AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Noen som har dette selv? Jeg fikk vist at jeg har høyt prolaktin og godartet svulst på hypofysen for 13 år siden nå. Og gått på dosinexs el hva dem heter men nå går på parlodel. Begynner og bli lei av å gå på tabletter, men legen tør ikke operere bort svulsten er det noen som har gjort det? Er det slik at man kan få det igjen etter en operasjon? Går dere da fortsatt på tabletter likevel eller kan man da slutte med dem? Føler ikke helt at de tablettene fungerer har forsatt melke produksjon i gang og alle de symtomene der, slittsomt. og har en del vondt i hode, men legen tar meg ikke på alvor. Sist jeg tok blodprøve så var den veldig høy selv om jeg gikk på tabletter. Lurer på om jeg skal få legene til og ta en ny prøve kanskje få mr? Men er det noen som fortsatt har plagger selv om dem bruker tabletter? Noen som har erfaring med parlodel? Fungerer dem på deg? Jeg er mye svimmel og holder på og besvimme mange ganger kan det ha noe med den svulsten å gjøre? Noen som har problemer med vekta i forhold til høye prolaktine og svulsten? Jeg kan gå ned men går like fort opp igjen og er egentlig litt redd, er veldig stor og vil gjerne gå ned i vekt, trener spiser lite og ofte, driker kun vann, sluttet med poteter, pasta og ris osv. Gikk med 30 kilo her og plutselig sa det pang og de kiloene var kommet igjen, selv om jeg har gjort akurat det samme trener fra 1-3 timer hver dag. Men uten nytte. Blir så deprimert av dette. Jobber og slitter for ingen nytte, og ikke får jeg noe svar av legen om hvorfor og hva det kan være. Har også slitt med mye vondt i magen, men ikke blitt funnet noe annet en 2 store karnøster i lever, Men sliter veldig med vond mage, vondt i høyre side der levera er og på venstre siden der magesekken er. Slitt veldig med diare etter måltider. Prøve og si det til lege men hun tror meg ikke. Jeg fjernet galleblære for 1 år siden. Slett veldig med smerte anfall etter den ble fjernet ble bedre. Men ble bedre noen mnd også startet det igjen. Så sliten og vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Vurdert og skifte lege men er 4-5 gangen jeg gjør det føler ingen tror meg. Så hva skal jeg gjøre? Det med magen så har jeg prøvet og slutte med melk og slike ting men hjelper ikke stort. har hat en del vondt rundt navelen og opp og vis jeg har trykket på høyre side av den så har det gjort så vondt at jeg trodde jeg skulle dø. Kan ikke gjøre mye før jeg får vondt. Vært en gang på legevakta men der fikk jeg kun ei sprøyte og fikk bedskje og reise hjem, så lenge legen hadde sendt meg til ultralys, ct og mr så var det ikke stort dem kunne gjøre. Så jeg måtte bare vente på svar fra legen. Men når hun aldri gir meg svar så hva da? uff blir gal snart. Anonym poster: 36715ce2538d6ece08d944cd83667170
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #2 Skrevet 19. februar 2013 Jøje meg, så dårlig oppfølging du får! Stakar deg, når man går rundt med noe sånt i hodet fortjener man den beste behandlingen! Hvor i landet er du? Jeg har også svulst i hjernen og blir fulgt opp veldig regelmessig. Synes det høres alvorlig ut om du ikke har hatt en mr på så mange år. Ta kontakt med Hjernesvulstforeningen Anonym poster: 0e852a1d07fd9e908ff71401692a5d85
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #3 Skrevet 19. februar 2013 Husk forresten også at det er ikke nødvendigvis alt som skyldes svulsten. Har du blitt utredet for cøliaki i forhold til magesmertene og diareen? Anonym poster: 0e852a1d07fd9e908ff71401692a5d85
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #4 Skrevet 19. februar 2013 Og jeg tar det bare for gitt at de har sjekket blindtarmen din ut i fra de symptomene du beskriver? Anonym poster: 0e852a1d07fd9e908ff71401692a5d85
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Du må selv be om svar da hvis du ikke har fått svar på alle prøvene som er tatt. Vet at her hvor jeg bor (Vestfold) så kan det ta opp til 3 mnd å få svar på ct og mr. Som pasient har en selv ansvar for egen helse også. Dvs: å følge opp selv alt som blir gjort med kroppen din. Ref til pas som har vært i media: " fikk beskjed om at jeg skulle sjekkes for kreft. Prøver ble tatt og jeg hørte ingenting fra legen. 9 mnd senere, går pasienten ut i media og klager i stedet for å ringe legen for svar" Alle har ansvar for egen helse. Når det er sagt, så er det ikke alt som kan behandles så vi blir friske. Noen ganger må vi desverre leve med smerter og plager. Gjør det selv. Er kronisk smertepasient, noe som er veldig slitsomt. Anonym poster: 9722f1e3c63b0c259a646dca16819459 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 AB #5: Nei, det er faktisk annerledes for oss som har svulst i hjernen. Jeg får svar på mr i løpet av en uke. Får innkalling til mr og nevrokirurg samtidig, med ikke mer enn en ukes mellomrom. Anonym poster: 0e852a1d07fd9e908ff71401692a5d85
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 AB #5: Husk at det er ikke farlig å være kronisk smertepasient. Det er farlig å ha en svulst i hjernen. Anonym poster: 0e852a1d07fd9e908ff71401692a5d85
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Nei har ikke hat mr på svulsten på mange år og mast på at legen skal ordne dette, Dem mener at jeg ikke trenger og ta det så ofte, på grun av at den hadde minsket litt sist og gikk i rett retning. Jeg bor i hedmark. Jeg har ringt og spurt om resultater av prøver med ingen svar dem som siter i resepsjonen vil ikke svare meg på det og sier at legen som må fortelle meg det. Og at dem skal få legen til og kontakte meg. Men ringer aldri, jeg ringer og masser men ingenting skjer. Ang magen så har jeg blitt tatt kun mr,ct og ultralyd av lever ikke resten av magen sakt at det må være noe galt med tarmene eller noe i den rettningen, men det tror ikke legen. Uten å ta noe andre prøver osv. Jeg har sakt at jeg vil bli skjekket ang andre ting en bare lever for der vet dem jo alt at jeg har 2 karnøster, så dem trenger jo ikke ta mr, og ct bare for å finne ut det. jeg var på mr for å skjekke magen den 12 men da sa han at dem kun tok mr av lever men jeg vet ikke. Syns det er merkelig av legen og ikke ta meg på alvor. Gått slik i mange mnd og blir veldig sliten av det. Har hver 3 natt store smerter i magen, mye luft i magen osv. Og forklare en lege som ikke skjønner noen ting er jo helt håpløst. Kjett og bytte lege igjen også. Anonym poster: 36715ce2538d6ece08d944cd83667170
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #10 Skrevet 19. februar 2013 Det er ikke fastlegen som skal ordne med mr og oppfølging av dette. Det er det nevrokirurgisk poliklinikk på sykehuset ditt som skal. Om jeg var deg ville jeg ringt Hjernesvulstforeningen, det virker ikke som du blir godt fulgt opp eller vet hva slags rettigheter du har. De kan hjelpe deg. Deretter ville jeg ringt til nevrokirurgisk poliklinikk på sykehuset ditt og sagt at jeg ville ha en oppfølgingstime hos en nevrokirurg. Samtidig ville jeg bedt fastlegen ta en blodprøve for å sjekke om du kan ha cøliaki eller andre allergier/ intoleranser. Anonym poster: 0e852a1d07fd9e908ff71401692a5d85
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #11 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har svulst på hypofysen, får god oppfølging med automatisk innkallelse en gang i året til spesialist hvor jeg tar blodprøver. Blir innkalt til MR hvis blodprøvene viser veldig høye nivåer. Jeg går på tabletter og vil ikke operere før jeg eventuelt må. Men jeg går på Norprolac og har ikke hatt noe problemer med det. Alt fungerer som det skal nå. Anonymous poster hash: a18db...fec
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2013 #12 Skrevet 16. juni 2013 Jeg vet at oppfølgingen av dette er varierende her til lands. Jeg kjenner til et tilfelle, faren til en venn av meg, der behandlingen ble forsinket pga. at laboratoriet som skulle sjekke svulsten var julestengt i mange dager. Da visste de ikke om han kanskje hadde en kreftsvulst i stedet, det var før de visste hvilken type det var. Her hadde de også egentlig satt feil diagnose og avsluttet behandling for noe han ikke hadde, så han fant ut av det i utlandet fordi han ba en annen lege ta en titt. De fikk til slutt fart på seg i Norge, tror jeg, men det var veldig grovt. Vitenskap reddet mannen, og vennen min er et av de minst alternative menneskene jeg vet om. Så dette handler ikke om å rakke ned på leger, bare at jeg vet at det noen ganger er et veldig mangelfullt tilbud i Norge for pasienter som dere.Anonymous poster hash: c5b91...cd2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå