AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #21 Skrevet 16. februar 2013 Ok, greit. Greit at det ikke heter kamphund. Jeg skal prøve å ikke bruke det uttrykket, jeg skal bytte det ut med muskuløse hunder med kort pels og stort kjeveparti. Men kan jeg spørre dere som poengterer dette sånn om noe? Hva slags raser ser dere for dere når jeg sier kamphund? Tenker dere mastiff, bull, amstaff, rotweiler osv? For hvis dere gjør det, da brukte jeg ordet riktig. Jeg visste ikke hva slags rase jeg møtte på, men det var en muskuløs kompakt hund med kort pels og stort kjeveparti. Case Closed. Jeg trenger ikke mer kritikk nå. Jeg føler jo nesten at jeg har gjort noe ulovlig her. Skjønner at jeg må begynne å binde bikkja mi inne før jeg åpner døra i tilfelle hun stikker av og blir bitt av en hund, enten det er en muskuløs hund med kort pels og stort kjeveparti eller en liten pom. Jeg skammer meg som fremprovoserer vold i nabolaget. Anonym poster: 9774eb4ec59b9e01a23a55245a96c793 Du har gjort noe ulovlig! Og du kan jo kalle det for det de er da! Rottweiler, mastiff, Labrador, boxer, terrier osv... Anonym poster: 21abf066e5edaf581a47aeb604946f97
vinterspeil Skrevet 16. februar 2013 #22 Skrevet 16. februar 2013 Jeg har alltid syntes at hundefolk er særdeles spesielle. Det er så mange som er "eksperter" og som tillater seg å kritisere folk med andre meninger på en svært nedlatende måte. Her på KG er det tydeligvis ikke annerledes ... Har sett i flere tråder at folk har luftet sine problemstillinger og blitt "heng" for noe helt annet. Noen av svarene til TS er både ufine og langt utenfor problemstillingen. Hva ønsker disse å oppnå? Være tøff på nett? Til TS, jeg har en hund som går dårlig sammen med andre hundre og derfor er han alltid i band der vi kan treffe på andre. Det har imidlertid skjedd flere ganger at løshunder har kommet for nært og det har blitt slåsskamp. Jeg synes det er forferdelig irriterende at min hund blir skadet fordi andre har sine hunder løs. Og om hunden er løs fordi den har stukket av eller er på tur det betyr ingenting for meg. Poenget er at det blir bråk. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #23 Skrevet 16. februar 2013 Du har gjort noe ulovlig! Og du kan jo kalle det for det de er da! Rottweiler, mastiff, Labrador, boxer, terrier osv... Anonym poster: 21abf066e5edaf581a47aeb604946f97 Hva har jeg gjort som er ulovlig ? TS Anonym poster: 9774eb4ec59b9e01a23a55245a96c793 1
Gjest BabyBlue Skrevet 16. februar 2013 #24 Skrevet 16. februar 2013 (endret) Kjære vene. Din hund var løs, ditt ansvar. Han skal ikke be om unnskyldning på vegne av sin hund som kun gir en naturlig advarsel til din hund, som testet grensene til denne "kamphunden". Endret 16. februar 2013 av BabyBlue
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #25 Skrevet 16. februar 2013 Hva har jeg gjort som er ulovlig ? TS Anonym poster: 9774eb4ec59b9e01a23a55245a96c793 Du har hatt hunden løs uten å ha kontroll på den, og du har ikke tilsett at den "ikke farer mot, hopper på, forfølger eller stiller seg i veien for folk som ikke godtar dette" (hundeloven) Anonym poster: 21abf066e5edaf581a47aeb604946f97 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #26 Skrevet 16. februar 2013 Hva slags rase har du da, TS? Og hva bruker du den til? Begynner å mistenke at du bare trollet for å provosere... Om ikke så virker du som et nek av en hundeeier! Lar hunden hilse før du har spurt om lov?? Så utrolig frekt, og egoistisk! Og en Labrador er lagd for å være førerhund? ...og en chiuavva...hva i alle dager er det? Og hva er en polhund? En st.bernardshund? Anonym poster: 21abf066e5edaf581a47aeb604946f97 Hva slags rase har du da, TS? Og hva bruker du den til? Begynner å mistenke at du bare trollet for å provosere... Om ikke så virker du som et nek av en hundeeier! Lar hunden hilse før du har spurt om lov?? Så utrolig frekt, og egoistisk! Og en Labrador er lagd for å være førerhund? ...og en chiuavva...hva i alle dager er det? Og hva er en polhund? En st.bernardshund? Anonym poster: 21abf066e5edaf581a47aeb604946f97 Har du lest innlegget mitt eller har du misforstått meg helt? Hunden min stakk av og jeg løp etter henne, hun hadde møtt en annen hund i bånd og de stod å snuste på hverandre en stund før denne hunden bet. Han/hun var i bånd. Min hund hadde stukket av (det er snakk om 20 meter utenfor husdøren min), og rakk ikke å ta på seg båndet først. Men jeg har nå fått svar på spm mitt. Jeg har konkludert med at jeg er en udugelig hunde-eier og at jeg bare bør omplassere hunden min fordi jeg aldri kommer til å fikse dette. 