Gå til innhold

Han ville ikke slippe meg først i køen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man skjønner folk bor i byen når de synes det å vente en halv time på bussen er lenge. En halv time er ingenting. 2 timer er lenge. Når jeg gikk på videregående måtte jeg ofte vente 1 og en halv time på bussen etter trening . Nydusjet i håret og uten mulighet for å sitte innendørs. Glemmer ikke den gangen det var alvorlige minus ute og hele håret ble om til istapper, huden ble blå, og jeg helt ærlig følte det som om jeg skulle fryse i hjel. Fy flate så glad jeg var for å se den bussen. Ble ikke varm igjen før dagen etterpå.

Dere aner virkelig ikke hvor heldige dere er dere som har busser som går hvert kvarter og sånn. Nå kjører jeg jo bil, men der jeg vokste opp gikk bussene aldri oftere enn hver time. 3 timer mellom var ikke uvanlig. Folkens, vær evig takknemlig for den halvtimen :)

Anonym poster: 42cb390a08987ade8a3c16e2f39e959f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skjønner folk bor i byen når de synes det å vente en halv time på bussen er lenge. En halv time er ingenting. 2 timer er lenge. Når jeg gikk på videregående måtte jeg ofte vente 1 og en halv time på bussen etter trening . Nydusjet i håret og uten mulighet for å sitte innendørs. Glemmer ikke den gangen det var alvorlige minus ute og hele håret ble om til istapper, huden ble blå, og jeg helt ærlig følte det som om jeg skulle fryse i hjel. Fy flate så glad jeg var for å se den bussen. Ble ikke varm igjen før dagen etterpå.

Dere aner virkelig ikke hvor heldige dere er dere som har busser som går hvert kvarter og sånn. Nå kjører jeg jo bil, men der jeg vokste opp gikk bussene aldri oftere enn hver time. 3 timer mellom var ikke uvanlig. Folkens, vær evig takknemlig for den halvtimen :)

Det er må da kalles barnemishandling å oppdra barn slike steder :)

Anonym poster: 4916aee457d573e8abd6d70783166c17

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten kalles barnemishandling, mente jeg. Med Glimt i øyet ;)

Anonym poster: 4916aee457d573e8abd6d70783166c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Karma slår tilbake. Jeg håper han dusten forran deg i køen har sviende hemorider, sure oppstøt og en feit ekkel kvise på rumpa.

Man kan da være såpass grei at man slipper folk forran seg i kø. Hadde fint sluppet deg frem TS.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skjønner folk bor i byen når de synes det å vente en halv time på bussen er lenge. En halv time er ingenting. 2 timer er lenge.

Jeg bor i byen og synes det er for lenge å vente 10 minutter på bussen. ;)

For ikke å snakke om hvor irriterende det er at bussen er 3 minutter forsinket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At folk slipper ande forbi er jo bare hyggelig, men man kan ikke forvente at andre skal slippe deg frem.

Spør noen meg pent om de kan komme forbi og hvis de ikke har en full vogn, så kanskje ja.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sa vi hadde det godt her i landet? Vi står i lange matkøer og må vente nesten en hel halvtime på bussen. Jeg var i Spania, landet med stor finanskrise, i forrige måned og til og med der hadde det ikke sånn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

For en ting å henge seg opp i.

Om du ikke rakk bussen så er det ikke hans feil, men din feil. Din feil fordi du ikke beregnet nok tid.

Det er hyggelig om man får snike i køen for å kunne rekke bussen, men det er da ikke noe man kan kreve.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA! Slapp han deg virkelig ikke forbi? Noe så uhørt!! Han burde åpnet himmelens port for deg, skøvet vognen sin unna i all hast, og knelt for deg i det du gikk forbi. Verden er din !!

Han er fullt ansvarlig for at du ikke rakk din egen buss! Har du vurdert anmeldelse?!! :lur:

Anonym poster: 237ca4045082f1a7c6a06980de2af03c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

vi er ikke heldige det er dere i utkantstrøk som er uheldige. Bussforbindelsene i norge er elendige. Busser skulle ideelt sett gått hver 5 min i byen og hvert kvarter på landet mener jeg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er ikke heldige det er dere i utkantstrøk som er uheldige. Bussforbindelsene i norge er elendige. Busser skulle ideelt sett gått hver 5 min i byen og hvert kvarter på landet mener jeg.

Dersom busser hadde gått hvert kvarter på landet, ville det ført til mange bussturer uten noen passasjerer. Er jo ikke slik at busser går sjeldent på landet pga. dårligere veier eller noe slikt, men fordi det ikke er nok passasjerer for å forsvare flere avganger.

Der jeg vokste opp gikk det en buss på søndager. Her jeg bor nå går det en buss hvert tiende minutt, er utrolig herlig.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Dersom busser hadde gått hvert kvarter på landet, ville det ført til mange bussturer uten noen passasjerer. Er jo ikke slik at busser går sjeldent på landet pga. dårligere veier eller noe slikt, men fordi det ikke er nok passasjerer for å forsvare flere avganger.

Der jeg vokste opp gikk det en buss på søndager. Her jeg bor nå går det en buss hvert tiende minutt, er utrolig herlig.

hver halvtime da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Jeg ser stadig folk i distriktene belærer oss Oslofolk om hvor utrolig heldige vi er som har busser og bane med kvartersruter og noen ganger enda hyppigere. Men gjett hvem som klaget mest da vi ble stående fast i kø på motorveien på en glovarm buss stappet til randen av passasjerer, fordi den forrige på kvartersruta var innstilt. Joda, der sto det en nordlending og liret av seg bannskap så folk rødmet helt opp i hårrota. Steike, gjør dokk det her hver dag? ¤#&%#"#!!" Fyren truet med å saksøke Ruter hvis han ikke fikk drosje på sekundet. Som om den ville kommet noe fortere gjennom køen. :laugh:

Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nettopp. Jeg ser stadig folk i distriktene belærer oss Oslofolk om hvor utrolig heldige vi er som har busser og bane med kvartersruter og noen ganger enda hyppigere. Men gjett hvem som klaget mest da vi ble stående fast i kø på motorveien på en glovarm buss stappet til randen av passasjerer, fordi den forrige på kvartersruta var innstilt. Joda, der sto det en nordlending og liret av seg bannskap så folk rødmet helt opp i hårrota. Steike, gjør dokk det her hver dag? ¤#&%#"#!!" Fyren truet med å saksøke Ruter hvis han ikke fikk drosje på sekundet. Som om den ville kommet noe fortere gjennom køen. :laugh:

Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f

det er byer i nordnorge og...
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du vet ikke om han måtte rekke noe han også.

Eller om han hadde smerter eller andre plager og bare ville hjem så fort som mulig.

Om han hadde en ektefelle hjemme som ventet på å få reise på nattevakt, men måtte vente så han kunne passe barna.

Kanskje han hadde kraftig sosialangst og desperat ville ut av butikken så fort som mulig.

Han kan ha hatt veldig mange svært gode grunner til å nekte deg å komme forbi.

At du syntes han brukte lang tid på å pakke kan ha vært smerter i ledd eller muskler f.eks.

At ikke han kunne eller ville slippe deg forbi betyr ikke nødvendigvis at han var slem mot deg.

En fin unnskyldning for å være frekk mot andre :D Takk! Neste gang noen spør meg om en tjeneste så skal jeg si at jeg har så store smerter at jeg desverre må tenke på meg selv.

Anonym poster: 3005c92ec50131a3ff6b018cd76b2961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

En fin unnskyldning for å være frekk mot andre :D Takk! Neste gang noen spør meg om en tjeneste så skal jeg si at jeg har så store smerter at jeg desverre må tenke på meg selv.

Anonym poster: 3005c92ec50131a3ff6b018cd76b2961

jada, nå kan jo bare alle skylde på at de har sosialangst så kan vi alle være ego og drite i andre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Hvor er dem bedre i andre land?

spania. (i byen da) Der går jo bussene hele tiden. Man ser ikke på noe bussruter, bussen bare kommer den
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...