Gå til innhold

Syk - hovner opp?!

Fremhevede innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet

Har følt meg dårlig siden mandag. Var ikke på skolen på mandag eller tirsdag, men dro på jobb begge dagene (dumt gjort egentlig...). Hadde en påbegynnende migrene på søndag, og hadde på mandag og tirsdag og i dag en høy hjerterytme, vondt i hodet hele tiden, vondt i halsen og heftig "røykhoste." Både på tirsdag og i dag opplevde jeg å være svimmel, måtte flere ganger sette meg ned og ha hodet mellom knærne fordi jeg følte jeg skulle svime av. På skolen i dag kom en lærer bort til meg og bare "eh, burde ikke du ligge i senga?" Orker ingenting og spiser kun når jeg er dausulten. Men i dag, etter ca. klokken 5, opplevde jeg at diverse deler begynte å hovne opp. Først var det hals og svelg som ble hovent og ekkelt, men nå nylig har både hender og haka (!) blitt hovent. Jeg så meg i speilet forleden og bare "wtf, jeg har da ikke så spiss hake?". Det ser ikke bra ut, og er nå redd for å legge meg i frykt for å få pustevansker eller hoven tunge... wæh. Vet noen hva som kan feile meg? Er det alvorlig? Burde jeg bare poppe flere allergipiller og håpe hevelsen går ned? Har ikke følt meg så crap på lenge. Å dra på skolen i dag var kanskje ikke så lurt, men det var en vurdering jeg ikke kunne gå glipp av :-/ Må dra i morgen også...

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Legevakt. Kanskje det er en allergisk reaksjon?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ja, hadde det en del i sommer, men har ikke spist noe som kan føre til det da jeg vet jeg er allergisk mot glutamat og ingenting annet :( Har vært helt lett å håndtere liksom, men synes det er skummelt med svimmelhet og hodepine så lenge når jeg aldri har hatt det i tillegg til hovenhet. Og haka har aldri hovnet opp...

Jernmangel har jeg ikke, det tar jeg piller mot, så det er ikke det som gjør meg svimmel og dårlig... var det mamma foreslo. Nå har hele huset lagt seg da :vetikke:

Gjest badeand1
Skrevet

Vekk de. :) Jeg hadde hvertfall ringt legevakten. Høres ikke bra ut og hovne opp i hals og svelg.

• Liker 1
Skrevet

kontakt fastlegen i morgen. Om leppene hovner opp ringer du legevakt asap.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Takk for svar! Har nå vekket mamma, hun lovte å sjekke inn på meg i løpet av natta. Håper det går bra, gleder meg til helg så jeg forhåpentligvis kan sove vekk dette...

Gjest badeand1
Skrevet

Håper du blir bedre da, og at du finner ut av hva det er. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...