Gå til innhold

Kjørt over kilometerstand på forsikring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Intet annet å si enn at jeg har ikke hatt kontroll på dette (ikke tenkt på det overhodet), da det er samboer som har kjørt bilen mest. Jeg har den forsikret på meg som eier (pga økonomi og bonus), men det er han som bruker den mest.

Nå har jeg vært i et uhell, der den andre parten har skylden. Og jeg har sett utfra brev at jeg har kjørt godt over kilometerstanden.

Kommer til å endre forsikringen min ved hovedforfall såklart, slik at jeg har mitt på det tørre der. Men hvordan vil dette slå ut ved taksering og utbetaling på den skaden jeg har nå? Og hva vil det ha å si om jeg endrer opp kilometerstand slik at jeg i løpet av dette forsikringsåret ender på det kilometertelleren sier?

Anonym poster: 8e7dae9accf8119dd35401d250027073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skogmann

Det må du høre med forsikringsselskapet om. Det kan hende de lar deg øke km, eller kanskje ikke. Om skaden ikke er så stor og dyr er de kanskje mer villige. Det er i hvert fall ingen enten/eller-sak, og det er kun forsikringsselskapet du bruker som kan gi deg svaret. Jo raskere du ringer jo bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet annet å si enn at jeg har ikke hatt kontroll på dette (ikke tenkt på det overhodet), da det er samboer som har kjørt bilen mest. Jeg har den forsikret på meg som eier (pga økonomi og bonus), men det er han som bruker den mest.

Nå har jeg vært i et uhell, der den andre parten har skylden. Og jeg har sett utfra brev at jeg har kjørt godt over kilometerstanden.

Kommer til å endre forsikringen min ved hovedforfall såklart, slik at jeg har mitt på det tørre der. Men hvordan vil dette slå ut ved taksering og utbetaling på den skaden jeg har nå? Og hva vil det ha å si om jeg endrer opp kilometerstand slik at jeg i løpet av dette forsikringsåret ender på det kilometertelleren sier?

Anonym poster: 8e7dae9accf8119dd35401d250027073

hvis det er motparten som har all skyld kan du ta det helt med ro. Det er motpartens selskap som må dekke skadene på din bil, hva slags forsikring du har på din bil har motparten ingenting med.

Hvis det var du som hadde skylden kunne selskapet ditt avkortet forsikringsoppgjøret til deg, evt. regress krav.

IKKE vent til hovedforfall med å øke kjørelengden! Det kan du gjøre når som helst. Send en mail til selskapet ditt nå!! Hva om bilen din skader en fotgjenger for livet, uten att du har forsikringen iorden?

Du kan bli gjeldsslave resten av livet.............

Anonym poster: 65447ab549505b07bd9b2ef92cbde706

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glemt denne tråden jeg. Takk for svar! :)

Har fått kontantoppgjør for den skaden jeg fikk, og avsluttet saken (ble utrolig positivt overrasket over hvor fort det gikk!). Har også økt kjørelengden nå, slik at det går opp i opp med kjøring og kjørelengde. Jeg trodde bare at det gikk å endre kun ved hovedforfall.

Anonym poster: 8e7dae9accf8119dd35401d250027073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...