Gå til innhold

Oppfetnings diett

WubWub

Anbefalte innlegg

Trenger litt mer fett på kroppen også jeg. De kaller meg spikern :fnise:

Du er jente da så skal ikke by på noe problemer for deg å legge på deg raskt eller gradvis alt ettersom hva du føler er riktig :D 2000kcal/dag for ei jente pleier være nok til fin vekt økning :)

kan gi deg et lite tips ! du kan fylle på med kjeks , gå å gnaske på en her og der i løpet av dagen. de er kalori bomber !

de her er det mest kalorier i :

http://www.matenhjem.no/Resources/Files/bAKE/CAFEB.SK.jpg

http://new.tangram.no/wp-content/uploads/2012/04/FreiaKjeksLineup.jpg

det er 140 kalorier i en liten kjeks, så vis du spiser 8 sånne kjeks i løpet av dagen så eksploderer kalori inntaket ditt :) en pakke koster bare 35 kr også så om du kjøper en til hver dag så blir det resultater ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skjæra

Du er jente da så skal ikke by på noe problemer for deg å legge på deg raskt eller gradvis alt ettersom hva du føler er riktig :D 2000kcal/dag for ei jente pleier være nok til fin vekt økning :)

kan gi deg et lite tips ! du kan fylle på med kjeks , gå å gnaske på en her og der i løpet av dagen. de er kalori bomber !

de her er det mest kalorier i :

http://www.matenhjem...KE/CAFEB.SK.jpg

http://new.tangram.n...KjeksLineup.jpg

det er 140 kalorier i en liten kjeks, så vis du spiser 8 sånne kjeks i løpet av dagen så eksploderer kalori inntaket ditt :) en pakke koster bare 35 kr også så om du kjøper en til hver dag så blir det resultater ;D

Ja de der pakkene har jeg ikke noe problem med å trykke i meg! Er bare ikke så glad i å spise så mye sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Kos deg, WubWub!

Jeg legger merke til at en del av maten du spiser er ganske usunn. Ost, bernaise saus, melkesjokolade og til dels proteinshake inneholder en del kjipe greier. Ost er stappfult av dårlig fett, bernaise også. Melkesjokolade har alt for mye sukker, og proteinshaker har ofte utrolig kjipe ingredienser som ikke er bra for deg. Jeg synes det virker som du har mye grønnsaker til måltidene, og det er jo kjempebra!

Hvis du er ute etter å gå opp i vekt på en sunn måte synes jeg egentlig du burde ta det roligere. Hvorfor stresser du så fælt, kan du ikke heller gå opp en kilo i måneden? Kroppen din trenger omstillingstid uansett om du går opp eller ned i vekt. Fysiologisk sett handler det om alt fra strekkmerker til muskelomsetning: tyngre kropp krever sterkere støttemusklatur. Hjernen din trenger også tid til å prossesere og forstå vektoppgangen, ved hurtig vektforandring opplever mange at de selv ikke kan se forskjell i speilet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg, WubWub!

Jeg legger merke til at en del av maten du spiser er ganske usunn. Ost, bernaise saus, melkesjokolade og til dels proteinshake inneholder en del kjipe greier. Ost er stappfult av dårlig fett, bernaise også. Melkesjokolade har alt for mye sukker, og proteinshaker har ofte utrolig kjipe ingredienser som ikke er bra for deg. Jeg synes det virker som du har mye grønnsaker til måltidene, og det er jo kjempebra!

Hvis du er ute etter å gå opp i vekt på en sunn måte synes jeg egentlig du burde ta det roligere. Hvorfor stresser du så fælt, kan du ikke heller gå opp en kilo i måneden? Kroppen din trenger omstillingstid uansett om du går opp eller ned i vekt. Fysiologisk sett handler det om alt fra strekkmerker til muskelomsetning: tyngre kropp krever sterkere støttemusklatur. Hjernen din trenger også tid til å prossesere og forstå vektoppgangen, ved hurtig vektforandring opplever mange at de selv ikke kan se forskjell i speilet.

Ja er litt usunt ja, derfor jeg spør her etter sunne matvarer jeg kan bytte ut de usunnene tingene mine med :P

Stresser fælt fordi jeg har gått ned 11kg på litt over en måned pga noen medisiner jeg begynte på. de fjernet all appetitt , gjorde meg kvalm og alt jeg spiste kom ut igjen. Jeg har sluttet med de medisinene nå og jeg kjenner kroppen skriker etter næring så jeg trøkker i meg masse mat.

Skal til syden om litt over en måned så vil helst ha på meg kiloene jeg tapte , fordi jeg var ganske slank fra før av. Så håper jeg når målet før avreise :D

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er litt usunt ja, derfor jeg spør her etter sunne matvarer jeg kan bytte ut de usunnene tingene mine med :P

Stresser fælt fordi jeg har gått ned 11kg på litt over en måned pga noen medisiner jeg begynte på. de fjernet all appetitt , gjorde meg kvalm og alt jeg spiste kom ut igjen. Jeg har sluttet med de medisinene nå og jeg kjenner kroppen skriker etter næring så jeg trøkker i meg masse mat.

Skal til syden om litt over en måned så vil helst ha på meg kiloene jeg tapte , fordi jeg var ganske slank fra før av. Så håper jeg når målet før avreise :D

Men skal du legge på deg muskler eller fett? Jeg tror ikke det er mulig å legge på seg 10 kg muskler i løpet av en måned bare. :sjenert: Men forstår godt at du vil øke vekten når du har gått så mye ned. Lykke til. :)

Anonym poster: 6d1d9785b528cee4289d974d27a16e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal du legge på deg muskler eller fett? Jeg tror ikke det er mulig å legge på seg 10 kg muskler i løpet av en måned bare. :sjenert: Men forstår godt at du vil øke vekten når du har gått så mye ned. Lykke til. :)

Anonym poster: 6d1d9785b528cee4289d974d27a16e06

Strengt tatt er det et fett (pun intended) hva jeg legger på meg av, enten det er muskler, fett eller litt vann :P Vet det ikke er mulig legge på seg 10kg muskler på så kort tid, øvre grensen er vel 1,5kg muskler i måneden mener jeg å huske? Noe rundt der hvertfall.

Slik som vekta er nå så har jeg uansett ikke vondt av å få litt flesk og fett på meg :) Tusen takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos deg, WubWub!

Nå må du forklare. Hva er dårlig med fettet i ost og bearnaise (jeg forutsetter at vi snakker om en ekte med eggeplomme og smør)?

Er det fordi det er mye mettet fett i fete meieriprodukter?

Har du sett blant annet denne? http://www.ncbi.nlm....pubmed/20071648

CONCLUSIONS:

A meta-analysis of prospective epidemiologic studies showed that there is no significant evidence for concluding that dietary saturated fat is associated with an increased risk of CHD or CVD. More data are needed to elucidate whether CVD risks are likely to be influenced by the specific nutrients used to replace saturated fat.

Endret av Supraspinatus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...