AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Har butikken lov å nekte meg bærepose når jeg handler? I dag kjøpte jeg en 1,5 L cola, en stor cheez doodles, en stor stratos, og bind. Ikke akkurat så mye, men hadde vært bedre å bære det i en pose. Da jeg ba om en pose sa personen i kassa "nei, vet du hva, dette tar du under armen, du får ikke noe pose av meg". I en litt krass tone, da jeg gjentok meg og sa at jeg skulle gå hjem så sa personen igjen nei så jeg gikk da hjem med det da, gadd ikke stå der å krangle og var lang kø bak meg. Noe jeg synes var litt småflaut også å gå hjem. Jeg liker å ha varene i pose og liker ikke å vise frem til alle hva jeg har kjøpt. Er det noe regler for hvor mye man må handle for å kunne få en pose? Dette har aldri skjedd før og man betaler jo også for posen. Hva var egentlig problemet? Kan man klage på dette? Dette er nærbutikken min som ligger 2 kilometer unna og det frister ikke akkurat å handle der mer om det er slik oppførsel jeg blir møtt med. Skal jeg på en annen butikk er den nærmeste 10 kilometer unna. Anonym poster: c4f0c6016e7b71ff3da1115dfec5098a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Uhm.. Ja. Klag til butikkeier så slike inkompetente idioter får vaskejobb i mulm og mørket istedet for. Anonym poster: ccef8f165e3a74915cef6686e993e2ed 11
Chloe- Skrevet 15. februar 2013 #3 Skrevet 15. februar 2013 Var kassapersonen inneforstått med at du var villig til å betale for den?
Rubies_ Skrevet 15. februar 2013 #4 Skrevet 15. februar 2013 Skriv et innlegg om det på Facebook-sida til butikken (evt. kjeden) og fortell hva du opplevde. Noe så utrolig frekt! Drittkjerring. 1
Gjest Sitrondrops Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Ta med egen pose neste gang og spør om de har som policy å nekte betalende kunder varer de selger og har tilgjengelig. 1
Sheltay Retrac Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Gøy å gå 2 km med bind under armen ja. Sånne folk skulle ikke jobbet blant folk. 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #7 Skrevet 15. februar 2013 troll Anonym poster: ae06a37207ded277942b817f85ead5b0 8
Gjest Morteno Skrevet 15. februar 2013 #8 Skrevet 15. februar 2013 Ba du om pose etter du betalte? Uansett så er det ganske drøyt. Jeg hadde laget en super scene dersom det var meg og det var kø. 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #9 Skrevet 15. februar 2013 Var kassapersonen inneforstått med at du var villig til å betale for den? Det vet jeg ikke. Har aldri tenkt på det når jeg handler, men jeg sa i fra før jeg betalte, noe jeg omtrent alltid gjør og da står jo prisen på kviteringen. Jeg sa ingenting om det, men tenkte vel egentlig ikke på det da jeg gikk ut i fra det var vanlig å betale antar jeg. Anonym poster: c4f0c6016e7b71ff3da1115dfec5098a
Gjest anonym2233 Skrevet 15. februar 2013 #10 Skrevet 15. februar 2013 Klag til butikkeieren om dette. Jobber selv i butikk, og kassereren har ikke lov til å nekte pose! Kassereren skal selvfølgelig spørre om pose, før betalingen mottas. Men om kunden sier nei, men spør så om pose like etter. Skal det gis en pose allikevel, på grunn av ren høflighet og service!
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #11 Skrevet 15. februar 2013 Rimelig drøyt å nekte noen en bærepose, selv om du ba om den etter du var ferdig å handle.... Om hun absolutt skulle ha 1 kr for posen så kunne hun sagt at du måtte betale for den om du skulle ha den (selv om jeg mener det er også litt frekt å si) Jeg ville klagd på vedkommende, bedt om navnet og så gått til sjefen til vedkommende og klagd, at slik oppførsel burde ikke finne sted i en butikk! MAKAN.... Anonym poster: 66d6027c62f5ed1806b56a59c0790c65 1
Chloe- Skrevet 15. februar 2013 #12 Skrevet 15. februar 2013 Det vet jeg ikke. Har aldri tenkt på det når jeg handler, men jeg sa i fra før jeg betalte, noe jeg omtrent alltid gjør og da står jo prisen på kviteringen. Jeg sa ingenting om det, men tenkte vel egentlig ikke på det da jeg gikk ut i fra det var vanlig å betale antar jeg. Anonym poster: c4f0c6016e7b71ff3da1115dfec5098a Da var det bare en misforståelse. Vedkommende i kassa trodde nok du ville ha en gratis.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #13 Skrevet 15. februar 2013 Må forresten tilføye at jeg er av typen som hadde blitt rimlig forbanna og irritert over slik oppførsel så jeg hadde sagt at da fikk hun slå tingene i retur, for jeg er ikke interesert i å handle i en så like kundevennelig butikk. Hadde heller gått de 10 Km for å handle i butikk hvor jeg blir bedhandlet skikkelig... Anonym poster: 66d6027c62f5ed1806b56a59c0790c65 3
SmallTalk Skrevet 15. februar 2013 #14 Skrevet 15. februar 2013 Du skulle bare visst hvor mange som prøver å "snyte" til seg poser ved å betale for varene sine, for så å ta den "Ops, jeg glemte visst å ta med poser. Kan jeg få et par stk av deg?"... Da hadde du ikke klaget på at personen i kassa sa at du ikke fikk posen. Da blir faktisk ganske så stort svinn på posene på denne måten dersom man skal gi poser til alle som ikke "gidder" å betale for dem. Jeg er helt sikker på at personen trodde du forventet å få posen, og dermed kom med svaret sitt. Det var neppe fordi personen ikke ville selge deg en pose, men fordi de har fått beskjed om ikke å gi bort posene.
