AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #1 Del Skrevet 18. februar 2013 Ja, min samboer sa nettopp; ingen har råd til å spise frokost, middag og kveldsmat hver dag.. Jeg slutter tidligere enn han på jobb så jeg drar hjem å lager middag. Den er klar når han kommer hjem. Jeg spiser brød til frokost og kveld. En brødskive som oftest.., Vi har ikke all verden av råd. Han tjener rundt 10 i måneden, jeg tjener 5600., første året lærling. Vi har en husleie på 4500, strøm ved siden av, tv og internett. Men vi klarer oss.. Er ikke ofte ute, og siste uken i måneden er litt hard noen ganger. Men ikke verre enn at vi ikke har mat på bordet.. Så spiser ikke dere frokost, middag og kveldsmat? Visste ikke hva jeg skulle si jeg og gikk ut på kjøkkenet en tur.. Anonym poster: 3ad5a2aed36b20bb02df8d05f813b296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #2 Del Skrevet 18. februar 2013 I Norge er det vanlig å ha råd til frokost, lunsj, middag og kvelds. Anonym poster: 6b6cbb46c0b423dea309a4d2c3d38b50 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #3 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg har alltid spist frokost, lunsj, middag og kvelds. Bå¨de hjemme på berget og her i USA. Ser ikke problemet. Man trenger ikke akkurat spise safran og peking duck til hvert måltid. Anonym poster: 205275df3cdfa567691fd57f55131d54 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #4 Del Skrevet 18. februar 2013 I Norge er det vanlig å ha råd til frokost, lunsj, middag og kvelds. Anonym poster: 6b6cbb46c0b423dea309a4d2c3d38b50 Ja, og jeg føler vi har råd til det. Heller er jeg ikke mye fan av ferdig maten som grandiosa og lignende. Jeg vil gjerne lage maten. Ikke bare sette den i ovnen og vente.. Så klart blirdet litt dyrt når vi handler, men i lengden blir det jo så mye billigere, sunnere og bedre.., Anonym poster: 3ad5a2aed36b20bb02df8d05f813b296 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #5 Del Skrevet 18. februar 2013 Har råd til frokost, middag og kveldsmat hver dag, men blir ofte at vi kun spiser middag etter jobb.. Frokost hopper vi begge over, lunch spises på jobb, middag etter jobb, kveldsmat dropper vi.. Syntes egentlig bare det er dumt av oss å droppe frokost, men har bare blitt sånn. Hvis du klarer å få tid til frokost hjemme hver dag, så syntes jeg at du skal fortsette med det. Skjønner jo at inntekten deres kan gjøre at det blir litt trangt på slutten av måneden, men syntes at budsjettet deres har rom for å kunne ha brød tilgjengelig når dere er sultne. Men det kan sikkert være lurt å gjøre smarte innkjøp med hensyn til både brød og middag. Planlegg godt, kjøp sunne alternativer som metter mer. I tillegg kan det være lurt å ha knekkebrød tilgjengelig. Knekkebrød holder lenge - og dere trenger derfor ikke å kaste noe.. Bon apptetitt Anonym poster: 40d518f80cab10f706191e530b1dd559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FiskenBlub Skrevet 18. februar 2013 #6 Del Skrevet 18. februar 2013 Jeg har ikke rå til å spise middag hver dag. Så spiser som regel middag hver andre dag ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #7 Del Skrevet 18. februar 2013 Har råd til frokost, middag og kveldsmat hver dag, men blir ofte at vi kun spiser middag etter jobb.. Frokost hopper vi begge over, lunch spises på jobb, middag etter jobb, kveldsmat dropper vi.. Syntes egentlig bare det er dumt av oss å droppe frokost, men har bare blitt sånn. Hvis du klarer å få tid til frokost hjemme hver dag, så syntes jeg at du skal fortsette med det. Skjønner jo at inntekten deres kan gjøre at det blir litt trangt på slutten av måneden, men syntes at budsjettet deres har rom for å kunne ha brød tilgjengelig når dere er sultne. Men det kan sikkert være lurt å gjøre smarte innkjøp med hensyn til både brød og middag. Planlegg godt, kjøp sunne alternativer som metter mer. I tillegg kan det være lurt å ha knekkebrød tilgjengelig. Knekkebrød holder lenge - og dere trenger derfor ikke å kaste noe.. Bon apptetitt Anonym poster: 40d518f80cab10f706191e530b1dd559 Vi har begge knekkebrød pakker på jobb da vi spiser lunch og frokost i et. På kvelden blir det gjerne en brødskive eller ingenting, men middag vil jeg ha ordentlig. Vi har matliste vi skriver for to uker av gangen, hvor vi setter opp hva vi skal ha til middag da det blir lettere sånn. Det gjør også at vi har mat ut måneden.. Anonym poster: 3ad5a2aed36b20bb02df8d05f813b296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nusseli Skrevet 18. februar 2013 #8 Del Skrevet 18. februar 2013 Nei, jøss. Klart ikke folk kan spise både frokost, lunsj og middag HVER dag?! Eller vente nå litt, kanskje de allre, allre fleste visst kan det? Det er aldrig lett at ha så lite med penger og jeg syns det er beundrasvert at dere klarer dere selve. Veldig bra at dere bestemt dere for å gjøre det og ikke feks "Nave". En dag kommer dere til at mer penger og når dere har det så kommer denne perioden ha lært dere alt dere trenger å vite for at klare resten av livet ekonomiskt galant. En dag i taget søta deg, så blir det nok bedre skall du se 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #9 Del Skrevet 18. februar 2013 Vi har begge knekkebrød pakker på jobb da vi spiser lunch og frokost i et. På kvelden blir det gjerne en brødskive eller ingenting, men middag vil jeg ha ordentlig. Vi har matliste vi skriver for to uker av gangen, hvor vi setter opp hva vi skal ha til middag da det blir lettere sånn. Det gjør også at vi har mat ut måneden.. Anonym poster: 3ad5a2aed36b20bb02df8d05f813b296 Da syntes jeg at dere har et godt system, og det burde jo fungere supert i hverdagen. Så lenge pengene strekker til så syntes jeg at du skal stå på ditt. I og med at dere ganske kjapt vil begynne å tjene mer (for lærlinger tjener vel litt mer for hvert halvår?), så vil dere få mer å rutte med til både mat og andre ting om ikke lenge Anonym poster: 40d518f80cab10f706191e530b1dd559 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #10 Del Skrevet 18. februar 2013 Har ikke råd til middag hver dag. Brødskiver i stedet med lite pålegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2013 #11 Del Skrevet 18. februar 2013 Har ikke råd til middag hver dag. Brødskiver i stedet med lite pålegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #12 Del Skrevet 18. februar 2013 Klart dere skal ha råd til å spise dere mette! Dere har ikke mye å rutte med, men sånn er livet i perioder. Bruk mye rotgrønnsaker, fyll fryseren med billige frossenvarer og bak brød (billig brød er billigere, men ikke spesielt godt). Kjøp frukt som er billig og drikk mye vann til hverdags. Finn frem til de butikkmerkene (First Price o.l.) som er gode. Hva spiser dere da? Og hva liker dere å spise. Jeg kan prøve å komme med mer konkrete tips. Anonym poster: 967f078d743877078e7add596ee9ae8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 18. februar 2013 #13 Del Skrevet 18. februar 2013 Hva var det han egentlig ville med en sånn kommentar?? Jeg og kjæresten min har heller ikke så mye å rutte med, men mat prioriterer vi ihvertfall. Det er faktisk livsnødvendig, som vi alle vet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #14 Del Skrevet 18. februar 2013 Klart dere skal ha råd til å spise dere mette! Dere har ikke mye å rutte med, men sånn er livet i perioder. Bruk mye rotgrønnsaker, fyll fryseren med billige frossenvarer og bak brød (billig brød er billigere, men ikke spesielt godt). Kjøp frukt som er billig og drikk mye vann til hverdags. Finn frem til de butikkmerkene (First Price o.l.) som er gode. Hva spiser dere da? Og hva liker dere å spise. Jeg kan prøve å komme med mer konkrete tips. Anonym poster: 967f078d743877078e7add596ee9ae8b Frukt og bær er ikke akkurat billig, ikke blir man særlig mett av det heller. VIl kalle det luksus å kjøpe frukt når lommeboken skranter!! Anonym poster: 19cd7e2483a9d090c1b2f163a5d5bc0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #15 Del Skrevet 18. februar 2013 Nei, han har rett samboeren din, det er ingen som har råd til frokost, middag og kveldsmat. I Nord-Korea. Anonym poster: 6cff2140ef2915aa4fc800b18c0f7edd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 18. februar 2013 #16 Del Skrevet 18. februar 2013 Frukt og bær er ikke akkurat billig, ikke blir man særlig mett av det heller. VIl kalle det luksus å kjøpe frukt når lommeboken skranter!! Anonym poster: 19cd7e2483a9d090c1b2f163a5d5bc0b Ikke egentlig. Man får ofte vanlige typer frukt for en tier pr kilo. Epler, pærer, appelsiner, bananer og sånt. Jeg synes ikke det er særlig luksus. Heller det enn å kjøpe lørdagsgodt, hvis man først har dårlig råd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Semydfe Skrevet 18. februar 2013 #17 Del Skrevet 18. februar 2013 Nei, han har rett samboeren din, det er ingen som har råd til frokost, middag og kveldsmat. I Nord-Korea. Anonym poster: 6cff2140ef2915aa4fc800b18c0f7edd Et unødvendig frekt svar! Her er det et par som i en periode har begrenset økonomi. De prøver etter beste evne å få pengene til å strekke til, og som du skjønner av HI så er de ikke helt enige i prioiteringen av mat. Du bør ha respekt for at enkelte kanskje har utfordringer du ikke har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #18 Del Skrevet 18. februar 2013 Frukt og bær er ikke akkurat billig, ikke blir man særlig mett av det heller. VIl kalle det luksus å kjøpe frukt når lommeboken skranter!! Anonym poster: 19cd7e2483a9d090c1b2f163a5d5bc0b Jo, men hvis den økonomiske situasjonen er mer enn bare forbigående må man prøve å få inn frukt, grønt og annen sunn næringsrik mat i budsjettet. Jeg kjøpte 10 appelsiner for 30 kr i dag. Det er bedre enn å kjøpe druer til 35 eller meloner. Finnes en del frukt fra First Price også. Anonym poster: 967f078d743877078e7add596ee9ae8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 18. februar 2013 #19 Del Skrevet 18. februar 2013 (endret) Jeg klarte fint å leve av 6800 i måneden (og da husleie på 3300 pluss mobiltelefon, og andre faste utgifter) - og hadde lett råd til å spise flere måltider hver dag. (I tillegg til frukt ect) Så hvis dere ikke har råd til mat med 15000, ville jeg omprioritert litt - spesielt hvis kveldsmat er brødskiver Endret 18. februar 2013 av melly666 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 18. februar 2013 #20 Del Skrevet 18. februar 2013 Om det er snakk om for eksempel egg og bacon til frokost, dyrt kjøtt til middag og nachos til kvelds, så nei. Ellers ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå