Gå til innhold

Ble nektet bærepose

Fremhevede innlegg

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Dette var så rart at det er nesten så jeg ikke tror på deg ;)

Hvis du spurte om pose før du betalte så er det jo ingen grunn til at du ikke skulle få pose, eller at hun trodde du ville ha en gratis. Det er jo når man skal betale at man spør om pose, vel? Eller skla man si fra i det man kommer inn i butikken, liksom?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rimelig drøyt å nekte noen en bærepose, selv om du ba om den etter du var ferdig å handle.... Om hun absolutt skulle ha 1 kr for posen så kunne hun sagt at du måtte betale for den om du skulle ha den (selv om jeg mener det er også litt frekt å si)

Jeg ville klagd på vedkommende, bedt om navnet og så gått til sjefen til vedkommende og klagd, at slik oppførsel burde ikke finne sted i en butikk! MAKAN....

Anonym poster: 66d6027c62f5ed1806b56a59c0790c65

Hvor går grensen for hva en vare kan koste før det ikke er frekt lenger for deg da?

Anonym poster: 5028c1b3f975b62c1c53ffc033bc6129

Skrevet

Hvor går grensen for hva en vare kan koste før det ikke er frekt lenger for deg da?

Anonym poster: 5028c1b3f975b62c1c53ffc033bc6129

Jeg mener det er måten man sier ting på, helt greit at varen koster 1 kr og man skal da betale 1 kr på den. Men måten denne personen snakket til TS på er frekk. Hvis hun ønsket 1 kr for posen så kunne hun sagt det. Og da sagt det på en saklig og grei og høflig måte. som f.eks. hvis hun misforsto TS og trodde TS ville ha en pose gratis. Kunne vedkommende sagt noe alla "Jeg kan dessverre ikke gi deg en pose gratis, de koster 1 kr, men om du vil kjøpe en, skal du selvfølgelig få lov til det" :) eller noe i den dur...

• Liker 3
Skrevet

Dette var så rart at det er nesten så jeg ikke tror på deg ;)

Hvis du spurte om pose før du betalte så er det jo ingen grunn til at du ikke skulle få pose, eller at hun trodde du ville ha en gratis. Det er jo når man skal betale at man spør om pose, vel? Eller skla man si fra i det man kommer inn i butikken, liksom?

Kanskje ved kommende ikke fikk med seg hva TS svare eller sa ang posen før betalingen var igjennon, virker som om TS trodde posen var inkludert i prisen siden hun hadde sagt at hun ønsket pose, så har ikke kassadamen hørt det eller noe :) men uansett ikke en ok måte å snakke på :)

Skrevet

Du skulle bare visst hvor mange som prøver å "snyte" til seg poser ved å betale for varene sine, for så å ta den "Ops, jeg glemte visst å ta med poser. Kan jeg få et par stk av deg?"... Da hadde du ikke klaget på at personen i kassa sa at du ikke fikk posen. Da blir faktisk ganske så stort svinn på posene på denne måten dersom man skal gi poser til alle som ikke "gidder" å betale for dem.

Jeg er helt sikker på at personen trodde du forventet å posen, og dermed kom med svaret sitt. Det var neppe fordi personen ikke ville selge deg en pose, men fordi de har fått beskjed om ikke å gi bort posene.

Opplever også dette hvær eneste dag. Jeg pleier å spørre om pose, selv når folk bare kjøper en ting. Ofte sier de nei, for så å "ombestemme" seg etter at de har betalt. Hvis dette skjer så pleier jeg å påpeke at posen egentlig koster en krone uten å gjøre noe mer ut av det.

Har også opplevd at noen kjøpte masse varer, og da jeg spurte om de trengte noen poser da de "ja, en" med trykk på en. Da de hadde betalt sa de, "du, vi trenger nok 9-10 poser til". Dette er rett og slett smålighet og sykt irriterende.

Det er sykt mange som prøver å benytte seg av dette såkalte "posetrikset". Hvis kassadama glemmer å spørre, så får du automatisk en gratis pose. Av og til mistenker jeg at noen kunder som i utgangspunktet hadde tenkt å bære det de handlet (én 0,5 l cola f.eks), eller ta det i veska spør om pose etter å ha betalt bare for at da vet de at de kan få det gratis.

Anonym poster: 70b6de21d7fa0a817846cc56298d7aee

Skrevet

Opplever også dette hvær eneste dag. Jeg pleier å spørre om pose, selv når folk bare kjøper en ting. Ofte sier de nei, for så å "ombestemme" seg etter at de har betalt. Hvis dette skjer så pleier jeg å påpeke at posen egentlig koster en krone uten å gjøre noe mer ut av det.

Har også opplevd at noen kjøpte masse varer, og da jeg spurte om de trengte noen poser da de "ja, en" med trykk på en. Da de hadde betalt sa de, "du, vi trenger nok 9-10 poser til". Dette er rett og slett smålighet og sykt irriterende.

Det er sykt mange som prøver å benytte seg av dette såkalte "posetrikset". Hvis kassadama glemmer å spørre, så får du automatisk en gratis pose. Av og til mistenker jeg at noen kunder som i utgangspunktet hadde tenkt å bære det de handlet (én 0,5 l cola f.eks), eller ta det i veska spør om pose etter å ha betalt bare for at da vet de at de kan få det gratis.

Anonym poster: 70b6de21d7fa0a817846cc56298d7aee

Jeg bare lurer, hva skal folk med en haug med poser? Det er jo en ærlig sak å glemme å spørre om pose, og for å være ærlig syns jeg at det er kassedamen sin jobb å spørre om de trenger pose eller ikke.

• Liker 5
Skrevet

Dette blir i samme kategori som at den ansatte skulle nekte overvektige usunn mat.....egentlig virker hele greia så latterlig at jeg stiller spørsmål til om dette er en spåk av TS eller virkelig?

• Liker 3
Gjest Marsvinet
Skrevet

Kanskje TS var frekk i tonen da hun ba om pose, og så bestemte kassadama seg for å være frekk tilbake?

Synes egentlig at historien høres for overdrevet ut til å være sann.

Skrevet

Kanskje TS var frekk i tonen da hun ba om pose, og så bestemte kassadama seg for å være frekk tilbake?

Synes egentlig at historien høres for overdrevet ut til å være sann.

Kasse damen skal uansett oppføre seg høflig og greit.... Jobber man i ett service yrke må man oppføre seg profesjonelt og høflig, uansett hvor frekk kunden er. (Ikke at jeg mener at det betyr at det er OK for en kunde å oppføre seg frekt og uhøflig heller)

Pluss det handler om god service og kundebehandling, + hun spurte om posen FØR hun betalte. Og hvis damen bak kassen misforsto, kunne hun vært snill og sagt "Det koster vanligvis 1 kr, sånn at du husker det til neste gang ;) " :)

• Liker 2
Skrevet

Men hun ba om en pose FØR HUN BETALTE. Når mener dere egentlig at man skal be om pose uten at man skal mistenkes for å ville stjele den?

Man bør nok helst ringe inn og bestille den før man handler, sånn for å være på den sikre siden.

• Liker 4
Skrevet

Kasse damen skal uansett oppføre seg høflig og greit.... Jobber man i ett service yrke må man oppføre seg profesjonelt og høflig, uansett hvor frekk kunden er. (Ikke at jeg mener at det betyr at det er OK for en kunde å oppføre seg frekt og uhøflig heller)

Pluss det handler om god service og kundebehandling, + hun spurte om posen FØR hun betalte. Og hvis damen bak kassen misforsto, kunne hun vært snill og sagt "Det koster vanligvis 1 kr, sånn at du husker det til neste gang ;) " :)

Nei, enkelte ganger så er det faktisk greit om man ikke er blid og hyggelig mot kunder dersom de er i kategorien "rasshøl". Man skal faktisk ikke trenge å finne seg i å bli skjelt ut for den jobben man gjør, og man skal ikke trenger å ta imot dritt fordi andre ikke eier sosiale antenner eller har en dårlig dag. Noen ganger så har faktisk folk i service-yrker lov til å være "frekke" tilbake.

Skrevet

Kanskje ved kommende ikke fikk med seg hva TS svare eller sa ang posen før betalingen var igjennon, virker som om TS trodde posen var inkludert i prisen siden hun hadde sagt at hun ønsket pose, så har ikke kassadamen hørt det eller noe :) men uansett ikke en ok måte å snakke på :)

Ærlig talt, TS skal ha uttalt seg ganske merkelig for at kassadama skal ha oppfattet det som at hun krevde posen gratis, type "jeg skal ha pose og jeg skal IKKE betale for den" (noen sier faktisk det, ja...).

Og uansett hva kassadama har trodd så er det ikke en unnskyldning til å be kunden om å bære varene hjem fordi det er så lite å bære. Det er fullstendig irrelevant hvor mye kunden har handlet. Har kassadama misforstått så er det bare å si "pose skal du gjerne få kjøpe! :) " og ferdig med den saken.

• Liker 2
Gjest Lurifix
Skrevet

troll :fnise:

Anonym poster: ae06a37207ded277942b817f85ead5b0

Helt klart troll. Ingen som jobber i butikk bryr seg om hvor mange poser du vil ha eller tar.

Butikken jeg jobbet i så kunne kundene ta poser selv. Om de tok 1 eller 10 brydde meg midt i ræva. Slo vanligvis bare inn så mange poser som de trengte til varene.

Skrevet

Ærlig talt, TS skal ha uttalt seg ganske merkelig for at kassadama skal ha oppfattet det som at hun krevde posen gratis, type "jeg skal ha pose og jeg skal IKKE betale for den" (noen sier faktisk det, ja...).

Og uansett hva kassadama har trodd så er det ikke en unnskyldning til å be kunden om å bære varene hjem fordi det er så lite å bære. Det er fullstendig irrelevant hvor mye kunden har handlet. Har kassadama misforstått så er det bare å si "pose skal du gjerne få kjøpe! :) " og ferdig med den saken.

Det er jo det jeg har svart igjennom hele tråden :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...