Gå til innhold

18år, redd, samboer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for svar :) Så du flyttet? Ble det bedre?

Anonym poster: 12cbaa44ffbe64d7e088a23cc9655eda

Ja, jeg flyttet, men det var ikke fordi jeg var husredd. Jeg var rett og slett ferdig med VGS og skulle begynne å studere. Men uansett hjalp det. Fikk midlertidig hybel hos et ektepar og fant ut at jeg var mye mindre husredd i deres hus enn hjemme hos mine foreldre (merkelig greie), og da jeg en måned senere fikk meg "skikkelig" hybel, så var jeg ikke husredd i det hele tatt for den var så oversiktlig. Dette til tross for at hybelen lå i en sokkeletasje med godt innsyn fra veien ovenfor.

Har senere bodd i mange sokkelleiligheter uten å være spesielt husredd, men i eneboliger kan jeg fremdeles kjenne noe ubehag. Da jeg etterhvert skulle kjøpe egen bolig så sikret jeg meg ved å kjøpe leilighet litt opp fra bakkenivå ;). Hovedgrunnen var riktignok at jeg ikke er fan av verken hagearbeid eller utvendig vedlikehold, men det skadet vel ikke sjelefreden heller. Finnes ikke redd her jeg bor nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var selv husredd da jeg var yngre.

Hvis jeg var alene måtte jeg alltid ha tvn på, musikk og ha springen på når jeg var på do sånn itilfelle

jeg skulle høre noe skummelt.

Da jeg ble litt eldre igjen var det motsatt, kunne ikke ha noen forstyrrende lyd og jeg hørte etter om jeg kunne høre noe jeg ikke ville høre :fnise:

Det kom seg med årene. Jeg flyttet ut da jeg var 17. Bodde alene til jeg var 20. Bodde alene fra ca. 22-24årsalder. Og de årene der hadde jeg null problem med å være alene. var ikke husredd i det hele tatt.

Følte meg veldig trygg i de leilighetene jeg bodde i selv om selve strøket var noe tvilsomt.

En del av mitt probem var at fra jeg var liten var jeg veldig redd spøkelser og ukjente lyder. Ble veldig skvetten av det. Og hadde veeldig livlig fantasi hvis jeg ble skremt av noe.

Det problemet har jeg ikke hatt på årevis nå, så var vel noe jeg vokste i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS; kan du ikke lage deg noen planer selv disse kveldene? Ringe en venninne eller dra på besøk/dra på besøk, trene +++ Det er en grei måte å slippe å sitte alene hele kvelden, og bare sunt på alle måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...