AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #1 Skrevet 20. februar 2013 Jeg trenger hjelp. Hver måned presist to tre dager igjen av menstruasjon krangler jeg og samboeren min. Han merker på meg at jeg er humørsyk og sier han gruer seg til hver menstruasjonsperiode. Jeg går ikke på hormonbasert prevensjon for øyeblikket, for synes jeg blir enda verre når jeg gjør det. Jeg elsker samboeren min. Vi har hatt mye grums som har gjort meg utrolig usikker, sikkert med god grunn fra min side. Og de tingene jeg klager på i menstruasjonsperioden min er ting jeg til vanlig ønsker å ta opp, men som blir lite konstruktivt akkurat der og da. Han er selvsagt ikke plettfri, men jeg klarer ikke å ta ting opp på en konstruktiv måte. Det ødelegger forholdet vårt rett og slett. Han orker ikke mer av det. Blir en ond sirkel da det forverrer neste periode for min del. Jeg blir jo enda mer usikker og grusom når han ønsker å avslutte forholdet. Er absolutt ikke det jeg vil!! Men jeg trenger enormt med bekreftelse fra han i disse periodene. Og jeg trenger det nok mye til vanlig også. Jeg tror nemlig at jeg gir han veldig mye bekreftelse, men når han forteller meg hvordan han opplever meg, ser jeg jo at jeg ikke er veldig flink til det... av og til skulle jeg ønske han var oppe i mitt hode slik at han skjønte at han er alt for meg. Men det kan han jo ikke. Hver måned bestemmer jeg meg for at neste måned skal det bli bra! Men det klarer jeg ikke. Det svartner for meg på et vis. Jeg tror selvsagt og føler der og da at jeg har svært godt grunnlag for å si og føle det jeg sier. På en måte er det også for å få bekreftelse. Jeg føler meg gal nesten. Og jeg er en svært oppegående jente til vanlig. Men denne gangen bestemte samboer seg for at nok er nok. Han blir selvsagt svært usikker av dette. Og jeg klarer åpenbart ikke skjønne at han lider av det. I etterkant får jeg så dårlig samvittighet, og vil redde alt. Denne gangen tror jeg at det er for sent. Han ønsker pause fra meg og mener det er mest negativt og lite konstruktivt igjen av forholdet. Mine humørsvigninger ødelegger oss rett og slett. Jeg burde selvsagt ha gått til lege for lenge siden og fått noe for dette. Jeg er som sagt ikke helt gal, tror jeg... og jeg skjønner jo også at ikke akkurat samboeren min blir mer forelsket i meg slik jeg holder på disse dagene. Hva kan jeg gjøre? finnes det tabeletter for slike humørsvingninger? Er litt rart at det alltid kommer to dager etter mens er ferdig også... post menstruelt på en måte. Er dette vanlig? Jeg har tenkt at kanskje cipralex kan hjelpe mot dette? På gitt tidspunkt har samboer rømt huset. Han orker meg ikke mer. Jeg er helt fortvilet. Samtidig ser jeg at han fortjener så mye bedre enn en humørsyk kjæreste hver måned. Tips og råd mottas med takk! Anonym poster: 382edfee9174d52465991f7ae10d08a6
Gjest Miradi Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Hei, du! Det finnes en mini-pille som inneholder hormoner som holder nivåene dine mer stabile. Det er fall av østrogen, visstnok, som skaper disse emosjonelle vanskene for noen. Jeg vet ikke hva den heter, dessverre...men fikk den selv foreslått av min lege pga samme problem. Jeg har nå prøvd ut Nattlysolje og den funker veldig bra.... Vær så snill å gjøre noe....dette har ødelagt flere forhold for meg og problemene blir oftest verre med økende alder, sies det...
Gjest Anonym Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Tusen takk for godt tips! Er klar over at det kan ødelegge mer enn bare dette forholdet. Nattlysolje ser jeg mange snakker varmt om. Skal teste ut det også. Har noen hørt om antideptessiva i forhold til pms? Eller er leger generelt nølende i forhold til å gi ut resept på det?
Gjest Miradi Skrevet 21. februar 2013 #4 Skrevet 21. februar 2013 Ja, lave doser antidepressiva kan hjelpe også, men jeg vil nok tippe at legen din annbefaler deg å prøve andre ting først? Jeg bruker noe some heter Eye Q og fåes kjøpt på helsekostbutikker. En miks av Omega 3 og 6...det gjør susen! Og har flotte "bivirkninger" som bedre konsentrajon og finere hud :-)
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #5 Skrevet 22. februar 2013 Jeg trenger hjelp. Jeg elsker samboeren min. Vi har hatt mye grums som har gjort meg utrolig usikker, sikkert med god grunn fra min side. Og de tingene jeg klager på i menstruasjonsperioden min er ting jeg til vanlig ønsker å ta opp, men som blir lite konstruktivt akkurat der og da. Han er selvsagt ikke plettfri, men jeg klarer ikke å ta ting opp på en konstruktiv måte. Jeg blir jo enda mer usikker og grusom når han ønsker å avslutte forholdet. Er absolutt ikke det jeg vil!! Men jeg trenger enormt med bekreftelse fra han i disse periodene. Og jeg trenger det nok mye til vanlig også. Hver måned bestemmer jeg meg for at neste måned skal det bli bra! Men det klarer jeg ikke. Det svartner for meg på et vis. Jeg tror selvsagt og føler der og da at jeg har svært godt grunnlag for å si og føle det jeg sier. På en måte er det også for å få bekreftelse. Og jeg klarer åpenbart ikke skjønne at han lider av det. I etterkant får jeg så dårlig samvittighet, og vil redde alt. Anonym poster: 382edfee9174d52465991f7ae10d08a6 Du tar jo ikke ansvar for deg selv. 1. Jobb med selvtilliten din. Ingen andre enn deg selv er ansvarlig for dine følelser, inkludert selvtillit. 2. Jobb med selvinnsikt. Jeg blir selv hormonell som bare det, men jeg lar det ikke gå ut over noen, fordi jeg sørger for å gjenkjenne hva som skjer og stoppe meg selv fra å handle ut fra det. 3. Lær deg/dere å kommunisere. Om du ikke klarer å ta opp ting på en ordentlig måte, og vil være i et forhold, så får du lære det! Det samme gjelder jo punktene over. 4. Innse at dersom du ikke er selvsikker nok, eller genuint kke stoler på partneren, så kommer ikke kjæresteforhold til å fungere. Anonym poster: a5a00ce006625cc26da64012f607751f 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #6 Skrevet 22. februar 2013 Du tar jo ikke ansvar for deg selv. 1. Jobb med selvtilliten din. Ingen andre enn deg selv er ansvarlig for dine følelser, inkludert selvtillit. 2. Jobb med selvinnsikt. Jeg blir selv hormonell som bare det, men jeg lar det ikke gå ut over noen, fordi jeg sørger for å gjenkjenne hva som skjer og stoppe meg selv fra å handle ut fra det. 3. Lær deg/dere å kommunisere. Om du ikke klarer å ta opp ting på en ordentlig måte, og vil være i et forhold, så får du lære det! Det samme gjelder jo punktene over. 4. Innse at dersom du ikke er selvsikker nok, eller genuint kke stoler på partneren, så kommer ikke kjæresteforhold til å fungere. Anonym poster: a5a00ce006625cc26da64012f607751f Tror ikke du noen gang virkelig har vært plaget av pms,problemet med pms er at du ikke klarer å ta deg sammen, og akkurat der og da skjønner du ikke helt hva du driver med.Vi er rett og slett midlertidig sinnsyk.Så lenge hormonene raser så er det ingenting av det du skrev som hjelper. Anonym poster: 4074998246d3c11fc95b6ecd71b357c5
Gjest gjest Skrevet 22. februar 2013 #7 Skrevet 22. februar 2013 Du kan få cipralex for PMS, det er forholdsvis vanlig så lenge PMSen gjør at du får problemer med hverdagen. Chaste berry er en urt som visst nok skal hjelpe veldig. Er gjort positive studier. Fås ikke kjøpt i Norge, men kan bestilles. http://www.iherb.com...0-Capsules/2053
Gjest Maria Skrevet 22. februar 2013 #8 Skrevet 22. februar 2013 Heia ! Vil anbefale deg denne: http://www.nsedreams.com/pwp/productInfo.do?pwpID=NO3303869&prodId=85883640&textCacheLocale=en_BE fra naturlighelse.nsedreams.com
Gjest Gagaen Skrevet 22. februar 2013 #9 Skrevet 22. februar 2013 Gå på helsekosten og kjøp Efamol nattlysoljekapsler , det tar " toppen" av PMS-dagene . Hjalp veldig for meg hvertfall Ellers har jeg som regel at jeg aldri går inn i noen diskusjon de dagene , da sier jeg heller fra at det får vente til jeg kommer ut av PMS igjen . Man MÅ bare ta ansvar for seg sjøl , for man vet best sjøl når disse dagene er . Andre skal ikke måtte " gå på tå" for å ikke irritere deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå