boks Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #1021 Del Skrevet 19. juni 2014 Veldig glad hun sover litt ja Gah, takk. Tror jeg trenger det Høres kos ut Håper dere får en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 19. juni 2014 Forfatter #1022 Del Skrevet 19. juni 2014 (endret) Null hull Endret 19. juni 2014 av boks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 19. juni 2014 #1023 Del Skrevet 19. juni 2014 Flinka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 19. juni 2014 #1024 Del Skrevet 19. juni 2014 Hurra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 20. juni 2014 Forfatter #1025 Del Skrevet 20. juni 2014 (endret) Flinka! Hurra Jaaaa Verdens største glis som tassa ut fra det kontoret hvertfall Endret 20. juni 2014 av boks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 20. juni 2014 #1026 Del Skrevet 20. juni 2014 Her vil jeg følge med, ja Så herlig jenta deres virker, med brøling, rocking på alle fire og alt det andre du forteller Og så spennende med nytt hus til høsten, da Dere flytter inn i nybygget hus, men det er et byggeprosjekt, og ikke sånn at dere selv står som byggherrer? Hørtes fantatisk ut å få så mange soverom, i hvert fall!! Vi skulle egentlig bygge hus selv, men måtte legge det på is pga en midlertidig stans i behandlingen av byggesøknader i kommunen. Nå har de startet søknadsbehandling igjen, men nå er vi (eller egentlig jeg...) ikke sikre på om vi vil bygge der lenger likevel Bor i rekkehus nå, og kan forsåvidt bo der en stund til, så da bare utsetter vi avgjørelsen så lenge. Har dere noen spennende helgeplaner på gang, da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 20. juni 2014 Forfatter #1027 Del Skrevet 20. juni 2014 Her vil jeg følge med, ja Så herlig jenta deres virker, med brøling, rocking på alle fire og alt det andre du forteller Og så spennende med nytt hus til høsten, da Dere flytter inn i nybygget hus, men det er et byggeprosjekt, og ikke sånn at dere selv står som byggherrer? Hørtes fantatisk ut å få så mange soverom, i hvert fall!! Vi skulle egentlig bygge hus selv, men måtte legge det på is pga en midlertidig stans i behandlingen av byggesøknader i kommunen. Nå har de startet søknadsbehandling igjen, men nå er vi (eller egentlig jeg...) ikke sikre på om vi vil bygge der lenger likevel Bor i rekkehus nå, og kan forsåvidt bo der en stund til, så da bare utsetter vi avgjørelsen så lenge. Har dere noen spennende helgeplaner på gang, da?? Så koselig at du tok deg tid til å lese litt her Ipanema Hun er ganske skjønn med alle sine merkelige påfunn Jaa, veldig spennende med hus. Gleder meg veldig til det. Og veldig kjekt med litt ekstra soverom. Blir jo en liten en til i nærmeste fremtid så Ja, vi flytter bare rett inn i nøkkelferdig nybygg. Vi syns det er verdt pengene så vi får brukt mest mulig tid sammen som familie i stede for å pusse opp/bygge. Oi, aldri hørt om byggestopp før. Kjedelig at det dro ut i tid, men tydeligvis en mening med det og siden dere kanskje ikke ønsker å bo der allikevel Ikke de helt store planene her altså. Har jo blitt syk igjen i natt og så spørs hvor mye man orker å begi seg ut på. Dere da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 23. juni 2014 #1028 Del Skrevet 23. juni 2014 Så kjedelig å bli syk i helgen Hvordan ble helgen for deg, var du sengeliggende-og-sliten-syk, eller ble det litt bedre etter hvert?? Og hvor lenge skal du ha permisjon, forresten? Jeg hadde permisjon gjennom hele sommeren i fjor (Plutt er født i september), og det var SÅ herlig. Håper virkelig vi får til å gjøre det sånn med nestemann også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 23. juni 2014 Forfatter #1029 Del Skrevet 23. juni 2014 Var skikkelig kjedelig og. Mannen var supersnill og lot meg sove både lørdag og søndag så gikk bedre enn forventet Snille På søndag vekket han og S meg med nystekt brød på sengen. Heldige meg Jeg går hjemme frem til nyåret også tar mannen sin perm i 14 uker fra da. Også vet vi ikke heeelt hvordan det blir med den siste tiden før barnehagestart neste august Satser på at vi får det til Deilig å gå hjemme med de gjennom sommeren ja Får håpe dere får det til med lillesøster også Når i oktober er termin? Hadde termin 15.10 med snuppa i fjor, oktober er en fin mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 23. juni 2014 Forfatter #1030 Del Skrevet 23. juni 2014 Tenk at lille skatt er blitt 8 mnd i dag. Herregud, hvor ble tiden av? Halvparten av dette og hun er 1 år. Hun er så søt om dagen. Begynt å vinke og prøve å si heiheiii. Søta Prøver å reise seg, men får det ikke helt til enda. Må få begynt med noe ordentlig fast føde nå. Tydelig at grøt og melk ikke holder henne mett lenger og hun er såååå nygjerrig på vår mat. Dere som gir barna brødskiver feks, hvordan gjør dere det? Skjærer av skorpen og gir "store" biter eller bare "smuler"? Helsestasjonen er så elendige på mat her vi bor, de har hele veien sagt at vi ikke skal "stresse med mat" og bare gi litt grøt innimellom. Men ut fra hva jeg leser på nett skal man jo begynne å gi biter og ikke mos lenger når de er 8 mnd. Fordi hun var så dårlig i magen har vi ikke turt å gi henne noe annet enn to typer grøt og litt frukt og sånn, men nå er hun sånn ca helt god i magen og tydelig behov for mer mat som holder henne mett så tenkte å høre om noen som leser ville dele noen tips? Nå er det bare drøye to uker til vi skal på bilferie. Speeeent på hvordan det kommer til å gå med lille "kjeder meg etter to sekunder, underhooooold meg, nei duuu det vil jeg ikke" altså Tips noen? Vi skal kjøre ca 10 timer (dette er uten stopp, noe jeg så klart forstår at man ikke kan gjøre med et lite barn!!) for så å ta båt i 12 og kjøre videre i en liten time. Samme turen hjem igjen. Tenker å bruke et par dager hvertfall på kjøreturen hver vei. Men hvor lenge KAN de sitte i bilstol før man er nødt til å strekke litt på seg? Hvis vi kjører på kvelden når hun skal sove feks, må man stoppe og strekke på henne da og? Jada, totalt clueless Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 23. juni 2014 #1031 Del Skrevet 23. juni 2014 Så søøøt hun er Ingen tips ang maten dessverre, vi er ikke helt der enda, snakkes om noen måneder, da får du fortelle meg Men kjøring! Barneleger har sagt til meg ihvertfall at så lenge ungen sover så er det ingen grunn til å stoppe for å la de strekke på seg. Det er jo uansett begrenset hvor lenge man orker å kjøre i ett sett selv før man trenger pause for mat, drikke, do, strekke på beina. Og hun skal jo ha mat iløpet av turen også, så ville heller bare lagt inn gode pauser ved måltidene og ellers bare kjørt så lenge hun ikke protesterer veldig. Det er de anbefalingene jeg har fått, så det er hva vi har holdt oss til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 23. juni 2014 Forfatter #1032 Del Skrevet 23. juni 2014 Så søøøt hun er Ingen tips ang maten dessverre, vi er ikke helt der enda, snakkes om noen måneder, da får du fortelle meg Men kjøring! Barneleger har sagt til meg ihvertfall at så lenge ungen sover så er det ingen grunn til å stoppe for å la de strekke på seg. Det er jo uansett begrenset hvor lenge man orker å kjøre i ett sett selv før man trenger pause for mat, drikke, do, strekke på beina. Og hun skal jo ha mat iløpet av turen også, så ville heller bare lagt inn gode pauser ved måltidene og ellers bare kjørt så lenge hun ikke protesterer veldig. Det er de anbefalingene jeg har fått, så det er hva vi har holdt oss til. Jaaa, søteste Haha, det er en deal Takk for tips Spent på hvordan det kommer til å gå altsååå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 23. juni 2014 #1033 Del Skrevet 23. juni 2014 Tenk at ungene våre snart er ett år! Jeg skjærer av skorpen men noen ganger lar jeg han sutte på en skorpebit etter skiven er spist opp. Jeg deler skiven i lange biter (hele veien langs kortsiden), har de på et plastfat og lar han forskyne seg. Men de første ca 2 ukene matet vi han, først småe bite og etterhvert større, men har aldri puttet hele lange biter i munnen hans. Han putter nesten hele inn selv og det går fint. Jeg er overraska over hvor flink han er til å spise brød! Gris selvfølgelig, men han putter inn og biter av en bit, og dytter inn om litt henger ut. Syns han er flinkere enn enkelte barn jeg har jobbet med i barnehagen Men baby er han helt klart, mens han spiser på en bit så slår han den andre biten i bordet, og pålegg er artig å gnu inn i duken Spiser hun ikke middag ennå pga magen? Mini får noen ganger det vi spiser, vi klarer ikke å tilrettelegge hver dag, selv om det meste er hjemmelaget, så han kan spise det samme men prøver. Har også hakket kjøtt og saus uten salt i frysern til han. Men vi må ennå mose noe, men han takler klumper mye bedre enn før, bare ikke hele måltidet er umost. Vi sliter for tiden med konsentrasjonen hans mens han spiser, det har gått litt bedre i dag heldigvis. Har dere slitt med det? Også vil han ikke ha mme lenger (bortsett fra den ene flaska på morgenen) så det må vi ha i fruktmos også har vi økt grøtmengden. Men han er uansett veldig nysgjerrig på vår mat, gaper mens vi spiser og vil helst drikke det vi drikker, prøver å ta glass og fat, så vi må passe på. Pussig at helsestasjonen sier at dere ikke trenger å gi noe særlig med fast føde ennå. Mini får poter, ris, pasta, couscous, kjøtt, fisk, sauser, grønnsaker og salat. Pluss grøt, frukt og brød. Når vi kjørte ca 5 timer så toppet vi ca annenhver time og tok mini ut av setet, det var i jula så kaldt ute så vi gikk ikke ut av bilen. Lot han strekke på seg i baksetet og skiftet bleie. Men vi vekket han ikke når han sov. Hvor skal dere? Trur vi gjør det litt likt når vi skal bort i sommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 23. juni 2014 #1034 Del Skrevet 23. juni 2014 Jaaa, søteste Haha, det er en deal Takk for tips Spent på hvordan det kommer til å gå altsååå.. Det går nok ofte bedre enn hva man har forventet Hvordan er hun når dere kjører bil ellers da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 24. juni 2014 Forfatter #1035 Del Skrevet 24. juni 2014 Tenk at ungene våre snart er ett år! Jeg skjærer av skorpen men noen ganger lar jeg han sutte på en skorpebit etter skiven er spist opp. Jeg deler skiven i lange biter (hele veien langs kortsiden), har de på et plastfat og lar han forskyne seg. Men de første ca 2 ukene matet vi han, først småe bite og etterhvert større, men har aldri puttet hele lange biter i munnen hans. Han putter nesten hele inn selv og det går fint. Jeg er overraska over hvor flink han er til å spise brød! Gris selvfølgelig, men han putter inn og biter av en bit, og dytter inn om litt henger ut. Syns han er flinkere enn enkelte barn jeg har jobbet med i barnehagen Men baby er han helt klart, mens han spiser på en bit så slår han den andre biten i bordet, og pålegg er artig å gnu inn i duken Spiser hun ikke middag ennå pga magen? Mini får noen ganger det vi spiser, vi klarer ikke å tilrettelegge hver dag, selv om det meste er hjemmelaget, så han kan spise det samme men prøver. Har også hakket kjøtt og saus uten salt i frysern til han. Men vi må ennå mose noe, men han takler klumper mye bedre enn før, bare ikke hele måltidet er umost. Vi sliter for tiden med konsentrasjonen hans mens han spiser, det har gått litt bedre i dag heldigvis. Har dere slitt med det? Også vil han ikke ha mme lenger (bortsett fra den ene flaska på morgenen) så det må vi ha i fruktmos også har vi økt grøtmengden. Men han er uansett veldig nysgjerrig på vår mat, gaper mens vi spiser og vil helst drikke det vi drikker, prøver å ta glass og fat, så vi må passe på. Pussig at helsestasjonen sier at dere ikke trenger å gi noe særlig med fast føde ennå. Mini får poter, ris, pasta, couscous, kjøtt, fisk, sauser, grønnsaker og salat. Pluss grøt, frukt og brød. Når vi kjørte ca 5 timer så toppet vi ca annenhver time og tok mini ut av setet, det var i jula så kaldt ute så vi gikk ikke ut av bilen. Lot han strekke på seg i baksetet og skiftet bleie. Men vi vekket han ikke når han sov. Hvor skal dere? Trur vi gjør det litt likt når vi skal bort i sommer. Takk for at du delte hvordan dere gjør det Får prøve det ut! Hun har ikke spist noe særlig middag pga magen ja. Men lagde middag til henne i går. Ingen høydare for å si det sånn; hun kastet opp Stakkars liten. Får bare prøve igjen med en skje i dag så går det seg vel til. Var jo mye mer smak og konsistens enn hun er vant med stakkars. Sliter veldig med konsentrasjonen her og, gjort veldig lenge egentlig. Sender deg PM om hvor vi skal jeg Det går nok ofte bedre enn hva man har forventet Hvordan er hun når dere kjører bil ellers da? Gjør nok det Vi kjører ikke sånn veldig mye med henne (lurt valg av ferie ), men hun pleier for det meste å sitte å se etter oss eller leke med lekene som henger på stolen, sove litt osv. ------ Hun er inne i en skikkelig drittperiode hva gjelder søvn om dagen. I går brukte jeg fire timer på dagen for å få henne til å sove og i natt har hun våknet 22, 00, 03 og 05. Så litt over 05 startet vi her i dag. Hun har våknet mye på natten gjennom helgen også, men da har hun hvertfall vært grei å legge på dagen. Ikke nå mer Meeen, baby er jo perioder med alt så bare prøve til det er over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 26. juni 2014 #1036 Del Skrevet 26. juni 2014 Jeg har termin 29. oktober, men fødte spontant tre uker før termin sist, så jeg håper på at tulla kommer i begynnelsen av oktober Litt farlig å gå og innstille seg på å sikkert føde før nesten gang også, for jeg kan jo fort gå over termin denne gangen likevel.. Og da føles det sikkert ekstra ille hvis jeg har nærmest tatt det for gitt at jeg skulle føde FØR termin...! Og bilferie har jeg testet ut med småbarn I juni i fjor kjørte vi bilen ned til Tyskland med Plutt, da var han vel rundt 9 måneder. Så, i august, leide vi bil da vi var på Mallorva med ham, og kjørte mye rundt da også. Da var han 11 måneder. Plutt har aldri vært spesielt glad i å kjøre bil (ikke av typen som sovner og roer seg lett i bil, for eksempel..), men likevel gikk all bilkjøringen over all forventning! Vi brukte lenger tid enn hva vi ville ha gjort om det bare var meg og mannen, og la i en del stopp (stoppet vel ca en gang annenhver time så lenge han var blid og fornøyd) så han kunne få strukket litt på seg, krabbet litt rundt osv. Men jeg har lest flere steder at de godt kan sitte lenger i barnesetet før man stopper (hvis de for eksempel sover), så lenge man ikke lar de sitte så lenge av gangen i setet HVER eneste dag! Men vi var uansett nødt til å stoppe forholdsvis ofte fordi han ikke hadde tålmodighet til å sitte stille så veldig mye lengre av gangen. I tillegg hadde vi med masse smoothie-poser, oppskåret frukt, rosiner og, til situasjoner der han sutret veldig, men vi ikke kunne stoppe, fingerkjeks! (Litt dårlige foreldre og gir et barn på under året sukker, ja ) Vi hadde også kjøpt et par nye leker (myke småting) som han fikk i bilen, og de var selvsagt superspennende siden han aldri hadde sett dem før Og jeg vil også gjerne ha PM om hvor dere skal *nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #1037 Del Skrevet 26. juni 2014 Jeg har termin 29. oktober, men fødte spontant tre uker før termin sist, så jeg håper på at tulla kommer i begynnelsen av oktober Litt farlig å gå og innstille seg på å sikkert føde før nesten gang også, for jeg kan jo fort gå over termin denne gangen likevel.. Og da føles det sikkert ekstra ille hvis jeg har nærmest tatt det for gitt at jeg skulle føde FØR termin...! Og bilferie har jeg testet ut med småbarn I juni i fjor kjørte vi bilen ned til Tyskland med Plutt, da var han vel rundt 9 måneder. Så, i august, leide vi bil da vi var på Mallorva med ham, og kjørte mye rundt da også. Da var han 11 måneder. Plutt har aldri vært spesielt glad i å kjøre bil (ikke av typen som sovner og roer seg lett i bil, for eksempel..), men likevel gikk all bilkjøringen over all forventning! Vi brukte lenger tid enn hva vi ville ha gjort om det bare var meg og mannen, og la i en del stopp (stoppet vel ca en gang annenhver time så lenge han var blid og fornøyd) så han kunne få strukket litt på seg, krabbet litt rundt osv. Men jeg har lest flere steder at de godt kan sitte lenger i barnesetet før man stopper (hvis de for eksempel sover), så lenge man ikke lar de sitte så lenge av gangen i setet HVER eneste dag! Men vi var uansett nødt til å stoppe forholdsvis ofte fordi han ikke hadde tålmodighet til å sitte stille så veldig mye lengre av gangen. I tillegg hadde vi med masse smoothie-poser, oppskåret frukt, rosiner og, til situasjoner der han sutret veldig, men vi ikke kunne stoppe, fingerkjeks! (Litt dårlige foreldre og gir et barn på under året sukker, ja ) Vi hadde også kjøpt et par nye leker (myke småting) som han fikk i bilen, og de var selvsagt superspennende siden han aldri hadde sett dem før Og jeg vil også gjerne ha PM om hvor dere skal *nysgjerrig* Skummelt å innstille seg på det ja. Fallhøyden er rimelig stor hvis det ikke skjer igjen Får krysse fingrene for at du slipper overtid, det suuuuuger. Takk for tips til bilturen Får håpe det går bedre enn jeg frykter. Plutt og S høres ganske like ut Skal sende deg en PM jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 26. juni 2014 #1038 Del Skrevet 26. juni 2014 Hmm, ble jo nysgjerrig jeg også nå på hvor dere skal.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 26. juni 2014 Forfatter #1039 Del Skrevet 26. juni 2014 Hmm, ble jo nysgjerrig jeg også nå på hvor dere skal.. Haha, PM på vei snupp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 26. juni 2014 #1040 Del Skrevet 26. juni 2014 Så stas med hus! Bare bittelitt misunnelig, altså! Når vi blir rike () skal vi ha etn kinosal i kjelleren med spillkonsoller og skikkelig anlegg, et bibliotek/kontor og... Da vi begynte med brød så skar jeg opp brødskivene i seks biter og hadde på f.eks leverpostei, og så gumlet hun på dem. Og så fall hun vel middagsglass for det meste til hun var 10/11 måneder. Ja, mammamafiaeb, skyt meg Men det var sunnere enn det vi spiste, konkluderte jeg med! Vi kjørte jo nettopp fra Trondheim til Tønsberg med Vesla og flyttelass, prøvde å time det med soving, sånn at vi kjørte rett før dagduppen hennes, og så hadde vi to lange og et kort stopp i løpet av de 11 timene det tok oss. Og så satt moren min baki store deler av tiden og underholdt henne. Alt går når man må Får jeg også smiske meg til PM? Er'u på instagram, forresten? (helt lov til å si nei, altså ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå