AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #1 Skrevet 25. februar 2013 2 bokser med mager cottage cheese, ca 0,5-0,7 dl med matfløte/kaffefløte, ca en ss majones og en halv neve smårett-skinke. 150 g steinet svinekjøtt, 200 g grønnsaker, 15ml olje. 2 kopper Kaffe med sojamelk og liten skvett fløte. Anonym poster: 8d66e2cddc080b34a955814c4fcb487d
Gjest made4u Skrevet 25. februar 2013 #2 Skrevet 25. februar 2013 Vet ikke om dette er representativt for en dags kosthold for deg, er det det så synes jeg oppriktig synd på deg da dette ikke kan fungere i lengden. For det første spiser du svært uvariert og de matvarene du velger gir deg begrenset med flere næringstoffer. Du kan med hell inkludere flere matvaregrupper. Men så til ditt spørsmål, dette gir voldsomt lite energi og du vil med dette stupe hurtig ned i vekt, strengere lavkalorikur enn dette er knapt mulig å sette sammen, det er en ekstrem lavkalorikur. Du lærer intet om en ny livsstil av dette, og en ting er sikkert, at som dette kan du ikke leve hele livet da i så fall får du mangel på nærinhstoffer og du vil bli underernært etc... du vil få en kjempeutfordring når du skal tilbake til noe mer normalt.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #3 Skrevet 25. februar 2013 Mye eller lite mat i forhold til hva da? Er det dagsinntak du lister opp? Mellommåltid? Frokost, lunsj, middag? Vi må nesten vite litt mer for å kunne gi deg svar. Anonym poster: ca2d7415b0be65bef4f88711d10a35ce
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #4 Skrevet 25. februar 2013 Vet ikke om dette er representativt for en dags kosthold for deg, er det det så synes jeg oppriktig synd på deg da dette ikke kan fungere i lengden. For det første spiser du svært uvariert og de matvarene du velger gir deg begrenset med flere næringstoffer. Du kan med hell inkludere flere matvaregrupper. Men så til ditt spørsmål, dette gir voldsomt lite energi og du vil med dette stupe hurtig ned i vekt, strengere lavkalorikur enn dette er knapt mulig å sette sammen, det er en ekstrem lavkalorikur. Du lærer intet om en ny livsstil av dette, og en ting er sikkert, at som dette kan du ikke leve hele livet da i så fall får du mangel på nærinhstoffer og du vil bli underernært etc... du vil få en kjempeutfordring når du skal tilbake til noe mer normalt. Nå får du slutte med de besserwisserinnleggene dine! Hva jeg spiser til vanlig, hva jeg kan og ikke kan vet du ikke en dritt om! Hvor får du alle antagelsene dine fra?? Skjærp deg! Anonym poster: 8d66e2cddc080b34a955814c4fcb487d 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #5 Skrevet 25. februar 2013 Mye eller lite mat i forhold til hva da? Er det dagsinntak du lister opp? Mellommåltid? Frokost, lunsj, middag? Vi må nesten vite litt mer for å kunne gi deg svar. Anonym poster: ca2d7415b0be65bef4f88711d10a35ce Iløpet av dagen... Pleier å lage noe omelett eller hjemmelagde knekkebrød eller noe istedet for cottage cheese, men er litt matlei i dag, og eeelsker cottage cheese. Kcalmessig bruker jeg å ligge på det samme nivået. Grunnen til at jeg spør er at jeg legger på meg med denne mengden mat.... Jeg blir fullstendig sprø og aner ikke hva jeg skal spise for å miste de kiloene jeg har lagt på meg det siste året...derfor legger jeg ut her for å høre om jeg har bommet fullstendig på utregningen av kcal Anonym poster: 8d66e2cddc080b34a955814c4fcb487d
