Gå til innhold

Brystreduksjon -konsultasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lykke til!

Opererte for 5 uker siden, og er kjempefornøyd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal på konsultasjon i morgen, wish me luck :) ...

hilsen

"skal sikkert, kanskje"

Krysser fingrene for deg og håper du får fin oppfølging! :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

:( Uff, konsultasjonen var ikke noe ok... Det hele var svært upersonlig. Jeg følte mine motiver for BR ble mistenkligjort. Han så på puppene, kløp i dem og konstaterte at de ikke var såååååå store, han hadde sett mye større enn mine. Her bruker altså jeg 75G/H, er 68 kg og 168 høy.

Derretter snakket han lenge om alle de fæle komplikasjonene som kunne oppstå, og at puppene mine ville bli ødelagt i fasongen hvis jeg operete først og ble gravid etterpå. Jeg er klar over komplikasjonene og at det mest ideelle hadde vært å fått barn først og BR etterpå. Men nå er det jo sånn at barn er ikke aktuelt for verken sambo eller meg med det første, og å ta en BR er mer prioritert enn formering.

Jeg følte meg bare dummere og dummere der jeg satt, tossete meg som trodde at en BR skulle løse problemet med sliten rygg og nakke, for det ville det helt sikkert ikke, jeg måtte ikke ha noen forventninger om det (iflg Dr. Overlegen)! Konklusjonen ble at joda, han skulle gjerne operere, hvis jeg insisterte og var klar over at jeg kom til å angre når jeg satt der og ikke kunne amme.

Mulig han bare er realistisk, men måten han la dette frem på imponerte meg ikke. Har ikke mye lyst til å la denne mannen skjære i meg. Nå er jeg opprørt og lei meg, jeg kommer nok til å se mer fornuftig på dette om en stund, men fytterakkern ass....

"skal ikke likevel"

Skrevet

Be fastlegen din om å henvise deg et annet sted.

La deg ikke overbevise av en toskete lege som jeg syns høres høyt uproff ut. Og når det gjelder det med amming. Ved første konsultasjon sa legen at jeg måtte gjøre regning med å ikke kunne amme. Når jeg var på Colosseunklinikken sa legen at det kunne godt være at jeg kunne det. Og om jeg så ikke kan det vil jeg prioritere det å kunne være aktiv med barna mine fremfor å kunne amme, men være hemmet av vond rygg.

Gjest turse gjest
Skrevet

Hei gjest!

Jeg har også vært til konsultasjon, og det var en ubehagelig opplevelse. Jeg bruker bh 85 g-h.

Legen sa ikke at det var unødendig, spurte heller ikke om smerter, men sa en masse om at det kunne bli lite pent. Og at han ville ta bort ca halvparten, men ikke ville ta bort noe under armen for det var ikke brystreduskjon.

Da jeg gikk derfra bestemte jeg meg for å droppe hele greia, men tilbake i hverdagen med skuldre og rygg som verker, så har jeg alikevel bestemt meg for å ta denne operasjonen.

Jeg tror nok at legen sier mye av det han sier for å få oss til å tenke grundig igjennom dette. For det kan oppstå komplikasjoner, det kan hende det ikke blir pent og det kan hende du ikke kan amme.

Så får vi selv avgjøre om risikoen for alt dette er verdt det, eller om vi heller vil tåle vår rygg og nakkeverk. Da er vi i allefall informert om hva som kan skje.

Og så lurer jeg på hvilke klinikk du var på da. Kanskje vi var hos samme legen.

Skrevet

Hvor har dere vært - det der høres ikke bra ut. Gå til en annen lege, en annen klinikk, det er tross alt fritt sjukehusvalg i Norge!

Gjest turse gjest
Skrevet

Jeg tenkte også på og gå til en annen klinikk, men har bestemt meg for å ikke gjøre det, fordi at jeg tenker at en lege som tar seg bryet med å fortelle meg også om de ubehagelige sidene ved å bli operert egentlig er ganske profesjonell.

Han syntes det er viktigere å fortelle meg om dette så jeg er informert , med risiko for han at jeg avlyser operasjon, fremfor å bare koseprate med meg for å tjene mer penger. Å ta brystreduksjonsoperasjon er jo mye mer enn å eksempelvis operere en tå eller noe annet som gir smerter, men ikke er livstruende. Det er kanskje derfor vi er så sårbare når legen forteller oss noe annet enn det vi vil høre på konsultasjon.

