Gjest Ratata Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 Og der står det; Portiobiopsier med lett kronisk betennelse og virusforandringer i epitelet. Skal tilbake om 6 mnd. Noen som har fått noen lignende svar og kan fortelle om erfaringer? Har vært i GU stolen ganske ofte de siste 3 årene på grunn av HPV og celleforandringer. Legen idag sa at det ikke var noe å bekymre seg over men sa ikke så mye mer enn det, jeg hadde så mye annet å ta opp at vi rakk liksom ikke å snakke så mye om det heller.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 Det virker som du har litt forandringer men ikke grove nok til at de gjør noe videre foreløpig - så det er jo positivt. Da jeg tok biopsi ble jeg ringt opp et par uker etterpå og fikk beskjed om at det var grove forandringer og at de satt opp time til konisering som jeg raskt ville få brev om. Så jeg tror du bare kan slappe av til neste time om 6 mnd, men er du urolig så ta kontakt med legen din . Anonym poster: 600f631cb7ca96fc1560c2fb0b92c642
Gjest Ratata Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Det virker som du har litt forandringer men ikke grove nok til at de gjør noe videre foreløpig - så det er jo positivt. Da jeg tok biopsi ble jeg ringt opp et par uker etterpå og fikk beskjed om at det var grove forandringer og at de satt opp time til konisering som jeg raskt ville få brev om. Så jeg tror du bare kan slappe av til neste time om 6 mnd, men er du urolig så ta kontakt med legen din . Anonym poster: 600f631cb7ca96fc1560c2fb0b92c642 Takk for svar Jeg er ikke noe bekymret for legen påpekte at dette ikke var noe som kan utvikle seg til kreft. Men liker ikke ordene kronisk betennelse.. Og så kom jeg på nå at jeg innimellom får veldig sterke smerter i eggstokkområdet, skikkelig knipe smerter og så hopper man derifra til tanker om sterilitet (eggstokkbetennelser, klamydia..) Stort hopp mellom tankene, jeg vet, men får jo litt noia.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Klart tankene begynner å svirre, det skjønner jeg veldig godt. Kan selv også oppleve litt sånne knip, spesielt på sidene, men var nettopp på grundig GU og alt så da fint ut og knipene kunne ikke forklares. Jeg er forresten AB over og fikk utført en konisering pga celleforandringer i fjor. Anonym poster: 600f631cb7ca96fc1560c2fb0b92c642
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Det betyr at du har lette forandringer, men ikke kreft eller forstadium til kreft. Slike forandringer går som regel tilbake av seg selv, men lurt å kontrollere om 6 mnd. HPV-infeksjon (virus) har ingenting med eggstokkbetennelse og sterilitet å gjøre. Det er det bakterier som gir. Anonym poster: fa15973323323892196f308dc64ffa9a
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 Kronisk betennelse er et uttrykk som ofte brukes i biopsisvar uten at det nødvendigvis betyr det vi vanlige assosierer med det (ørebetennelse eller betennelse i et sår f.eks). Jeg jobber som sekretær på patologisk avdeling (som analyserer slike prøver), og kronisk betennelse skriver jeg stadig vekk uten at det betyr noe nevneverdig alvorlig. For en mer medisinsk utdyping om hva dette egentlig betyr i praksis må du snakke med legen din, jeg er ikke medisinsk utdannet, men jeg ville nok ikke vært bekymret. Anonym poster: 907a5b897149db8f2dc05c8e8c1807bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå