Gå til innhold

Depressiv av p-piller?


Gjest xxx

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 17 år, og har vært sammen med kjæresten min et halvt år.

For fem måneder siden begynte jeg på p-pillene Loette, og da gikk alt skeis.

Jeg har alltid vært veldig positiv og balansert, men etter et par uker ble jeg mere sint, trist og hadde store humørsvingninger. Bare det å søle litt vann på gulvet kunne føre til store tåreutbrudd...

Fikk beskjed om at jeg bare skulle fortsette på pillene, også gikk dette over etterhvert. Derimot ble det bare verre, og jeg merker på meg selv og alle rundt meg at jeg er blitt generelt mye tristere og nærtagende, med mye humørsvingninger. I tillegg mistet jeg alt av sexlyst, selvom jeg er kjempe glad i kjæresten min. Atferden min har heller ingen sammenheng med endret livssituasjon, da alt er nogenlunde det samme som før.

For tre uker siden stoppet jeg på pillene, da orket jeg ikke mer. Har faktisk følt meg mere positiv etter dette, om det har noen sammenheng med at jeg sluttet vet jeg ikke.

MEN

Hva burde jeg gjøre nå? Kan ikke bruke kondom i all evighet fremover, men blir dårlig av tanken på å bytte merke og evt gå igjennom "helvetet" på nytt igjen. Har noen vært i samme situasjon som meg? Hva gjorde dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen min foreslo minipiller. Om jeg husker rett er det mindre hormoner, noe som skal gi mindre utslag på humør (men man må være noe mer nøye med å ta til riktig tidspunkt).

Funket ikke for meg i lengden pga hyppige blødninger, men humørmessig var jeg mer stabil. Verdt å prøve iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...