6 mnd gammel og kan ikke engang holde seg unna velproposjonerte,kompakte,muskuløse og korthåra hunder med stort kjeveparti. Det er jeg som burde bli bitt. Jeg føler det faktisk. Seriøst. Dere som lurer på hva en gjeterhund er, og hva en polhund/jeg mente sledehund/trekkhund se her: http://www.allehunderaser.com/hunderaser/kamphunderaser.php Anonym poster: 9774eb4ec59b9e01a23a55245a96c793 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #27 Skrevet 16. februar 2013 Har du lest innlegget mitt eller har du misforstått meg helt? Hunden min stakk av og jeg løp etter henne, hun hadde møtt en annen hund i bånd og de stod å snuste på hverandre en stund før denne hunden bet. Han/hun var i bånd. Min hund hadde stukket av (det er snakk om 20 meter utenfor husdøren min), og rakk ikke å ta på seg båndet først. Men jeg har nå fått svar på spm mitt. Jeg har konkludert med at jeg er en udugelig hunde-eier og at jeg bare bør omplassere hunden min fordi jeg aldri kommer til å fikse dette. 6 mnd gammel og kan ikke engang holde seg unna velproposjonerte,kompakte,muskuløse og korthåra hunder med stort kjeveparti. Det er jeg som burde bli bitt. Jeg føler det faktisk. Seriøst. Dere som lurer på hva en gjeterhund er, og hva en polhund/jeg mente sledehund/trekkhund se her: http://www.allehunderaser.com/hunderaser/kamphunderaser.php Anonym poster: 9774eb4ec59b9e01a23a55245a96c793 Neida, men du burde lese deg opp og skaffe deg mye kunskap!! Du har mye å lære! Og et siste tips er å ikke noen gang gå inn på den nettsiden som du linket til her, med mindre du vil ha deg en god latter!! For den siden er en vits! Jeg tror det er det mest idiotiske hundesiden jeg noen sinne har vært borti, sammen med hundebitt.no... Det som står der er bare fjas fra ende til annen Anonym poster: 21abf066e5edaf581a47aeb604946f97 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #28 Skrevet 16. februar 2013 Har du lest innlegget mitt eller har du misforstått meg helt? Hunden min stakk av og jeg løp etter henne, hun hadde møtt en annen hund i bånd og de stod å snuste på hverandre en stund før denne hunden bet. Han/hun var i bånd. Min hund hadde stukket av (det er snakk om 20 meter utenfor husdøren min), og rakk ikke å ta på seg båndet først. Men jeg har nå fått svar på spm mitt. Jeg har konkludert med at jeg er en udugelig hunde-eier og at jeg bare bør omplassere hunden min fordi jeg aldri kommer til å fikse dette. 6 mnd gammel og kan ikke engang holde seg unna velproposjonerte,kompakte,muskuløse og korthåra hunder med stort kjeveparti. Det er jeg som burde bli bitt. Jeg føler det faktisk. Seriøst. Dere som lurer på hva en gjeterhund er, og hva en polhund/jeg mente sledehund/trekkhund se her: http://www.allehunderaser.com/hunderaser/kamphunderaser.php Anonym poster: 9774eb4ec59b9e01a23a55245a96c793 Og nei, jeg har ikke misforstått noen ting. Du viser bare med det du skriver at du ikke ha så mye kunskap enda, så hvis du ikke har bare trollet så bør du lese deg opp. Det var du som skrev at du lot hunden hilse på andre når den er i bånd også, uten å spørre om lov først Anonym poster: 21abf066e5edaf581a47aeb604946f97
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #29 Skrevet 17. februar 2013 Og nei, jeg har ikke misforstått noen ting. Du viser bare med det du skriver at du ikke ha så mye kunskap enda, så hvis du ikke har bare trollet så bør du lese deg opp. Det var du som skrev at du lot hunden hilse på andre når den er i bånd også, uten å spørre om lov først Anonym poster: 21abf066e5edaf581a47aeb604946f97 Da skrev jeg feil. Jeg bruker å spørre om lov først, og om jeg hadde vært ute med hunden i bånd hadde disse hundene hilst på hverandre da eieren til den andre hunden stoppet opp for å la min og hans hund hilse. Han stod og pratet med meg og når jeg kom løpende mot han så beklaget jeg meg og han sa det gikk helt fint og at de gikk fint sammen. Jeg har aldri før vært på den siden, jeg søkte det opp på google og det kom flere linker. Du kan jo gjøre det selv. Jeg tror du bare er litt ekstra vrang fordi du er lei av at folk er redd for hunden din? Eller? Anonym poster: 9774eb4ec59b9e01a23a55245a96c793
