Gå til innhold

Brystreduksjon -konsultasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet
Oj' date=' Suzy, det var mange gode spørsmål! Ting jeg selv ikke har tenkt på enda, og enda mindre stilte kirurgen. Fikk du gode svar på disse spm?[/quote']

Jepp jeg fikk svar på det meste - men ikke tilfrdsstillende svar på alt så jeg skal nok ta med meg lista til neste møte med dem også... :wink:

Sjukepleieren jeg snakket med syntes nok jeg var fryktelig godt forberedt og litt "vanskelig" :ler:

Fint du kan få nytte av dem Alibelle :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Veldig godt sagt det der Glammy! :klappe:

Styrketrening har veldig positiv effekt og det er viktig med riktig undertøy som støtter og holder på riktig måte.

Jeg er for eksempel den stolte eier av en sportsbh etter å ha vært på La Lina - det har jeg aldri hatt før - og jeg har flere veldig bra bh'er nå!

Jeg vurderer likevel en operasjon fordi jeg er stor (70 G) og har problemer med nakke/armer selv om jeg går til massør og trener jevnlig.

Jeg synes det høres rart ut at du kun bruker 70 når du veier 73 kg og er 167 høy :klø:

Jeg bruker nemlig 70 E/F og jeg veier kun 48 kg! Du skal jo måle deg rett under bysten og der er jeg ca 68 cm.

Har heldigvis ingen problemer med mine store bryster, hverken med rygg eller eksem under brystene og glad er jeg for det :)

Skrevet

Jeg synes det høres rart ut at du kun bruker 70 når du veier 73 kg og er 167 høy :klø:

Jeg bruker nemlig 70 E/F og jeg veier kun 48 kg! Du skal jo måle deg rett under bysten og der er jeg ca 68 cm.

Har heldigvis ingen problemer med mine store bryster, hverken med rygg eller eksem under brystene og glad er jeg for det :)

Jeg veier faktisk enda mer - 78 kilo - oppdaget jeg på konsultasjonen :o :-(

Forklaringen er nok at jeg er veldig smal rundt ryggen og midjen - og det er jo forskjell på hvordan vi er bygget

Jeg har ikke mye fett under huden akkurat der bh'n skal sitte. 70 er helt perfekt for meg - da passer den perfekt på det ytterste hakket (når bh'n er ny skal den alltid passe akkurat der), og etterhvert så utvider den seg litt under bruk og da kan jeg justere innover og ha en bh som passer lenge.

Bra for deg at du ikke sliter med noen komplikasjoner i forhold til brystene dine :wink:

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg bruker også 70, men når jeg måler rundt er jeg 80.

Forklaringen er at man ikke skal ha en bh som passer akkurat, da sklir den jo ned! Med store bryster skal man ha en bh som sitter stødt rundt ryggen, da nytter det ikke med en bh med samme omkrets som ryggen. Alle butikker jeg er i sier jeg skal ha 70 når jeg prøver, så det er nok det rette for meg.

Skrevet

Jamila: Har du fått noen dato???? :vinke:

Første gjest: Hvordan går det med deg????? *nysgjerrigsmiley*

Gjest Jamila
Skrevet

Jepp,- 29. juni. Gikk dessverre ikke så raskt som jeg håpet, ønsket det jo egentlig å ta det i løpet av mai. Selv om 29. er bra timing av andre grunner!

Du da? Fått ny time til samtale med kirurgen?

Skrevet

Jammen det var kanskje like greit med den 29. juni?

Jeg har fått time med kirurg den 26. mai... Hvem sa at det ikke hjalp å mase :-)

Jeg blir rett og slett litt irritert på hele systemet deres. Det er sikkert langt de fleste som sier takk og amen til en liten koseprat med en sjukepleier og fem minutter med personen som skal skjære i deg og ommøblere et viktig symbol på din kvinnelighet - rett før du blir lagt i koma og er stressa som søren, men ikke jeg.

Hvordan kan jeg få noe besluttningsgrunnlag når jeg ikke får en vurdering fra en som faktisk har "hands on "(bokstavelig talt) erfaring og kan vurdere resultat, størrele osv osv der og da???

Så får vi se da... :-?

Gjest Poirot
Skrevet

Helt enig Suzy, man burde så absolutt få prate (ihvertfall litt) med en annen enn en sykepleier.

Gjest Jamila
Skrevet

Kom tilfeldigvis i snakk med en kvinne som var gjennom denne operasjonen for et par år siden. Hun hadde noen gode, konkrete råd:

- IKKE løft noen ting i de første 6-8 ukene. Ingen verdens ting som veier noe. Hun hadde jobba i hagen og vært rimelig aktiv--sårene grodde seinere og arrene ble ganske stygge i "krysset" under brystet. Huskeliste til oss selv, jenter: I RO!

- bruk sports-bh dag & natt. Da holder fasongen & arrene seg penere. Hver dag. Hver natt. Hun angret på at hun ikke hadde gjort det.

- Tape som reduserer arr hjelper visst--mye! Brukes også så mye som mulig.

Hun hadde fjernet 500 g fra hvert bryst, men allikevel ikke gått ned mer enn en bh-størrelse! Men hun var veldig, veldig fornøyd og det var interessant å høre om hennes erfaringer. Noe å ta med seg!

Skrevet

hm.. har lest hele tråden "deres" nå.. har tenkt på operasjon lenge nå, men la det fra meg pga penger osv.. det er en privat klinikk ikke så langt fra her jeg bor, og der tar de bare 18.000, som egentlig er en overkommelig pris.. får jo en drøss med studielån snart, heh.. og man får vel ta det på avbetaling..?

det jeg lurer på er, om jeg forter meg å få en konsultasjon nå, så tar det 3-4 uker før det blir operasjon.. jeg skal til syden 10.juli, ser dere noen problemer ang det? jeg mener er det dumt å reise etter en operasjon? :-(

puppene mine er vel ikke de største, men for meg er de tunge og plagsomme.. vet ikke helt hvilken størrelse jeg bruker, 85 c/liten d.. en stor b er vel egentlig det jeg ønsker meg.. glemmer alltid hvordan man måler størrelser! hjelp?

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det rett før en sydentur, med tanke på at arrene skal bli så fien som mulig. Man vet heller aldri om komplikasjoner vil oppstå og hvor lang tid det vil ta før man føler seg bra.

Gjest Jamila
Skrevet

Jeg ville heller ikke gjort det rett før en sydentur. Husk at du ikke kan bade de første 6 ukene.

Skrevet

hm.. ja.. dere har vel rett, det er ikke så lurt.. får ta det neste år da.. kanskje :roll:

Skrevet

Hei alle sammen!!!

Jeg var på konsultasjon på fredag (Colosseumklinikken), og det var som en tung byrde lettet fra mine skuldre og mitt sinn.

Jeg kom rett inn til kirurgen som skal operere meg, og han var veldig hyggelig. Han stilte ingen spm ved grunnlaget for en operasjon. Han ba om å få se brystene mine, og han tegnet og forklarte på puppen min så jeg kunne se sånn ca hvordan det skulle bli. Han fortalte også om hvordan alt skulle foregå. Hvordan jeg skulle få lokalbedøvelse og sånt noe. Han fortalte om risikoen, og hva som kunne gå galt, men forsikret meg om at jeg var i de beste hender, og at sjansene for at det gikk galt var små. Jeg vet jo at han er spesialist innenfor området, og har mange års erfaring bak seg. Så stilte han meg spørsmål om tidligere operasjoner, om helsen min, om vekt og høyde (amnestilegen), og om jeg hadde hjelp når jeg kom hjem.

Jeg husker ikke alt han sa, men jeg føler iallefall at jeg ikke egentlig lurer på noe nå. Han var flink til å svare og forklare meg om alt jeg lurte på. Jeg synes konsultasjonen gikk smertefritt. De vet definitivt hva de driver med iallefall.

Jeg fikk time til operasjon 3 juni. Og det passer meg utmerket, for jeg skal til syden 22 juli. Da får jeg minst 6 uker å komme meg på :P

Nå ser jeg bare framover og gleder meg til å få det gjort!

Det er jommen godt at det skjer så mye før operasjonsdagen, for ellers hadde ventingen blitt så mye lenger!

Klem fra meg

Skrevet

Nå har jeg fulgt med på denne tråden en stund, og det er så deilig å vite at jeg ikke er den eneste der ute som vurderer brystreduksjon. Selv har jeg en bh størrelse på 80 G/H, de ser ikke allverdens store ute, men jeg kjenner det så godt når jeg kommer hjem etter en dag på skolen og bh'n gnager. Skal absolutt ta en prat med legen min neste gang jeg skal dit, blir jo spennende å se hva han sier.

Skrevet
Nå har jeg fulgt med på denne tråden en stund' date=' og det er så deilig å vite at jeg ikke er den eneste der ute som vurderer brystreduksjon. Selv har jeg en bh størrelse på 80 G/H, de ser ikke allverdens store ute, men jeg kjenner det så godt når jeg kommer hjem etter en dag på skolen og bh'n gnager. Skal absolutt ta en prat med legen min neste gang jeg skal dit, blir jo spennende å se hva han sier.[/quote']

Godt å høre! :-)

Skrevet

En helt annen sak -

Er det noen av dere som ikke har vært fornøyd med kirurgen, klinikken dere har henvendt dere til og eventuelt byttet (eller bare vurdert å bytte)?

Jeg har ikke vært på min andre konsultasjon ennå (så det er mulig jeg blir mer fornøyd), men jeg er ikke fornøyd med Mjøskirurgene hittil og vurderer om det kunne være like greit for meg å henvende meg til en klinikk i Oslo....

Jeg valgte i utgangspunktet Mjøskirurgene fordi de bare var en drøy times kjøring unna - mot Oslo som er godt og vel to timer unna, men nærhet er ikke det eneste kriteriet for et klinikkvalg vel.... :wink:

Lurer bare på om det er mulig å bytte om man får innvilget operasjon. Altså ta med seg henvisningen fra fastlegen og dra et annet sted????

Noen som vet??? :(

Gjest glamourgirl
Skrevet

Sniker meg inn i tråden deres igjen. Som det kvinnfolket jeg er ble jeg jo kjempeusikker en stund, burde jeg også operere meg, er puppene mine stygge og store, har jeg komplikasjoner jeg ikke vet om. Jeg har jo "sett" puppene til Suz og Jamila, og de er jo så fine... gruble gruble :roll:

Men, så var jeg hos legen til GU og generell sjekk. Da jeg tok av meg toppen for at han skulle komme bedre til for å ta blodtrykket, gjorde han store øyne og sa litt sånn forfjamsa. Wow! Er de ekte? :oops: (ikke noe sånt ekkelt, men koselig og sånn) Så tok jeg av meg bh'en og da fikk jeg vite at de var symmetriske og fine, og han spurte om de var tunge og bære på, og det er de jo ikke, og da sa han at jeg var veldig heldig, og burde ikke tenke på operasjon engang!

Så skulle han undersøke dem, og ble så fnisete at han måtte ta en liten pause og se i taket (spesielt den "ta ett bryst i en hånd" slet'n fælt med) Dette var ikke ment som sånn, så fine pupper jeg har, men det var godt med litt positiv bekreftelse på noe jeg har vært litt usikker på.

Så, girlies, lykke til med deres konsultasjoner og inngrep! Jeg følger spent med på tråden!

Gode klemmer Glammy

Skrevet

Så, girlies, lykke til med deres konsultasjoner og inngrep! Jeg følger spent med på tråden!

Gode klemmer Glammy

Så synd vi har gjort deg usikker da! :o Mern bra legen din har bekrefta på en OK måte at du ikke trenger å gjøre noe.

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...