Gå til innhold

Eva's reise fra fat 2 fit


_Eva_

Anbefalte innlegg

Heeei~!

Jeg kaller meg for Eva og jeg er 25 :lillesky: For få år siden bikket vekten 80 kilo. Jeg var miserabel. Hadde gitt opp. Men så kom jeg jo til det magiske hybel-livet, og på mystisk vis mistet jeg 10 kilo i løpet av et semester uten å engang gå inn for det. Det bare skjedde av seg selv!

Jeg sverget til meg selv jeg aldri, aldri skulle bli 80 kilo igjen, så da jeg begynte å nærme meg 80 kilo igjen før et års tid siden, tok jeg grep og svetta meg ned til 69. Siden har jeg holdt meg der. Hurra! :)

Men jeg ligger fremdeles å vipper på kanten mellom normalvekt og overvekt med 69kilo og mine 170cm. Jeg hadde nyttårsforsett om å kvitte meg med 10kg og nå 60 for første gang siden jeg var 15 innen sommeren, men det har liksom bare vært halvhjertet så langt. Derfor har jeg laget meg denne dagboken, så folk kan skjenne på meg når jeg streifer fra den gylne sti:)

Så:

Høyde: 170cm

Vekt: 69kg

Mål: 60kg

BMI: 23,9

Fettprosent: ca. 27% (denne er nok litt feil, ble bare sånn ca. mål)

BMR: 1500

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil følge deg og skal karre til meg litt motivasjon og gode tips! Ønsker selv å komme i litt bedre form, men lander fort i sofaen etter jobb. Satser på at å følge en treningsdagbok kan gi meg litt ekstra giv! Masse lykke til fremover! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk for det, Etra:)

Hadde en litt ruskete start i dag siden jobben min hadde bursdag og kake ble servert. Selvsagt hadde jeg lunsj akkurat i det kaken blir satt på bordet, og alle snur seg og ser på meg og spør om ikke jeg også skal ha kake. Jeg vil heller grave milten min ut med en kaktus enn å si at jeg er på slanker'n til kollegaene mine, så det ble nå en liten kake-snei:\

Dagens inntak:

Frokost: Fruktsalat av 100g annanas og 100g Mango og 1ss mager vaniljekesam.

Lunsj: Tre finncrisp plus multigrain, to med prim, et med tunfisksalat + en kake-snei.

Middag: To fiskekaker med grønnsaker, bakte tomater og litt ketchup.

Kvelds: Yoghurt dobbel 0%, et eple og et knekkebrød med ost og paprika

Som blir... 1200 kanskje om jeg tar med smøret på knekkebrøda? .

Ellers kan jeg jo fortelle jeg går til og fra jobb og butikken. Har 2-3 dager i uka en stillesittende jobb, men velger å stå 70-80% av tiden. De andre 3 dagene har jeg lett fysisk arbeid, slik som husarbeid. Er også å svømmer når arbeidstidene mine tillater det, som regel 2 ganger i uka. Men straks snøen smelter bort skal jeg ta opp joggingen igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så. Ufattelig. Sliten. Det har vært en lang, lang dag. Og har svidd av en 4000 kroner i dag. Kjenner jeg får hjerteklapp bare av å tenke på det! Nye briller, nye sko og ny jakke. Og blir nye joggesko denne måneden også. Alt står på trenger-nytt-lista, bare ikke venta å finne alt på en og samme måned:P

Ikke har det blitt så bra spising i dag heller. Stod opp seint, derav ingen lunsj, og måtte spise frokost i byen så har ikke helt kontroll på antall kalorier i dag.

Frokost: En halv, mellomgrov bagett med kylling, litt agurk, salat og søt chill dressing. Tror det var noe smør, smørost eller lignende i bunnen.

Middag: "Biffsnadder" av reinskav, assorterte grønnsaker og 1,5 dl peppersaus, og 1 1/2 potet(potetbåter bakt i ovnen i litt olje).

Kvelds: Yoghurt dobbel 0% med noen valnøtter og et eple

Og alt for lite vann. Da jeg kom av jobb i kveld gikk det opp for meg at jeg hadde drukket mindre en 0,5l væske. Ikke rart hodet banker. Der får jeg for å stresse!

Men i MORRA! Da skal det blir boller! Eller, ikke boller, men... ja:P Nå skal jeg finne sengen! Natta folks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buu, kutta meg i fingeren i dag! :( Men alt blir bra med batman-plaster;)

Huff, jeg må seriøst få huta meg på trening denne uka, men i morra slutter jeg tidlig på jobb, så da blir det sikkert en svømmetur:)

Ble mye rot med spisinga i dag også, enda ikke hatt en bra dag kostholdsmessig:S Også ble det ingen kvelds i dag heller fordi jeg sluttet så seint på jobb og derav ble sein middag.

Frokost: Fruktsalat av ananas og mango

Lunsj: Min kollega ville være snill fordi jeg tok skiftet hennes en dag, og jeg kunne liksom ikke si nei da hun kom med en landgang med ost og skinke>_< I det minste var den grov! :)

Middag: Et speilegg, litt sopp og chorizo, og salat.

post-67257-0-24611200-1361399056_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Hills(have eyes? :P).

