Gå til innhold

ingen har råd til det vet du vel...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor deler dere ikke på strømmen? At moren din betaler din telefonregning har da ikke noe å si!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor deler dere ikke på strømmen? At moren din betaler din telefonregning har da ikke noe å si!

Fordi han sier han ikke har råd. Nå har han akkurat måtte kjøpe en masse nytt til bilen da den ikke gikk igjennom eu kontrollen, og måtte nå på ny etterkontroll. Der gikk det flere tusen enn hva jeg vil tenke på.. Så jeg sa det var ok at han brukte penger på det nå, ellers kommer ikke han seg på jobb. Busstidene klaffet ikke med jobbtidene. Jeg går jo til jobb, så jeg har ikke det problemet.

Anonym poster: 3ad5a2aed36b20bb02df8d05f813b296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ambitions

Etter jeg har betalt halve husleien har jeg 3350 igjen, så har jeg strøm ved siden av (varmen holder seg ganske bra her, så den er ikke så dyr) og tv regningen har jeg rundt 1800-2000 igjen. Det er jo litt forskjellig. Jeg bruker ca 1000kr på mat i måneden. Da har vi mat til frokost/lunch, middag og kveldsmat. Jeg fryser ofte middag slik at vi kan bruke det på nytt, og handler der det er billigst, og som oftes bare billig produkter. Da har jeg ofte rundt 700-800kr igjen. Jeg handler røyk for 600 i måneden ca, bor ikke langt ifra sverige. Der handler jeg også mat. Jeg drikker ikke,fester ikke eller noe slikt så da bruker ikke jeg noe mer penger og har klart meg kjempe bra den måneden.

Han betaler: 2250 i husleie, internet til 300 (siden jeg betaler tv'en) så betaler han sin telefon regning. Noe som pleier å være veldig dyrt. Der er jeg heldig, for det hjelper mamma meg litt. Jeg passer lillesøster, så betaler hun litt av telefonregningen min. Han betaler også bensin da det er han som bruker bilen til og fra jobb, jeg går til jobb. De gangene vi er ute å kjører sammen (noe som er veldig sjeldent da vi bor sentralt) betaler jeg noen kroner i bensin for at ting skal være likt.

Jeg unner aldri meg selv nye klær eller nye ting, jeg handlet sofaen min på bruktmarkedet, samme med tvbordet og stuebordet. Men det gjør jeg fordi jeg vet pengene ikke strekker til overalt. Men jeg klarer meg uansett, fordi jeg faktisk tenker økonomisk og prøver å finne den beste løsningen.

Hvorfor deler dere ikke på matutgiftene?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han sier han ikke har råd. Nå har han akkurat måtte kjøpe en masse nytt til bilen da den ikke gikk igjennom eu kontrollen, og måtte nå på ny etterkontroll. Der gikk det flere tusen enn hva jeg vil tenke på.. Så jeg sa det var ok at han brukte penger på det nå, ellers kommer ikke han seg på jobb. Busstidene klaffet ikke med jobbtidene. Jeg går jo til jobb, så jeg har ikke det problemet.

Med bildeler trodde jeg du mente råneutstyr og slikt. Ikke nødvendige deler for å komme seg til jobb. Da blir det en litt annen sak.

Men neste måned er det jo ikke EU-kontroll, så da bør dere dele likt.

Kommentaren hans var dog for drøy uansett. Mat bør være en av førsteprioriteringene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student på relativt trangt budsjett, og spiser stort sett tre eller fire måltider om dagen, inkludert varm middag. Om det bare blir omelett eller havregrøt innimellom, er det jo bedre enn ingenting. Så ja, jeg tror stort sett det er vanlig å ha råd til disse måltidene, selvsagt avhenger det litt av hva du spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ambitions

Jeg trodde også det var snakk om råneutstyr ala "luksusfellen".. Men likevel, en veldig unødvendig komentar. Håper dere fordeler utgiftene balansert neste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser både frokost, lunsj, middag og kvelds + mellommåltider. Ingen problemer med det selvom jeg er student og samboer ikke har verdens største lønning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han har ikke kjøpt mer til bilen enn hva som var nødvendig. Det syntes jeg er helt ok, og da sa jeg at jeg kunne ta det denne måneden. Men igjen, jeg mener vi har råd til mat. Når jeg klarer det på det lille jeg har igjen i måneden så bør han klare det også. Som tjener mye mer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever på det jeg får fra lånekassa, og har ganske så høye husleie, strøm og regningsutgifter hver måned, men jeg tar meg alltid råd til alle måltider. Om man sier man ikke har råd til det, burde man omprioritere litt i hverdagen. Det handler jo om hva man spiser. Det er mye mat i husmannsknekkebrød, havregryn og billig pålegg. Noen ganger blir det gullerot til frokost/lunsj, andr ganger havregrøt laget av vann eller knekkebrød med noe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forstått deg rett nå, TS? Betaler du for hans mat også?

I så fall... hvorfor i h****** gjør du det?

Kjøp inn til deg selv og spis deg mett, så får typen selv kjøpe de få måltidene han mener han har råd til.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor betaler du ham bensinpenger for at det skal "bli likt", når du passer på at han har mat på bordet?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS

Det er helt normalt å spise fire måltider hver dag. Og hvis du er 174 cm høy og bare veier 54 kg må du passe på så du ikke spiser mindre. Det er ikke bra - verken for kropp eller sjel - å spise for lite.

Håper dere finner ut av det. Kanskje du skulle spørre ham hvordan han ville hatt det hvis bare han skulle bestemme? Og så får dere forhandle dere fram til en fellesløsning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan dere ha 15 000+ i inntekter

og ikke klare å ha mat på bordet?

Her høres det ut som det er skivebom i prioriteringene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som at tråden burde vært startet under "Samliv og relasjoner", stedet for "Forbruker og økonomi"!

Det er åpenbart at det er samboeren din som er problemet, ikke økonomien.

Anonym poster: 074fee82808a3f7d9816d1ff2858333a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan kan dere ha 15 000+ i inntekter

og ikke klare å ha mat på bordet?

Her høres det ut som det er skivebom i prioriteringene.

Fordi mine 5600 går til halv husleie, strøm og mat. Jeg betaler jo nesten all maten. Hans penger telles ikke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mine 5600 går til halv husleie, strøm og mat. Jeg betaler jo nesten all maten. Hans penger telles ikke der.

Forstår fortsatt ikke hvordan dere kan ha vanskeligheter med å ha mat på bordet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...