Gå til innhold

Induksjonserfaringer?


ringblomst

Anbefalte innlegg

Vi skal få nytt kjøkken og vurderer sterkt induksjon, men så vil jeg gjerne høre deres erfaringer. Gass er ikke aktuelt, så alternativet er altså vanlig keramiske platetopper eller induksjons-platetopper. Lurer spesielt på om du synes det var verdt pengene å ha induksjon fremfor vanlige.

Hvilke gryter/stekepanner vil dere anbefale til induksjon (tenker ikke på merker, vet at man må bruke kjeler med magnetiske bunner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte induksjon etter tips herfra. Det var dyrere, men absolutt verdt det. Det er utrolig bra å lage mat på. Temperaturen endres øyeblikkelig. Du ser kokebobblene bli mindre/større når man sette opp/ned strømmen. Man slipper også å svi fast mat slik at toppen ikke blir stygg.

Vi måtte skifte ut alt av gryter og stekepanner. Vi hadde mye høyang og kjøpte eva trio (den dyreste hvor hele kjelen minus håndtak varmes opp) og en stekepanne av et annet merke til 1300 kr. I titan. Det var MEGET bedre enn de jeg hadde hatt før til ca 400 kr i teflon.

Selv om jeg er student var det verdt den invisteringen vi gjorde. Man skal ha en ovn lenge så i det lange løp blir det ikke så mye dyrere.

Jeg anbefaler induksjon på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Elsker induksjonskomfyren min! :-) Vil aldri bytte... Det å lage wok f.eks. har blitt en helt ny erfaring. Grytene blir varme på et blunk, tempraturen reguleres med en gang til den tempraturen du ønsker.

Vi byttet ut noen gryter og kjøpte noe nytt. Kjøpte faktisk et par gryter fra Ikea 365+ serien. Forbausende gode gryter! Er faktisk ganske kresen på gryter og trodde de ville bli fiasko, men nå har de blitt de jeg bruker mest..... Ellers bruker jeg mye støpejern, noe som fungerer utmerket på induksjon. Brukte nesten aldri støpejern før, men av en eller annen grunn fungerer det fint nå. sannsynligvis fordi det er lettere å regulere varmen og forhindre at grytene blir for varme. Utover det har jeg en stekepanne med titanbelegg fra Bialetti sin induksjonserie. fantastisk panne som jeg bruker til alt! Vurderer å kjøpe en til.

Lykke til med indusksjon! Det er verdt pengene! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker også induksjonstoppen min og vil aldri ha noe annet!

Kjøpte de pannene de har på Ikea og er kjempefornøyd med de!

Vi har gass på fjellet men induksjon er faktisk enda bedre!

Klems Charmina :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...