Gå til innhold

Ung ufør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan går jeg fram for å søke om det? Må jeg gå på nav å snakke med saksbehandleren min eller kan jeg gå utenom og søke på egenhånd. Takk for svar.

Anonym poster: 915a7e0e6b85d88954176f95974e46c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir vel litt enkelt bare å søke om ung ufør. regner med at du har en lidelse,så du er ute av sand til å arbeide. Legen vil vel henvise deg til nav. Så må du igjennom en del.

Så enkelt er det ikke

Anonym poster: 0acf8d35075cb15c2e40f115a920b14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går jeg fram for å søke om det? Må jeg gå på nav å snakke med saksbehandleren min eller kan jeg gå utenom og søke på egenhånd. Takk for svar.

Anonym poster: 915a7e0e6b85d88954176f95974e46c6

Først må du igjennom medisinsk behandling og diverse utprøvning for å teste arbeidsevne osv... Og så kan saksbehandleren din søke på vegne av deg. Er du heldig, får du ja, men mest sannsynlig får du beskjed om å prøve enda mere utprøvning først. Kan fort ta maaaaaaange år.

Anonym poster: 215938f8c177eb9459d1fb2e57277d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke eget søknadsskjema for ung ufør. Du må søke om enten arbeidsavklaringspenger eller uførepensjon. I søknadsskjemaet til arbeidsavklaringspenger er det et eget felt som omhandler ung ufør. Her må du krysse av for at du søker om beregning etter ung ufør, og legge ved spesialisterklæring som dokumenterer at du har en medfødt eller tidlig ervervet alvorlig sykdom osv.

Hvis du skal søke om uførepensjon med ung ufør så vet jeg ikke hvordan det fungerer. Søknadsskjemaet for uførepensjon har ingen felt for ung ufør. Her bør du kanskje spørre saksbehandler hvordan du skal gå fram for å få vurdert ung ufør.

Anonym poster: b35dcb3018bf8c1606165a50dbdbda13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...