Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min datter har påvist alvorlig peanøttallergi (og da også cashew) og moderat mandelallergi. Peanøtter er jo ikke nøtter, vet jeg. Hun er ikke allergisk mot hasselnøtter eller valnøtter. Noen som vet om det utelukker at hun er allergisk mot andre nøtter, macademia, paranøtter, pistasj osv? Glemte selvfølgelig å spørre da vi var på utredning...

Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg tror ikke det er noe fasit på det. Jeg har nøtteallergi,og jeg holder meg konsekvent unna nøtter uansett hvilken nøtt det er. Men er du usikker så ta en telefon dit og spør :)

Skrevet

Jeg tror ikke det er noe fasit på det. Jeg har nøtteallergi,og jeg holder meg konsekvent unna nøtter uansett hvilken nøtt det er. Men er du usikker så ta en telefon dit og spør :)

Får gjøre det, men tror ikke det er så enkelt å få en lege i tale på telefonen.

Måtte google litt (jada, etter at jeg spurte på KG), og det kan virke som at peanøtter og cashewnøtter overhode ikke er i slekt! Da lærte hvertfall jeg noe nytt... Vesla har hatt en alvorlig reaksjon på cashew, men er ikke testet for deg. Har aldri smakt (og da heller ikke reagert) på peanøtter, men testet kjempeallergisk mot det. Og det har i mitt hode alltid vært mer eller mindre det samme...

Ser også at noen omtaler pistasj som pistasjmandel. Betyr det at disse er i slekt?

Mulig jeg for like mye vettugt ut av å spørre en biolog som en lege ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...