Jeg regner også med at under selve operasjonene vil han gjøre sitt beste for at det skal bli bra, tross alt er det fornøyde kunder de lever av.

Gjest Anonymous
Skrevet

Joda, vel og bra at legen informerer om de negativene tingene som kan skje i kjølvannet av en BR, men det jeg reagerte mest på var den utpregede ovenfra og ned-holdningen hans. jeg ble helt satt ut og glemte å spørre om masse, selv om jeg hadde skrevet en liste. Fikk ikke inntrykk av at han syntes han hadde tid til å svare.

Regner selvfølgelig med at han er proff når han først opererer.

Kanskje jeg reagerte på oppførselen hans fordi jeg ikke har møtt på en sånn lege før. Alle legene jeg har hatt opp igjennom årene har vært svært hyggelige, selv om jeg ikke alltid har fått det som jeg vil :).

Har roet meg litt nå, men skal tenke over saken. Fikk time i slutten av januar, har jo litt tid på å avbestille hvis jeg ombestemmer meg.

Har noen av dere fått barn etter BR, og hvordan gikk det med brystene og arrene da?

"fortsatt ikke helt sikkert skal"

Gjest Anonymous
Skrevet

Ellers kan jeg opplyse om at jeg var på Colosseum i Stavanger. Legen sa han ville fjerne 400-500 gr på det ene og ca 300 på det andre, dette ville gi meg en stor B eller normal C. Ellers målte jeg 25 og 27 cm fra krageben til brystvorte.

hilsen

"skal kanskje når jeg får tenkt meg om"

Skrevet

Ble BR på Onsdag denne uken og kom hjem igår. Det ble fjernet 689 og 605gr. Jeg er enda litt skeptisk for de er fasongløse og firkantet. Hadde regnet med mye mer smerte så jeg er overrasket. Hoven og øm under armene og over puppene. Hadde E 85 tidligere. Noen andre som har fjernet tilsvarende og var omtrent like stor? Hva er dere nå? C 85? Det var det som var drømmestr min,men syns de ser farlig små ut altså.....Hmmm... Hvor lenge må jeg regne med at det går før de er formet?

Ellers er jeg positivt overrasket over det meste. Har bare fått paracet etterpå,og heller ikke følt noe behov for annet.

Lykke til til alle dere som lurer og venter!

Skrevet

Jeg har fjernet 1 kg på hvært bryst. Vet ikke hva jeg var før, tror H cup. Brukte f men største cup de solgte i butikker i min prisklasse, (85) som var for lite. Er foreløpig en 85d, men vil hovne ned til en stor c.

Er veldig fornøyd.

Husk at det tar lang tid før de former seg :) 3-6 md

Skrevet

Mine pupper ser større ut nå enn i tiden etter operasjonen pga at da var de hovne og ikke helt på plass enda. Tok ca 3 mnd før de fikk formen de skulle ha. Etter operasjonen var de mye fastere , og oppblåste, nå er de normale i fasthet og "heng".

Synes også de så små ut rett etter operasjonen, nå synes jeg faktisk de er ganske store (70DD). Mye har med vane og gjøre også.

I går opererte ejg vekk deler av det som var ekstra under armen. Gikk greit, lokalbedøvelse og sydde inni. Arret strekker seg litt lenger ut på siden nå, men ikke vondt. Må tape litt til og ikke strekke meg. Ser ikke helt den eneorme forskjellen, men er ihvertfall ikke verre.

Og SÅ håper jeg at jeg er ferdig!

Angrer fremdeles ikke ett sekund. :)

Skrevet

Godt å høre at de ble bedre formet ettrhvert. Poirot: kan du nevne noen GOD sports BH som anbefales? Eller noen andre her inne for den saks skyld.....unnskyld.

Nå går jeg med vaskekluter brettet sammen inni bhen og håndklær rullet opp under armen,for å presse dem forover. Dette skulle visst hindre at jeg fikk fettoppsamling under armene og forhåpentligvis slippe fettsuging under der senere. Gjorde dere det?

Har kun innvendige sting,og flytende plaster på arrene,så jeg slipper å rive av tapen. På onsdag skal jeg dusje og skifte på dem.....jeg gruer meg faktisk,men har aliert meg med en venninde for å tape etterpå. Tror ikke mannen min ville ha orket det.

Jeg er vel fornøyd,tror jeg. Men det er rart å kunne se tærne sine uten å lene seg frem. Et helt annet speilbilde faktisk. Mannens første reaksjon var at jeg så så forandret ut,og han har vel kanskje rett.....

Håper jeg lærer meg til å leve med det ganske kjapt.

Skrevet

Triumph har en god BH med knepping framme. Jeg kjøpte BH av Colosseumklinikken (postoperativBH). Jeg kaller den tvangstrya for den sitter skikkelig stramt, men veldig god. Dyr var den også-900,- men absolutt verdt den prisen for den gir mye bedre støtte enn vanlig bh. Syns ammebher er gode å gå i også. de gir god støtte, og er behagelige.

Her kan du se hvordan den postoperative bh'en seg ut:

http://www.mediscan.no/Default.asp?CatID=1118

Skrevet

Jeg kjøpte Tri action sportsbh fra Cubus, til ca 200 kr. Var meget behagelig synes jeg, og nå brukes den til trening.

Har ikke fårr noen fettansamlinger under armene etter operasjonen (aldri hørt om dette før heller), fett flytter vel ikke akkurat så mye på seg kun pga en operasjon. Fettsugde under operasjonen, har ikke hørt om noen som har gjort det i etterkant.

Mine sår ble tapet fra og med jeg tok av bandasjen etter en uke. Arrene var da alt så fine at de ikke var ekle. Tapen skal jo uansett ikke rives av annet enn en sjelden gang i blant, hele poenget er jo at den skal beskytte arrene mot strekk og la det få gro i fred. River man av tapen for ofte blir skorpe dratt av der det ikke er ferdig enda, og da kan man jo få tydeligere arr.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjenner dere noen som har fått barn etter operasjonen, eller har noen av dere fått barn post-op? Hvordan gikk det med brystene deres da, mtp fasong, nedsig og arr?

Jeg har fått aldeles kvaler ang dette her. Tenker på amming og om jeg begår mine eventuelle fremtidige barn en stor urett om jeg tar operasjonen nå og må gi dem morsmelkerstatning i stedet for å amme.

Og så er jeg redd for at brystene ikke skal se pene ut etter operasjonen, at jeg skal angre på at jeg gjorde det.

Foreløbig er ønsket om BR mest relatert til det psykiske og praktiske, ikke så mye på fysiske plager. Ja, de er tunge og jeg har mye stive skuldrer, nakke og hodepine. Men ikke mer enn at jeg holder det ut. De er i veien på de fleste måtene. Jeg er forferdelig usikker nå, hvis kirurgen ville ha meg til å tenke, så klarte han jammen det :wink: ...

Hilsen

"skal kanskje, ikke i dag"

Gjest Anonymous
Skrevet

Jaja, nå har jeg bestemt meg! Det blir fortsatt slaskepupp på meg noen år fremover. Av angst for å gjøre mine fremtidige barn en stor urett med å tenke på meg selv og mitt vælvære og ikke kunne amme dem hvis de skulle dukke opp. Og bekymring for at resultatet ikke blir fint OG fordi legen var ganske usympatisk.

Takk for interessante svar alle sammen!

hilsen "skal ikke!"

Skrevet
Jaja, nå har jeg bestemt meg! Det blir fortsatt slaskepupp på meg noen år fremover. Av angst for å gjøre mine fremtidige barn en stor urett med å tenke på meg selv og mitt vælvære og ikke kunne amme dem hvis de skulle dukke opp. Og bekymring for at resultatet ikke blir fint OG fordi legen var ganske usympatisk.

Takk for interessante svar alle sammen!

hilsen "skal ikke!"

Jeg vet nå ikke hva som er å gjøre dine barn størst urett jeg?

Å ikke kunne amme, eller å ikke kunne være aktiv sammen med barna p.g.a dårlig rygg?

Skrevet

Ja, ja.. i går - ett år og drøye to måneder etter at jeg var hos fastlegen min første gang så fikk jeg brev fra Ullevaal om at jeg skal komme til konsultasjon om brystreduksjon...

Utrolig så lang tid det tar! :o

Får ringe i dag og avbestille timen så rykker kanskje en annen litt frem i køen. Helt urolig så langsomt det offentlige er...

Skal jeg foreta inngrepet gjør jeg det hos en privatklinikk - og jeg er foreløpig ikke klar.

Skrevet

Det kan være både og.

Jeg ventet fem år på bukplastikk gjennom det offentlige. 3.juni var jeg henvist fra fastlege med anbefaling om brystreduksjon og jeg ble operert for en uke siden. Trodde naturligvis aldri det skulle gå så fort med min erfaring. Men gjort er gjort og så langt er jeg bare glad og fornøyd.

Lykke til med videre planer alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...