AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #41 Skrevet 16. februar 2013 Det var ironisk ment Selvfølgelig svarte jeg sånn, jeg syns også hennes meninger er ufyselige, det er snakk om barn her. Jeg kan ikke forstå hva det er ved kaprifolens meninger du finner ufyselige? Anonym poster: d24b5b5097bc502238cfade5bb1817dd 1
Silfen Skrevet 16. februar 2013 #42 Skrevet 16. februar 2013 Du har vel garantert ikke barn selv... Ja, hvorfor ikke dra fram belte å slå ungen helseløs, that'll teach her! ADHD much ...
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #43 Skrevet 16. februar 2013 Ja det er nok vanskeligere å roe ned en unge med ad/hd, men det er ikke umulig. Min oppgave som mor til 2 gutter med diagnosen er å oppdra dem til å kunne fungere i dagliglivet sammen med andre. Dårlig oppførsel er IKKE godtatt bare pga diagnoser. Jeg vet det meste som kan skje i sammenkomster, vet hvilke tegn jeg skal se etter og har ALLTID med meg avledningsmanøvre i fleng til slike begivenheter. Så er det falkeblikk under selve sammenkomsten for å være i forkant av slike situasjoner. Men når det er sagt synes jeg det ts planlegger å gjøre faktisk er mobbing. Å snakke med foreldrene og forklare pent hvordan deres barns oppførsel påvirker sammenkomster er veien å gå. Å være så feig at du ikke kan snakke med foreldrene og heller vil ekskludere ett uskyldig barn, som vil møte nok fordommer senere i livet, har jeg dessverre ingen respekt for. Jeg jobbet på en sommerleit for vanskeligstillte barn for noen år siden. Der var det en utrolig ufyselig unge ett år (ja jeg vet det er stygt å si) som kastet sand, ved og stein i ansiktene på de andre ungene når han kjedet seg og pga andre usannsynlig tette grunner. Når vi voksne prøvde å snakke med han å fortelle at det ikke var greit så fikk vi bekjjed fra gutten " Mamma sier at jeg ikke er som alle andre, så når jeg ikke gjør som alle andre og det er greit".....Snakk om å være blind for egne barn...... Anonym poster: dbe8b4062e4c97acdcddb1d09c7fb9b8 2
Jade Skrevet 16. februar 2013 #44 Skrevet 16. februar 2013 Der vil jo komme andre familietilstelninger hvor det ikke vil passe seg å droppe ungene, og flere vil jo gjerne lure på hvorfor du inviterer uten barn nå, men ikke sist gang. Jeg skjønner at barn med ADHD kan være bråkete, men er det krise med litt bråk? Går det an å ha en alvorsprat med foreldrene? En av dere er vel søsken til en av de? Si at dere fint kan tilrettelegge for barnet med lekekrok, at hun kan ha med f.eks. en liten nintendo eller noe annet hun liker å tutle med. Kanskje de kan få sitte nær utgangen, så mor/far og barnet lett kan gå ut og ta en pause hvis hun trenger å rase fra seg litt? Kanskje de ikke tenkte seg så godt om sist? Men ta en alvorsprat med de nå, og si at det ødela mye, og at de må passe på å roe henne ned så godt som de kan. Samtidig må dere ha forståelse for at selv om foreldrene gjør så godt de kan for å roe henne ned, så må dere skjønne at *litt* bråk vil det bli. Ungen kan jo ikke være ute hele besøket. Men går hun på medisiner? Og gjorde hun det sist? Der må jo være andre settinger hvor hun må fungere sammen med andre. Hvordan går det f.eks. i barnehage/skole? Å ha ADHD er en forklaring, men ikke en unnskyldning. De kan ikke være like rolig som andre barn, men de har absolutt behov for klarere grenser! Noe som er godt både for andre og dem selv. Å bli skjermet fra sosiale tilstelninger er ikke bra for barnet. De må jo lære seg å være med andre. "Ja, men må de øve seg i dåpen vår?" tenker du kanskje? Nei, men de bør da gjerne ikke øve seg i farmors 60-årsdag heller? Eller Trines bursdag, eller klassefesten, eller juleselskapet til mormor? Jeg tenker at foreldrene også trenger litt øvelse. Og som sagt, snakk med foreldrene og forklar hvordan dere opplevde forrige dåp, og be de om å gjøre så godt de kan. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 16. februar 2013 #45 Skrevet 16. februar 2013 Vi skal snart ha dåp for vårt andre barn. Jeg tenker mye på hvordan vi skal gjøre dette i forhold til å invitere barn, søskenbarn. Det blir jo på en måte naturlig å invitere hele familier i en dåp, men vi har et lite dilemma. Vårt barns søskenbarn har ADHD, og hun er ekstremt hyper. Hun hyler og skriker, og springer rundt og lager bråk hele tiden. Vi vil helst ikke ha hennen i dåpen, vi vet at hun har ødelagt slike ting før.. Men vi kan jo ikke unngå å invitere bare dette barnet.. Går det an å invitere til dåp, uten å invitere barn? Anonym poster: f4752fe6b74c5a965a712f968b88b4d8 babyer som blir døpt pleier jo av og til å skrike og bråke de og 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #46 Skrevet 16. februar 2013 Prat med foreldrene, minn dem på hva som skjedde i dåpen til den første ungen deres. Snakk til de på en respektfull måte, så får du respekt tilbake. Kom med forslag til hva de kan gjøre hvis ungen løper rundt og forstyrrer. Hva blir det neste? ADHD-barn skal ikke få lov til å gå på skolen pga forstyrrer? Og ADHD er ikke en sykdom, som en person hevdet her. ADHD er en medfødt lidelse, og vi er meget oppegående personer som sliter ekstra mye som barn. Vi kan oppføre oss som barn men trenger litt hjelp til det, det hjelper ikke å utelukke oss fra sosiale begivenheter, det er jo slike ting man lærer av. Anonym poster: ab2d2fdd895031a7c1591086f0686731 1
Suss81 Skrevet 16. februar 2013 #48 Skrevet 16. februar 2013 Om dette hadde vært i min familie ville min søster ha bite hodet av meg om jeg hadde nevnt noe på datterens oppførsel...Hun er så "blind på eget" barn at hun ville tolket det som skikkelig angrep på ungen hennes. Det hadde mildt sagt blitt ett helvete. Kanskje TS har det sånn hun å og da må det vel være best for alle at dåpen blir holdt barnløs. Alle dåper i vår familie har vært uten andre barn enn dåpsbarnet. 1
Silfen Skrevet 16. februar 2013 #49 Skrevet 16. februar 2013 Jeg tror enkelte her har litt vel høye forhåpninger til enkelte typer foreldre, som det garantert finnes mer av enn man liker der ute.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå