Gå til innhold

Han ville ikke slippe meg først i køen!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle innom matbutikken å ha et par ting sent ikveld, og da jeg var på vei mot kassa ble det plutselig voldsom kø... De fleste skulle bare ha noen få ting som meg, men foran meg i køen stod en godt voksen mann med masse varer.

Jeg så på klokka og så at det ikke var så lenge til bussen min gikk, og jeg så stresset på handlevognen til han foran meg.

Jeg tok mot til meg og spurte han høflig om jeg kunne gå foran han i køen, hvorpå han svarte avvisende nei.

Jeg sa at bussen min gikk om 5 minutter, og det var 30 minutt til nesten buss, så jeg ville gjerne rekke den.

Han bare hevet øyenbrynene og sa igjen nei .. også begynte han å legge på varene.

Jeg tenkte at jeg fortsatt kunne rekke det, men han brukte så vanvittig lang tid med alt! Så da jeg skulle betale for varene mine, og stresspakket varene i posen før jeg skulle betale. Jeg løp ut så fort jeg kunne men rakk akkurat ikke bussen.

Jeg ble stående på busstoppen og var sint og irritert. Det var 30 minutt til neste buss gikk!

Så så jeg mannen kjøre forbi meg i bil... Hyggelig!

Anonym poster: 894114329ab5d03be59a8482899500ba

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjipt, men likevel...bygones!

Anonym poster: 555e014ba3d0500fa84ea15b2b1d28c1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det var veldig dårlig gjort av ham. Gretten gubbe. Møter noen slike i jobben min noen ganger, gretne gubber altså.. Vi kunne klart oss uten, eller hva? ;)

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han måtte nå bussen ? =p

Du må planlegge bedre når du handler og tar buss, for du vet aldri når det blir kø i en butikk.

Anonym poster: 0664b414b952adbf99dd5c4852aed5bb

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk ikke forlange at folk gir opp plassen sin i køen. Get over it ;) Du kom deg jo hjem.

• Liker 42
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje han måtte nå bussen ? =p

Du må planlegge bedre når du handler og tar buss, for du vet aldri når det blir kø i en butikk.

Anonym poster: 0664b414b952adbf99dd5c4852aed5bb

Han kjørte bil.

Anonym poster: 21af1542e2e1ad663706bbf0a018b207

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg så han kjøre bil, og han tok seg god tid i kassen.

Nei, jeg syns det var dårlig gjort siden jeg skulle rekke en buss, og måtte stå der i 30 min. Jeg syns også det er dårlig gjort med tanke på at det var sent, og det ikke er så gøy å stå å vente alene sent på kvelden... Han satt trygt i bilen sin!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg så han kjøre bil, og han tok seg god tid i kassen.

Nei, jeg syns det var dårlig gjort siden jeg skulle rekke en buss, og måtte stå der i 30 min. Jeg syns også det er dårlig gjort med tanke på at det var sent, og det ikke er så gøy å stå å vente alene sent på kvelden... Han satt trygt i bilen sin!

Men hva i herrens navn tror du at du får gjort med dette nå da? Hva med å bare slippe saken og gå videre? Makan til hva man skal henge seg opp i.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man kan selvfølgelig ikke forvente at man skal få gå først i køen. Men om noen kommer og spør høflig om de kan gå før og de har mindre varer, så er det ikke så vanskelig å være litt ålreit?

Anonym poster: 90ea1d9489e8db8d2be9c7ff3301b9a8

• Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beregn bedre tid neste gang. Ikke hans problem at du har beregnet for lite.

Anonym poster: 620cd92974d9c5d9924f75c4b8433b60

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere at dere også hadde sagt nei til en jente som spurte pent og som hadde noen få ting bare? I tillegg til å ha en god grunn? Jeg hadde aldri i livet sagt nei, merkelig at alle tar mannens parti.

Skjønner at man ikke kan forlange det og alt det der, men jeg hadde hvertfall blir sjokkert hadde jeg vært vitne til den hendelsen.

Jeg er vant til at folk slipper andre som har mye mindre foran seg i køen jeg, nesten vanlig folkeskikk spør du meg:)

• Liker 38
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke om han måtte rekke noe han også.

Eller om han hadde smerter eller andre plager og bare ville hjem så fort som mulig.

Om han hadde en ektefelle hjemme som ventet på å få reise på nattevakt, men måtte vente så han kunne passe barna.

Kanskje han hadde kraftig sosialangst og desperat ville ut av butikken så fort som mulig.

Han kan ha hatt veldig mange svært gode grunner til å nekte deg å komme forbi.

At du syntes han brukte lang tid på å pakke kan ha vært smerter i ledd eller muskler f.eks.

At ikke han kunne eller ville slippe deg forbi betyr ikke nødvendigvis at han var slem mot deg.

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener dere at dere også hadde sagt nei til en jente som spurte pent og som hadde noen få ting bare? I tillegg til å ha en god grunn? Jeg hadde aldri i livet sagt nei, merkelig at alle tar mannens parti.

Skjønner at man ikke kan forlange det og alt det der, men jeg hadde hvertfall blir sjokkert hadde jeg vært vitne til den hendelsen.

Jeg er vant til at folk slipper andre som har mye mindre foran seg i køen jeg, nesten vanlig folkeskikk spør du meg:)

Jeg hadde sluppet hun forbi, men jeg synes uansett hun har 0 grunn til å være sur. At hun syntes det er kjipt er en ting, men hun har ingen grunn til å være irritert eller sur.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såså, TS. Du gjorde nok sikkert hele dagen hans til en lykkedag da du spurte ham om å få gå foran, og han fikk sjans til å nyte makten ved å si "nei" til en frekk ungdom og deretter bruke eeekstra lang tid på å legge varene på båndet. Og så toppe hele egotrippen sin ved å passe på å kjøre forbi deg så du skulle se ham. Han nøt sikkert tilfredsstillelsen av å notere seg at du ikke rakk bussen også, og kjørte deretter hjem med en liten dum-di-dum melodi som trallet og sang opp i hodet hans.

Tenk, så mye glede du skapte bare ved å stille ham det enkle lille spørsmålet, TS. Unner du ikke andre mennesker glede?? så SLEM du er!!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men det er slik det er. Er det jævla kjipt? Oh yeah! Men han kom faktisk først. Neste gang kan du jo beregne litt bedre tid :) ?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Signerer denne. Det er rett og slett vanlig folkeskikk. Men det er også noe med måten han svarte på. Hvis det nå var slik at ham også hadde dårlig tid, kunne han ha sagt dette på en høflig måte. Man må ikke være så uhøflig så mulig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Det er vanlig høflighet å slippe foran de man ser har få varer, men man kan heller ikke forvente at folk er høflige. Man ser jo det når det åpnes en ny kasse og de bakerst i køen løper dit. Grrr

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...