Gå til innhold

Er falske blomster lov?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har et vindu som trenger en blomst..

Det er høyt, og perfekt til en orkidé.

Men, de dør og dør..

Finnes det noen fine falske?

Eller er det så fy at man blir halshugget?

Anonym poster: e7654eb92232edadf2d563430a1d5cab

Videoannonse
Annonse
Gjest Surrehodet
Skrevet

Jeg antar at det ikke er så fryktelig fy. De blir jo trossalt solgt og noen kjøper dem siden de fortsatt er på markedet.

Jeg hadde masse falske blomster på balkongen min da jeg bodde i blokk. Helt fint det, så slapp jeg å tenke på vanning og denslags.

Skrevet

Du vet at orkideer mister blomstene, og så spretter det ut nye etter en (god) stund..? Dersom de faktisk dør, ville jeg heller hatt en annen ekte blomst enn en falsk orkidé (f.eks. fredslilje, de er nesten umulige å drepe). Jeg synes det er helt greit med falske blomster, men ekte er jo mye finere :)

Anonym poster: 4f49d009615e324dc680f41e0d0f2584

• Liker 3
Skrevet

Jeg har to falske orkideer, men har ikke turt å si det til noen.

Ingen som har spurt om de er falske heller, bare fått kommentarer om at de er fine..

Jeg tok hvertfall sjansen:)

Skrevet

Godt at jeg hvertfall ikke er alene hvertfall :fnise:

Det bør være en høy blomst der, med "liten" potte, da det ikke er så dyp karm.

Får se på plantasjen osv!

Anonym poster: c3ad97b67c3c0bedbb2f4cd0db49146d

Gjest Surrehodet
Skrevet

Om vinduet er høyt oppe er det vel ingen som ser at det er falske blomster uansett. Bare å innvestere i en litt dyrere variant av fakeblomst enn de som selges på Nille :blomst:

Skrevet

Poenget er jo å fine noen som man ikke ser at er falske, slik at ekte ikke er mye finere, om dere skjønner..

Men om det finnes er en annen sak haha.

Skrevet

Om vinduet er høyt oppe er det vel ingen som ser at det er falske blomster uansett. Bare å innvestere i en litt dyrere variant av fakeblomst enn de som selges på Nille :blomst:

Vinduet er ikke høyt oppe, men høyt/stort :)

Gjest Surrehodet
Skrevet

Poenget er jo å fine noen som man ikke ser at er falske, slik at ekte ikke er mye finere, om dere skjønner..

Men om det finnes er en annen sak haha.

Plantasjen har faktisk endel plastik/silke som kan lure folk.

Skrevet

Jeg har Kun falske orkideer og blomster, men alle mine ser ekte ut og får ofte spørsmål om de er levende :) så går an å finne fine falske ;)

Skrevet

Jeg har Kun falske orkideer og blomster, men alle mine ser ekte ut og får ofte spørsmål om de er levende :) så går an å finne fine falske ;)

Hvor har du kjøpt de?

Skrevet

Hvor har du kjøpt de?

På Europris faktisk (orkideene), var en kampanjevare for 20 kr de hadde for et par-tre år siden, like fin enda :fnise:

Skrevet

Du vet at orkideer mister blomstene, og så spretter det ut nye etter en (god) stund..? Dersom de faktisk dør, ville jeg heller hatt en annen ekte blomst enn en falsk orkidé (f.eks. fredslilje, de er nesten umulige å drepe). Jeg synes det er helt greit med falske blomster, men ekte er jo mye finere :)

Anonym poster: 4f49d009615e324dc680f41e0d0f2584

Problemet med fredsliljen er at den blir jo helt sammensunket uten vann. Ville heller valgt "svigermors tunge"

http://no.wikipedia.org/wiki/Svigermorstunge

Anonym poster: 0f24ad17ba00a4f0924c05bf5f333b02

Skrevet (endret)

Jeg ser ikke noe problem i å ha en og annen falsk blomst, så lenge de ser fine ut. Det finnes mange pene silkeblomster feks, og de er en lifesaver for oss som har det stikk motsatte av grønne fingre.

Her kan vi bare ha snitteblomster av ekte vare, og en aloevera, for andre potteplanter har en tendens til å begå hara-kiri med en gang de kommer inn dørene. :fnise:

Endret av Minya
Skrevet (endret)

Dobbelpost.

Endret av Minya
Gjest Surrehodet
Skrevet (endret)

Jeg ser ikke noe problem i å ha en og annen falsk blomst, så lenge de ser fine ut. Det finnes mange pene silkeblomster feks, og de er en lifesaver for oss som har det stikk motsatte av grønne fingre.

Her kan vi bare ha snitteblomster av ekte vare, og en aloevera, for andre potteplanter har en tendens til å begå hara-kiri med en gang de kommer inn dørene. :fnise:

Ha ha jeg bruker å si at jeg ikke har grønne fingre, men brune. Alt jeg tar i dør.

Men faktisk klarer jeg å få orkideene til å blomstre igjen og igjen, det jeg gjør i når de er avblomstret og bare er blader......da stapper jeg inn en orkidestilk isilke som jeg har kjøpt på Ikea. Naboen lurte på hvordan jeg kunne ha slike fantastiske orkideer i vinduene hele tiden :laugh:

Endret av Surrehodet
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ser ikke noe problem i å ha falske blomster i det hele tatt.

Jeg synes det er fint med farger men er ikke hjemme nok til å holde ekte i live ;)

Anonym poster: ce257c9b2788d3a7670ab910ce6915c5

Skrevet

Men om du ofte får spørsmål om de er levende er det vel fordi de er i tvil de som spør..... jeg har ikke opplevd å få spørsmål om mine ekte blomster er levende :P

Anonym poster: 56639f0d94f8f4ec1aa96a74db5c1e35

• Liker 2
Skrevet

Det finnes jo mange fine falske blomster så det er bare å ta for seg mener nå jeg =)

Ingen skam med falske blomster!

Gjest Funky Punk
Skrevet

Ser ikke noe galt med falske blomster, men de burde være godt laget slik at de lyser falsk lang vei.

Må ha det i stuevinduet mitt da jeg har solen stående rett på vinduet hele dagen og det blir så varmt i det vinduet at ingen blomster overlever der.

I tillegg har jeg dyr som blir helt gale om de ser en potte med jord, og dermed rar det to sekunder og hele stuegulvet er full av jord :fnise:

Så ekte blomster er klin umulig for meg å ha hjemme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...