I dag hadde jeg en kort dag på jobb, så fikk lekt fisk i en times tid i dag i bassenget^^, For min mor hadde sagt at svømming var sunt... :plystre: :fisk:

Dagens vom-fyll:

Frokost: Yoghurt dobbel 0% med noen valnøtter og tørkede banan chips.

Lunsj: To finncrisp plus multigrain, et med makrell og et med prim

MM: Et halvt rundstykke med en karbonade

Middag: Wok, nudler og reinskav(!)

Kvelds: Et eple og et knekkebrød med brunost.

1400 kalorier kanskje?

I morra blir det en rar dag, slutter sent på jobb, samboeren min skal spise med jobben, så vet ikke hva jeg skal røre i hop. Søndag sverger samboeren til livretten som er kyllingvinger, så da vet jeg heller ikke hva jeg skal stappe i meg! Søndag blir det derimot fisk, poteter og grønnsaker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ble dagen min ENDA bedre når innlegget mitt forsvant...! Åssen kan man ha blåmandag på en fredag?!

Alt har gått galt i dag. ALT! Gud! Kunne drept noe! Så la oss bare få det overstått:

Frokost: To finncrisp plus multigrain, et med ost et med syltetøy.

Lunsj: ca. 150g pasta carbonara

Middag: Billy pizza

Kvelds: Yoghurt dobbel 0% og et eple.

Nå. Seng. Sleep. Jobb. Ugh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes for en helg. Skal prise meg lykkelig når jeg aldri skal sitte bak en kasse igjen! Gale folk i alle former og fasonger gitt. Men siden jeg hadde jobb både fredag og lørdag så ble ikke så mye snop-spising, ikke så galt at det ikke er godt for noe!

I morra starter jeg sent på jobb, så da skal jeg ta meg en svømmetur! :) Kjenner jeg trenger det, svømming er litt som terapi for meg:) :fisk:

I dag:

Frokost: 100-200g ananas

Lunsj: Et finn crips plus multigrain med prim, ytterligere 100-200g ananas, to munfuller med marmorkake :omg:

Middag: Tomatsuppe med et halvt egg, litt makaroni, grissini og krutonger.

Kvelds: En yoghurt dobbel 0%, 100-200g ananas, og noen valnøtter.

Og om noen lurer på hvorfor jeg har spist så sinnsykt med ananas i dag, så var det fordi jeg våkna opp til en ananas som begynte å bli dårlig, så jeg skar opp alt, la det i en boks og har hatt den med meg rundt i hele dag:P

Nå skal jeg glo litt tvserier så krype i køya! Natta! :tellesauer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her jeg :) driver selv å skal ned i vekt, men har bare instagram-dagbok på det da. :P haha. Men greit å følge med noen som skriver ned alt. :)

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aoo, varm te vs. tunge: 1-0!

Har vært å svømt litt, ble ikke så langt i dag siden jeg skal på jobb etterpå, kan ikke være helt kake så kollegaen min må dekke for meg heller.

I dag:

Frokost: Yoghurt dobbel 0% og noen valnøtter.

Lunsj: 1 Finncrisp plus multigrain med prim, en kiwi.

Middag: Helstekt kylling med ris og masse grønnsaker(eller salat om jeg er lat. Ey, det rimer!)

Kvelds: Fruktsalat av mango og kiwi, litt mager vaniljekesam.

Blir det en svømmetur torsdag også tror jeg:) :fisk:

Men må vel snart innføre veiedag! Har ikke gjort det så langt siden tanterød er innom igjen, og da er det ikke vits i å veie seg. Slitsom dame!

Men tenker nok jeg har mandag som veiedag, ellers glemmer jeg det bare, selv om jeg som regel har litt ekstra vann-vekt da. Det er synd å si det, men det blir mer salt mat i helgen, og selv om jeg ikke spiser så mye at jeg legger på meg fett, så holder jo ekstra salt på ekstra vann.

Nei, må vel bare få på meg krigsmalingen(les: mascara), og komme meg på jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SULT!

Det er navnet på dagen i dag. Har vært akutt sulten i hele dag! Takk og lov for at jeg sov lenge og etterpå hadde jobb så jeg ikke kunne stappe i meg noe :fnise: Aldri så galt at det ikke er godt for noe:P Men skjønner ikke hvorfor jeg skulle være så sulten akkurat i dag! Har spist det jeg pleier å gjøre, men satte likevel til livs 4 knekkebrød og 4 sånne orange cakes til lunsj! Skjønner ikke no.

Frokost: Yoghurt dobbel 0% med noen valnøtter og bananchips

Lunsj: 4 finncrisp multigrain, to med makrell, to med prim(lettere), og 4 orange cakes

Middag: 4 pannekaker(sånne små, amerikanske pannekaker:)) med syltetøy.

Kvelds: 2ss Mager vaniljekesam med mango og kiwi.

Okok, så har jeg spist to biter fra en melkerull. :sjokolade: Shame on me! :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Titter innom for motivasjon jeg=) vi har omtrent lik høyde, vekt og mål, så syns det er kjekt og inspirerende å følge deg=)

Bare et lite tips, har du tenkt på å erstatte raske karbohydrater med langsomme? Det hjelper veldig på sultfølelsen tror jeg! En må ikke gå rundt sulten for å gå ned i vekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann. Titter innom for motivasjon jeg=) vi har omtrent lik høyde, vekt og mål, så syns det er kjekt og inspirerende å følge deg=)

Bare et lite tips, har du tenkt på å erstatte raske karbohydrater med langsomme? Det hjelper veldig på sultfølelsen tror jeg! En må ikke gå rundt sulten for å gå ned i vekt ;)

Er ikke helt inne på dette med raske og langsomme karbohydrater. Eller, om jeg har oppfattet det riktig, handler det om hvor raskt de frigir energi? Men vet uansett ikke hva som er raske og langsomme karbohydrater:P Noen som vil utdype? :)

Anyways, vært en stressfylt dag i dag, men resultatet ble bra til slutt! Bare se!:D

DSC03624_zpsd5c8a582.jpg

MINE! ALL MINE! :danse:

Så nå kan jeg ikke vente på at snøen skal smelte så jeg kan ta dem med på tur! :rodmer:

Dagen i dag!

Frokost: Yoghurt dobbel 0% med noen valnøtter og noen bananchips

Lunsj: Testet en ny bacalao på jobb, samt en bit salt lammekjøtt og litt kålrabistappe.

Det ble en så stor lunsj at jeg faktisk skippa middag, spiste lunsj i 13 tida, er fremdeles mett over 5 timer etter! :dry:

Kvelds: 2ss med mager vaniljekesam, mango og kiwi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! :)

Jo takk! :)

Ble litt overtid på jobb i dag, måtte møte opp litt tidligere pga. sykdom, men det gir jo bare penger i lomma det:)

Men jeg er litt forundret over appetitten i det siste. Spiser ikke noe mindre nå enn i starten, eller sist jeg kvitta meg med 10kg(og da trente jeg 4 ganger i uka også), så kan ikke fatte og forstå hvorfor jeg er så sulten! Og det er ikke bare cravings, kjedespising eller noe slikt, det er virkelig SULT, rumler og bråker i magen! Gikk ned 4 knekkebrød til lunsj i dag, og kunne fint spist noen til, men fant ut at nok var nok. Så tror jeg klarer å la være å overspise til tross. Er som om forbrenninga mi har fått en boost av ett eller anna. Om dette vises på vekta på mandag så må jeg jo gjøre noe riktig:P

Så, i dag;

Frokost: En pannekake med ost, + et finncrisp multigrain med skinke, agurk og tomat.

Lunsj: 4 finncrisp multigrain, to med salami, to med lettere prim.

Middag: Meksikansk gryte + 3 biter hvitløksbrød

Kvelds: 30g potetgull og en håndfull pops(eeelsk...!)

Hm, ikke noen sunn dag, hverken frukt eller grønt to speak of jo:\ Fysj og fysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akk, jeg er alt for snill. Satt leeeenge oppe i går å gamet med kompisene mine siden jeg hadde fri i dag(på lørdag) og kunne sove lenge. Klokka 10 så ringer sjefen, og panikken griper meg omtrent umiddelbart i halvsøvne; Herregud! Jeg skal på jobb! Jeg har forsovet meg! Å nei!

Men jeg hadde ikke det:P Noen som var syk igjen og jeg ble spurt om jeg kunne stille opp bare noen timer, så jeg gjorde nå det:)

I dag:

Frokost: En yoghurt dobbel 0% med noen valnøtter og noen bananchips

Middag: Kebab med salat i pitabrød, og litt kebabdressing.

Dessert: Litt sjokoladeis(i det minste yoghurt-is!)

Kvelds: Agurk og gulrot staver i tazikidip:)

Now I must kill more zombies...! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black ops? :fnise:

Kanskje :fnise:

Glemte å oppdatere i går! Hadde jo veiedag! Det er egentlig litt teit av meg å ha veiedag på mandag, får i meg mye mer salt i helgene så jeg legger på meg mye vannvekt som forsvinner innen tirsdag-onsdag. Så i går(mandag) veide jeg 68,8, i dag var jeg 68,2(mister ikke over et halvt kilo på ett døgn liksom!). Mens på lørdag var jeg nede i svimlende 67,2:P

Så egentlig burde jeg jo bare veie meg på fredager....

Men men, tror vi sier den offisielle vekta er 68,2! :)

Så:

Høyde: 170cm

Startvekt: 69kg

Mål: 60kg

Nåværende vekt: 68,2

Mistet så langt: 0,8kg

Woop woop! :)

Men sånn ellers er jeg egentlig helt på bærtur...

DSC03625_zps863b8bd5.jpg

Vel, foruten om kiwien som later som om den er et bær... Og kameraet mitt med dårlig fokus... O_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredager er best som veiedag ja, dagen før spisedag :) hehe.

Åh, det så godt ut! Gleder meg til om 10 dager så jeg kan få kjøpt inn litt frukt og bær også. Har ingenting igjen, og kommer ikke så langt med 3 kr. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...