Gå til innhold

To strømpebånd

Isiselin

Anbefalte innlegg

Da jeg var på brudesalongen min på fredag og kjøpte tilbehør til kjolen fikk jeg streng beskjed om at jeg måtte ha to strømpebånd. Noe annet var bare tull sa hun. Det at det er blitt vanlig med bare ett er på grunn av den amerikanske skikken der mannen trer av bruden (det ene) strømpebåndet og skyter det ut blant de ugifte mennene i forsamlingen. Brudesalongen kunne altså fortelle at det faktisk er et strømpebånd på den andre foten også selv om en ikke ser det....

Så sånn var det... :) Bar et lite tips til dere som er som meg og skal ha det hele "ordentlig og etter reglene". :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o Hæ? Eh...har aldri hørt om bruder med 2 bånd! Sikker på at det ikke er et salgstriks fra brudesalongen? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om noen som har to.....

Grunnen til at jeg skal ha strømpebånd(og jeg skal bare ha ett)er jo nettopp for å kaste det på slutten av festen, fordi det er en gøy gimmick.

Jeg skal kaste buketten min og, jeg. Til de ugifte damene.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Godt mulig det er et salgstriks, men poenget med strømpebånd er å holde strømpene oppe. Dere skal ha stømper på begge beina ikke bare på ett, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse båndene ble jo ikke oppfunnet for den amerikanske tradisjonen. De ble jo oppfunnet som pynt og da er det jo mest logisk å pynte begge strømpene... Og jeg skal altså ikke kaste noen av dem.

Jeg skal jo ikke si at det ikke var et salgstriks for det vet jeg jo ikke 100%, men jeg tror altså ikke det. Hun virket ikke sånn. Hvorfor skulle hun fortelle meg at det er mest vanlig i Norge med bare en hvis hun egentlig ville ha meg til å kjøpe to? Det kunne jo hende jeg ikke visste noe om at det i det hele tatt var vanlig med noen... Nei, jeg syntes ikke det virket som hun bare var ute etter å selge.

Fant et sted på nettet der de selges som par. "One to throw and one to keep" sto det...

Ja, jeg vet ikke jeg, men for meg virker det jo mest logisk med en på hver fot og siden hun damen i salongen fortalte meg det så stoler jeg på henne. Hun skal jo liksom vite om dette da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt mulig det er et salgstriks, men poenget med strømpebånd er å holde strømpene oppe. Dere skal ha stømper på begge beina ikke bare på ett, eller?

:Nikke: Var det jeg skulle frem til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man gjerne vil beholde sitt eget (hadde jo vært litt gøy det da, så kanskje datteren din en dag vil bruke det samme?), så kan man jo ha 2. Planen vår er hvertfall at strømpebåndet skal kastes til de ugifte gutta.

Buketten beholder jeg selv. Er for dyr til å kastes desverre :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...