Sjensen Skrevet 25. februar 2013 #6 Skrevet 25. februar 2013 Iløpet av dagen... Pleier å lage noe omelett eller hjemmelagde knekkebrød eller noe istedet for cottage cheese, men er litt matlei i dag, og eeelsker cottage cheese. Kcalmessig bruker jeg å ligge på det samme nivået. Grunnen til at jeg spør er at jeg legger på meg med denne mengden mat.... Jeg blir fullstendig sprø og aner ikke hva jeg skal spise for å miste de kiloene jeg har lagt på meg det siste året...derfor legger jeg ut her for å høre om jeg har bommet fullstendig på utregningen av kcal Anonym poster: 8d66e2cddc080b34a955814c4fcb487d Hvor mange kalorier er det da? Hvor mange forbrenner du om dagen ca? Hvor lenge har du holdt dette kaloriinntaket? 1
Rubies_ Skrevet 25. februar 2013 #7 Skrevet 25. februar 2013 Ja, for meg er det veldig lite mat. For en voksen er det veldig lite mat. 2
Hjertefisk Skrevet 25. februar 2013 #8 Skrevet 25. februar 2013 Da har jeg prøvd å regne så nøye jeg kan, og kommet frem til at denne mengden mat tilsvarer ca 900kcal. Som er alt for lite! Årsaken til at du ikke opplever vektnedgang kan være fordi forbrenningen din har gått ned som følge av at kroppen justerer seg etter energi inntak. Prøv å spis mer og oftere og du vil garantert oppleve en forskjell. Kropp og forbrenning er kompliserte saker. Hvis du trenger å gå ned i vekt da? 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #9 Skrevet 25. februar 2013 Hvor mange kalorier er det da? Hvor mange forbrenner du om dagen ca? Hvor lenge har du holdt dette kaloriinntaket? Ca 1300 kcal, om jeg ikke har bomma helt. Har holdt meg på den mengden siden nyttår, og periodisk det siste året. Har selvfølgelig hatt dager hvor jeg spiser mer enn det, men ikke over 2000 kcal. Har gått opp 0,5 kg siden nyttår... Er aktiv, trener og går lange turer med hunden nesten hver dag. Har byttet ut alt godteri med nøtter og evt hjemmelaget sukkerfri sjokolade... Dette har begynt å tære skikkelig på meg psykisk...blæh! Anonym poster: 8d66e2cddc080b34a955814c4fcb487d
Rubies_ Skrevet 25. februar 2013 #10 Skrevet 25. februar 2013 Ca 1300 kcal, om jeg ikke har bomma helt. Har holdt meg på den mengden siden nyttår, og periodisk det siste året. Har selvfølgelig hatt dager hvor jeg spiser mer enn det, men ikke over 2000 kcal. Har gått opp 0,5 kg siden nyttår... Er aktiv, trener og går lange turer med hunden nesten hver dag. Har byttet ut alt godteri med nøtter og evt hjemmelaget sukkerfri sjokolade... Dette har begynt å tære skikkelig på meg psykisk...blæh! Anonym poster: 8d66e2cddc080b34a955814c4fcb487d Jeg foreslår at du spiser mer, mer variert, mer fiber, mer sunt fett, mer proteiner og mer langsomme karbohydrater. Mer frukt og grønt. Prøv det i èn måned og se hva som skjer 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #11 Skrevet 25. februar 2013 Da har jeg prøvd å regne så nøye jeg kan, og kommet frem til at denne mengden mat tilsvarer ca 900kcal. Som er alt for lite! Årsaken til at du ikke opplever vektnedgang kan være fordi forbrenningen din har gått ned som følge av at kroppen justerer seg etter energi inntak. Prøv å spis mer og oftere og du vil garantert oppleve en forskjell. Kropp og forbrenning er kompliserte saker. Hvis du trenger å gå ned i vekt da? Takk! Ser jeg har utelatt et par greier, 1 god ss creme fresh, 100 g bringebær. Det skal være hvertfall 1300 kcal? Men jeg har testet å spise litt mer også, uten at det har hjulpet noe :s Jeg har hatt perioder hvor det har vært mye sjokolade og kaker. Det virker nesten som at jeg legger fort på meg, og når jeg først har lagt på meg klarer jeg ikke å ta det av igjen uansett hva jeg gjør.. Anonym poster: 8d66e2cddc080b34a955814c4fcb487d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #12 Skrevet 25. februar 2013 Jeg foreslår at du spiser mer, mer