Gjest Yoni Skrevet 3. mai 2004 #101 Skrevet 3. mai 2004 Da var min konsultasjon unnagjort. Møtte opp klokka ti i dag og ble vist inn til ei sjukepleierske. Hun stilte meg endel spørsjmål om allergier, tidligere operasjoner, helsetilstand osv. Så tok hun bilde av meg forfra og fra siden. Jeg stilte henne en haug med spørsmål - hadde med meg ark med ting jeg lurte på og som jeg stort sett fikk svar på. Hun sender dataene om meg til kriurgen som skal stå for inngrepet også får jeg tilbakemelding om ei drøy uke eller noe sånt om jeg er kvalifisert for et inngrep (på statens regning). To ting er jeg IKKE fornøyd med: Kirurgen får jeg snakke med på operasjonsdagen - før inngrepet - men jeg skulle gjerne ha snakket med ham før den tid. Og sjukepleieren antyda at jeg kunne få en B-cup etter operasjonen - det syns jeg høres veldig lite ut. Jeg er trossalt en G-cup nå og er redd det vil bli veldig rart. Får vel uansett smøre meg med tålmodighet og vente på svar fra legen... :-? Er litt sliten og lei meg nå - føler at jeg ikke har fått avklart noe (selv om jeg har fått mange svar) og det er frustrerende. Vil bare ønske deg lykke til med inngrepet!
Gjest ny gjest Skrevet 3. mai 2004 #102 Skrevet 3. mai 2004 Da jeg tok brystreduksjon i november fjernet de henholdvis 460 + 480 på hver pupp. Men i størrelse gikk jeg bare ned fra D-DD til C cup... Betyr vel at jeg har gått rundt med alt for liten Bh det før da
Suzy Skrevet 4. mai 2004 #103 Skrevet 4. mai 2004 Vil bare ønske deg lykke til med inngrepet! Tusen takk Luna! Dette er en utrolig slitsom prosess og jeg er litt deppa av det hele nå... Godt med en klem!
Gjest glamourgirl Skrevet 4. mai 2004 #104 Skrevet 4. mai 2004 Suzy! :trøste: Skjønner at du er frustrert! Du har fått svar, men ikke svar. Jeg vil ikke anbefale deg å gå ned til Bcup, det hørtes lite ut i forhold til hva du er vant til! Jeg trodde ikke de anbefalte jenter som har vært "store" å gå under C, jeg, eller D for den saks skyld. Ville uansett bare gi deg litt trøst og kos og ønske deg lykkis! Klem Glammy
Suzy Skrevet 4. mai 2004 #105 Skrevet 4. mai 2004 Suzy! :trøste: Skjønner at du er frustrert! Du har fått svar, men ikke svar. Jeg vil ikke anbefale deg å gå ned til Bcup, det hørtes lite ut i forhold til hva du er vant til! Jeg trodde ikke de anbefalte jenter som har vært "store" å gå under C, jeg, eller D for den saks skyld. Ville uansett bare gi deg litt trøst og kos og ønske deg lykkis! Klem Glammy TAKK!!! Har det ikke noe bra i dag. Er lei alt sammen og full av masse motstridende tanker... Ikke bra.. Kan snakkes mer et mer privat sted. Trenger noen å prate med, tror jeg..
Gjest glamourgirl Skrevet 4. mai 2004 #106 Skrevet 4. mai 2004 Jeg er her, bare ring du! Knusepjuskekos til Tiger'n min! 8)
Suzy Skrevet 4. mai 2004 #107 Skrevet 4. mai 2004 Jeg er her' date=' bare ring du! Knusepjuskekos til Tiger'n min! 8)[/quote'] :kysse:
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2004 #108 Skrevet 4. mai 2004 Du vet hvor du finner meg hvis du vil :-) , har litt puppeslit selv om dagen
Suzy Skrevet 4. mai 2004 #109 Skrevet 4. mai 2004 Du vet hvor du finner meg hvis du vil :-) ' date=' har litt puppeslit selv om dagen [/quote'] Verdens beste jenter, sier jeg bare
Gjest Poirot Skrevet 4. mai 2004 #110 Skrevet 4. mai 2004 Første gjest: takk for oppdatering, flott å høre at det går så bra! Første gjest og Frk peppermill: hva slags bh kjøpte dere til å bruke etter operasjonen? Jeg har fått beskjed om å bruke sportsbh med cup dag og natt i 3 måneder. Men det er jo så mye å velge i!