melly666 Skrevet 15. februar 2013 #15 Skrevet 15. februar 2013 (endret) men hun skriver jo at hun spurte om pose før hun betalte? Da kan vel ikke personen ta det som at hun ønsket å få den gratis? Når jeg - i det kassedama slår inn siste varen - spør om jeg kan få en pose, er jo vi begge inneforstått om at jeg skal betale for den posen. Man må vel ikke si "åh, og så skal jeg kjøpe en pose" ? edit: Kanskje hun var en miljøaktivist som ikke ønsket mer plast i omløp? Endret 15. februar 2013 av melly666 7
Gundel Gaukeley Skrevet 15. februar 2013 #16 Skrevet 15. februar 2013 Men hun ba om en pose FØR HUN BETALTE. Når mener dere egentlig at man skal be om pose uten at man skal mistenkes for å ville stjele den? 8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #17 Skrevet 15. februar 2013 Du skulle bare visst hvor mange som prøver å "snyte" til seg poser ved å betale for varene sine, for så å ta den "Ops, jeg glemte visst å ta med poser. Kan jeg få et par stk av deg?"... Da hadde du ikke klaget på at personen i kassa sa at du ikke fikk posen. Da blir faktisk ganske så stort svinn på posene på denne måten dersom man skal gi poser til alle som ikke "gidder" å betale for dem. Jeg er helt sikker på at personen trodde du forventet å få posen, og dermed kom med svaret sitt. Det var neppe fordi personen ikke ville selge deg en pose, men fordi de har fått beskjed om ikke å gi bort posene. Butikken vinner på det uansett. Posene er jo ren reklame, som forbrukere må betale for. Og uansett så kunne kassapersonen bare sagt "det blir 1 kr, takk!". Anonym poster: ccef8f165e3a74915cef6686e993e2ed 3
kaffemor Skrevet 15. februar 2013 #18 Skrevet 15. februar 2013 Skjønner ikke hvorfor flere av dere mener at den ansatte ikke ville gi henne posen fordi hun skulle lure den til seg gratis. Hun spurte om pose FØR hun betalte. 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #19 Skrevet 15. februar 2013 Skjønner ikke hvorfor flere av dere mener at den ansatte ikke ville gi henne posen fordi hun skulle lure den til seg gratis. Hun spurte om pose FØR hun betalte. Folk leser hva de vil lese....... Anonym poster: 3a9be66284a1b057f6eef77809591aec 7
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #20 Skrevet 15. februar 2013 Du skulle bare visst hvor mange som prøver å "snyte" til seg poser ved å betale for varene sine, for så å ta den "Ops, jeg glemte visst å ta med poser. Kan jeg få et par stk av deg?"... Da hadde du ikke klaget på at personen i kassa sa at du ikke fikk posen. Da blir faktisk ganske så stort svinn på posene på denne måten dersom man skal gi poser til alle som ikke "gidder" å betale for dem. Jeg er helt sikker på at personen trodde du forventet å få posen, og dermed kom med svaret sitt. Det var neppe fordi personen ikke ville selge deg en pose, men fordi de har fått beskjed om ikke å gi bort posene. men uansett ikke en riktig måte av en som sitter i kassen å snakke til kunden på. Da kunne hun høflig sagt det koster 1 kr for posen. Og som en annen sier, det er tross alt gratis reklame av butikken, de skulle være glad for at folk gidder å bruke posen fra dem. Og i de flete butikker (utenom dagligvarebutikker) så er jo plastposer gratis når du handler... Tror ikke butikken går konkurs ved å gi noen poser vekk gratis, dette var dårlig kundebehandling uansett om hun misforsto TS. Anonym poster: 66d6027c62f5ed1806b56a59c0790c65 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå