Gå til innhold

Venninne krever penger for knust mobil


lykkeknotten

Anbefalte innlegg

Line må betale. Hun hadde hatt grunn til å reagere dersom Kari valgte en helt urimelig løsning på dette, eks. kjøpe ny mobil til fullpris og kreve pengene igjen.

Synes dette må vurderes fra et objektivt perspektiv: At hun reparerer den slik folk flest ville reparert den er akkurat som en kan forvente. Flott at hun har en kjæreste med en kompis som kan fikse en iPhone gratis, men så lenge Kari ikke gjør noe annet enn det vi kan forvente av folk som får mobilen knust har hun all rett til å få igjen pengene.

Anonym poster: 731f494a44b66b1a1e2a3324402572d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Darthoven

Herregud så lite fleksible mange her er.

Om en GOD venn av meg lånte mobilen min og tilfeldigvis knuste den, så kan jeg da herregud vente et par dager og få fikset den gratis fremfor at kompisen min må betale hele beløpet og potensielt gjøre oss til uvenner for en slik fillesak?

Ikke måte på hvor mye drama man skal lage av dette. Dump henne, betal og aldri se henne igjen. ER folk virkelig sånn? Alle har den uansett en gammel mobil liggende de kan bruke i mellomtiden, eller kjenner noen som har en gammel mobil liggende. Faen så mye problemer dere skal gjøre ut av ting! Hahaha.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølsevev. Vil man ha en telefon som ikke knuser lett så unngår man smarttelefoner med mindre de er støtsikre. Jeg har kastet 4sen min i gulvet 2 ganger i sintefylla, mistet den ned x-antall ganger. Har ikke en ripe engang.. Bruker en støtdemper på den riktignok, tror den har litt å si. Noen på youtube tok forøvrig falltest på iphone 5 vs en galaxy (husker ikke hvilken). Iphone vant.

Til tema synes jeg egentlig dette var litt urettferdig av Kari, ettersom de faktisk er venninner. Hun kunne da sagt ifra til Line i det minste. Men Kari skal selvsagt få tilbake pengene sine.

Anonym poster: d75dc810651cc2d4ce08cb9fd38ac8fb

Pølser har ingenting med saken å gjøre. Men det har derimot støtdemperen din. Den har nok mye å si for at du ikke har en ripe i den til nå.

Den youtube-testen har jeg også sett. Så og si samtlige tester de kjørte, bortsett i fra vanntesten, får iphone en fordel i hvordan den treffer bakken, og hvordan ting treffer skjermen til iphone vs galaxy. Den testen er absolutt ikke representativ for noe som helst.

Jeg går med både galaxy s2 og s3 i lommene hver eneste dag på jobb uten beskyttelse til dem. Jeg er håndtverker, så de får begge kjørt seg. Ikke en eneste ripe i noen av dem.

Men når det kommer til iphone så har jeg kommet ut av telling når det gjelder antall knuste jeg har sett rundt omkring (ser minst én ny knust iphone ukentlig). Til sammenligning så har jeg sett kanskje to stykker knuste av andre merker. Dette er da smarttelefoner jeg tenker på.

Det er en grunn til at det finnes så mange som har en ekstrainntekt på å reparere iphoneskjermer.

Litt on-topic: Så har jo Kari rett dersom kompisen ikke er autorisert. MEN er man gode venner så må man da kunne være litt rund i kantene for å løse det best mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da får jeg si meg stopp med enig om å være uenig. Samboeren mi som løper rundt med telefonen i lomma hele arbeidsdagen (som forøvrig er nå blitt anti-i) har hatt 5 smarttelefoner. De eneste han ikke har knust er iphone 3G og lumiaen han har nå. De andre har vært samsung. Ingen har hatt beskyttelse. Som om dette skal ha noe betydning, vi driver ord mot ord.

Anonym poster: d75dc810651cc2d4ce08cb9fd38ac8fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så lite fleksible mange her er.

Om en GOD venn av meg lånte mobilen min og tilfeldigvis knuste den, så kan jeg da herregud vente et par dager og få fikset den gratis fremfor at kompisen min må betale hele beløpet og potensielt gjøre oss til uvenner for en slik fillesak?

Ikke måte på hvor mye drama man skal lage av dette. Dump henne, betal og aldri se henne igjen. ER folk virkelig sånn? Alle har den uansett en gammel mobil liggende de kan bruke i mellomtiden, eller kjenner noen som har en gammel mobil liggende. Faen så mye problemer dere skal gjøre ut av ting! Hahaha.

Gamle tlf tar som regel vanlig sim kort og ikke mikro sim el nano sim som iphone tar, altså er man uten tlf..

Og det går litt på vilje til å gjøre opp for seg også her! Ser ut som det er mange som helst vil at det ikke skal koste noe å gjøre opp for seg, koster det noe gidder dem ikke uten en krangel, greit å tenke over moralen i det...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg sliter med en litt vanskelig sak mellom henne og en annen venninne. La oss kalle dem for Line og Kari.

En kveld de var ute, lånte Line iPhonen til Kari. Line mistet mobilen i bakken slik at den knuste. De ble enige om at Line måtte betale for skaden. Heldigvis hadde det seg sånn at kjæresten til Line hadde en kompis som kunne fikse skaden gratis. Kari fikk derfor tlfnr til han, og forsøkte å avtale et tidspunkt. Dessverre passet det ikke for reparatøren på akkurat det tidspunktet, men kari hadde full mulighet til å finne et nytt tidspunkt. I stedet tok Kari med seg telefonen til en butikk hvor de fikset skaden. Problemet er bare at nå krever hun den reparasjonen (1500kr) dekket av av Line (som knuste tlf, men som ga henne et like bra, men gratis alternativ).

Hva synes dere om denne problemstillingen?

Kari skal betale selv siden det ble slik. Eller rettere sagt: forsikrignen dekker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo helt urimelig at Kari skal måtte vente på å få reparert telefonen sin til kompisen til Line har tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vennskapelig riktige hadde jo vært at Line tok telefonen med til kompis, og i mellomtiden lånte bort sin telefon til Kine. Gratis og enkelt for Kine, som hadde følt at venninna brydde seg om tingene. Om Kine selv må ordne lånetelefon, ringe kompis som aldri kan etc, så forstår jeg at hun ikke gidder. Det var jo ikke hun som mista ned telefonen..

Men rent praktisk så har vel alle en forsikring som dekker dette? Slik sett er det vel en ev. egenandel venninna skal betale.

Anonym poster: 0c778ad221fd64964eb733b301b9b58b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også tipse Kari om å ikke kjøpe iphone. De knuser ALLTID. Før eller senere.

Jeg ble påkjørt av en bil med min iphone 4 i lomma, skjermen var like hel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kari skal betale selv siden det ble slik. Eller rettere sagt: forsikrignen dekker det.

Overhode ikke. Du er ansvarlig for økonomisk tap for skade som du volder. Line har ingen sak.

Anonym poster: fe1e6e375291739c44202d4c845bc65f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhode ikke. Du er ansvarlig for økonomisk tap for skade som du volder. Line har ingen sak.

Anonym poster: fe1e6e375291739c44202d4c845bc65f

Vel, men line har prøvd å hjelpe, men kari avslo, ergo kari kan betale selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun burde betale. Kari skal ikke behøve å vente til kompisen til Line har tid til å reparere telefonen hennes.

Enig i denne. Det er faktisk eier som bestemmer hvor lenge hun ønsker å måtte vente på oppretting. Og å ha knust mobilskjerm er faktisk fryktelig bedritent.

Anonym poster: fd4a530a66e09d24fae43198eebad627

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av tlf min både i jobb og privatlivet med tanke på familie, dyr på gården osv.. og hadde ikke ventet til en kamerat av venninnen fikk tid til å fikse den for meg.

Jeg hadde fått fikset den ved første anledning, type mandag morgen og på et autorisert sted.

Har selv hatt flere iphoner, først 3g og så 4 og de tåler mer enn galaxyen jeg har nå... Men nå er jeg regnet som hardbruker av mobiler også... Min gamle iphone 3g ble tråkket på av hest uten å dø... og 4 hadde ikke sprekker bortsett fra bak da den drukna..

Synes det er urimelig å forvente at noen skal gå rundt uten tlf å vente, for å spare penger når man faktisk har ødelagt tlf deres.

Nå var det ikke snakk om en fullstendig ubrukelig telefon. Den var var fullt brukelig. Og reparatøren Line kunne hjelpe med var autorisert. Dvs ingen garantier ville forsvunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble påkjørt av en bil med min iphone 4 i lomma, skjermen var like hel.

Oi, gikk det bra med deg da? :O

Anonym poster: 14293594d9abee339bea2bedf686ce30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, gikk det bra med deg da? :O

Anonym poster: 14293594d9abee339bea2bedf686ce30

OT, kanskje...?

Anonym poster: 8df451e771c4930816c885b2ba0cab4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble påkjørt av en bil med min iphone 4 i lomma, skjermen var like hel.

Siktet bilen på iphone din da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, gikk det bra med deg da? :O

Anonym poster: 14293594d9abee339bea2bedf686ce30

Jeg lever

Siktet bilen på iphone din da?

Nei men jeg ble slengt i asfalten ganske hardt, å da skulle jo skjermen ha knust om den er så dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er glad jeg ikke har et "handy" yrke som alle venner forventer jeg kan stille opp med gratis tjenester for! (jmf. kompisen til Lines venn)..

Anonym poster: 76963102918d6c003a3444696bff49d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Jeg holder med Kari i denne saken. Line var uheldig, slikt skjer. Jeg hadde betalt til Kari uten sure miner, selv om det er kjipe penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men line har prøvd å hjelpe, men kari avslo, ergo kari kan betale selv.

Nei. Line plikter å erstatte skaden. Hun kan ikke bestemme hvor og hvordan det skal skje. Ikke uttal deg om ting du ikke kan.

Anonym poster: fe1e6e375291739c44202d4c845bc65f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...