Gjest glamourgirl Skrevet 12. mai 2004 #161 Skrevet 12. mai 2004 Takk jenta! Dere har ikke gjort meg usikker, men et lite øyeblikk kjente jeg på "massepuppesuggesjonen"
Suzy Skrevet 12. mai 2004 #162 Skrevet 12. mai 2004 Takk jenta! Dere har ikke gjort meg usikker' date= men et lite øyeblikk kjente jeg på "massepuppesuggesjonen" En mektig kraft ja!
Gjest Første gjest Skrevet 12. mai 2004 #163 Skrevet 12. mai 2004 Tre-ukers-post-op-oppdatering fra meg: Det går bare bra her, puppene gror og er så flotte så. Jeg har skiftet tape og tatt arrene i nærmere øyesyn. De er helt flate og faktisk nesten ikke røde engang, helt utrolig med tanke på hvor lange snittene er. Det eneste stedet som ser ut til å henge litt etter de andre i helingsprossessen, er enden av det ene snittet under brystet, dvs mot utringingen. Her har jeg fremdeles blåmerke og er litt hoven. Fordi jeg har vært så fornøyd, hoppet faktisk en venninne på samme toget. Hun fikk en henvisning fra sin fastlege torsdag i forrige uke, og i går ble hun operert på Axxess. Så fort kan det gå! Det eneste jeg så absolutt vil anbefale dere andre, er å ta det med ro etter operasjonen. Jeg blir litt lett rastløs, og har følt meg så frisk og fin. Har dermed kanskje tatt i litt mer enn jeg burde, noe som har resultert i først en infeksjon (ikke i brystene, altså, et annet sted), og nå kink i ryggen. Legen min mente dette er kroppens måte å protestere på, og at jeg burde ha tatt rekonvalesensen litt mer alvorlig. men det har jo ikke vært så lett når jeg har følt meg så bra. Er forresten kjempestolt av de nye puppene, viser dem gladelig frem til alle som vil se (vel, ikke alle, men venninner og sånn..) Suzy: Jeg tror ikke det er noe problem å ta med seg henvisningen til et annet sykehus om du ikke er fornøyd der du har vært. Det er tross alt et stort inngrep, og det er viktig at man føler seg trygg på at man er i de beste hender. Hvis du er i Oslo i et annet ærend, kan du jo bestille en konsultasjonstime i samme slengen. Du trenger ikke ha med deg henvisning for å gå på konsultasjon, den kan man ettersende før en eventuell operasjon. Du må selvfølgelig betale litt (et par hundre kroner, tror jeg) for konsultasjonen, men det er det vel verdt om du føler deg usikker. Jeg mener også at folketrygden dekker hjemtransport, eventuelt overnatting, hvis man opereres langt unna hjemmet. Håper du finner noen som kan hjelpe deg å ta en beslutning du er fornøyd med!
Suzy Skrevet 12. mai 2004 #164 Skrevet 12. mai 2004 Suzy: Jeg tror ikke det er noe problem å ta med seg henvisningen til et annet sykehus om du ikke er fornøyd der du har vært. Det er tross alt et stort inngrep, og det er viktig at man føler seg trygg på at man er i de beste hender. Hvis du er i Oslo i et annet ærend, kan du jo bestille en konsultasjonstime i samme slengen. Du trenger ikke ha med deg henvisning for å gå på konsultasjon, den kan man ettersende før en eventuell operasjon. Du må selvfølgelig betale litt (et par hundre kroner, tror jeg) for konsultasjonen, men det er det vel verdt om du føler deg usikker. Jeg mener også at folketrygden dekker hjemtransport, eventuelt overnatting, hvis man opereres langt unna hjemmet. Håper du finner noen som kan hjelpe deg å ta en beslutning du er fornøyd med! Tall for gode innspill og så morsomt å høre at alt går fint med deg! Jeg skal vurdere å ta kontkt med en annen klinikk.
Gjest Jamila Skrevet 12. mai 2004 #165 Skrevet 12. mai 2004 Første gjest: takk for oppdatering! Hyggelig å høre at det går så bra med deg! ....dette gjør meg bare enda mer sikker på at beslutningen var riktig fra min side. Kan nesten ikke vente til 29. juni..... og takk for lykkeønskninger, Glammy! du er god du!
Gjest Poirot Skrevet 12. mai 2004 #166 Skrevet 12. mai 2004 Suzy: det er egne regler for hjemtransport når man opereres på private sykehus, det står i papairene jeg har fått. De har ikke lov til å skrive ut rekvisisjon, men det er mulig trygdekontoret kan dekke en del direkte.
Gjest Lille Solstråle Skrevet 12. mai 2004 #167 Skrevet 12. mai 2004 Jeg blir så glad når jeg ser hvordan alt ordner seg for dere! Inspirert av denne tråden tok jeg tur til fastlegen, men det ble ingen hyggelig affære. Den første reaksjonen hans da jeg hadde snakket om problemet og tatt av bh-en var et hevet øyenbryn og "Ja, jeg kan jo skjønne at du vil gjøre noe med de der." Han kunne også konstatere at ryggplagene mine i stor grad kommer av at brystene er tunge, selv om jeg gjør alt jeg kan for å finne riktig tilpassede bh-er. Jeg snakket om hvordan de alltid er "i veien," at armene sovner når jeg ligger på siden, og problemene mine i forhold til selvfølelsen. Selv om han skjønte og var enig i mye, konstaterte han likevel at dette er noe jeg må subsidiere på egen hånd. Min D-cup var for liten til brystreduksjon, han anbefalte løft. Han anbefalte meg også å ta operasjonen nå, mens jeg fortsatt er såpass ung, for penest og best resultat. Men med min skrapede studentøkonomi blir jeg nok nødt til å innfinne meg med verkende rygg, gnagende stropper og dårlig selvfølelse en god del år til Men uansett, lykke til alle dere andre!
Gjest Poirot Skrevet 12. mai 2004 #168 Skrevet 12. mai 2004 Jeg blir så glad når jeg ser hvordan alt ordner seg for dere! Inspirert av denne tråden tok jeg tur til fastlegen, men det ble ingen hyggelig affære. Den første reaksjonen hans da jeg hadde snakket om problemet og tatt av bh-en var et hevet øyenbryn og "Ja, jeg kan jo skjønne at du vil gjøre noe med de der." Han kunne også konstatere at ryggplagene mine i stor grad kommer av at brystene er tunge, selv om jeg gjør alt jeg kan for å finne riktig tilpassede bh-er. Jeg snakket om hvordan de alltid er "i veien," at armene sovner når jeg ligger på siden, og problemene mine i forhold til selvfølelsen. Selv om han skjønte og var enig i mye, konstaterte han likevel at dette er noe jeg må subsidiere på egen hånd. Min D-cup var for liten til brystreduksjon, han anbefalte løft. Han anbefalte meg også å ta operasjonen nå, mens jeg fortsatt er såpass ung, for penest og best resultat. Men med min skrapede studentøkonomi blir jeg nok nødt til å innfinne meg med verkende rygg, gnagende stropper og dårlig selvfølelse en god del år til Men uansett, lykke til alle dere andre! Lille solstråle: din fastlege er ingen kirkurg som er best kvalifisert til å uttale seg. Be om en ny henvisning (men det er kanskej flaut). Man kan ha store fysiske plager selv om andre har større bryster. Jeg måtte ikke vise noe til min fastlege, ikke engang i bh.
Suzy Skrevet 13. mai 2004 #169 Skrevet 13. mai 2004 Lille solstråle: din fastlege er ingen kirkurg som er best kvalifisert til å uttale seg. Be om en ny henvisning (men det er kanskej flaut). Man kan ha store fysiske plager selv om andre har større bryster. Jeg måtte ikke vise noe til min fastlege, ikke engang i bh. Dette reagerte jeg på også! :o Jeg snakket bare med fastlegen min - hun så ikke på brystene mine, eller noe - vi bare snakket sammen og hun skrev en henvisning til kirurgisk vurdering basert på mitt ønske. Kan ikke skjønne at legen din kan nekte å henvise deg videre til en vurdering på en klinikk, eller et sjukehus! :-? Mangelen på kunnskap understrekes av at han sier at D-kopp ikke holder for å få en operasjon. Det er jo mulig at du har feil bh'størrelse (det vet jeg ikke noe om, men det går ikke an å basere vurderingen på bh'n!?) Dessuten ser jeg ikke hvordan et løft kan hejlpe deg om det er tyngden av dem som er problemet.. Et løft er jo teknisk sett ikke noen reduksjon (av størrelse eller vekt) det er en oppstramming slik at brystene ikke henger... :-? Lille Solstråle - gjør som Første gjest rådet meg: Ta kontakt med en klinikk på eget initiativ og få en vurdering - for deretter å returnere til legen din og be om en henvisning. Ikke gi deg!!!
Gjest Jamila Skrevet 13. mai 2004 #170 Skrevet 13. mai 2004 Kan bare si meg helt enig i rådene du har fått fra Poirot og Suzy: ikke gi deg! Dette er noe som er mellom deg og kirurgen, min erfaring er også at fastleger ikke har så mye kompetanse på dette området. Stå på!
Suzy Skrevet 24. mai 2004 #171 Skrevet 24. mai 2004 Skal på ny konsultasjon på onsdag jeg - og i dag sto dette på trykk i VG; Smertehelvete etter brystreduksjon Uff... Dette er ikke lett, syns jeg... :-( Hvordan går det med dere andre???
Gjest Poirot Skrevet 24. mai 2004 #172 Skrevet 24. mai 2004 Skal på ny konsultasjon på onsdag jeg - og i dag sto dette på trykk i VG; Smertehelvete etter brystreduksjon Uff... Dette er ikke lett, syns jeg... :-( Hvordan går det med dere andre??? Så den jeg også. Men jeg nekter å la meg bekymre. For det første fordi de brukte en gammel metode, for det andre fordi hun ikke gikk ned i vekt, for det tredje fordi ejg ALDRI i verden ville gått med et sår så lange uten at noe ble gjort. Har hat gule stafylokokker i et sår før, og jeg skal love deg at jeg er på pletten hos legen og krever hjelp den dagen jeg tror noe er galt. Det er ikke vanlig med komplikasjoner, og man kan sikkert skrive tilsvarende historier mht folk som har født og foretatt andre operasjoner. Som vi alle vet; enhver operasjon er en risiko.
Gjest Jamila Skrevet 24. mai 2004 #173 Skrevet 24. mai 2004 Uff, den var for jævlig. Og ja, jeg blir litt skremt. Men jeg tror jeg har bestemt meg, og jeg føler meg trygg på den oppfølgingen jeg har fått hittil og er forespeilet at jeg skal få fra klinikken. Spent på å høre hvordan det går med deg på onsdag, Suzy. Meld fra!
Alibelle Skrevet 3. juni 2004 #174 Skrevet 3. juni 2004 Om få timer skal jeg under kniven. Merker godt at nervene har meldt sin ankomst. Jeg våknet opp nettopp, føler meg kvalm og kroppen skjelver. Håpløst å sove mer. Lurer på om jeg opplever noen bivirkninger av antibiotikaen jeg skulle ta? Jeg håper egentlig det bare er det. Men jeg er tydeligvis mer preget av det som står foran meg enn jeg hadde trodd. Jeg trodde at jeg skulle klare meg fint, holde meg kald og avslappet. Men i stedet er jeg bare rastløs, frøsen, skjelven og kvalm og ... Alle tegn på nerver er her altså. Men jeg skal gå igjennom det, og det vil gå bra. Jeg overbeviser meg selv hele tiden at det ordner seg. For det gjør jo det. Det ble ikke mye søvn på meg i natt nei. Men jeg tar det vel igjen. Om 8 timer forandrer livet mitt seg. Jeg får nye pupper. Virkelig... Dagen er her, og jeg FÅR virkelig nye pupper! Wish me luck? klemmer fra nervevraket meg
Suzy Skrevet 3. juni 2004 #175 Skrevet 3. juni 2004 LYKKE TIL ALIBELLE!!!! :blomst_opp: Dette går helt sikkert bra! Jeg hadde vært mer bekymra om du ikke hadde hatt skikkelig med nerver og vært litt urolig nå - det er trossalt snakk om et større inngrep og et inngrep som kan endre livet ditt fullstendig... Ikke rart det både krøller og kribler Du må komme tilbake med en lengre fortelling om hvordan det var og hvordan resultatet er. Jeg er fremdeles i denne etterhvert så kjente tenkeboksen og trenger alle opplysninger. Skal krysse fingrene for deg
Gjest Morild Skrevet 3. juni 2004 #177 Skrevet 3. juni 2004 Lykke til! Har en venninne som fikk dette utført i vår. Hun er kjempefornøyd med resultatet. Så henne med singlet i helga for første gang, hun var nydelig.
Gjest Poirot Skrevet 7. juni 2004 #178 Skrevet 7. juni 2004 I dag ringte de fra Ullevåll, de hadde satt av en del helger til konsultasjon og operasjon. Men da sa jeg jo at jeg skulle opereres til uken, så jeg ble strøket av listen. (Men det hadde jo vært spennende å høre hva en statlig lege ville sagt mht operasjon, i og med AT DET PRIVATE OPPLEGGET BLIR SOM BUKKEN OG HAVRESEKKEN (ups, caps) Gruer meg litt nå ja... Tenk om det blir stygt? Tenk om de blir alt for små? Tenk om det gjør kjempevondt lenge etterpå? Tenk om den kjempedyre sports-bhen jeg har kjøpt til bruk etterpå ikke passer. Den er 70 C, men ser dritliten ut, kan aldri forestille meg at jeg skal få puppene inn i den!!!
Gjest Anonymous Skrevet 7. juni 2004 #179 Skrevet 7. juni 2004 Ønsker deg masse lykke til, hvilken dag er det du skal ? Er det dagkirugi, med lokal bedøvelse?
Gjest Poirot Skrevet 7. juni 2004 #180 Skrevet 7. juni 2004 Ønsker deg masse lykke til, hvilken dag er det du skal ? Er det dagkirugi, med lokal bedøvelse? Tirsdag neste uke. Inn kl 07.30, ut kl 14. Lett narkose.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå