Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her som har oppdaget graviditeten veldig sent?

Jeg oppdaget selv min graviditet sent og har mange vanskelige tanker i forhold til alkoholforbruk osv.

Hvor sent oppdaget du det?

Hvor mye alkohol hadde du drukket i svangerskapet før du fant det ut?

Har det gått bra? eller ikke fullt så bra?

Er det noen som enten har barn selv, eller som kjenner til noen som har barn med føtalt alkoholsyndrom?

Hadde satt stor pris på om noen kunne svare meg sånn at jeg eventuelt slipper å være unødvendig bekymret :-)

Anonym poster: 8489a282da71afc72ddcc415addeb851

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppdaget min graviditet i uke 8. Det er jo ikke så sent, men sent nok til at man kan ha fått i seg endel alkohol.

Som jeg husker hadde jeg drukket alkohol ved flere anledninger:

- Var på byen og drakk MYE i uke 5-6

- På byen og drakk semi-mye ca. en uke etter unnfangelsen

- På konsert med påfølgende bytur ca. en uke etter unnfangelsen

Foreløpig har det gått bra. Barnet vårt er friskt og utvikler seg helt normalt. Det er jo oftest sånn at kroppen tar seg av det om det er noen store avvik. Jeg ble også beroliget av legen da jeg fortalte om mine bekymringer.

Dette er jo noe som skjer med veldig mange.

Kjenner ingen født med føtalt alkoholsyndrom, men kjenner ei som var født med leveren på utsiden. Hun er ei helt normal jente den dag i dag.

Anonym poster: 9b6225447af98d259b01d63bde2e6b1d

Skrevet

Jeg oppdaget at jeg var gravid i uke 6, ikke så kjempe sent men hadde drukket mye alkohol et par helger som gravid. Og jeg røykte, sluttet på dagen når jeg fant ut at jeg var gravid. Ca en uke etter jeg fant ut at jeg var gravid så hadde jeg en spontanabort. Antakelig var det ikke min feil pga alkohol, men hvem vet!

Anonym poster: 4c9b2eb45f0d56f8963f8ef398fdd9a9

Skrevet

Det var da ikke så sent. Hos meg snakker vi faktisk uke 20!! med tanke på alkoholfylt sommerferie og fadderuke har jeg vanskelig for å ikke bekymre meg altså..

Skrevet

var TS på siste innlegg btw

Skrevet

Å oppdage det så sent som uke 20 er vel ikke like vanlig. Hvordan gikk det an, hvis det er lov å spørre om?

Med hun jeg vet om som ble født med lever på utsiden ble graviditeten oppdaget etter ca 4 mnd.

Men det finnes jo flere tilfeller der det har gått bra hvor moren ikke har funnet det ut før de plutselig fødte.

Håper det går fint for deg, og at du klarer å legge bekymringene til side.

Anonym poster: 9b6225447af98d259b01d63bde2e6b1d

Skrevet

Det er flere grunner til at jeg oppdaget det sent.. Vektnedgang og angrepille som forstyrret syklus. + sene blødninger som jeg oppfattet som mens.

Har hørt om flere såkalte alkoholiserte kvinner som har født friske barn.. Men det er er ikke ofte folk tør å innrømme alkoholforbruk, så jeg har ikke akkurat så mange eksempel å spille på.

Skrevet

Ut ifra ultralydene så vokser barnet normalt, og det er ingen problemer med nyrer og lever som de kan se. Men det er vel ikke lett å oppdage hjerneskader på ultralyd tenker jeg..

Skrevet

Hadde en venninne som oppdaget graviditeten da hun var seks mnd på vei. Jepp! Drakk masse, her snakker vi festløve - ungen er nydelig og frisk.

Skrevet

Jeg oppdaget at jeg var gravid i uke 21. Jepp. Hvorfor så sent? Jeg hadde blødninger hele tiden som var såpass sterke at jeg oppfattet det som mens (blødde til uke 30 faktisk). Så hadde jeg ingen andre tegn, altså ikke kvalme eller større pupper. Mannen min sa at han hadde tenkt 2-3 uker før jeg merket det at jeg kanskje burde redusere matinntaket siden jeg var litt rundere, men det var det.

Jeg oppdaget det en kveld når jeg lå i senga og ville lese en bok mens jeg lå på magen, da merket jeg at jeg lå på en hard kul, trodde første øyeblikk på kreft...

Jeg er avholds og dermed hadde jeg ikke bekymringer at jeg kanskje har drukker for mye. Røyker heller ikke.

Skal nevnes at jeg var forresten over 30 år, gift og full pakke, så graviditeten var ikke noe jeg bare fortrengte ubevisst.

Anonym poster: 8a3c13961fe71cd75dc39d7996296c65

Skrevet

Svigerinna mi merka ingenting før uke 12, hadde slutta på pilla, hadde hørt at det tok litt tid å få igjen mensen, men den kom jo aldri..Hadde et par store fyllekuler, men det har gått bra!

Venninna mi har blitt gravid 2 ganger på ppilla, merket det rundt uke 10 hver gang.

Skrevet

Hadde en venninne som oppdaget graviditeten da hun var seks mnd på vei. Jepp! Drakk masse, her snakker vi festløve - ungen er nydelig og frisk.

Oi det var jo enda senere enn meg! Godt å høre at det gikk bra! :-)

- ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...