Suzy Skrevet 4. mai 2004 #111 Skrevet 4. mai 2004 Poirot: Jeg fikk beskjed om at de hadde bh til salgs på klinikken og at jeg fikk den der når jeg hadde blitt operert.Spør om det samme er tilfelle dit du skal.
Gjest Poirot Skrevet 4. mai 2004 #112 Skrevet 4. mai 2004 Poirot: Jeg fikk beskjed om at de hadde bh til salgs på klinikken og at jeg fikk den der når jeg hadde blitt operert.Spør om det samme er tilfelle dit du skal. Jeg må ha med selv.
Suzy Skrevet 4. mai 2004 #113 Skrevet 4. mai 2004 Jeg må ha med selv. Aha! Det eneste jeg vet er at den skal være myk (uten spiler) og at det skal være cup'er i den - ikke sånn sprtsbh som ikke har helt adskilte pupper.
Gjest Første gjest Skrevet 4. mai 2004 #114 Skrevet 4. mai 2004 Suzy: Synd at du ikke var helt fornøyd med konsultasjonen. Skjønner godt at du ville treffe kirurgen- det går ikke an å få bestilt en egen time hos h*n, da? Eventuelt ta en telefon? "Min" kirurg sa forresten at de så langt som det var mulig tok hensyn til pasientens ønske om ny bryststørrelse, men at de aldri kunne garantere en spesiell størrelse. Så vidt jeg har forstått, er det vanskeligere å få det pent jo mer de må fjerne. Slikt sett høres det merkelig ut at sykepleieren sa at du skulle få b-cup når du selv ikke ønsker så liten str. Håper det ordner seg for deg, i alle fall. Jeg unner alle misfornøyde, storbrystede medsøstre lettelsen jeg føler etter å ha fått utført denne operasjonen! Poirot: De solgt BH på klinikken der jeg var. Det er en ganske stor og kraftig sak i dobbel bomull. Merket er Frøja, og den er norskprodusert. Jeg vet ikke hvor de forhandler slike, du må nesten google litt hvis du er interessert i det merket. Poenget er hvertfall at BHen skal ha cuper og være spileløs. Den jeg har fra sykehuset har hekter foran- det er ganske lurt når man er nyoperert. Den er også ganske bred over det hele og går langt ned, slik at det ikke er noe som irriterer sårene under brystet. Den jeg fikk på sykehuset var også en ryggstr. større enn jeg vanligvis bruker. Det var ganske behagelig den første tiden, men nå er den desverre litt for stor. Jeg fant en nettside med noen post-op-BH'er. Jeg har ikke følt behov for noe så stort, men du kan jo se hva du synes. Nå har jeg forresten begynt med "vanlige" bh'er, dvs at jeg har kjøpt et par spileløse . De er stødige, men ser litt freshere ut enn sportsBH. Sykehus-BH'en bruker jeg om natten og når jeg går tur osv.
Gjest Poirot Skrevet 4. mai 2004 #115 Skrevet 4. mai 2004 Fant ikke noe om Frøja på nett. Ja, de så jo ganske svære ut de på den nettsiden. Kan jo bli litt mye om sommeren kanskje, men de gir jo en ide mht hvordan det kan se ut.
showgirl Skrevet 4. mai 2004 #116 Skrevet 4. mai 2004 Hei!! Hvordan går dere fram for å bli henvist til sykehus for brystreduksjon? Går dette via fastlegen? Og må man la fastlegen først vurdere brystene(uten bh) før han evt da sender en henvisning? Eller holder det rett og slett med å si at man ønsker å bli henvist for en vurdering? Har tenkt lenge på dette her men jeg er enda i en usikker fase. Er kanskje mest bekymret for arr og slike ting. Vet dere om det er noen "minste"krav for størrelse om staten skal dekke en operasjon? Hvordan er dette med fritt sykehusvalg? Mye spørsmål her men det er litt sånt rent praktisk jeg lurer nå.
Gjest Poirot Skrevet 4. mai 2004 #117 Skrevet 4. mai 2004 Showgirl: les tråden her, så får du svar på mange av dine spørsmål. Min fastlege skrev rekvisisjon til konsultasjon uten å titte på meg, jeg bare forklarte hvordan jeg hadde det.
Suzy Skrevet 5. mai 2004 #118 Skrevet 5. mai 2004 Suzy: Synd at du ikke var helt fornøyd med konsultasjonen. Skjønner godt at du ville treffe kirurgen- det går ikke an å få bestilt en egen time hos h*n, da? Eventuelt ta en telefon? "Min" kirurg sa forresten at de så langt som det var mulig tok hensyn til pasientens ønske om ny bryststørrelse, men at de aldri kunne garantere en spesiell størrelse. Så vidt jeg har forstått, er det vanskeligere å få det pent jo mer de må fjerne. Slikt sett høres det merkelig ut at sykepleieren sa at du skulle få b-cup når du selv ikke ønsker så liten str. Håper det ordner seg for deg, i alle fall. Jeg har tenkt på å kontakte dem igjen for å høre om jeg eventuelt kan reise til Oslo og snakke med kirurgen. Jeg føler meg rett og slett ikke komfortabel med at en sjukepleier (hvor søt og hyggelig hun enn var) skal videreformidle mitt behov... Sikkert dumt, men jeg er veldig usikker og ville blitt beroliget av å høre mer konkret om inngrepet. Jeg kan heller ikke skjønne at det er veløoverveid å ta vekk så mye av brystene mine. Det hører med til historien at jeg uttrykte misnøye med b-cup overfor sjukepleieren og hun lurte på hvilken størrelse jeg brukte nå. Da jeg sa det ble hun litt rar og sa at det var fullt mulig å diskutere størrelsen med kirurgen og at vedkommende ville lytte til pasientens ønsker i størst mulig grad. Vi får nå se... Akkurat nå er jeg bare overbevist om at jeg ikke får noen operasjon i det hele tatt... :-?
Gjest Jamila Skrevet 5. mai 2004 #119 Skrevet 5. mai 2004 *bank bank* Er vel på tide at jeg melder meg inn i diskusjonen også.... Har også stått i kø på Ullevål for vurdering i de siste 6 mnd. Ble til slutt utålmodig og fikk time til privat konsultasjon, og har nå vært hos Dr Frøyen på konsultasjon. Operasjon blir sannsynligvis i løpet av denne mnd. Suzy, støtter deg i at du bør snakke direkte med den som skal operere. Jeg fikk beskjed om at jeg bør fjerne minst 500 g fra hvert bryst, men at den endelige størrelsen bestemmer jeg selv. Han anbefalte meg å ta med bilder av bryster jeg liker slik at vi kan bli enige om hvordan de skal se ut. Man kan selvfølgelig ikke garantere et 100% likt resultat, men jeg føler meg komfortabel med at jeg selv er så involvert i hvordan de blir. Selv om dette går fryktelig fort er jeg litt for og litt mot inne i hodet mitt. Men det tar jeg litt senere i dag....
Suzy Skrevet 5. mai 2004 #120 Skrevet 5. mai 2004 Jamila!! Dette var kjempegøy! Skal følge deg med argusøyne for å suge til meg info og erfaring! Begynner å lure på om det er andre klinikker jeg heller burde velge enn Mjøskirurgene nå... Usikkerheten lenge leve! Jeg har en haug med bilder av fine pupper som jeg liker og kunne tenke meg, så det hadde ikke vært noe problem å vise til eksempler hvis jeg bare kom meg til kirurgen. Må tenke litt på dette... Venter på å høre fra deg Jamila!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå