Gå til innhold

Islam - Norsk Dua


Gjest Anamcara

Anbefalte innlegg

Ja ikke sant. Sånt skjer når man ikke viser toleranse og forståelse for hverandre.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og når man slenger med leppa.

:biggrin: :biggrin: :biggrin:

Beklager hvis du føler deg fornærmet! :blomst:

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:biggrin: :biggrin: :biggrin:

Beklager hvis du føler deg fornærmet! :blomst:

Du mener om som i personlig? Nei. Dette er et diskusjonsforum. Her dreier det seg om utveksling av meninger, og så lenge diskusjonen holder et visst saklighetsnivå, så kan man ikke bli såret over en mening. Men enkelte meninger og ytringer kan det ha noe for seg å påtale. Så det har jeg gjort. Om du tar det til deg, så kan det kanskje spare deg for å si noe skikkelig dumt IRL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men enkelte meninger og ytringer kan det ha noe for seg å påtale. Så det har jeg gjort. Om du tar det til deg, så kan det kanskje spare deg for å si noe skikkelig dumt IRL.

Må si at jeg ikke kjønner hva du sikter til med tanke på påtale? Har jeg sagt noe som du oppfatter som kontroversiell iforhold til til bilde? Det eneste budskapet mitt er at man skal vise forståelse og respekt for hverandre, i motsetting til deg som dømmer og fordømmer meninger så er jeg inkluderende. Verken fordømmer andres meninger eller dømmer ytringer. Min filosofi er at man skal leve sammen og akseptere hverandres ulilkheter enten det er filosofiske eller religiøse. Det er den eneste veien til fred. Så da kjønner jeg ikke hva du liksom skal påtale. Faktisk så skremmes jeg av din fordømming, kanskje det burde være noe å påtale?!

Og forkortelsen IRL vet jeg ikke hva er. Så kanskje du kan forklare det nærmere.

Endret av omarel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si at jeg ikke kjønner hva du sikter til med tanke på påtale? Og forkortelsen IRL vet jeg ikke hva er. Så kanskje du kan forklare det nærmere.

"påtale" er et synonym for "kommentere". I denne sammenhengen.

IRL er en forkortelse for "In Real Life", og er "netspeak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg ikke kjønner hva du sikter til med tanke på påtale? Har jeg sagt noe som du oppfatter som kontroversiell iforhold til til bilde? Det eneste budskapet mitt er at man skal vise forståelse og respekt for hverandre, i motsetting til deg som dømmer og fordømmer meninger så er jeg inkluderende. Verken fordømmer andres meninger eller dømmer ytringer. Min filosofi er at man skal leve sammen og akseptere hverandres ulilkheter enten det er filosofiske eller religiøse. Det er den eneste veien til fred. Så da kjønner jeg ikke hva du liksom skal påtale. Faktisk så skremmes jeg av din fordømming, kanskje det burde være noe å påtale?!

Og forkortelsen IRL vet jeg ikke hva er. Så kanskje du kan forklare det nærmere.

Hva med en norsk ordbok?

"kjønner" - på norsk skrives det "skjønner"

"kontroversiell" - Det burde stått "kontroversielt"

"dømmer og fordømmer" er av samme betydning

Vi har et rikt språk her i Norge. Så når du snakker om at man ikke skal dømme andre sine meninger, eller "dømmer og fordømmer" som du så "pent" skriver det, så er det vel ikke du i din fulle rett til å kritisere hvorvidt det norske språk er omfangsrikt eller ikke?

Anonym poster: 45da9492605e2e96f4ec9156d3c6a517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en norsk ordbok?

"kjønner" - på norsk skrives det "skjønner"

"kontroversiell" - Det burde stått "kontroversielt"

"dømmer og fordømmer" er av samme betydning

Vi har et rikt språk her i Norge. Så når du snakker om at man ikke skal dømme andre sine meninger, eller "dømmer og fordømmer" som du så "pent" skriver det, så er det vel ikke du i din fulle rett til å kritisere hvorvidt det norske språk er omfangsrikt eller ikke?

Anonym poster: 45da9492605e2e96f4ec9156d3c6a517

Det skal ikke mye innblikk i noen av verdens mer utviklede språk for å konkludere med at det norske språk er fattig på ord. Nettopp derfor er det heller ikke et vanskelig språk å lære seg(i tillegg til veldig enkel grammatikk), noe som er bra, men rikt på egne ord er det strengt tatt ikke.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlignet med mange andre språk, så er norsk fattig og begrenset. Jeg trodde ikke det var noen hemmelighet. Vi taper ingenting på å konstatere det som et faktum, vi har da så masse annet som vi kan være stolte av. Åpenhet, valgfrihet og evnen til å tenke selv, for å nevne noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke mye innblikk i noen av verdens mer utviklede språk for å konkludere med at det norske språk er fattig på ord. Nettopp derfor er det heller ikke et vanskelig språk å lære seg(i tillegg til veldig enkel grammatikk), noe som er bra, men rikt på egne ord er det strengt tatt ikke.

Vanskelig språk å lære seg virker det som at det er. Med tanke på dårlig formulering fra det sitatet jeg dro ut, samt uendelige skrivefeil.

Da blir vel heller spørsmålet relatert til den individuelle? Forståelse, kunnskaper og ikke minst, språkferdigheter. Grammatikken var elendig.

Anonym poster: 45da9492605e2e96f4ec9156d3c6a517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...vi har da så masse annet som vi kan være stolte av. Åpenhet, valgfrihet og evnen til å tenke selv, for å nevne noe.

Du kunne ikke sagt det bedre. Dette er verdens beste land å bo i.We just need some more looove :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig språk å lære seg virker det som at det er. Med tanke på dårlig formulering fra det sitatet jeg dro ut, samt uendelige skrivefeil.

Da blir vel heller spørsmålet relatert til den individuelle? Forståelse, kunnskaper og ikke minst, språkferdigheter. Grammatikken var elendig.

Anonym poster: 45da9492605e2e96f4ec9156d3c6a517

Til en viss grad er det selvsagt individuelt hva en anser som et fattig eller rikt språk, men ser man det i et mer eller mindre objektivt perspektiv, er det ikke mye som taler for at vi har et fargerikt språk.

Vedkommende du siterte kan ha et annet morsmål enn norsk eller ha andre hindringer for å skrive 100% korrekt, men vi forstår jo alle hva vedkommende vil frem til med innleggene sine, og å drive gramatisk heksejakt egner seg særdeles lite her. Uansett, dette går utenfor trådens egentlige tema og bør ikke diskuteres her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig språk å lære seg virker det som at det er. Med tanke på dårlig formulering fra det sitatet jeg dro ut, samt uendelige skrivefeil.

Da blir vel heller spørsmålet relatert til den individuelle? Forståelse, kunnskaper og ikke minst, språkferdigheter. Grammatikken var elendig.

Anonym poster: 45da9492605e2e96f4ec9156d3c6a517

Jeg setter stor pris på hvis du kan peke ut mine elendige grammatiske feil. Da lærer jeg mer! For så lenge jeg kan se fakta og kommentere det, så er jeg glad for at jeg har den evnen til å utrykke meg. Det er nokk for meg! Men hvis jeg tar feil, så tar jeg gjerne i mot saklig og konstruktiv kritikk. Da lærer jeg også mere!

Men jeg aksepterer ikke at vi mennesker i mellom skal fordømme hverandre, bare fordi vi har en annen virkelighetsoppfatning. Det er derfor jeg reagerer slik jeg gjør. At jeg velger å reagere, betyr at jeg er et fritt og sterkt individ i et samfunn! Det er alt for meg!

Jeg har dessverre ikke hatt samme forutsetninger som deg kjære medmenneske! Skulle ønske jeg var en tryllekunstner! Men jeg er glad for jeg bare har lært meg kunsten å leve med fattige og rike fra alle verdens hjørner og land.

Jeg har spist i fattige hjem og gitt penger, mat og drikke direkte til de fattiges hender og munn. Jeg har gitt penger til små hender som sover i gater uten ly eller trekk. Og jeg har gitt til hender som skjuler sin fattigdom for folk flest. Jeg har sett deres smil, og jeg har sett deres tårer av følelser og fryd.

Jeg er glad jeg kan leve med mennesker uansett deres hudfarge, tilhørighet, etnisitet og religion. Jeg er glad jeg verken dømmer mellom folk, eller fordømmer ens mening. Det er rikdom og frihet for meg.

Du har noe jeg ikke har! Jeg har noe du ikke har! Kunsten er kanskje å lære hva vi ikke har!

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...