Gå til innhold

Finnes det rettferdige feminister?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det rettferdige feminister? Feminster som er opptatt av begge kjønn og den fulle og hele likestillingen, - la mann og dame sammen avgjøre om det skal taes abort?

La mann og dame sammen avgjøre om det skal være fødsel?

Finnes den feminist som sier, - hvis ikke du vil ha barnet og jeg ønsker å føde, vel, ja da får jeg ta barnet og du gå fra ansvaret og økonomien og leve i skammen, - og finnes den feminist som sier,- om ikke jeg vil ha barnet og du ønsker å bli far, - vel da får jeg ta konsekvensen av at jeg hadde sex med deg, og gi barnet til deg for at du kan fostre opp og forsørge, men samtidig vil jeg fraskrive meg morsansvaret og de samme rettighetene og plikter jeg ga fra meg dersom jeg hadde tatt en abort?

Så spør jeg dere, finnes det en feminist som tror på likestilling? En som kan si, vet dere, det mest rettferdig er at vi går tilbake til abortloven av 1964 og dengang hvor far og mor var enige så tok man abort. Når mor og far var enige om fødsel så fødte man og delte ansvaret. I alle andre tvisttilfeller, hvor enten mor ønsker barn og far ønsker å stikke av, - vel da fødte dem og far var far mot sin vilje. Det har ført til uante og katastrofale tilfeller av menneskeskjebner, men akkurat det skal vi ikke snakke om nå. Og de tilfeller mor ønsker abort og far ønsker å ta vare på og forsørge unger.

En feminist som mener, - dersom far og mor ønsker abort blir det abort, dersom far og mor ønsker fødsel blir det fødsel, dersom mor ønsker fødsel og far ønsker fraskrivelse av ansvaret får han skrevet bort ansvaret, dersom far ønsker barnet og mor ønsker fraskrivelse av ansvaret så får hun levere fra seg den.

Ingen skal tvinge noe til noen! Ingen skal dømmes mot sin vilje til noe, alle skal dele ansvaret ved samleiet likt!

Så spør jeg dere, finnes det en eneste feminst som tror på den fullkomne likestilling hvor begge kjønn deler plikter og hvor begge kjønn deler laster, byrder og gleden likt i et svangerskap, fødsel og det levende liv?

Hva tror dere? Er feminster rettferdige og opptatte av likestilling, eller er feminster fascister som tror det ene kjønnet skal i kraft av sitt kjønn regjere over andre menneskers skjebner?

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri tvunget en mann til å bli far mot hans vilje. Om jeg hadde blitt gravid og ønsket barnet, men barnefaren ikke, hadde jeg lett tatt hele ansvaret alene, også økonomisk. Når det kommer til abort delen er jeg personlig i mot abort (for min egen del) og hadde følgelig like lett latt barnefaren ta det fulle ansvaret dersom jeg ikke ønsket å bli mor. For meg handler ikke dette om feminisme, men rett og slett behandle andre som jeg selv ønsker å bli behandlet. Og for meg er begge kjønn like mye verdt, og burde selvfølgelig ha like mye å si. Jeg hadde personlig aldri klart å ta abort mot barnefarens vilje, men igjen, jeg er nok farget av at jeg er i mot abort dersom det ikke ligger misbruk eller voldtekt til grunn.

  • Liker 2
Skrevet

Nei,de finnes ikke. Det finnes en manipulerende, sleip sort som vil dra fram at de er for pappaperm etc og bruke det som eksempel på at de bryr seg, men det er fordi pappaperm er noen mange kvinner tjener minst like mye på også slik at de kan jobbe om det blir for tamt og lite spennende å være mor til sine unger. La meg få se en feministi stå opp for menns grunnleggend menneskerett til å fra si seg økonomisk ansvar og forpliktelser for barn de ikke vil ha. La meg se en feminist kjempe for at skattebetalere (primært menn) skal slippe å betale for kvinner som kjøper barn fra runkemenn aka spermdonoer. Så lenge disse sakene ikke er på dagsorden er deres agenda uinteressant og til å le av.

Anonym poster: 288b315c1bc941cab7fe57d921063d40

  • Liker 2
Skrevet

Hjelper jo ikke hva folk ville sagt, så lenge lovverket sier noe annet. :)

  • Liker 2
Skrevet

Nå skal det også sies at en del tidligere forskere og vitenskapsmenn hevdet at kvinner var det grunnleggende egoistiske kjønn som har nedarvet hypergami og en selfentiteled mentalitet som det ikke kan gjøres noe med. Siden sånn forskning mer eller mindre er forbudt i dag og går under diskriminering er det vanskelig å slå det fast, men det er jo interessant at disse resultatene de publiserte stemmer i god grad med de fleste menns erfaringer med det annet kjønn. Jeg tror det er helt naturstridig å få feminister til å kjempe for likestilling, fordi det betyr at de må handle totalt uselvisk og raust i mange tilfeller også, noe som i grunn alltid har vært menns oppgave og plikt.

Anonym poster: 288b315c1bc941cab7fe57d921063d40

  • Liker 2
Skrevet

Nå skal det også sies at en del tidligere forskere og vitenskapsmenn hevdet at kvinner var det grunnleggende egoistiske kjønn som har nedarvet hypergami og en selfentiteled mentalitet som det ikke kan gjøres noe med. Siden sånn forskning mer eller mindre er forbudt i dag og går under diskriminering er det vanskelig å slå det fast, men det er jo interessant at disse resultatene de publiserte stemmer i god grad med de fleste menns erfaringer med det annet kjønn. Jeg tror det er helt naturstridig å få feminister til å kjempe for likestilling, fordi det betyr at de må handle totalt uselvisk og raust i mange tilfeller også, noe som i grunn alltid har vært menns oppgave og plikt.

Anonym poster: 288b315c1bc941cab7fe57d921063d40

Jeg skulle ønske feminister selv innrømmet at de er urettferdige. =( Vil de gjøre det noen gang, eller vil de hele tiden fortsette med at de er så likestillingsorienterte og opptatte av begge kjønn?

Skrevet

Tydeligvis finnes det mange syn på hva som er rettferdig.

Hvordan er det rettferdig at en kvinne som er i mot abort og har blitt uplanlagt gravid, skal måtte enten ta abort eller ha alene økonomisk ansvar for et barn, når to har hatt sex. Og hvordan er det rettferdig å tvinge en kvinne som ikke vil ha et barn til ni måneder med graviditet? Sex har man når man kan ta ansvar. Skal kvinner straffes fordi vi er det kjønn som kan bli gravid?

Anonym poster: ccf62ce3b159ea88f975e64c5391c027

  • Liker 9
Skrevet

Det eneste rettferdige er å sørge for at barnet har alt det trenger. Men en del menn ønsker dessverre å være egoister.

  • Liker 6
Skrevet

Det eneste rettferdige er å sørge for at barnet har alt det trenger. Men en del menn ønsker dessverre å være egoister.

At kvinnen har alt hun trenger mener du vel. Siden en mor kan velge å ikke føre opp faren for eksempel. Hun kan velge å holde sammen med faren og hun kan elge å splitte opp med faren. Hun kan velge å kreve bidrag elelr hun kan være raus mot mannen å klare seg selv. Barnet har ingenting det skulle sagt, dette handler åpebart kun om kvinners preferanser og behov, ikke barnets.

Anonym poster: 288b315c1bc941cab7fe57d921063d40

  • Liker 1
Skrevet

Tydeligvis finnes det mange syn på hva som er rettferdig.

Hvordan er det rettferdig at en kvinne som er i mot abort og har blitt uplanlagt gravid, skal måtte enten ta abort eller ha alene økonomisk ansvar for et barn, når to har hatt sex. Og hvordan er det rettferdig å tvinge en kvinne som ikke vil ha et barn til ni måneder med graviditet? Sex har man når man kan ta ansvar. Skal kvinner straffes fordi vi er det kjønn som kan bli gravid?

Anonym poster: ccf62ce3b159ea88f975e64c5391c027

Det er dere som kan bli gravide derfor er det dere som må ta det store og hele ansvaret for graviditet. Man kan ikke gå rundt å kreve at andre skal ta hensyn til at man for eksempel har nøtteallergi, man må selv ta ansvar for å ikke få i seg nøtter og forsikre seg om at maten man spiser ikke har nøtter i seg.

Anonym poster: 288b315c1bc941cab7fe57d921063d40

  • Liker 1
Skrevet

At kvinnen har alt hun trenger mener du vel. Siden en mor kan velge å ikke føre opp faren for eksempel. Hun kan velge å holde sammen med faren og hun kan elge å splitte opp med faren. Hun kan velge å kreve bidrag elelr hun kan være raus mot mannen å klare seg selv. Barnet har ingenting det skulle sagt, dette handler åpebart kun om kvinners preferanser og behov, ikke barnets.

Anonym poster: 288b315c1bc941cab7fe57d921063d40

Det er så ukledelig å være bitter. :)

  • Liker 4
Skrevet

Det er dere som kan bli gravide derfor er det dere som må ta det store og hele ansvaret for graviditet. Man kan ikke gå rundt å kreve at andre skal ta hensyn til at man for eksempel har nøtteallergi, man må selv ta ansvar for å ikke få i seg nøtter og forsikre seg om at maten man spiser ikke har nøtter i seg.

Anonym poster: 288b315c1bc941cab7fe57d921063d40

Pisspreik.

Man må anta at produsenter av matvarer oppgir om det er nøtter eller ikke. Ergo må menn oppgi også hva som er aktuelt. Vil de aldri ta ansvar, så må de oppgi dette før de dypper snoppen. En kvinne kan ikke vite om en mann er et rævhol eller ikke før han ytrer dette.

  • Liker 4
Skrevet

Pisspreik.

Man må anta at produsenter av matvarer oppgir om det er nøtter eller ikke. Ergo må menn oppgi også hva som er aktuelt. Vil de aldri ta ansvar, så må de oppgi dette før de dypper snoppen. En kvinne kan ikke vite om en mann er et rævhol eller ikke før han ytrer dette.

Opplysningene står på pakken til produkte og produsenten kan etter forespørsel opplyse om det er et produkt uten pakkevedlegg. Akkurat som at alle vet at spermprodukte kan skape barn. Dette er noe du kan spørre han om, om du er usikker eller generelt bare dum. Men etter gitt opplysning kan ikke produsent klandres for at man selv ikke leser elelr forespør informasjon. Damer vet at sperm kan gjøre dem gravide, derfor får de inta det på eget ansvar.

Anonym poster: 288b315c1bc941cab7fe57d921063d40

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Damer vet at sperm kan gjøre dem gravide, derfor får de inta det på eget ansvar.

Anonym poster: 288b315c1bc941cab7fe57d921063d40

Menn vet også at sperm gjør kvinner gravide! Hvis de er så jævla redd for å få barn og måtte betale barnebidrag, så får de skaffe seg en fleshlight!

Endret av Chiyo
  • Liker 4
Skrevet

Menn vet også at sperm gjør kvinner gravide! Hvis de er så jævla redd for å få barn og måtte betale barnebidrag, så får de skaffe seg en fleshlight!

Så du er imot aborter siden du vet at kvinner kan bli gravide av samleie og hvis du ikke vil bli gravid er det bare å kjøre en dildo?

Er det sånn du tenker?

Gjest gurimalla
Skrevet

Bu hu verden er urettferdig - du høres ut som et barn. Rettferdighet er ikke alltid at alle får det samme.

Så lenge menn og kvinner har forskjellige roller ved unnfangelse og graviditet kan dette aldri bli helt "rettferdig"

  • Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Finnes det rettferdige feminister? Feminster som er opptatt av begge kjønn og den fulle og hele likestillingen, - la mann og dame sammen avgjøre om det skal taes abort?

La mann og dame sammen avgjøre om det skal være fødsel?

Finnes den feminist som sier, - hvis ikke du vil ha barnet og jeg ønsker å føde, vel, ja da får jeg ta barnet og du gå fra ansvaret og økonomien og leve i skammen, - og finnes den feminist som sier,- om ikke jeg vil ha barnet og du ønsker å bli far, - vel da får jeg ta konsekvensen av at jeg hadde sex med deg, og gi barnet til deg for at du kan fostre opp og forsørge, men samtidig vil jeg fraskrive meg morsansvaret og de samme rettighetene og plikter jeg ga fra meg dersom jeg hadde tatt en abort?

Så spør jeg dere, finnes det en feminist som tror på likestilling? En som kan si, vet dere, det mest rettferdig er at vi går tilbake til abortloven av 1964 og dengang hvor far og mor var enige så tok man abort. Når mor og far var enige om fødsel så fødte man og delte ansvaret. I alle andre tvisttilfeller, hvor enten mor ønsker barn og far ønsker å stikke av, - vel da fødte dem og far var far mot sin vilje. Det har ført til uante og katastrofale tilfeller av menneskeskjebner, men akkurat det skal vi ikke snakke om nå. Og de tilfeller mor ønsker abort og far ønsker å ta vare på og forsørge unger.

En feminist som mener, - dersom far og mor ønsker abort blir det abort, dersom far og mor ønsker fødsel blir det fødsel, dersom mor ønsker fødsel og far ønsker fraskrivelse av ansvaret får han skrevet bort ansvaret, dersom far ønsker barnet og mor ønsker fraskrivelse av ansvaret så får hun levere fra seg den.

Ingen skal tvinge noe til noen! Ingen skal dømmes mot sin vilje til noe, alle skal dele ansvaret ved samleiet likt!

Så spør jeg dere, finnes det en eneste feminst som tror på den fullkomne likestilling hvor begge kjønn deler plikter og hvor begge kjønn deler laster, byrder og gleden likt i et svangerskap, fødsel og det levende liv?

Hva tror dere? Er feminster rettferdige og opptatte av likestilling, eller er feminster fascister som tror det ene kjønnet skal i kraft av sitt kjønn regjere over andre menneskers skjebner?

jeg syns jeg er rimelig rettferdig
  • Liker 1
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Er det noen som synes de er urettferdige i utgangspunktet, da? :-P Det krever en selvinnsikt av en verden, TS!

Gjest BettyBoop
Skrevet

Opplysningene står på pakken til produkte og produsenten kan etter forespørsel opplyse om det er et produkt uten pakkevedlegg. Akkurat som at alle vet at spermprodukte kan skape barn. Dette er noe du kan spørre han om, om du er usikker eller generelt bare dum. Men etter gitt opplysning kan ikke produsent klandres for at man selv ikke leser elelr forespør informasjon. Damer vet at sperm kan gjøre dem gravide, derfor får de inta det på eget ansvar.

Anonym poster: 288b315c1bc941cab7fe57d921063d40

men menn vet jo også at sperm kan føre til graviditet. Og graviditet fører igjen til at de blir fedre
  • Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

vil bare legge til waco at verden er ikke rettferdig fra naturen av. Det er ikke rettferdig at kvinner må gjennom graviditet mens menn slipper for eksempel

  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...