vil vi gjerne gjøre det så rimelig som mulig. Men selvfølgelig må det se bra ut også!

Grunnen til at vi skal fikse opp skapdørene er nettopp det du nevner med sparkling av hull.. Det er vanlige runde knotter på alle dører og skuffer nå, og hullene er flere steder større en selve knotten!!! Derfor må vi uansett gjøre en stor jobb med å sparkle dørene, og knottene må rett og slett flyttes på omtrent alle dører og skuffer fordi det ikke er mere treverk igjen der knottene er nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å male de dere har nå? Vi har tenkt til å gjøre det med de dørhåndtakene vi har på skapdørene våre. Det er snakk om 30 dørhåndtak, så det blir veldig dyrt å bytte alle. Så vi har vurdert å kjøpe spraymaling og male dem i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare lille meg...
Vi skal pusse opp ett gammelt kjøkken i leiligheten vi leier. Siden vi bare leier blir det ikke all verden med penger vi skal legge i dette, så i hovedsak blir det vel å male over alt på nytt + sette på nye håndtak. IKEA har masse håndtak her, men det er ikke så lett å velge... Synes dette ser veldig fint ut, men det finnes kun i 96 og 128 mm, og er dessuten ganske dyrt i forhold til de andre. Noen som har sett noe lignende andre steder? Jernia, Obs, Byggmakker... Er jo mange som selger slikt...

Vi har kjøpt Bitnik håndtak på ikea. (er på side 2 i linken din)

De er drit stilige!

Anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å male de dere har nå?

Grunnen til at de skal byttes er som jeg skriver at i de fleste dører og skuffer er skruehullet omtrent større enn selve knotten... Klart vi kan tette igjen hullene og feste knottene ett annet sted på døren, men på skuffer må jo knotten nesten være midt på og der er det altså ikke feste igjen i treverket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Vi begynte å skifte håndtak på kjøkkenet i leiligheten vi leier nå.. :oops:

men det dabbet litt av da vi bestemte oss for å lete etter hus nå..

Uansett! da sparklet vi over de gamle hullene og satte i billige håndtak fra IKEA som vi betalte 15 kroner for 6 håndtak..små runde knotter..det ble fint, og billig! :) Hadde ikke betalt et øre mer..siden dette er penger som er tapt når vi flytter herfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har huseieren gått med på å betale alt vi gjør av oppussing på kjøkkenet og badet, men vi vil jo såklart gjøre det så rimelig og greit som mulig for det da.

Skal en tur på IKEA senere i uka eller i starten av neste uke. Kjenner jeg oss rett tar vi med oss to eller tre sett hjem, og ser hva som passer best. Så bytter vi bare resten neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...