variert, mer fiber, mer sunt fett, mer proteiner og mer langsomme karbohydrater. Mer frukt og grønt. Prøv det i èn måned og se hva som skjer Jeg spiser mye proteiner og grønnsaker, mer en noen gang før faktisk, men det kan hende at det hadde vært bra for meg å spise mer fiber og langsomme karbohydrater.,. Vet bare ikke om jeg tør å prøve siden alt jeg legger på meg blir sittende bom fast. Har egentlig bestemt meg for å droppe alt av karbohydrater bortsett fra det som er i frø og grønnsaker, og det har faktisk gjort at jeg er kvitt det konstante suget etter noe å spise. Det sitter veldig langt inne å begynne på igjen. Kan mangel på karbohydrater hindre vektnedgang hos noen? Hva med evt en karbodag i uken? Anonym poster: 8d66e2cddc080b34a955814c4fcb487d
Gjest made4u Skrevet 26. februar 2013 #13 Skrevet 26. februar 2013 Nå får du slutte med de besserwisserinnleggene dine! Hva jeg spiser til vanlig, hva jeg kan og ikke kan vet du ikke en dritt om! Hvor får du alle antagelsene dine fra?? Skjærp deg! Anonym poster: 8d66e2cddc080b34a955814c4fcb487d Det er jo åpenlyst at du mangler kunnskap med et så ekstremt kosthold, du kjenner jo tydligvis ikke energi-innholdet og hvordan dette står til ditt behov siden du spurte her. At dette vil føre til mangel på viktige næringstoffer kan du umulig se også om du forsvarer et så desperat kosthold. Trenger ikke bli sur på meg som har gitt deg det beste svaret du fikk her og gode råd om at du bør øke inntaket med matvarer fra andre og viktige matvaregrupper. Om du vil det eller ikke velger du jo selv, trenger ikke bli sur for et greit og riktig svar. Hva du gjør til vanlig vet jeg ikke nei, jeg håper for din del at du har et mer naturlig og sunnere forhold til mat enn dette. Jeg gav også uttrykk for dette ved å spørre om dette var representativt for ditt kosthold eller om det bare var en enkelt (og forhåpentligvis uvanlig) dag - svaret kan du således ta med forbehold. Er først om dette er representativt for ditt kosthold som helhet dette blir helt på styr...
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #14 Skrevet 26. februar 2013 Det er jo åpenlyst at du mangler kunnskap med et så ekstremt kosthold, du kjenner jo tydligvis ikke energi-innholdet og hvordan dette står til ditt behov siden du spurte her. At dette vil føre til mangel på viktige næringstoffer kan du umulig se også om du forsvarer et så desperat kosthold. Trenger ikke bli sur på meg som har gitt deg det beste svaret du fikk her og gode råd om at du bør øke inntaket med matvarer fra andre og viktige matvaregrupper. Om du vil det eller ikke velger du jo selv, trenger ikke bli sur for et greit og riktig svar. Hva du gjør til vanlig vet jeg ikke nei, jeg håper for din del at du har et mer naturlig og sunnere forhold til mat enn dette. Jeg gav også uttrykk for dette ved å spørre om dette var representativt for ditt kosthold eller om det bare var en enkelt (og forhåpentligvis uvanlig) dag - svaret kan du således ta med forbehold. Er først om dette er representativt for ditt kosthold som helhet dette blir helt på styr... Ikke for å være kjip, men svaret ditt var ikke "det beste" og var veldig lite informativt, men du scoret høyt på besserwisseri og arroganse. Andre som svarte her forklarte f.eks. hvilke andre viktige matgrupper som burde inkluderes, og hadde en litt mer vennlig tone, i stedet for å fremstille TS som dum. Jeg skjønner godt at TS reagerte som hun gjorde på innlegget ditt, for det virket som om du skrev for å provosere. Hvis det ikke var meningen, bør du kanskje tenke over hvordan du uttrykker deg. Anonym poster: e8d39d0614b703bdecdcd135b2174aa9 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #15 Skrevet 26. februar 2013 TS: Jeg synes ikke dette er så innmari lite mat. Cottage cheese er veldig mettende, og når du i tillegg spiser to bokser, skjønner jeg godt at du ikke spiser så veldig mye annet resten av dagen Dette er ikke så veldig mye mindre enn det jeg spiser hver dag, men jeg spiser nok mer grønnsaker og jeg spiser også frukt og bær. Jeg synes for øvrig 15 ml olje hørte veldig mye ut, og tror jeg ville byttet ut de kaloriene du får der med annen mat. Du kan også gjerne legge til f.eks. grove knekkebrød i matplanen din, lass på med pålegg så blir det ikke så mye karbohydrater ut av det. Men fiber er viktig for tarmsystemet. Anonym poster: e8d39d0614b703bdecdcd135b2174aa9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #16 Skrevet 26. februar 2013 15 ml olje er ikke mye. 1ss bare :-) 200 gram grønnsaker kan være så mangt, men i en meny som denne er 200 gram uspesifiserte grønnsaker for lite. Hvorfor i all verden bruker du soyamelk i kaffen når du bruker så mye melkeprodukter ellers? Hva drikker du i tillegg til de to koppene kaffe? Jeg foreslår at du stikker innom www.lavkarbo.no og ber om råd. Gjengen der inne har peiling, i motsetning til de fleste på KG. Anonym poster: 49c54c8ed8428a305f37e2795e4b2204
Supraspinatus Skrevet 26. februar 2013 #17 Skrevet 26. februar 2013 Jeg ville droppet mager-produkter helt. Det er bare tull å spise magre produkter når du spiser lavkarbo. Øk mengden fløte i kaffen og du kan med fordel spise mer grønnsaker. 200g for meg er en paprika og litt over en halv agurk. Du kan fint doble det. Soyaprodukter er også helt unødvendig. Dersom du er laktoseintolerant så kan du like greit kjøpe laktosefri fløte i stedet. Den oljen, er det tran? Hvis ikke bør du gjerne ta et trantilskudd i tillegg. Kostholdet ditt har ikke vondt av å øke fettinntaket litt. Mat for å øke fettinntak: Smør på grønnsakene, mer fløte i kaffen, fete kutt av kjøtt (entrecote, nakkekotelett, skinke med fettrand). Mer sauser som bearnaise (ikke posevarianten), fløtesaus, hollandaise, majones, osv Lag dem selv. Posemajones inneholder mye omega6! Kokosfett (virgin!) kjørt i blender med kaffe lager en vanvittig god "latte" som inneholder 0 karbohydrater. For flere tips anbefaler jeg denne boken: http://www.amazon.co.uk/The-Art-Science-Carbohydrate-Living/dp/0983490708/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1361862788&sr=8-1 Billig er den og 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #18 Skrevet 26. februar 2013 Jeg ville droppet mager-produkter helt. Det er bare tull å spise magre produkter når du spiser lavkarbo. Øk mengden fløte i kaffen og du kan med fordel spise mer grønnsaker. 200g for meg er en paprika og litt over en halv agurk. Du kan fint doble det. Soyaprodukter er også helt unødvendig. Dersom du er laktoseintolerant så kan du like greit kjøpe laktosefri fløte i stedet. Den oljen, er det tran? Hvis ikke bør du gjerne ta et trantilskudd i tillegg. Kostholdet ditt har ikke vondt av å øke fettinntaket litt. Mat for å øke fettinntak: Smør på grønnsakene, mer fløte i kaffen, fete kutt av kjøtt (entrecote, nakkekotelett, skinke med fettrand). Mer sauser som bearnaise (ikke posevarianten), fløtesaus, hollandaise, majones, osv Lag dem selv. Posemajones inneholder mye omega6! Kokosfett (virgin!) kjørt i blender med kaffe lager en vanvittig god "latte" som inneholder 0 karbohydrater. For flere tips anbefaler jeg denne boken: http://www.amazon.co...61862788&sr=8-1 Billig er den og Ja, og få tette blodårer og hjerteinfarkt før dere er 50. Strålende idé! Dynk dere i fett fra fløte, smør og majones, og se hvor friske og sunne dere blir innvendig.. Anonym poster: 9725e8b15ee479528c24dab8353ce861 4
Supraspinatus Skrevet 26. februar 2013 #19 Skrevet 26. februar 2013 Ja, og få tette blodårer og hjerteinfarkt før dere er 50. Strålende idé! Dynk dere i fett fra fløte, smør og majones, og se hvor friske og sunne dere blir innvendig.. Anonym poster: 9725e8b15ee479528c24dab8353ce861 Nå må du slutte med det gammeldagse våset ditt. Vet du dette, eller bare videreformidler du vranglære du har blitt servert opp gjennom årene? "CONCLUSIONS: A meta-analysis of prospective epidemiologic studies showed that there is no significant evidence for concluding that dietary saturated fat is associated with an increased risk of CHD or CVD. More data are needed to elucidate whether CVD risks are likely to be influenced by the specific nutrients used to replace saturated fat." http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20071648 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2013 #20 Skrevet 26. februar 2013 Tusen takk for svar folkens! Til du som spurte om hvorfor jeg har sojamelk. Det er for å teste ut om det er meieriproduktene som får meg til å legge på meg, men så er jeg så glad i det at jeg ikke greier å kutte det ut likevel:p Jeg forresten har spurt på lavkarbo.no, men får lite svar der inne synes jeg. Jeg ville droppet mager-produkter helt. Det er bare tull å spise magre produkter når du spiser lavkarbo. Øk mengden fløte i kaffen og du kan med fordel spise mer grønnsaker. 200g for meg er en paprika og litt over en halv agurk. Du kan fint doble det. Soyaprodukter er også helt unødvendig. Dersom du er laktoseintolerant så kan du like greit kjøpe laktosefri fløte i stedet. Den oljen, er det tran? Hvis ikke bør du gjerne ta et trantilskudd i tillegg. Kostholdet ditt har ikke vondt av å øke fettinntaket litt. Mat for å øke fettinntak: Smør på grønnsakene, mer fløte i kaffen, fete kutt av kjøtt (entrecote, nakkekotelett, skinke med fettrand). Mer sauser som bearnaise (ikke posevarianten), fløtesaus, hollandaise, majones, osv Lag dem selv. Posemajones inneholder mye omega6! Kokosfett (virgin!) kjørt i blender med kaffe lager en vanvittig god "latte" som inneholder 0 karbohydrater. For flere tips anbefaler jeg denne boken: http://www.amazon.co.uk/The-Art-Science-Carbohydrate-Living/dp/0983490708/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1361862788&sr=8-1 Billig er den og Heisann! Får behynne med å si at jeg bruker å ta tran, men er ikke alltid jeg husker det. Bruker også å spise mer grønnsaker, og spiste 100 g bringebær som jeg glemte å ta med i HI, og knaket en pose ed sukkererter før jeg la meg:) Jeg vet egentlig om det du sier med å droppe lett produkter og spise mer fett. Jeg gjorde det tidligere, men det hjalp meg ikke ned i vekt og det er det jeg ønsket. Akkurat hvorfor er det jeg skal spise det egentlig? For jeg har greit med energi sånn som jeg spiser nå? Jeg har kaldpresset kokosolje stående, har testet sånn kaffe før men da blir det totale kcal-inntaket for høyt. Steker mat i "pure" kokosolje, og så spiser jeg en del fet fisk. Det skal sies at i begynnelsen når jeg startet på lavkarbo og spiste sånn som du sier mistet jeg 1,5 kg raskt (regner med det var vannvekt), så begynte jeg å legge på meg igjen. Det vil jo si at vannvekten er erstattet med fettvekt?! Tror du kanskje det kan hjelpe på nedgangen om jeg har en karbodag i uken? Anonym poster: 8d66e2cddc080b34a955814c4fcb487d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå