Gå til innhold

Venninne krever penger for knust mobil


lykkeknotten

Anbefalte innlegg

En venninne av meg sliter med en litt vanskelig sak mellom henne og en annen venninne. La oss kalle dem for Line og Kari.

En kveld de var ute, lånte Line iPhonen til Kari. Line mistet mobilen i bakken slik at den knuste. De ble enige om at Line måtte betale for skaden. Heldigvis hadde det seg sånn at kjæresten til Line hadde en kompis som kunne fikse skaden gratis. Kari fikk derfor tlfnr til han, og forsøkte å avtale et tidspunkt. Dessverre passet det ikke for reparatøren på akkurat det tidspunktet, men kari hadde full mulighet til å finne et nytt tidspunkt. I stedet tok Kari med seg telefonen til en butikk hvor de fikset skaden. Problemet er bare at nå krever hun den reparasjonen (1500kr) dekket av av Line (som knuste tlf, men som ga henne et like bra, men gratis alternativ).

Hva synes dere om denne problemstillingen?

Endret av lykkeknotten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun burder ikke ha bestemt selv for så å komme med kravet sitt. Spesielt når den andre hadde en løsning.

Dårlig venninne, synes jeg.

Hun bestemte å låne mobilen, det ble et uhell.

Hun fikk en god løsning, men valgte en annen. Dårig gjort og patetisk

VAr jeg Line, ville jeg gi henne 1500 kr og si at jeg aldri vil høre noe fra henne.

Anonym poster: 68f2a78593a716ba534d04ef6a776fea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun burde betale. Kari skal ikke behøve å vente til kompisen til Line har tid til å reparere telefonen hennes.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom reparatøren var autorisert tror jeg "Line" har rett til å bruke ham dersom reparasjonen kan skje innen rimelig tid.

Dersom han ikke var autorisert har hun ingen sak. Åpning av mobil uten autosisasjon fjerner jo automatisk alle garantier.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg sliter med en litt vanskelig sak mellom henne og en annen venninne. La oss kalle dem for Line og Kari.

En kveld de var ute, lånte Line iPhonen til Kari. Line mistet mobilen i bakken slik at den knuste. De ble enige om at Line måtte betale for skaden. Heldigvis hadde det seg sånn at kjæresten til Line hadde en kompis som kunne fikse skaden gratis. Kari fikk derfor tlfnr til han, og forsøkte å avtale et tidspunkt. Dessverre passet det ikke for reparatøren på akkurat det tidspunktet, men kari hadde full mulighet til å finne et nytt tidspunkt. I stedet tok Kari med seg telefonen til en butikk hvor de fikset skaden. Problemet er bare at nå krever hun den reparasjonen (1500kr) dekket av av Line (som knuste tlf, men som ga henne et like bra, men gratis alternativ).

Hva synes dere om denne problemstillingen?

Om reperatøren er autorisert, så burde hun ventet til hun fikk ny tid med han.

Er han ikke autorisert,så gjorde hun rett i å velge en butikk,selv om det ble dyrt. Om det skulle skje noe i ettertid med tlf,så får hun ikke dekket noe av det som går på garantien om de ser at det ikke er utført av "merkeverksted"

har du ødelagt noe,så får man også betale, selv om det var et hendelig uhell. Uhell koster, og noen må betale det

Anonym poster: 33910c4f3d8466f4288ac4bbbf8186a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke faen om jeg hadde ventet på at en kompis, som ikke kan gi garantier på reparasjonen, skal fikse. you break it, you buy it.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Line må betale. Det er det minste hun kan gjøre. Det henger ikke på greip om Kari først får knust mobilen for så å måtte avtale tid med (den uautoriserte?) reparatøren selv, for deretter å måtte vente enda lenger fordi han ikke har tid.

Ødelegger man noe, så betaler man for seg og siden butikk var kjappeste (og tryggeste) måte å få fikset mobilen på, så skjønner jeg godt at Kari valgte den løsningen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også tipse Kari om å ikke kjøpe iphone. De knuser ALLTID. Før eller senere.

Hadde samme iPhone i 5 år uten å få så mye som ei ripe, så er ikke helt enig :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er enkelt. Den som låner noe erstatter.

Uflaks at hun ikke fikk fikset reparasjon gratis, men telefon er slikt som mange ikke vil vente på reparasjon på. Det kan man ikke kritisere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme iPhone i 5 år uten å få så mye som ei ripe, så er ikke helt enig :P

Glemte å presisere at mitt utsagn bare er gjeldende i fra iphone 4 og oppover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GirlDreamer

Glemte å presisere at mitt utsagn bare er gjeldende i fra iphone 4 og oppover!

Min iPhone 4 er over 2 år nå, og den har heller ikke en ripe engang... Tror det har litt med hvordan man behandler telefonen sin jeg ;) Har mistet den i gulvet/bakken flere ganger og, så tror ikke de knuser så lett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av tlf min både i jobb og privatlivet med tanke på familie, dyr på gården osv.. og hadde ikke ventet til en kamerat av venninnen fikk tid til å fikse den for meg.

Jeg hadde fått fikset den ved første anledning, type mandag morgen og på et autorisert sted.

Har selv hatt flere iphoner, først 3g og så 4 og de tåler mer enn galaxyen jeg har nå... Men nå er jeg regnet som hardbruker av mobiler også... Min gamle iphone 3g ble tråkket på av hest uten å dø... og 4 hadde ikke sprekker bortsett fra bak da den drukna..

Synes det er urimelig å forvente at noen skal gå rundt uten tlf å vente, for å spare penger når man faktisk har ødelagt tlf deres.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan også tipse Kari om å ikke kjøpe iphone. De knuser ALLTID. Før eller senere.

tjass... jeg har da knust både iPhone, Samsung og Nokia, samt vasket en Sony Ericsson i vaskemaskina, og mistet en annen Nokia i en bøtte vann. Tror kanskje ikke det er merkerelatert - men mer personavhengig.

Utover det synes jeg Line er urimelig. Hadde hun et gratis alternativ burdu hun selv tatt jobben med å få fikset telefonen straks, gjort avtaler etc. - hvis ikke bare punge ut. Jeg synes Line er den dårlige venninna her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å presisere at mitt utsagn bare er gjeldende i fra iphone 4 og oppover!

Ha ha... denne så jeg nå - Iphonen jeg knuste var en 3-er. 5eren min er helt ripefri... så lenge det varer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å presisere at mitt utsagn bare er gjeldende i fra iphone 4 og oppover!

Pølsevev. Vil man ha en telefon som ikke knuser lett så unngår man smarttelefoner med mindre de er støtsikre. Jeg har kastet 4sen min i gulvet 2 ganger i sintefylla, mistet den ned x-antall ganger. Har ikke en ripe engang.. Bruker en støtdemper på den riktignok, tror den har litt å si. Noen på youtube tok forøvrig falltest på iphone 5 vs en galaxy (husker ikke hvilken). Iphone vant.

Til tema synes jeg egentlig dette var litt urettferdig av Kari, ettersom de faktisk er venninner. Hun kunne da sagt ifra til Line i det minste. Men Kari skal selvsagt få tilbake pengene sine.

Anonym poster: d75dc810651cc2d4ce08cb9fd38ac8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...