AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 Kontaktet legekontoret idag for å få henvisning til gynekolog- første ledige time hos min fastlege er 3 april. Går jeg privat uten henvisning koster det ca 1000 kr hos gynekolog. Dette er ingen hastesak, men synes det er merkelig å måtte vente så lenge når jeg bare trenger en henvisning. Hva ville du gjort? Anonym poster: db86ab9553148126e7059412a89f3e56
Betty2 Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 hvis det ikke er en haste sak, kan mann fint vente, da sparer du en del kroner (dersom det er ha noe å si) evt kan mann vurdere å bytte fast lege, til en som har litt kortere vente tid. er helt horibelt at fastlege kan ha så lange vente tid på ordinære timer.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Kontaktet legekontoret idag for å få henvisning til gynekolog- første ledige time hos min fastlege er 3 april. Går jeg privat uten henvisning koster det ca 1000 kr hos gynekolog. Dette er ingen hastesak, men synes det er merkelig å måtte vente så lenge når jeg bare trenger en henvisning. Hva ville du gjort? Anonym poster: db86ab9553148126e7059412a89f3e56 Ventetid hos vanlig fastlege helt til 3 april, tuller du eller ? :-0 Får time hos min fastlege alt fra 2-4 dager, uansett. Haster det er det får en time på dagen. Har hatt mange leger opp gjennom årene, men aldri hatt såååå lang ventetid noen gang.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Et slikt legekontor ville ikke jeg ha hatt. Er raskere for deg (og billigere) å bytte lege. Da har du ny lege ved måneds-skifte om 2 1/2 uke senest (En kan også få time hos ny lege så snart registreringen er gjort) Og trenger ikke vente 8 uker på å få time.
Gjest alille Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Du må sikkert vente noen måneder etter du har fått henvisningen også. På mitt legesenter er ventetid på time hos fastlege alt fra 4-14 dager. Med henvisning er så ventetid hos gynekolog 3 måneder. 1
SoftKitty Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 Jeg ville ringt tilbake, latet som at det hastet og bedt om en tidligere time evnt. om de kan ringe deg hvis det kommer en avbestilling. Er jo helt sært om du må vente SÅ lenge på legetime... 1
Gjest Maya Skrevet 13. februar 2013 #7 Skrevet 13. februar 2013 Du må sikkert vente noen måneder etter du har fått henvisningen også. På mitt legesenter er ventetid på time hos fastlege alt fra 4-14 dager. Med henvisning er så ventetid hos gynekolog 3 måneder. Ikke alle steder en må vente flere mnd for en GU undersøkelse. Ved siste legebytte brukte jeg god tid på å finne en god lege. Samtidig som det var et legekontor som tok de aller fleste blodprøver og GU på stedet selv. Det tok riktignok 1 1/2 mnd før det ble ledig der, men ventet gjerne såpass lenge for å få komme inn et slikt sted. Der tar det alt fra 1 til 4 dager før en får legetime. Gjelder stort sett det meste. Er det noe som haster får en time samme dag om en ringer tidlig. GU gjøres der og da, enten av den fastlegen en har eller en av de andre legene om en ønsker gjøre det (er 3 til leger på senteret) Til nå har det meste av blodprøver blidt gjort på stedet. Resultatet har en gjerne fått før en skulle gå. Er bare prøver på kyssesyken som måtte sendes inn et annet sted for dyrking 2-3 dager.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #8 Skrevet 13. februar 2013 Jeg gikk faktisk inn på min side og bytta fastlege ( i en annen kommune.) Har aldri likt den jeg har uansett. Lurer på om jeg kan ringe og bestille time der allerede siden det sikkert er ventetid der også? Eller må registreringen gå i orden først? TS Anonym poster: db86ab9553148126e7059412a89f3e56
Merete76 Skrevet 13. februar 2013 #9 Skrevet 13. februar 2013 du kan ringe og si du er ny pt fra den og den dato da får man vanligvis time på det nye kontoret. be samtidigt den gamle lege sende journalen til den nye lege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå