AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 Lurer på hvordan dere fant det ut og hvordan den føles? Er usikker på om jeg har det selv. Før trodde jeg at man kunne se dem på utsiden, men så leste jeg at man kan få innvendige også.. Anonym poster: c993d960b1bf918fc4fc62be7a2ec8b6
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Jeg gikk aldri til legen med det, eller kjente hemoroiden for den saks skyld. Men jeg resonnerte meg frem til at det nok var det jeg hadde. Svie/smerter ved avføring og svie/kløe etterpå. Har hatt det i fire måneder nå, det blir bedre og verre igjen, av og på, men jeg klarer bare ikke å gå til legen med det.. :-( Anonym poster: 0466d7716f777df34ef7ab35f3035d13
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #3 Skrevet 18. februar 2013 Det begynte å gjøre veldig vondt å gå på do. Så fikk jeg blod i avføringen. Gikk da til legen, som ikke kunne kjenne hemoroidene (hadde ingen på utsiden, og heller ingen tydelige på innsiden), men fikk alikvell beskjed om at det var det jeg hadde. Senere fikk jeg en hemoroide i endetarmsåpningen. Er fortsatt litt plaget nå og da, men det gjør ikke alltid vondt lenger. Hemoroider er sterkt knyttet til kosthold, så det er bare å søke seg opp om hva du burde/ikke burde spise, så kan du lette symptomene. Det var "kleint" å gå til legen, men ikke verdens undergang. Det skal dog sies at legen ikke fortalte meg noe jeg ikke hadde lest om hemoroider fra før, så det var egentlig et unødvendig legebesøk. Dersom du får hemoroider i endetarmsåpningen, kan disse fjernes kirurgisk. Akkurat det har jeg ikke "mannet meg opp til" ennå, så det utsetter jeg til jeg eventuelt får flere. (Den synes jo ikke såå..) Anonym poster: 37aef0698e01eed07f64409e85c768d2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 Mener å huske å ha lest at hemoroidene man får som gravid går bort igjen når man har født? Kan det stemme? Det kjennes på en måte ut som det er avføring inni enden av tarmen når jeg må på nr 2 som da altså ikke kommer ut. Eller så kan det være fordi magen er så stor og babyen rett og slett presser på alt inni der sånn at det bare føles sånn ut? Det er litt rart å knipe igjen for det er akkurat som at noe tyter på innenifra. Huff, ekle detaljer her, er glad jeg poster som anonym nå Jeg bare lurer på om det kan være hemoroider eller om det er babyen som presser på. Har bare følt sånn fra uke 32-33 kanskje. Hmm Anonym poster: c993d960b1bf918fc4fc62be7a2ec8b6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #5 Skrevet 19. februar 2013 Mener å huske å ha lest at hemoroidene man får som gravid går bort igjen når man har født? Kan det stemme? Det kjennes på en måte ut som det er avføring inni enden av tarmen når jeg må på nr 2 som da altså ikke kommer ut. Eller så kan det være fordi magen er så stor og babyen rett og slett presser på alt inni der sånn at det bare føles sånn ut? Det er litt rart å knipe igjen for det er akkurat som at noe tyter på innenifra. Huff, ekle detaljer her, er glad jeg poster som anonym nå Jeg bare lurer på om det kan være hemoroider eller om det er babyen som presser på. Har bare følt sånn fra uke 32-33 kanskje. Hmm Anonym poster: c993d960b1bf918fc4fc62be7a2ec8b6 Anonym poster: 60de5fb30d9c330e887f8afadd9840f9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #6 Skrevet 19. februar 2013 Mener å huske å ha lest at hemoroidene man får som gravid går bort igjen når man har født? Kan det stemme? Det kjennes på en måte ut som det er avføring inni enden av tarmen når jeg må på nr 2 som da altså ikke kommer ut. Eller så kan det være fordi magen er så stor og babyen rett og slett presser på alt inni der sånn at det bare føles sånn ut? Det er litt rart å knipe igjen for det er akkurat som at noe tyter på innenifra. Huff, ekle detaljer her, er glad jeg poster som anonym nå Jeg bare lurer på om det kan være hemoroider eller om det er babyen som presser på. Har bare følt sånn fra uke 32-33 kanskje. Hmm Anonym poster: c993d960b1bf918fc4fc62be7a2ec8b6 hvis du tar, gå på apotek og kjøp våtservietter beregnet for dem med hemoroider, og stikkpiller. De heter anal-alac eller noe liknende. Jeg har brukt dem i en uke (kun 1 gang per dag), og ingen smerter/ blod ved "nr2". Trygt for gravide og ammende. Når det er sagt: gjør knipeøvelser!! Masse!! Det påvirker alle tre steder: vaginalt, urin og analt, og jo sterkere bekkenbunn er, jo mindre risiko for voldsomme etterfødselsplager! Anonym poster: 60de5fb30d9c330e887f8afadd9840f9
Jadamasa Skrevet 19. februar 2013 #7 Skrevet 19. februar 2013 Jeg oppdaget det ved blod, ingen smerter. Gikk vekk av seg selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå