Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan vite forskjell på babyer? Vårt gull på snart 4mnd har alltid gulpet etter mat-overskudd.. Får kun mme. Nå har gulpingen begynt å komme timer etter måltid. Større mengde. Siden h*n kun får melk-hvordan vite om det er oppkast eller ikke? Hvordan opprettholde væskebalansen om det skulle være oppkast-i flaska er dyr kun melk og det skal vel ikke barn dom kaster opp ha...?

Anonym poster: 2176297a79e05688f167c5a8a2aae215

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan anta at det er gulp. Noen barn har litt slappere muskler i spiserøret enn andre, og da kommer det gjerne opp mat noen timer etter siste måltid.

Skrevet

Jenta mi er over 7 mnd og gulper fra fødselen av. Før var det opp til 15 ganger etter hver måltid, nå er det 5-7 ganger etter hver måltid. Til og med inføring av fast føde har ikke forandret dette.

Om barnet gulper ikke i det hele tatt og gulper en dag, så er det oppkast, vil jeg si.

Skrevet

Du hører forskjellen, gulp er uten brekningslyder.

Anonym poster: ef95e9c05a14d0157b479213caa88218

Skrevet

Jeg luktet forskjell på gulp og oppkast hos min. Gulp en stund etter måltid luktet "bare" litt sur melk, mens oppkast luktet mer "ordentlig oppkast". Selv om det selvfølgelig ikke var det samme som når jeg kaster opp. Og når hun kastet opp fulgte det gjerne på et par rare bleier. Og så var det hvordan det kom. Oppkastet kom ut på en helt annen måte. Gulpen bare renner ut liksom, mens oppkasten kom i "kast", mye fortere og kraftigere.

Anonym poster: 5c4daa3906b3f3e3cff7fc5b96d8f273

Skrevet

Du merker når det er oppkast. Min gulper ekstremt har kasta opp to ganger og både konsistens og mengde var annerledes. Gulp kommer her uavhengig av måltid.

Anonym poster: 1af22d7e02cb3cff00579d5587a248cd

Skrevet

Oppkast gir ofte ubehag, noe gulping ikke gjør (til vanlig iallefall). Merket på min at det var oppkast da han alltid gråt og var missfornøyd i forbindelse med det som kom opp og ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...