Gjest Magdalene Skrevet 25. februar 2013 #21 Skrevet 25. februar 2013 Men hvorfor er det så forferdelig grusomt at stesønnen er hjemme med henne når faren jobber, forutsatt at de kjenner hverandre godt og han er trygg på henne? Det overrasker meg veldig at så mange synes dette er et så stort problem. Jeg syns ikke det er noe problem, men i en overgangsfase kan det være greit å trå litt varsomt.
Gjest Marmot Skrevet 25. februar 2013 #22 Skrevet 25. februar 2013 Ja, det er klart, men da er et kanskje enklere å gjøre det slik at stemor er sammen med barnet mens pappa jobber noen perioder før de flytter sammen. De har jo relativt god tid på seg, og jeg tar det som en selvfølge at de har lagt ned innsats for at alle fire skal være trygge på hverandre før de har valgt å kjøpe hus sammen. 2
Enyya Skrevet 1. mars 2013 Forfatter #23 Skrevet 1. mars 2013 Er det ikke naturlig at han fortsetter med det? Hvertfall en god stund når sønnen din er hos pappaen sin? De skal flytte til vårt hjemsted som er over en times kjøring fra der de bor nå og da også besteforeldrene. Så blir vanskelig å være hos de når han nå skal gå på skole her. Er jo bare snakk om ca 2 dager i uken så håper og tror det skal gå greit at han er alene sammen med meg de dagene. Jeg har tross alt kjent denne gutten i 2 år så er ikke en fremmed person som han plutselig må forholde seg til. Jeg er litt overrasket over holdningene til noen her inne. Trodde dette med å flytte sammen med stebarn var ganske vanlig i vår tid og regner med at noen nye steforeldre også må være hjemme med barna alene iblandt? Ønsket egentlig tips fra noen som hadde opplevd sjalusi mellom stesøsken og kunne gi noen råd. Her inne virker det jo som å flytte sammen med "mine og dine" barn er noe helt fremmed. 1
Stinkerbell Skrevet 2. mars 2013 #24 Skrevet 2. mars 2013 Men tror du sønnen din kommer til å reflektere så mye over hvor mye du er sammen med stesønnen når han er borte? Hvis han har det helt ok hos faren sin, så er det ikke sikkert han tenker så mye over hva som skjer hos der når han er der. Og det er vel ikke sånn at han har skiftordningen til kjæresten din i hodet, og regner på hvor mye samvær du har alene med stebroren i forhold til ham osv? Jeg tror voksne ofte konstruerer opp potensielle problemer og plager seg selv altfor mye med dem. Ta det som det kommer, og ikke mal noe rundt det ovenfor barna, så går det antagelig helt greit. 1
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2013 #25 Skrevet 2. mars 2013 Synes du har fått en flott mulighet til å gi hans sønn ett stabilt og trygt hjem jeg, du vil jo bli en rollemodell for han. På hvordan mødre skal være. Du vil få delta aktivt i livet hans, og han vil bli veldig knyttet til deg. Din egen sønn har du jo allerede 50% av tiden, men det kan jo være at han ønsker å være mer hos deg på sikt. Og det burde da heller ikke være noe problem. Ta problemene når de dukker opp:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå