Smørblomst82 Skrevet 25. februar 2013 #21 Skrevet 25. februar 2013 Ja her spises det på eller leikes det med kremer, tannbørste, hårbørste eller hva som helst for å prøve å få han til å ligge i ro. Sier vi at nå skal vi opp å skifte bleie så springer han i motsatt retning...Hehe
Teriyaki Skrevet 25. februar 2013 Forfatter #22 Skrevet 25. februar 2013 Ja her spises det på eller leikes det med kremer, tannbørste, hårbørste eller hva som helst for å prøve å få han til å ligge i ro. Sier vi at nå skal vi opp å skifte bleie så springer han i motsatt retning...Hehe Hehe..Ja de har sterk vilje disse små.
Vera Vinge Skrevet 25. februar 2013 #23 Skrevet 25. februar 2013 Syns gutten din høres helt normal ut, og at du gjør det rette. Sønnen min er straks 14 mnd, og selv om han begynner å skjønne en del, har han ingen forutsetninger for å forstå forklaringer ennå. Egentlig er jeg ikke så fan av voldsomme forklaringer i slike situasjoner, fordi jeg tror det kan virke mer utydelig enn forståelig før de kommer opp i en viss alder (nå er det forskjell på korte og lange forklaringer da). Her opererer vi også med et par nei, før han tas bort fra ulovlighetene. Noen ganger slutter han etter et nei, andre ganger må han flyttes. Om han ikke vil skifte bleie, er jeg mer opptatt av å jobbe raskt enn å godsnakke, evt. tar jeg en sang til arbeidet. Jeg må si jeg syns dette begynner å bli ordentlig morsomt nå som de begynner å forstå litt. Jeg er også veldig opptatt av å rose mye mer enn jeg sier nei, og ser at det har effekt. Han ønsker jo gjerne å gjøre ting som utløser en respons hos oss. Samtidig er jeg helt for å bruke ordet nei når det er påkrevd, så lenge det ikke preger all tiden man har sammen. Ser jo at det er forskjell på barn også - her er det enn så lenge lite behov for ordet nei, siden han ofte sjekker med oss (med blikk og lyder) at ting er greit før han tester ut noe nytt. Så jeg er helt klart forsiktig med å si at det man ikke trenger ordet nei selv om jeg bruker det lite enn så lenge. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå