AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #1 Skrevet 18. februar 2013 I dag var jeg på tidlig innenvendig ultralyd. Legen fant en fostersekk, men ikke noe foster eller hjertelyd. Hun sa det mest sannsynlig er en SA og jeg må regne med å få en blødning innen 2 uker. Vi tok en blodprøve for å sjekke hcg-nivået som jeg får svar på om to dager. Det jeg syntes er rart er at jeg tok en hcg-test hos legen for 10 dager siden og da var hcg-nivået på 1300, noe som er høyt for å være 5 uker. Så jeg var jo tydeligvis gravid da. Hvorfor har det ikke kommet noen blødning enda om fosteret har blitt borte? Det forsvinner vel ikke i løse lufta? Også vil jeg nevne at jeg har TYDELIGE gravidetegn som veldig ømme pupper som har vokst til en C, jeg er egentlig en A. Jeg er sulten og trøtt og kvalm. Dette er ikke noe jeg innbiller meg. Skjønner at det mest sannsynlig er en SA, men lurer også på om noen her har oppdaget å ikke finne noe foster i uke 7, men dere var likevel gravide og alt gikk fint? Hilsen en som er lei seg:( Anonym poster: 80a601e2adf29f2f05f5ca5100db8b8c
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #2 Skrevet 18. februar 2013 Skjønner at du er lei deg, men i uke 7 ser man embryoet hvis det er der. Det er ikke sikkert kroppen din har forstått det ennå, og produserer svangerskapshormoner fortsatt, noe som gir deg symptomer. Får du ikke blødning innen 2 uker, og symptomene ikke gir seg, bør du oppsøke lege på nytt. Anonym poster: 9b940578667fb7fb0e36ebb824c4bf4b
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #4 Skrevet 18. februar 2013 Gravidsymptomene har du fordi kroppen trur at du er ordentlig gravid, hcg gir symptomene. Jeg er ingen ekspert men jeg vet at egg kan være tomme fordi embryoet det aldri utviklet seg, dvs at noe feil skjedde ved befruktningen eller at det var noe feil med egget. Det er dessverre stor sannsynlighet for at legen hadde rett, jeg har kun hørt om historier hvor legen ikke har sett noe i det hele tatt i livmora men tok feil, hos deg så han et tomt egg, altså en tom fostersekk. Det er trist når sånt skjer, men bra at du oppdaget det så tidlig. Ikke alltid ordner kroppen opp selv, og det er de som finner ut at fostersekken er tom noen uker senere enn du. Håper du blir fort gravid igjen! Anonym poster: c980441b1b0e62495ac9a673fe9e3869
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #5 Skrevet 18. februar 2013 Det er en tilstand som heter blæremola, du kan lese om det her http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/blaeremola.php Sier ikke at det er det altså, men det er en forklaring. Men da bør du bli grundig undersøkt og oppfulgt av en gynekolog. Anonym poster: 6c41ceeaa738e6ede96ea0f16e51298d
MockingJay Skrevet 18. februar 2013 #6 Skrevet 18. februar 2013 Huff, høres helt forferdelig ut:( Er noe som heter blighted ovolum, da vokser fostersekken og alt akkurat som om det skulle vært en baby der. Jeg skjønner at det et vanskelig å forstå, men mange oppdager ikke det før i uke 18 på ordinær ultralyd fordi magen vokser og alle symptomene er de samme. Usikker på hvordan det er med hcg nivå, men det kan være at det også ligger på det samme.. En positiv ting er at du oppdaget det tidlig da, selv om jeg skjønner at det er vanskelig Men helt i grenseland så kan det jo hende han hadde et dårlig ul apparat.. Huff huff:((
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #8 Skrevet 18. februar 2013 Hei, jeg er i nesten samme situasjon Begynte å blø litt forrige uke, var til innvendig UL og fikk vite at der var det ikke noe liv Skulle ha vært 10 uker på vei. Jeg hadde hcg nivå på litt over 4500 (husker ikke helt nøyaktig) Hos meg hadde det sluttet å vokse ganske tidlig for "klumpen" var mye mindre enn hva den skulle ha vært etter 10 uker. Hos meg hadde jeg 5 dager med småblødninger før det startet for alvor. Vondt og godt på samme tid. Vondt for at jeg mister den lille spiren, men samtidig godt at kroppen gir en bekreftelse på at det faktisk ikke var liv der og at jeg ikke skulle gå å håpe på det lengre. Nå er det bare å sørge ferdig og så håpe at en ny spire sitter ganske raskt. Anonym poster: df4eddd4c415e742a3a7ddb6216cd665
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #9 Skrevet 19. februar 2013 Hadde også en blighted ovum for mange år siden... Når et egg blir befruktet blir den ene delen av eggcellen til morkake, fostervannpose osv, den andre delen blir utviklet til en baby. Noen ganger skjer det at "baby-delen" ikke utvikler seg, selv om morkake og fostervannposen gjør det. De første 8-10 ukene er det plommesekken i fostervannposen som produserer hormonene som opprettholder svangerskapet(og er ikke avhengig av at det er en baby der), etter denne perioden er det fosteret som overtar produksjonen av hormoner. Det er på dette tidspunktet at man aborterer(senest), fordi det ikke er noen foster til å overta, og hormonnivået faller drastisk og man aborterer fostervannposen og morkake. Uansett, klem til deg for det er veldig vondt å miste om det er et foster der eller ikke Anonym poster: 4c1e121d899bcefd12142d386f6bd505
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå