Gå til innhold

Min lille baby i magen <3

SøtMelon

Anbefalte innlegg

Gjest speilpåveggender

Ja vi er heldige sånn sett, men sambo er en del borte pga jobb :) I tillegg til at jeg selv jobber, hehe..

Men skjønner hva du mener. Er jo selvsagt koslig å bo sammen når man er i en slik situasjon.

Men det viktigste er at dere holder sammen som kjærester, og har planer sammen :) :)

Husker at jeg og kjære også hadde slike helgetreff da vi ikke bodde sammen, og det gjorde jo at det var ekstra stas å være sammen!

Er vondt å lese om samtlige andre som er så uheldige å gå fra hverandre grunnet graviditet o.l, slik at den vordende mor blir alene om det meste..

Min termin er 22 august :) :)

Når er din?

Ja, man har mange bekymringer som førstegangs gravid, og nå fikk jeg plutselig kraftige humørsvigninger, i rundt uke 16. Men med lange samtaler, støttetende og ikke minst veldig forståelsesfull kjæreste ble det mye bedre. :hug::fnise:

Jeg har fått utdelt termin den 3 august, men var litt usikkerhet og tull, så det kunne være 19 august sa legen. Får ihvertfall mere direkte opplysninger i mars måned da vi skal på en mer utfyllende ultralyd med måling og div. Er veldig spent, får visst vite skjønnet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, man har mange bekymringer som førstegangs gravid, og nå fikk jeg plutselig kraftige humørsvigninger, i rundt uke 16. Men med lange samtaler, støttetende og ikke minst veldig forståelsesfull kjæreste ble det mye bedre. :hug::fnise:

Jeg har fått utdelt termin den 3 august, men var litt usikkerhet og tull, så det kunne være 19 august sa legen. Får ihvertfall mere direkte opplysninger i mars måned da vi skal på en mer utfyllende ultralyd med måling og div. Er veldig spent, får visst vite skjønnet også :)

Ja, kjenner til det med bekymringsfølelsene. Synes det var verst i starten av graviditen når jeg ikke var vant til følelsen. Syntes liksom det var en ukjent og skummel tanke (skrekkblandet fryd).

Så kom nå plagene som perler på ei snor med kvalme og humørsvingningene ;)

Jeg kunne jo finne på å reagere med ekstra sinne på ting som irriterte meg.

Fort sliten og trett ble jeg også..

Veldig bra at du har en støttende kjæreste :)

Er jo veldig viktig at de setter seg inn i hvor mye graviditeten påvirker kvinnen.

Jeg har fått typen min til å lese litt selv, slik at han eventuelt vet hva som må tas hensyn til.

Kan hende det blir forandringer på termindatoen vår også, men stoler på at målingene sist gang var ganske så riktige :) Time will show.

Skal på ultralyd på sykehuset den 26 mars, og da får vi kanskje vite kjønnet vi og :hoppe:

Men innrømmer å ha ganske sterk guttefølelse ;)

Drømmer en del om at det er en guttebaby i magen min <3

Hva tror du at dere vil få :) ?

Det er bare sykt spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speilpåveggender

Ja, kjenner til det med bekymringsfølelsene. Synes det var verst i starten av graviditen når jeg ikke var vant til følelsen. Syntes liksom det var en ukjent og skummel tanke (skrekkblandet fryd).

Så kom nå plagene som perler på ei snor med kvalme og humørsvingningene ;)

Jeg kunne jo finne på å reagere med ekstra sinne på ting som irriterte meg.

Fort sliten og trett ble jeg også..

Veldig bra at du har en støttende kjæreste :)

Er jo veldig viktig at de setter seg inn i hvor mye graviditeten påvirker kvinnen.

Jeg har fått typen min til å lese litt selv, slik at han eventuelt vet hva som må tas hensyn til.

Kan hende det blir forandringer på termindatoen vår også, men stoler på at målingene sist gang var ganske så riktige :) Time will show.

Skal på ultralyd på sykehuset den 26 mars, og da får vi kanskje vite kjønnet vi og :hoppe:

Men innrømmer å ha ganske sterk guttefølelse ;)

Drømmer en del om at det er en guttebaby i magen min <3

Hva tror du at dere vil få :) ?

Det er bare sykt spennende!

Jeg bekymrer meg mindre nå, har bare litt smerter i magen som jeg går å bekymrer meg over, men regner med at det er strekke smerter og at ungen rører på seg. Vet du hvor langt du er på vei nå?

Ja, jeg er glad for at typen min tar seg tid til å lese selv å sende meg linker osv, passer på slik at jeg får med meg liksom, sjarmerende. hehe ;)

Jeg skal på ultralyd den 13 mars, Håper litt at det er ei jente. Men en gutt er like mye velkommen :blomst:

Jeg vet rett og slett ikke hva det er, drømte også at det var en gutte baby inatt, faktisk :fnise: Vi har så mange smågutter i familien allerede, men det betyr vell bare at gutten min (vis det er gutt) har noen å leke med å se opp til ;) Men en rolig jente er jo bare en drøm i disse bråkete smågutte dager :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fristende å være litt usunn og spise desert hver dag, men fastlegen min sa til meg at jeg måtte leve som en diabetiker for at ikke ungen skal bli for stor.

Det fikk bare ikke hjelpe at jeg var slank av natur med høy forbrenning :( Argh!

Hvordan spiser dere under svangerskapet? :)

Jeg lurer nå også egentlig på om når jeg og min kjære skal begynne med innkjøpene til baby :)

Er supergira på å få begynt på barnerommet, hvor ting skal ryddest ut og vaskest!

Når begynte dere med babyshoppingen? :)

Det var en meget pietistisk fastlege du har. Jeg har ikke spist som en diabetiker (betyr ikke at jeg fråtser i søtt heller, men jeg tillater meg litt i uka om søtsugen tar overhånd, og litt mer i helgene). Mitt blodsukker har vært helt fint ved hver eneste kontroll, og jeg ligger helt normalt på vektkurven. Jeg tror personlig det handler om kostholdet totalt, og spiser man ellers sunt og er i bevegelse så skader det ikke å spise litt sjokolade innimellom. Fråtsing er på den andre siden en helt annen sak.

Jeg følger en 80/20-prosent fordelig: 80 prosent sunn, 20 prosent usunn :) Jeg tror neppe jeg får en overvektig baby av dette.

Vi har så vidt startet med innkjøpene nå forøvrig, men så både arver/får i gave/låner vi en god del. Er ikke stressa og tar litt og litt av gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det ^^

Emmaljunga City Cross ja :) Er det en blanding av classic understellet og sportsunderstellet?

Den er uansett lettere enn vogna vår, så da er du heldig!

Hvilken farge har dere sett dere ut?

Har bestilt lysegrå! :) Den er vel noe eget, mest sportsunderstell tror jeg.. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en meget pietistisk fastlege du har. Jeg har ikke spist som en diabetiker (betyr ikke at jeg fråtser i søtt heller, men jeg tillater meg litt i uka om søtsugen tar overhånd, og litt mer i helgene). Mitt blodsukker har vært helt fint ved hver eneste kontroll, og jeg ligger helt normalt på vektkurven. Jeg tror personlig det handler om kostholdet totalt, og spiser man ellers sunt og er i bevegelse så skader det ikke å spise litt sjokolade innimellom. Fråtsing er på den andre siden en helt annen sak.

Jeg følger en 80/20-prosent fordelig: 80 prosent sunn, 20 prosent usunn :) Jeg tror neppe jeg får en overvektig baby av dette.

Vi har så vidt startet med innkjøpene nå forøvrig, men så både arver/får i gave/låner vi en god del. Er ikke stressa og tar litt og litt av gangen :)

Han er litt sær ja, men har et poeng :) Men blir vanskelig for min del å leve som en diabetiker ;)

Selvfølgelig unner jeg meg noe godt når jeg har lyst, ellers hadde jo onsdagen å lørdagen blitt trasig..

Innrømmer selvsagt at jeg kan finne på å kose meg med litt brus av og til og :) Men alt med måte!

Har ei søster som spiste som en hest, og var ikke flink med å stagge søtsuget sitt, og hun fikk en unge på over 4 kg..

Poenget til fastlegen min er nok at selv om forbrenningen min er høy, er det ikke sikkert at barnet er like heldig..

Jeg velger å passe vekta mi litt uansett jeg, da jeg er redd for å bare forverre hofteproblemene :)

Økt vekt vil jo bare belaste mer enn nødvendig.

Aktivitet er både forebyggende og bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bekymrer meg mindre nå, har bare litt smerter i magen som jeg går å bekymrer meg over, men regner med at det er strekke smerter og at ungen rører på seg. Vet du hvor langt du er på vei nå?

Ja, jeg er glad for at typen min tar seg tid til å lese selv å sende meg linker osv, passer på slik at jeg får med meg liksom, sjarmerende. hehe ;)

Jeg skal på ultralyd den 13 mars, Håper litt at det er ei jente. Men en gutt er like mye velkommen :blomst:

Jeg vet rett og slett ikke hva det er, drømte også at det var en gutte baby inatt, faktisk :fnise: Vi har så mange smågutter i familien allerede, men det betyr vell bare at gutten min (vis det er gutt) har noen å leke med å se opp til ;) Men en rolig jente er jo bare en drøm i disse bråkete smågutte dager :laugh:

Fikk meg et smertetak i magen i går kveld faktisk, og da uroet sambo seg. Men gikk bra :)

Kan jo hende jeg også har begynt på disse voksesmertene, som ikke er særlig behagelig..

Fint at samboeren din er flink å innvolvere seg!

Han er nok supernysgjerrig han også, ser du ;)

Ja, jeg vet sånn ca hvor langt jeg er på vei :) Er visst 14+4 i dag, etter legens beregning..

Jeg blir glad over å få gutt, men har ingenting i mot jente heller :)

Er nok av gutter i familien vår og da..

Håper barnet arver utseendet til både meg og sambo, blir en artig mix da :laugh:

Så håper jeg at den arver gode egenskaper :) Jeg og sambo er jo begge rolige av oss..

Hvilke egenskaper håper du at barnet deres arver? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt lysegrå! :) Den er vel noe eget, mest sportsunderstell tror jeg.. ;)

Aha! :)

Ja, jeg husker jeg var veldig usikker selv på hvilke understell vi skulle ha på vognen..

Men satser på at jeg ikke blir skuffet på trilleturene ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speilpåveggender

Fikk meg et smertetak i magen i går kveld faktisk, og da uroet sambo seg. Men gikk bra :)

Kan jo hende jeg også har begynt på disse voksesmertene, som ikke er særlig behagelig..

Fint at samboeren din er flink å innvolvere seg!

Han er nok supernysgjerrig han også, ser du ;)

Ja, jeg vet sånn ca hvor langt jeg er på vei :) Er visst 14+4 i dag, etter legens beregning..

Jeg blir glad over å få gutt, men har ingenting i mot jente heller :)

Er nok av gutter i familien vår og da..

Håper barnet arver utseendet til både meg og sambo, blir en artig mix da :laugh:

Så håper jeg at den arver gode egenskaper :) Jeg og sambo er jo begge rolige av oss..

Hvilke egenskaper håper du at barnet deres arver? :)

hmm, okei, jeg er 17 uker på vei idag faktisk, så terminene våre kan jo stemme :)

Håper egentlig innerst inne at barnet får mest egenskaper utessendemessig hos farn, da jeg syns han ser så spessiell ut, med symmetrisk markert ansikt, 1.80 høy, brunt hår og grønne øyne :rodmer: Mens jeg selv er lita og naturlig lys :rolleyes: noe jeg syns egentlig er litt slitsomt, for man ser fort så blek ut, og syns egentlig at det er litt skummelt at det er så lett å bli rund, da kommer jeg sikkert å se ut som grandtante Berit med sukkersyka :bond:

Håper at barnet arver noen egenskaper av begge to. Eller mikser oss sammen, håper barnet blir like bestemt og fattet som farn, mens humoristisk og karismatisk som meg selv. hihi :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er litt sær ja, men har et poeng :) Men blir vanskelig for min del å leve som en diabetiker ;)

Selvfølgelig unner jeg meg noe godt når jeg har lyst, ellers hadde jo onsdagen å lørdagen blitt trasig..

Innrømmer selvsagt at jeg kan finne på å kose meg med litt brus av og til og :) Men alt med måte!

Har ei søster som spiste som en hest, og var ikke flink med å stagge søtsuget sitt, og hun fikk en unge på over 4 kg..

Poenget til fastlegen min er nok at selv om forbrenningen min er høy, er det ikke sikkert at barnet er like heldig..

Jeg velger å passe vekta mi litt uansett jeg, da jeg er redd for å bare forverre hofteproblemene :)

Økt vekt vil jo bare belaste mer enn nødvendig.

Aktivitet er både forebyggende og bra!

Jeg sa til min jordmor at jeg var stor ved fødsel (4020 gram). Hun bare lo og sa det var normal fødselsvekt. Det er et par ting man fort kan glemme når det kommer til babyens fødselsvekt: arv og gener. Siden jeg var 4 kg og min samboer var 3.8 kilo er det svært trolig at min baby vil veie rundt dette når jeg føder, selv om jeg ikke har spist et gram sukker i hele svangerskapet. En annen ting er jo lengden på babyen. En baby er ikke spesielt stor om han/hun veier 4.5, men er 55 cm.

Forøvrig, ei venninne av meg fødte en baby på 3.5 kilo og han er i dag 9 kilo og kun fem måneder. Han regelrett spiser opp venninna mi :fnise: (9 kilo er det vanlig at ettåringer veier forresten).

Altså, jeg prøver bare å gi litt nyanser til dette med fødselsvekt, ikke angripe at du er påpasselig med kostholdet (det er utelukkende en bra ting altså :)). Men, virker som mange stresser unødvendig mye med det bare, og det er jo litt leit.

Beklager om jeg kuppet dagboka de med dette.

Håper du får en finfin helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til min jordmor at jeg var stor ved fødsel (4020 gram). Hun bare lo og sa det var normal fødselsvekt. Det er et par ting man fort kan glemme når det kommer til babyens fødselsvekt: arv og gener. Siden jeg var 4 kg og min samboer var 3.8 kilo er det svært trolig at min baby vil veie rundt dette når jeg føder, selv om jeg ikke har spist et gram sukker i hele svangerskapet. En annen ting er jo lengden på babyen. En baby er ikke spesielt stor om han/hun veier 4.5, men er 55 cm.

Forøvrig, ei venninne av meg fødte en baby på 3.5 kilo og han er i dag 9 kilo og kun fem måneder. Han regelrett spiser opp venninna mi :fnise: (9 kilo er det vanlig at ettåringer veier forresten).

Altså, jeg prøver bare å gi litt nyanser til dette med fødselsvekt, ikke angripe at du er påpasselig med kostholdet (det er utelukkende en bra ting altså :)). Men, virker som mange stresser unødvendig mye med det bare, og det er jo litt leit.

Beklager om jeg kuppet dagboka de med dette.

Håper du får en finfin helg :blomst:

Hmm, jeg veide litt over 3 kg når jeg ble født.Og var 48 cm lang. Sambo var ca det samme.

Vi har begge forholdsvis små foreldre (moren min var lavere).

Søsteren min som fikk babyen på omtrent 4,5 kg, er ganske stor av utseende (høy). Det samme er samboeren hennes.

Så for meg er det jo ikke helt unaturlig at hun fikk denne klumpen :)

Mener også å huske at hun var en forholdsvis stor baby selv når hun ble født (sjekket dåpsfatet).

Hun var 52 cm lang, og veide omtrent 4 kg.

Jeg er 1.60 høy og forholdsvis ganske slank, så hadde jo ikke vært ulogisk for min del å fått en mindre unge som også er tilpasset kroppen min :) (Kanskje arver den min fødselsvekt om han eller hun er lik meg?)

Sambo er heller ikke så høy av seg, men normal etter min mening :) Tror det var 1.75 han var..

Har hørt om dette med arvelige komponenter vedrørende fødselsvekt, så håper barnet arver meg :)

Skal værtfall oppdatere dataene når jeg nå kommer så langt i svangerskapet.

Blir spennende da!

Det er helt greit å diskutere her, Pyntestøv :)

Det er mye som går an når det kommer til kvinnekroppen og fødsel, så kan ting alltid gå begge veier..

Gjenstår å se hva vi får.

Søsteren min hadde en grei fødsel selv om ungen var over 4 kg, så dette går nok bra :)

Husker hun sa til meg at fødselen gikk mye bedre enn forventet, til tross for at hun var redd i starten.

Riktig god helg til deg også :kaffekopp:

Endret av SøtMelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, okei, jeg er 17 uker på vei idag faktisk, så terminene våre kan jo stemme :)

Håper egentlig innerst inne at barnet får mest egenskaper utessendemessig hos farn, da jeg syns han ser så spessiell ut, med symmetrisk markert ansikt, 1.80 høy, brunt hår og grønne øyne :rodmer: Mens jeg selv er lita og naturlig lys :rolleyes: noe jeg syns egentlig er litt slitsomt, for man ser fort så blek ut, og syns egentlig at det er litt skummelt at det er så lett å bli rund, da kommer jeg sikkert å se ut som grandtante Berit med sukkersyka :bond:

Håper at barnet arver noen egenskaper av begge to. Eller mikser oss sammen, håper barnet blir like bestemt og fattet som farn, mens humoristisk og karismatisk som meg selv. hihi :icon_lol:

Vi får se med tiden, når det nermer seg^^

Hva utseende angår så håper jeg på at babyen arver oss begge :)

Mannen min har et ganske maskulint utseende, og er litt høyere enn meg. Mørkere i håret er han også.

Jeg har brunt hår selv, men ser mer nordisk ut enn han :) Er blek som bare juling, men blir heldigvis lett brun om sommeren..

Ulempen med meg er at jeg ikke er så kjempehøy ;) Er bare 1.60..

Slank er jeg nå da (så lenge det varer), mens kjære har lett for å få mage (som resten av slekta).

Både jeg og sambo har brune øyne, så vi er litt spente på om dette kan slå seg ut i motsatt retning på barnet (kan få blå øyne, i og med at begge foreldrene har brune).

Hadde jo vært litt kjedelig det, da ikke vi har slike øyne :)

Vi ønsker jo at barnet skal ligne oss på et vis, hehe. Men men..

Når det kommer til egenskaper håper jeg at barnet arver min kunstneriske arv som jeg har fått fra min bestefar.

Sambo er også flink med hendene sine, så er jo ikke umulig at barnet blir praktisk begavet på et vis :)

Men det viktigste er jo at babyen arver det rolige lynnet vårt.

Vi er glade i livet på landet med mye natur og dyr, noe jeg håper at barnet setter pris på :)

Så er vi begge sosiale og utadvendte.

Sukkersyke kan en forebygge, tror jeg.

Moren min har fått diabetes med alderen, noe jeg tror skyldes livsstilen hennes.

Hun spiste en del usunt før i årenes løp, og morsjonerte seg omtrent aldri. Men har skjerpet seg nå :)

Sjangsen for å arve sykdommer, tror jeg minsker jo lenger ut i slekten man kommer..

Viktigste er at man tar vare på helsen sin enn så lenge:)

Min far har hjerteflimmer, noe han selv har pådratt seg med stress.

Har desverre arvet dette med stressingen, ved at jeg ikke er flink til sette grenser i arbeidslivet. Men forsøker å jobbe med meg selv der, og ta det mer med ro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speilpåveggender

Vi får se med tiden, når det nermer seg^^

Hva utseende angår så håper jeg på at babyen arver oss begge :)

Mannen min har et ganske maskulint utseende, og er litt høyere enn meg. Mørkere i håret er han også.

Jeg har brunt hår selv, men ser mer nordisk ut enn han :) Er blek som bare juling, men blir heldigvis lett brun om sommeren..

Ulempen med meg er at jeg ikke er så kjempehøy ;) Er bare 1.60..

Slank er jeg nå da (så lenge det varer), mens kjære har lett for å få mage (som resten av slekta).

Både jeg og sambo har brune øyne, så vi er litt spente på om dette kan slå seg ut i motsatt retning på barnet (kan få blå øyne, i og med at begge foreldrene har brune).

Hadde jo vært litt kjedelig det, da ikke vi har slike øyne :)

Vi ønsker jo at barnet skal ligne oss på et vis, hehe. Men men..

Når det kommer til egenskaper håper jeg at barnet arver min kunstneriske arv som jeg har fått fra min bestefar.

Sambo er også flink med hendene sine, så er jo ikke umulig at barnet blir praktisk begavet på et vis :)

Men det viktigste er jo at babyen arver det rolige lynnet vårt.

Vi er glade i livet på landet med mye natur og dyr, noe jeg håper at barnet setter pris på :)

Så er vi begge sosiale og utadvendte.

Sukkersyke kan en forebygge, tror jeg.

Moren min har fått diabetes med alderen, noe jeg tror skyldes livsstilen hennes.

Hun spiste en del usunt før i årenes løp, og morsjonerte seg omtrent aldri. Men har skjerpet seg nå :)

Sjangsen for å arve sykdommer, tror jeg minsker jo lenger ut i slekten man kommer..

Viktigste er at man tar vare på helsen sin enn så lenge:)

Min far har hjerteflimmer, noe han selv har pådratt seg med stress.

Har desverre arvet dette med stressingen, ved at jeg ikke er flink til sette grenser i arbeidslivet. Men forsøker å jobbe med meg selv der, og ta det mer med ro :)

Hehe, slank er nå jeg også så lenge det varer ;)

Det er vi beggeto, så bekymrer meg egentlig ikke om et så overvektig barn, da vi har atletisk kroppsform beggeto. Selv er jeg bare 1.55.. :laugh:

Jeg vet rett og slett ikke hvem av oss er roligere, men rolig lynne er ikke til å forakte :)

Jeg syns brune øyne er de fineste, mens jeg og kjære har grønne beggeto med brun skjær i, kan jo hende barnet får brune øyne. Men grønt er jo også fint, særlig om en av oss har det da. :danse:

Jeg er selv veldig glad i dyr og natur, og er oppvokst på landet, mens min kjære er en ekte bygutt. ;) For meg betyr ikke det så mye om barne bryr seg om dyr og natur eller ikke, det viktigste for meg er at han/hun skal klare seg her i livet på egenhånd når barnet blir voksen, å selvfølgelig ha en sunn hobby gjennom barndommen :)

Vi er helt gjennomsnits utadvente nå, men håper bare ikke at barnet blir like utadvent som det jeg og han har vært i fortiden, gikk litt over styr.

Vi har ingen sykdommer i familien, men har desverre hatt en far og en onkel med eplilepsi i slekten min. Litt rus problemer fra begges noe vi ønsker og har troa på at vi er blitt egnet til for å forebygge gjennom årene :)

Høres ihvertfall ut som du kommer til å bli en god mor :hug:

Vet mange i familie og venner at dere venter på baby? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha! :)

Ja, jeg husker jeg var veldig usikker selv på hvilke understell vi skulle ha på vognen..

Men satser på at jeg ikke blir skuffet på trilleturene ^^

Det blir du nok ikke ;) !
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Da er på tide med et nytt og etterlengtet innlegg!

Jeg er alene hjemme i 3 dager nå forde samboeren min skal på kurs igjenn..

Huff, er alltid kjipt når han må være borte så lenge. Men jeg skal nok greie å finne på noe morro på egenhånd :) Jeg har i det minste dyrene hjemme hos meg <3 Samt en jobb å gå til..

I går tilbrakte jeg og kjære en siste stund sammen, hvor vi tok bilen og dro til skogs for å grille pølser på bålet og drikke varm og god kakao :)

Det var koslig det, men litt pes var det jo for meg å dra med meg denne runde magen min. Hehe..

Vi har lagt noen planer om å bygge oss en gapahuk der av noe slag. Ja, vi er jo heldige å kan benytte oss av stedet da min samboers far står som tomteeier ;)

Kjære pleier å sitte der i forbindelse med jakt..

Av videre planer skal jeg nå begynne å ta lappen :P

Ikke kult å være så sent ute som jeg er nå, men jeg har jo ikke hatt råa til det før heller.

Men nå har jeg vært flink å spart opp ;) Grunnkurset har jeg heldigvis tatt for mange år siden, så nå gjenstår det bare å få tatt alle disse kjøretimene i tillegg til å bestå teoriprøven.

Jeg er steindårlig teoretisk sett, men en kløpper på det praktiske!

Så dette skal bli spennende..

Får håpe kjørelæreren min er flink med meg :) Jeg valgte en mannlig en, som samboeren min også har kjørt med før (samme person).

Jeg håper også inderlig at jeg greier å få tatt lappen før barnet blir født, da det vil være det beste :)

Men er litt engstelig for denne dumme snøen nå!

Det kan snø så innihampen mye at sikten borteblir helt.

Jeg og kjære måtte en gang bruke alle de 4 øynene våre til å se etter veien, mens begge holdt i rattet..

Crap!

Men nå over til noe annet :)

Jeg og kjære har endelig bestilt oss ferietur! ^^

Og den går til Island!

Har lenge mast om at jeg trenger et avbrekk fra hverdagen min, som innebærer jobb og graviditet.

Så hadde vært deilig med nye impulser, avslapping med spa, god mat, shopping og bading i en varm kilde :laugh: Så får jeg og kjære endelig tid til å være helt i fred en hel uke sammen :)

Ah, ingenting kan bli bedre enn dette! <3

Men jeg må smøre meg med tålmodighet, for reisen står ikke før til neste måned..

Men tanken på ferie snart vil jo helt klart løfte hverdagene mine :)

Jobben min har forresten fått vite om graviditeten min, for flere uker siden..

Og mange reagerte med å bli helt stumme :/

Var bare sjefen min som gratulerte meg faktisk, og hun kunne fortelle at hun visste om at jeg var gravid..

Dermed er det jo logisk at hele jobben vet om det..

Men gud så rart det var med denne stillheten..

Fikk nesten en følelse av at kollegaene mine ikke likte situasjonen min, eller at de var sure på meg.

Men men, de om det :) Sjefen ser uansett ut til ikke å ha noe i mot at jeg er gravid, og satser stort på meg i forbindelse med vaktordningen.

Så her vil pengene bare strømme inn!

Jeg hadde jo lenge fryktet at jeg ikke fikk jobbe noe særlig, da de kanskje trodde det ikke var bra for meg. Men nei :) Sjefen er fast bestemt på at graviditet ikke er noe sykdom, og formen min er faktisk kjempebra den!

Selvfølgelig har jeg jo noen snille kolleger som tilbyr seg å ta de verste løftene for meg, om jeg ikke greier det selv. Og det setter jeg pris på :)

Jeg har blitt oppringt av en babybutikk i byen vår, hvor de kunne fortelle at den flotte babyvogna vår endelig var kommet! :hoppe:

Hurra! ^^

Kanskje bestemmer vi oss for å få kjøpt inn den stellekommoden jeg ønsket meg, samme dag som vi henter vognen :)

Ja, får nå må vi vel så småtte begynne å få inn noen ting..

Den 26 mars får vi endelig vite kjønnet på barnet, noe jeg gleder meg til :)

Har en veldig sterk guttefølelse, så nå får det vise seg om jeg får rett.

Også de på jobben hevder de knapt kan se på meg at jeg er gravid, da jeg er så tynn ennå (kun magen som vises).

På en måte hadde det jo vært greit å få en gutt i første omgang, slik at han en gang kan ta seg av lillesøsteren sin (om jeg er så heldig å få det neste gang).

Hadde jo vært litt søtt og da ^^

Men nå skal jeg ut å hente inn voffen :) Ser han driver å kikke på huset vårt, og vil sikkert inn.

Så skal jeg lage meg noe godt å kose meg med, som en fruktsalat bestående av banan, jordbær og blåbær. Men en dæsj is. Nam nam!

Kos dere i kveld nå damer. Det er heldigvis helg rett rundt hjørnet, så hold ut! :)

Endret av SøtMelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Ååh, sto opp kl 7 i dag, da jeg skal ha min første kjøretime!

Trøtt ja :Gjesp: Men satser på at det går bra..

Skal si jeg er spent altså! :)

Godt å endelig komme i gang med dette, så får vi håpe jeg har lappen om ikke så lenge..

Selv om jeg er langt eldre enn 18 år, håper jeg å kunne ha en liten fordel med dette :) For vil da tro at godt voksne har litt mer kjøtt på beina enn unge og uerfarne.

Husker selv når jeg var i den alderen at jeg var sjenert av meg, og redd for å hoppe ut i det ukjente!

Men nå skal det jo sies at jeg har kjørt en god del privat da :)

Så nå får det vise seg hva kjørelæreren sier ;) Kan jo hende han både er streng og pirkete..

Jeg har en super fordel nå med kjøretimene, i og med at jeg kan ta de i skoletiden. Så på den måten er de fleste kjøretimene tilgjengelige for meg!

Får hive meg rundt nå og lage meg frokost :) Og satse på at jeg greier å holde meg våken når jeg skal kjøre..

Ha en fin morgen/dag så langt! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg nettopp lest dagboken din, å vil legge igjen et spor :blomst: Ser vi har termin ganske nerme hverandre ;) Kjekt og følge andre som er like langt!

Jeg må si det var en flott vogn dere har kjøpt! Jeg har også sett den, å elsker den! Men av en eller annen grunn er jeg mer på Mondial Duo. Så skulle ønsket de laget helt like i den :rodmer: Vi har ikke helt vært på vogn shopping enda. Men jeg gleder meg :hoppe:

Blir nok godt og komme igang med lappen vil jeg tru! En føler seg så fri, å slepper å være avhengig av annen transport, eller å bli kjørt/hentet hele tiden! Satser på at du blir ferdig til den lille kommer ;)

Lykke til! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med kjøretime altså! :) Jeg har ikke lappen selv, men har øvelseskjørt i utallige år.. har bare ikke rotet meg til å få kjøretime, men nå fikk jeg lyst til det jeg og ;) Spørs om jeg rekker det før min baby kommer da, men greit å få en kjøretime og få påpekt hva jeg må trene på osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med kjøretime altså! :) Jeg har ikke lappen selv, men har øvelseskjørt i utallige år.. har bare ikke rotet meg til å få kjøretime, men nå fikk jeg lyst til det jeg og ;) Spørs om jeg rekker det før min baby kommer da, men greit å få en kjøretime og få påpekt hva jeg må trene på osv :)

Det er bare å begynne :) :) Det du ikke rekker å ta før fødselen, kan du jo alltids ta senere? Jeg skal ta så mange kjøretimer som mulig i løpet av ukene frammover, slik at det går raskt.

Så er jeg heldig, så kan jeg greie det på 2 mnd :)

Jeg bare hoppet i det og fikk ringt opp en anbefalt sjåførlærer, og vips så ble det kjøretime allerede neste dag!

Det blir en hard dag i morgen, i og med at jeg både skal ha dobbeltime med kjøring. Og seinvakt på jobben.. :Gjesp: Er jo ikke bare bare å være gravid opp i det hele.. Hehe.

Nei, gleder meg til å få dette overstått ;)

Jeg tenker at det må et mirakel til før jeg endelig står der med førerkortet i hånden.. Men sjåførlæreren lovet meg at dette kom til å gå bra :) Kjøreferdighetene mine trengte bare litt finpuss...enn så lenge.

Men ja. Kan lønne seg å la en fagmann få kartlegge kjøringen din, så vet man jo hva en bør trene på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp lest dagboken din, å vil legge igjen et spor :blomst: Ser vi har termin ganske nerme hverandre ;) Kjekt og følge andre som er like langt!

Jeg må si det var en flott vogn dere har kjøpt! Jeg har også sett den, å elsker den! Men av en eller annen grunn er jeg mer på Mondial Duo. Så skulle ønsket de laget helt like i den :rodmer: Vi har ikke helt vært på vogn shopping enda. Men jeg gleder meg :hoppe:

Blir nok godt og komme igang med lappen vil jeg tru! En føler seg så fri, å slepper å være avhengig av annen transport, eller å bli kjørt/hentet hele tiden! Satser på at du blir ferdig til den lille kommer ;)

Lykke til! :danse:

Hei, og koslig at du la igjen en hilsen! :) :)

Så du har termin omtrent mot slutten av august du også ja.

Skal bli kjekt med høstbarn da ;) Og er vi heldige, så rekker vi denne berømte barnehagedatoen!

Mondial Duo vogn ja :) Den har ikke jeg undersøkt faktisk.

Vi var vel kanskje litt raske i valget med vogna vår, etter noen runder med prøving av div.understell..

Men skal innrømme at et av de nyeste modellene i butikken (husker ikke eksakt navn på emmaljunga modellen), hadde noen andre fordeler med seg som ikke vognen vår har :) Som f.eks. ekstra lummeplass og avtagbare "hanker".

Designet i sin helhet var bare lekkert..

Skal ringe butikken i morgen og høre om de kan montere vognen ferdig til onsdag :) :)

Er vel det eneste babyustyret vi har greid å få i boks så langt, så vil ta litt tid med resten tenker jeg..

Alt til sin tid..

Ja, gleder meg utrolig mye til jeg en vakker dag får lappen i hånden :smilorange: Men blir samtidig rart å kjøre til byen helt alene og da, så håper jeg overvinner den følelsen og tør ta steget!

Jeg er helt nødt til å ta lappen før barnet kommer, da jeg helst bør bli selvhjulpen.

Er jo ikke bare bare å bo langt ute på landet, i tillegg til å ha en samboer som er mye borte fra jobben (og som knapt får lov til å løsrive seg fra den i spesielle tilfeller)..

Takk for lykkeønskningen ;)

Får legg alt av godvilje til, og satse på at dette går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...