Gå til innhold

Jeg venter en liten babysokk ;)


Sokkesko

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke langt på vei, og jeg har nettopp funnet det ut. Venter på en fastlegetime, slik at jeg kan bli henvist til ultralyd og slike ting.. Jeg har regnet litt på nettet selv, og funnet ut at jeg er ca 6 uker på vei. Noe som vil si at terminen mest sannsynlig vil være i siste halvdel av oktober :) Ifølge alle kalkulatorene på nettet, har hjertet til den lille nettopp begynt å slå.. Det er enda uvirkelig, men det begynner å gå opp for meg, for andre har allerede lagt merke til det, om man ser nøye. Det er vel enklere for de som er mødre selv å kunne se sånt..

Barnefar gleder seg veldig til å bli pappa igjen (han har en datter fra før av), og han holder på med et prosjekt. Nemlig å lage en vogge selv :) Jeg gleder meg til den er ferdig!

Jeg har mange tanker, og de er ganske hulter til bulter for tiden. Alt er så nytt, og kroppen min forandrer seg. Jeg syns det er spennende, egentlig. Hvordan jeg reagerer på lukter, smaker, osv. Dette er jo noe jeg aldri har gjort før, så jeg prøver å nyte det, og jeg gleder meg så absolutt til tiden fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer :gravid: Er selv i uke 5, og regner med å føde helt i slutten av oktober. Hvordan er formen? Har du noen symptomer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Og gratulerer til deg også!

Formen er så som så. Jeg har noen symptomer ja. Jeg har ekstremt god luktesans (noe lukter godt, noe lukter greit og noe lukter helt forferdelig, sånn at jeg kan bli småkvalm). Jeg kan gå fra å bli sulten, til uggen i magen, og til skikkelig sulten, så igjen til skikkelig uggen.. Pluss at jeg har vonde bryster hele tiden. Og litt andre småting. Hva med deg selv?

Og ja, noen kan allerede registrere at jeg er gravid, siden jeg er blitt rundere rundt hoftene. Dette dukker opp allerede i uke 4. Det er lettere for de som allerede er mødre å se, siden de har vært der selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket dagen før jeg skulle fått mensen at jeg hadde ømme pupper og var litt øm i livmora og det har jeg ennå. De siste dagene har jeg hatt litt halsbrann, luft i magen, tisser mye og at jeg er mye sulten. Ellers er jeg i fin form! Tviler for at noen kan se at jeg er gravid, ingen har sagt noe iallefall :)

Har du fortalt det til mange? Er kun jeg, samboer og legekontoret som vet om meg :)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg merket dagen før jeg skulle fått mensen at jeg hadde ømme pupper og var litt øm i livmora og det har jeg ennå. De siste dagene har jeg hatt litt halsbrann, luft i magen, tisser mye og at jeg er mye sulten. Ellers er jeg i fin form! Tviler for at noen kan se at jeg er gravid, ingen har sagt noe iallefall :)

Har du fortalt det til mange? Er kun jeg, samboer og legekontoret som vet om meg :)

Er mye jeg glemte å ta med her, merker jeg. Heheh :) Men jeg tisser jo mye, og er veldig mye oppblåst, særlig når jeg har spist.

Det kan man se om man legger merke til det, jeg regner med du har blitt rundere rundt hoftene. Dette la ikke jeg merke til, før ene kollegaen min nevnte det til meg!

Ja, har sagt det til noen, mens nå venter jeg med å fortelle resten, til jeg er 12 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, noen ganger går det litt fort i svingene ;)

Veldig lett for :)

I dag er jeg forresten nøyaktig 7 uker på vei, om jeg skal tro på det som står på nettet. Det regnes fra første mensdag i siste menstruasjon, og da er det nøyaktig 7 uker nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tide med en lite update :)

Har vært hos fastlegen min i dag, og fikk gitt beskjed om positiv test. Barnefar var også med :)Fastlegen min fant frem litt forskjellige bøker/brosjyrer som vi tok med oss hjem. Veldig greit å ha de :)

Jeg fikk vite at jeg er 7+1 i dag (noe jeg visste fra før av, sånn egentlig), og at terminen er 15. Oktober (det sa hvertfall fastlegen, og det kan være feil, men da har vi hvertfall noe å gå etter enn så lenge!).

Skal på min første svangerskapskontroll den 11. Mars, og det blir visst en dobbelttime. Det blir spennende! Jeg er usikker på om jeg skal fortsette med de hos fastlegen, eller om jeg blir henvist til kvinneklinikken eller noe. Jeg vil hvertfall ha en lege/jordmor å gå til, noe jeg skal få ordnet så fort jeg vet om jeg kun skal gå hos fastlege, eller på den kvinneklinikken.

Jeg har også bestilt en privat UL i morgen, og jeg gleder meg! Siden dette er min første gang, så må jeg vite at ting går som det skal! :) Og kanskje jeg kan få høre noen hjerteslag også :hjerte:

Skal oppdatere i morgen, etter UL-timen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye jeg glemte å ta med her, merker jeg. Heheh :) Men jeg tisser jo mye, og er veldig mye oppblåst, særlig når jeg har spist.

Det kan man se om man legger merke til det, jeg regner med du har blitt rundere rundt hoftene. Dette la ikke jeg merke til, før ene kollegaen min nevnte det til meg!

Ja, har sagt det til noen, mens nå venter jeg med å fortelle resten, til jeg er 12 uker :)

Studerte meg selv i går kveld naken i speilet, så ingen forskjell fra tidligere, har heller ikke gått opp i vekt og ingen har kommentert noe. Vi kvinner er jo forskjellige ;)

På tide med en lite update :)

Har vært hos fastlegen min i dag, og fikk gitt beskjed om positiv test. Barnefar var også med :)Fastlegen min fant frem litt forskjellige bøker/brosjyrer som vi tok med oss hjem. Veldig greit å ha de :)

Jeg fikk vite at jeg er 7+1 i dag (noe jeg visste fra før av, sånn egentlig), og at terminen er 15. Oktober (det sa hvertfall fastlegen, og det kan være feil, men da har vi hvertfall noe å gå etter enn så lenge!).

Skal på min første svangerskapskontroll den 11. Mars, og det blir visst en dobbelttime. Det blir spennende! Jeg er usikker på om jeg skal fortsette med de hos fastlegen, eller om jeg blir henvist til kvinneklinikken eller noe. Jeg vil hvertfall ha en lege/jordmor å gå til, noe jeg skal få ordnet så fort jeg vet om jeg kun skal gå hos fastlege, eller på den kvinneklinikken.

Jeg har også bestilt en privat UL i morgen, og jeg gleder meg! Siden dette er min første gang, så må jeg vite at ting går som det skal! :) Og kanskje jeg kan få høre noen hjerteslag også :hjerte:

Skal oppdatere i morgen, etter UL-timen :)

Jeg har ikke vært hos legen ennå, skal ikke før første svangerskapskontroll den 21. mars, gleder meg veldig! Skal ha dobbelttime jeg og, trur at det er normalt. Jeg har lest flere plasser at folk anbefaler gravide å gå til jordmor, fordi de jobber mer med gravide enn vanlige fastleger som oftest er "bare" vanlig allmennlege. Man må jo uansett til en lege i blant for div tester. Så jeg tenker på å få oppfølging av jordmor bortsett fra når jeg må til legen.

Lykke til i morgen! :D Vet du hvor mye du må betale? Jeg har også lyst på ultralyd snart men får se hva lommeboka sier etter neste lønning i mars. 3d ultralyd hadde vært fint, men er kanskje ikke noe vits i det så tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerte meg selv i går kveld naken i speilet, så ingen forskjell fra tidligere, har heller ikke gått opp i vekt og ingen har kommentert noe. Vi kvinner er jo forskjellige ;)

Jeg har ikke vært hos legen ennå, skal ikke før første svangerskapskontroll den 21. mars, gleder meg veldig! Skal ha dobbelttime jeg og, trur at det er normalt. Jeg har lest flere plasser at folk anbefaler gravide å gå til jordmor, fordi de jobber mer med gravide enn vanlige fastleger som oftest er "bare" vanlig allmennlege. Man må jo uansett til en lege i blant for div tester. Så jeg tenker på å få oppfølging av jordmor bortsett fra når jeg må til legen.

Lykke til i morgen! :D Vet du hvor mye du må betale? Jeg har også lyst på ultralyd snart men får se hva lommeboka sier etter neste lønning i mars. 3d ultralyd hadde vært fint, men er kanskje ikke noe vits i det så tidlig :)

Ah, det er 10 dager etter min første kontroll :) Ja, det er helt normalt med dobbelt time, virker det som.

Og ja, vi er forskjellige. Jeg kan heller ikke merke noe selv, at jeg er rundere. Så det er ikke sikkert du kan se det selv, men kanskje andre kan, om man går inn for det. Men ja, alle er forskjellige, vil jeg tro. Var bare morsomt at kollegaen min kunne se det :) Hun har et barn selv, så jeg tror det er litt derfor. Hun har vært gjennom samme tingen selv.

Jeg ønsker også å gå til en jordmor! Må få henvisning til det, men det kan jeg vel ordne etter svangerskapskontrollen min :)

Koster 700 kroner. Det er liten vits i når man er så tidlig på vei, egentlig. Det eneste jeg fikk vite er at det er for tidlig til å se noe, og at jeg er 6 uker (ikke 7). Men jeg tok også noen prøver, og sånn sett er det jo greit. Så basically fikk jeg bare bekreftet noe jeg allerede vet :P Hun sa man kan se mere om 3 uker (når jeg er i uke 9, med andre ord). Så da er nok ikke 3d så veldig lurt helt enda, kanskje? Jeg kunne hvertfall ikke se min lille på skjerm enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle på min jobb har barn, så det er bare meg igjen :laugh: Planen er å ikke si noe til noen på jobb før noen ser det, og ingen har sagt noe så langt. Hvis det ikke er slik at jeg må si noe, pga spesielle situasjoner som kan komme. Samboer syns heller ikke at jeg er rundere, så vi er nok forskjellige ja :) Har du gått opp i vekt?

700kr er ikke så ille. Hvilke prøver tok du? Trur ikke at 3d er lurt ennå nei, kanskje etter uke 18, jeg hadde iallefall ventet med 3d til etter da. Jeg er i uke 6 i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle på min jobb har barn, så det er bare meg igjen :laugh: Planen er å ikke si noe til noen på jobb før noen ser det, og ingen har sagt noe så langt. Hvis det ikke er slik at jeg må si noe, pga spesielle situasjoner som kan komme. Samboer syns heller ikke at jeg er rundere, så vi er nok forskjellige ja :) Har du gått opp i vekt?

700kr er ikke så ille. Hvilke prøver tok du? Trur ikke at 3d er lurt ennå nei, kanskje etter uke 18, jeg hadde iallefall ventet med 3d til etter da. Jeg er i uke 6 i dag! :)

Ja, er lurt å vente :) Jeg er ikke så flink til å vente, men jeg lar være å fortelle så mange nå, hehe. Vil vente til jeg har kommet meg til uke 12, slik at jeg er utenfor risikoen. Det vil jo alltid være noe som kan skje, så må ærlig innrømme at jeg gleder meg til uke 12 :) Siden du er i uke 6 nå, så er vi ca like langt. Jeg er vel i midten av uke 6, tror jeg.

Jo, 700 er ille når man kun får vite noe man allerede vet :P Jeg vet bare at hun testet for en bakterie. Om hun testet for noe mer, sa hun ingenting om.

Neste ultralyd får bli når jeg kan få det gratis ;) Må vel betale for 3d, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo jeg regner med at man må betale for 3d da vanlig ultralyd utføres kun for å sjekke "helsa" til babyen, ikke for å se hvor nusselig den er eller kjønnet. Mange får vite kjønnet men ikke alle, siden det ikke er kjønnet som skal sjekkes under ultralyd (dårlig gjort syns jeg da det tar få sekunder ekstra), og selvsagt at man ikke alltid klarer å se det. Håper de kan se det lett på min baby og at de vil fortelle meg det! Samme med deg hehe ;) Hvis dere vil vite kjønnet da!

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, såpass! Vi får se hva jeg bestemmer meg for :) Blir kanskje en ultralyd før den ordinære, om jeg får vilja mi. Hehe.

Ja, vi vil vite kjønnet! Men jeg har en følelse av at det er en gutt jeg skal få. Kanskje tidlig å føle sånt, men jeg gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...