Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anamcara
Skrevet

Jeg har nettopp konvertert til Islam. Jeg lurte på hvor man finner dua på norsk

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan besøke det islamske forbundet. Der selges bøker. Prøv islam.no

Kan jeg spørre hva som fikk deg til å konvertere?

Skrevet

Gratulerer med konverteringen. Velkommen til ett av de abrahamske-religioner, det er godt å se at du er på den rette vei. Dog må du huske at du ikke skal kontrolleres av noen tredjepart mellom deg og Herren, og ikke la maktsyke folk ødelegge for oss under falskt flagg.

Dua som i forbindelse med salah eller til ulike situasjoner? Men som sagt, islamnet.no kan gi deg noen pekepinner. Noen dua er sunnah å gjøre, men det er fult mulig å si dem fritt fra sitt sinn uten å pugge noe spesielt, så sant man gjør det med gode intensjoner.

• Liker 1
Skrevet

Gratulerer med konverteringen. Velkommen til ett av de abrahamske-religioner, det er godt å se at du er på den rette vei. Dog må du huske at du ikke skal kontrolleres av noen tredjepart mellom deg og Herren, og ikke la maktsyke folk ødelegge for oss under falskt flagg.

Dua som i forbindelse med salah eller til ulike situasjoner? Men som sagt, islamnet.no kan gi deg noen pekepinner. Noen dua er sunnah å gjøre, men det er fult mulig å si dem fritt fra sitt sinn uten å pugge noe spesielt, så sant man gjør det med gode intensjoner.

'oss' som i??

Anonym poster: 1e129132a2afcb02ce574e918e921c51

Skrevet

Som i vi som tilhører de abrahamske-religionene.

• Liker 1
Skrevet (endret)

x

Endret av eagle7
Skrevet

Tråden er ryddet for upassende innlegg

Sophie-Ann, mod

• Liker 2
Skrevet

Anamcara: Ikke noe vondt ment, men jeg synes det er synd at du.etter å ha konvertert, tror at "dua" er viktig. Skulle ønske du satte deg mer inn i begrepet "muslim" og hva det innebærer.

Jeg skal ikke fortelle deg hva som er riktig og galt, men oppfordrer deg til å tenke selv.

Og til de som tror de er bedre mennesker fordi de tilhører enten den ene eller den andre gruppen, i dette tilfellet religion, hva er det ved troen deres som gjør dere til bedre mennesker? Er det tro eller handlinger som skiller gode mennesker fra de onde?

Enig med deg. Jeg syns det er merkelig at et menneske som tydeligvis har et brennende ønske om å konvertere til islam, kan så ufattelig lite om det. Man skulle da tro at litt "research" ville gjort nytten. Merkelig å gå inn i et trossamfunn uten å vite hva det innebærer.

Jeg tror at for de fleste så blir religion så svart hvitt, og at en ikke åpner for forståelse for andre religioner.

Anonym poster: 45da9492605e2e96f4ec9156d3c6a517

• Liker 1
Skrevet

Hun spør om duwa på norsk og det i seg selv har ikke noe om mangel på kunnskap i det hele tatt. Til og med de som er de som er født muslimer og snakker norsk har behov for dua på norsk. Det har ingenting med kunnskap mm islam.

Det at dere bemerker det beviser at dere faktisk mangler kunnskap om hva dere kommenterer. Lær dere islam før dere kommenterer islam!!!

Anonym poster: c2a245ca662337e1c968d7a492c39115

Skrevet

Hva trenger du det til? Mener du at du vil lese Koranen på norsk og vil ha en link?

Skrevet

Hun spør om duwa på norsk og det i seg selv har ikke noe om mangel på kunnskap i det hele tatt. Til og med de som er de som er født muslimer og snakker norsk har behov for dua på norsk. Det har ingenting med kunnskap mm islam.

Det at dere bemerker det beviser at dere faktisk mangler kunnskap om hva dere kommenterer. Lær dere islam før dere kommenterer islam!!!

Er nettopp det det er, mangel på kunnskap! Lær dere islam? Har studert islam i mange år, så den må du lenger ut på landet med;)

• Liker 1
Skrevet

Er nettopp det det er, mangel på kunnskap! Lær dere islam? Har studert islam i mange år, så den må du lenger ut på landet med;)

Dere har sikkert lært islam, men har dere lært det åndelige akseptet ved islam, det tviler jeg på.

• Liker 1
Gjest Anamcara
Skrevet (endret)

Anamcara: Ikke noe vondt ment, men jeg synes det er synd at du.etter å ha konvertert, tror at "dua" er viktig. Skulle ønske du satte deg mer inn i begrepet "muslim" og hva det innebærer.

Jeg skal ikke fortelle deg hva som er riktig og galt, men oppfordrer deg til å tenke selv.

Og til de som tror de er bedre mennesker fordi de tilhører enten den ene eller den andre gruppen, i dette tilfellet religion, hva er det ved troen deres som gjør dere til bedre mennesker? Er det tro eller handlinger som skiller gode mennesker fra de onde?

Hvor har jeg sagt hva som er viktigst i Islam? Jeg bare spurte om Dua på norsk!! Det vil si norsk og så at står det på arabisk ved siden av. Så jeg kan lære begge deler.

Har jeg sagt jeg er bedre menneske enn andre?

Endret av Anamcara
Gjest Anamcara
Skrevet

Enig med deg. Jeg syns det er merkelig at et menneske som tydeligvis har et brennende ønske om å konvertere til islam, kan så ufattelig lite om det. Man skulle da tro at litt "research" ville gjort nytten. Merkelig å gå inn i et trossamfunn uten å vite hva det innebærer.

Jeg tror at for de fleste så blir religion så svart hvitt, og at en ikke åpner for forståelse for andre religioner.

Haha, kan jeg lite om Islam fordi jeg spør om Dua på norsk?? Klarer dere virkelig å dømme meg etter bare et spørsmål? Det er helt utrolig.

Gjest Anamcara
Skrevet

Du kan besøke det islamske forbundet. Der selges bøker. Prøv islam.no

Kan jeg spørre hva som fikk deg til å konvertere?

Takk for tips. Jeg kan svare deg på pm :)

Gjest Anamcara
Skrevet

Hvorfor er det mangel på kunnskap? Grunnen til at jeg ville ha dua på norsk var for å vite hva det betyr. Og når jeg først vet hva duaen betyr SÅ kan jeg lære den på arabisk.

Gjest Anamcara
Skrevet

Tusen takk :)

Mente til ulike situasjoner. Jeg har funnet noen allerde men takk for tips :)

Skrevet

Jeg har nettopp konvertert til Islam. Jeg lurte på hvor man finner dua på norsk

Takk for svar :)

Kan jeg spørre deg TS om hvorfor du benytter deg av kvinneguiden for å få svar på det? Ville det ikke være naturlig for deg å spørre om slikt i moskeen?

Skrevet

Haha, kan jeg lite om Islam fordi jeg spør om Dua på norsk?? Klarer dere virkelig å dømme meg etter bare et spørsmål? Det er helt utrolig.

Ja

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...