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #30 Skrevet 17. februar 2013 Da skrev jeg feil. Jeg bruker å spørre om lov først, og om jeg hadde vært ute med hunden i bånd hadde disse hundene hilst på hverandre da eieren til den andre hunden stoppet opp for å la min og hans hund hilse. Han stod og pratet med meg og når jeg kom løpende mot han så beklaget jeg meg og han sa det gikk helt fint og at de gikk fint sammen. Jeg har aldri før vært på den siden, jeg søkte det opp på google og det kom flere linker. Du kan jo gjøre det selv. Jeg tror du bare er litt ekstra vrang fordi du er lei av at folk er redd for hunden din? Eller? Anonym poster: 9774eb4ec59b9e01a23a55245a96c793 Gjøre hva selv? Siden er helt tragisk. Skriver om raser som ikke finnes, og skriver ellers en masse svada og bullshit. Du må ikke kalle hunder for kamphunder. Kamphunder er ulovlig, og du beskylder eierene for å være kriminelle og drive med dyreplageri. Det blir som å beskylde folk for å være kriminelle fordi de har mange tatoveringer. Anonym poster: 21abf066e5edaf581a47aeb604946f97 4
MockingJay Skrevet 17. februar 2013 #31 Skrevet 17. februar 2013 Haha! Ler meg ihjel av hele tråden. Ts gjør en feil (yes, you did!) og får kritikk for det. Noe ts også fortjente. Så kommer det en kg-tante og sier de er slemme. Men de svarer da bare på spørsmålet. Tåler du ikke kritikk når du gjør feil så burde du i alle fall ikke skrive om det her inne. For her får du det rett fra levra. Ingen her er "den snille venninen" som ymter forsiktig til deg hva som er riktig og galt. Slapp av ts, jeg har forstått at du har innsett det med hilsningen. Men ærlig talt, "kamphunder"? Med mindre du har for vane å streife rundt i bakgatene i Moskva så har du nok aldri sett en kamphund. Det er jo like latterlig som å kalle vært eneste menneske i dress for en advokat, alle med blondt hår for frisører og at alle som het Anders er terrorister. Det er sammenligninger som et barn ville kommet med. Kan ikke gjøre annet enn å le, om man ikke hadde oversett alle de ignorante og uvitende man møtte om dagen ville man til slutt mistet all tro på menneskeheten. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #32 Skrevet 17. februar 2013 Ok. Jeg skjønner at en gjeterhund ikke trenger å gjete sauer og at en kamphund ikke trenger å ha lært seg å kjempe. Men kom ikke her å si at de avlet opp en kompakt og muskuløs hund med stor kjeve og HEFTIG bitt for at nyfødte barn skulle ha noe å dulle med!! Nå er det nok folkens. Jeg trenger ikke fler hendvendelser. Jeg har lagt meg flat ang bitinga. Men for å beskrive motpartens hund brukte jeg begrepet "kamphund" og dere forstod alle hva jeg så for meg. Sov godt og trygt alle kamphundeieiere................Jeg skjønner jo nå at de som trykker seg inn i dette emnet er de som har hunder i denne kategorien, siden dere er så jææææævla hissige.. Anonym poster: 9774eb4ec59b9e01a23a55245a96c793 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #33 Skrevet 17. februar 2013 Hva slags hund har dere som er så opptatt av dette med kamphund/ikke kamphund? OK, hvis det ikke fins så er det vel heller ingenting å forsvare? #14: Takk for at du er hakket mildere, det var jo ikke meningen å starte en krangel her inne. Jeg skal trene mer på innkalling og jeg jobber med saken, men hun er 6 mnd og ting skjærer seg iblant. Nå løp hun rett og slett ut døren og opp veien når jeg åpnet døren fordi jeg fikk besøk. Hun kan gå fint vedsiden av foten min og kommer når jeg roper på henne. Men nå stakk hun rett og slett av og selvom hun hører hva jeg sier så vil hun ikke forstå hva jeg mener. Men som sagt, jeg jobber med saken. Og jeg skal bli bedre! Anonym poster: 9774eb4ec59b9e01a23a55245a96c793 Kjære deg TS, du er på KG nå, da må du regne med at noen starter en krangel! Det går ikke an å spørre om noe her uten at folk blir frekke og usaklige istedet for å ha såpass folkskikk og høfelighet at dem svarer skikkelig. Når det er sagt, så er jeg enig i at det var din feil i og med at din hund var løs å den andre i bånd. Du får bare legge litt tid og arbeid i innkalling, så får du det nok til Å det er faktisk endel raser som går under betegnelsen kamphunder. Anonym poster: 954d9ecef6fd50c939045d2925720297 1
MockingJay Skrevet 17. februar 2013 #34 Skrevet 17. februar 2013 (endret) Nei, du har helt rett i at ingen hunder er laget for å kose med nyfødte. Men de er avlet opp som vakthunder i hjem, ikke kamphunder. Dessuten, alle som er uenig med deg trenger ikke automatisk også ha kamphund. Utsagnene dine vitner bare om at du er veldig ung og ikke helt har sett utenfor husets fire vegger ennå. Koselig å få gjennoppoleve ungdomsskole tida med deg, sov godt! Endret 17. februar 2013 av MockingJay 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #35 Skrevet 17. februar 2013 Joda, det er endel raser som går under kategorien kamphundraser, feks. Dogo Canario, Shar Pei, Presa Canario, Alano, Staffordshire, Bullterrier og sikkert andre som jeg ikke kommer på nå. Disse rasene er lov i norge, men det finnes mange flere kamphundraser som ikke er lovlig i norge lenger. Skjønner ikke hvor dere bedrevitere har ifra at det er ingenting som heter kamphunder? Ute etter bare å provosere å være tøffe? Har drevet med hund i mange år, det er min store interesse og hobby, så jeg vet hva jeg snakker om. At uhell som at en hund stikker av skjer for den beste, så dere trenger ikke hogge hodet av TS av den grunn. Men hun kan selvfølgelig ikke klandre den andre hunde eieren som hadde sin hund i bånd når hennes hund ble bitt. Anonym poster: 954d9ecef6fd50c939045d2925720297
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #36 Skrevet 17. februar 2013 Siden pit bull nevnes, så vil jeg bare legge ut en link som beviser hvor "kamphund" aktige de er: http://news.yahoo.com/blogs/sideshow/pit-bull-saves-family-house-fire-203701058.html " "There were flames shooting down the hallway," said Westenberger. "If Baby hadn't woken Evelyn up, I don't think either one of us would have come out of it." Once the sisters were safe, the dog wasn't done yet. Realizing there were several dogs still in the house, Baby went back into the fire." Onde onde hunden. Anonym poster: 10ba7414d10b725d4fd88f3c35373488
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #37 Skrevet 17. februar 2013 Har aldri sagt eller ment at disse rasene som går under kamphundraser er hverken onde eller farlige. Det er menneskene som gjør dem farlige, og derfor får dem desverre et ufortjent dårlig rykte på seg. Har hatt en staffordshire selv jeg, å det var verdens snilleste og godmodige hund. Så det er ikke det diskusjonen går ut på, om de er kamphunder eller ikke, men at de går under betegnelsen kamphunder. Alle hunderaser kan bli aggresive hvis de blir behandlet dårlig. Anonym poster: 954d9ecef6fd50c939045d2925720297
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #38 Skrevet 17. februar 2013 Joda, det er endel raser som går under kategorien kamphundraser, feks. Dogo Canario, Shar Pei, Presa Canario, Alano, Staffordshire, Bullterrier og sikkert andre som jeg ikke kommer på nå. Disse rasene er lov i norge, men det finnes mange flere kamphundraser som ikke er lovlig i norge lenger. Skjønner ikke hvor dere bedrevitere har ifra at det er ingenting som heter kamphunder? Ute etter bare å provosere å være tøffe? Har drevet med hund i mange år, det er min store interesse og hobby, så jeg vet hva jeg snakker om. At uhell som at en hund stikker av skjer for den beste, så dere trenger ikke hogge hodet av TS av den grunn. Men hun kan selvfølgelig ikke klandre den andre hunde eieren som hadde sin hund i bånd når hennes hund ble bitt. Anonym poster: 954d9ecef6fd50c939045d2925720297 Ok, da får du vise til hvor FCI har gjort av gruppen med "kamphunder da... Her kan du se hvordan hunderasene er delt inn http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_hunderaser_gruppevis_(FCI) Det er utrolig frekt å hentyde at noen sin hund er kamphund, da du beskylder eieren for å være kriminell og drive med dyreplageri! Anonym poster: 21abf066e5edaf581a47aeb604946f97 3
vinterspeil Skrevet 17. februar 2013 #39 Skrevet 17. februar 2013 For en tråd. Hev deg over dette TS!!
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #40 Skrevet 17. februar 2013 For en tråd. Hev deg over dette TS!! Er det så utrolig vanskelig å respektere at vi blir lei oss av at familiemedlemmer som vi er utrolig glad i blir kalt for et så negativt og fordømmende medieskapt ord? Kamphund er en hund som er trent opp til hundekamper! Det er ikke noe vi driver med, det er dyreplageri og det er kriminellt. Anonym poster: 21abf066e5edaf581a47aeb604946f97 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå