Gå til innhold

Min lille baby i magen <3


SøtMelon

Anbefalte innlegg

Da ble det dagbok på meg, for jeg er nå gravid blitt med mitt aller første barn! :)

Jeg heter forresten SøtMelon, og bor i en nydelig leilighet med min fantastiske forlovede :) Jeg er 24 og mannen i huset er 27.

Vi har en flott hund som gleder hverdagen vår, og ei diger katte som til tider kan være litt irriterende.

I dag er jeg faktisk 13 uker på vei, som da betyr at jeg er over denne berømte magiske grensen ;)

Jippi!

Jeg har fremdeles ikke offentliggjort nyheten til absolutt hele familien ennå,

men nå skal det endelig skje!

Må bare finne riktig anledning å offentliggjøre dette på :)

Reaksjonene blir nok overvelvende..

Det som opptar tankene mine nå, er hvilket kjønn det er jeg går og bærer på..

Er ikke sikker på hva jeg håper på å få selv, men innrømmer å ha håpet på gutt tidligere.

Har alt planlagt å bruke et pent guttenavn, som ikke så veldig mange bruker der jeg og min kjære bor.

Men har også et pent jentenavn klart :)

Så er jeg veldig spent på hvordan utseendet på babyen kommer til å være.

Vil den arve mor eller far, eller kanskje litt av begge? :)

Ifølge gynekologen så er det ingen tegn til at barnet bærer preg av misdannelser, som følge av downssyndrom osv.

Den lille krabaten er derigmot velsignet med meget symetriske trekk :)

Hodefasongen var helt perfekt, og kroppen ser ut til å være nett og perfekt.

Ja, jeg var jo omtrent slik også når jeg var baby..

Spennende spennende! ^^

Hva formen min angår så har jeg blitt bedre nå enn jeg var i starten :)

Slet jo en god del med kvalme, men som heldigvis ikke resulterte i oppkast.

Men likefult ekkelt var det når kvalmen kom om morgenen når magen var tom :frown: For hver gang sultfølelsen meldte seg, fulgte alltid kvalmen etter..

Men nå har dette heldigvis dabbet av :)

Jeg er derigmot plaget av økt sultfølelse, noe som er lite fordelaktig på jobben.

For vi får jo ikke all verden med matpauser (max èn)..

Det er fristende å være litt usunn og spise desert hver dag, men fastlegen min sa til meg at jeg måtte leve som en diabetiker for at ikke ungen skal bli for stor.

Det fikk bare ikke hjelpe at jeg var slank av natur med høy forbrenning :( Argh!

Hvordan spiser dere under svangerskapet? :)

Jeg lurer nå også egentlig på om når jeg og min kjære skal begynne med innkjøpene til baby :)

Er supergira på å få begynt på barnerommet, hvor ting skal ryddest ut og vaskest!

Når begynte dere med babyshoppingen? :)

Helt utrolig å tenke på at jeg om ikke så mange mndèr skal bli mor til et vakkert barn.

Jeg lurer på om jeg blir en god nok mor, og om jeg takler rollen utmerket :)

Er vertfall superglad for at jeg og min bedre halvdel er blitt enige i hvordan permisjonen skal fordelest oss i mellom, slik at jeg får god tid til å stelle og dulle med vår lille :)

Jeg er også spent på om min samboers familie respekterer våre ønsker, som først og fremst er til barnets beste.

Og at de respekterer oss som foreldre :)

Jeg håper min dagbok vil glede alle likesinnede som er i samme situasjon ;)

Vi går tross alt igjennom det mest fantastiske som livet har og by på.

La graviditetslykken begynne! <3

Endret av SøtMelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vil jeg følge med! :) Er selv 24 og 12 uker på vei!

Kjempekoslig, Adeline! :)

Morsomt at vi er kommet ca. like langt..

Tenker du er minst like lettet som meg over å være 3 mnd på vei.

Gratulerer til oss begge! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, endelig lillelørdag!

I dag er jeg alene i boligen vår, da kjære har seinvakt..

Men er jo litt godt med slike dager ,hvor jeg bare kan sulle rundt og gjøre egne ting :)

Har hentet noe smått og godt å kose meg med, mens jeg nå sitter her med min dagbok og lytter til musikk.

Jeg har faktisk vært og drømt meg litt bort i klesgarderoben min, hvor jeg har funnet fram noen herlige sommerkjoler.

Disse kan jeg jo fint bruke selv om magen nok blir noe synlig :)

Jeg ser også for meg alle de flotte trilleturene jeg skal ha med den lille kommende hjerteknuseren.

Men først må jeg jo finne den perfekte vogn :klo: Hmm.. :)

Før jeg ble gravid, dro jeg og min kjære innom en babyforretning i smug. Husker hvor redd jeg var for å bli oppdaget av kjente..

Og der fant vi den nydelige vogna :hjerter:

Dyr var den, men den var jo laget av et lettere materiale slik at ei lita dame som meg skal kunne håndtere den på tur ;) Jeg er 1.60 høy, og litt spedbygd :rolleyes:

Ivertfall, den vognen jeg har sett for meg er en emmaljunga edge duo (brown flowers).

Nydelig :hjertesmil:

Er bare spent på om den lar seg bestille litt kvikkt, da den nå ikke står i butikken lengre (fjorårets modell tror jeg).

Men men :)

Hver dag lengter jeg etter å kjenne livstegn fra den lille i magen.

Det eneste jeg nå kjenner er litt stikninger i ny og ned.

Før jeg dro på kontroll i uke 12, så kunne jeg faktisk kjenne at den sprellet litt i magen :laugh:

Men det gjør den ikke nå lenger ..

Blir derfor småengstelig til tider, selv om det bare er tull fra min side.

Jeg drømmer merkelige ting på natten, hvor jeg vertfall 2 ganger skal ha drømt om at jeg drakk på byen :blink: Husker den følelsen jeg hadde av at jeg var veldig bekymret for om barnet kunne ha fått skader osv..

Så har jeg hatt noen drømmer om at jeg fødte kattunger! :overrasket:

Herre, er det mulig!? :fnise:

Sambo lo godt over dette når jeg fortalte han om drømmene.

Har jo hørt at gravide kan drømme så mye rart..

Ha en fortsatt nydelig dag, alle! :)

Nå skal jeg skure noen gulv, slik at sambo og jeg får det fint i kveld til middagen skal fortærest.

Det er valentine`s dag i morgen, så jeg må få skrevet et søtt kort til min kjære ;)

Gleder meg til han åpner gaven sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer med graviditeten!

Det er så mye å tenke på, ja, hva skal man spise? Hva er trygt (mtp listeria/toxoplasma)? Hvilken vogn er best?

Du finner nok ut av det ja :)

Hehe, merkelige drømmer er heelt vanlig ja. Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Gratulerer med graviditeten!

Det er så mye å tenke på, ja, hva skal man spise? Hva er trygt (mtp listeria/toxoplasma)? Hvilken vogn er best?

Du finner nok ut av det ja :)

Hehe, merkelige drømmer er heelt vanlig ja. Ha en fin kveld.

Tusen takk! :)

Ja, har deverre måtte gi avkall på en del goder på matfronten..

Ble invitert på tapasmiddag her forleden, og måtte holde meg unna all den gode spekematen (unntatt kokt skinke) :/

Energidrikker kan jeg heller ikke røre, om jeg trenger et lite dytt :hoppe:

Og ikke smaker iskaffe like godt som det den gjorde før jeg var gravid.

Er nesten litt redd for å kose med katten også, i frykt for at jeg skal glemme meg ang.håndvasken..

Hehe, ble litt hysterisk en gang katten lå i senga vår.

Bakterier, grrrrr! :sur:

Hehe :)

Ha en fin kveld du også :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, alle!

Har dere hatt en fin valentinsdag i går?

Det har ivertfall jeg :)

Jeg fikk ingen gave fra sambo, men derigmot en kjempestor roseoppsats!

Det er rart dette med oss damer og blomster ;) Jeg ble iallefall kjempesmigret!

Blir aldri ferdig med å snuse på den gode roseduften.. ^^

Så spanderte min kjære en tur på vår lokale restaurant, hvor vi koste oss med en deilig hvitløkssnadderrett.

Er vanedyr jeg og vil helst bestille det samme om og om igjenn (man vet jo hva man får da, og at det smaker godt).

Så avsluttet vi kvelden med å ligge i stuekroken sammen, og titte på TV opptak :)

Tja, en mer eller mindre grei valentinsdag, slik som vi liker det.

Jeg derigmot ga kjærsten min en pakke med div.pleieprodukter til barberingen hans, etterfulgt av litt romantiske godterier..hehe..

Men så over til dagens syssler da :)

Nå har jeg og samboeren min nemlig tatt oss en liten runde i babyforetningen, og endelig bestilt en nydelig barnevogn!

Litt sliten nå etter å ha prøvd de ulike monteringene på understellene, blandet med hormoner, svimmelhet og litt kvalme..

Men nå er vi litt drevne blitt, jeg og kjære. Så gleder meg bare til å få vogna i hus! :)

:hjerter_rundt: Her er noen bilder (hentet fra nett):

282917-10-1337095234555.jpg

282917-10-1337095302752.jpg

Jeg valgte også å bestille med en matchende stelleveske, så billig ble det ikke akkurat :tongue:

Jeg og sambo var ikke helt enige ang. understellet til vognen, da vi vektla litt ulike ting..

For min del var det viktigste at understellet var liten og nett med minst mulig vekt, mens han derigmot mente at en annen underdel var lettere å montere.

Men jeg fikk heldigvis viljen min, i og med at jeg ikke er like sterk som han :laugh:

Dessuten ser "classic chrome" understellet langt penere ut enn den andre han så for seg.

Men vi endte jo opp med å bli noe enige da, selv om valgene ikke helt var enkle..

Jeg er ivertfall sliten i hodet etter å ha tenkt og tenkt, for dereter å måtte ta en rask avgjørelse.

For vi fikk beskjed om at akkurat denne ammaljunga endge duo modellen går ut til høsten i år, slik at det blir umulig å få bestilt den senere..

Men nå er jeg så lettet :tommel: Og ser bare fram til alle trilleturene jeg skal ha!

Jeg ser dette kan blir en utrolig kostbar affære, og trodde aldri at vi kom til å bruke så mye penger på en barnevogn.

Men etter å ha motivert sambo til å legge av penger sammen med meg i løpet av et helt år i forveien, så har vi praktisk talt nok sparepenger til å kjøpe alt babyen måtte kunne trenge til 30.000.

Jeg er litt lat når det kommer til å få tak i enkelte brukte ting, men skal legge inn et forsøk likevel :)

Men nå må jeg se til å få laget noe middag.

Magen rumler, og stakkaren min av en kjæresteklump ligger i sofaen og sover :)

Ønsker alle ei riktig god helg! :kaffekopp:

Endret av SøtMelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vogn dere skal få dere, en Emmaljunga Edge Duo :)

Jeg er enig i at det er det fineste understellet. Jeg vurderte faktisk den samme vognen, men jeg skal ha en annen pga jeg vil ha en som er lettere. Men jeg synes det er den peneste vognen ;)

God middag! Hva ble det idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Så fin vogn dere valgte! Tror den vi skal få er fra emmejunga også. Den er designet av min tante (som vi skal få den av). Så slike vogner er ganske dyre! Holder meg til brukt jeg :fnise: Men det er deilig med nye ting da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vogn dere skal få dere, en Emmaljunga Edge Duo :)

Jeg er enig i at det er det fineste understellet. Jeg vurderte faktisk den samme vognen, men jeg skal ha en annen pga jeg vil ha en som er lettere. Men jeg synes det er den peneste vognen ;)

God middag! Hva ble det idag?

Takk :) Ja, det er en flott vogn!

Var selvfølgelig andre nyere vognmodeller som også var fine og oppdaterte, men kostet litt ekstra og da.

Nå ble jeg nesten nysgjerrig på den vognen dere vurderer :) :)

Jeg er ingen ekspert på området, så er jo ikke alt jeg vet om av vogntyper..

Hvilken vogn er det dere har tenkt dere, og hvor mye veier den ?

Vår veier totalt 16,2 kg.

I går hadde vi forresten løvbiff til middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin vogn dere valgte! Tror den vi skal få er fra emmejunga også. Den er designet av min tante (som vi skal få den av). Så slike vogner er ganske dyre! Holder meg til brukt jeg :fnise: Men det er deilig med nye ting da!

Mhm :)

Slike vogner er dyre ja! Men utrolig elegante :)

Så kult at tanten din har designet vognen :smilorange:

Er det de siste modellene som hun har designet? (Tror den heter limited edition)

Har du et bilde av den?

Jeg var faktisk og beundret en flunkende ny emmaljunga modell som var designet med skinn. Men dyr var den..

Klart det er deilig med nye ting ^^

Noe nytt må en da kunne unne seg ;)

Selv skal jeg og samboeren min kjøpe noe nytt, og samtidig kjøpe enkelte ting som seng og lekegring brukt..

Endret av SøtMelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvbiff er kjempegodt :) !! Vi skal ha Emmaljunga City Cross.

Den veier 12,9 kg med bag :) Med sportsdel ca 14 kg.

Var vekten med sportsvogndelen som var avgjørende da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Mhm :)

Slike vogner er dyre ja! Men utrolig elegante :)

Så kult at tanten din har designet vognen :smilorange:

Er det de siste modellene som hun har designet? (Tror den heter limited edition)

Har du et bilde av den?

Jeg var faktisk og beundret en flunkende ny emmaljunga modell som var designet med skinn. Men dyr var den..

Klart det er deilig med nye ting ^^

Noe nytt må en da kunne unne seg ;)

Selv skal jeg og samboeren min kjøpe noe nytt, og samtidig kjøpe enkelte ting som seng og lekegring brukt..

Hun brukte den vel sist i 2004 eller 2005. Så det er en litt eldre versjon, om det er den vognen hun har.. jeg mener det er det.

Jeg mener å huske at den er svart, med gule ruter. Høres ganske sært ut når man skal forklare den :fnise: Men var å så på vognen for en liten stund siden.. og den er faktisk kjempe fin! God plass er det også i den. Lett og legge sammen og lett å kjøre. Tror jeg kommer til å få litt problemer med ryggen senere, så da er det jo greit med en lett vogn:)

Men, ja.. Den høres sær ut, men er fin når man får sett den med egne øyne, hehe!

Men lurer litt på om vi skal ha den vognen når vi er på besøk hjemme, og ha en egen vogn her. For jeg kommer sikkert til å reise litt hjem før sambo og kanskje uten han også. Og da kan det bli litt stress med vogn på flyplass og sånn. Men vi får se! Har enda tid å tenke på :P Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle!

Har vært en del jobbing for tiden, så har ikke fått tiden til å sette meg ordentlig ned i ro og mak :)

Sliter en del med hoftesmerter etter gårdagens arbeidsøkt, så har vært litt sengeliggende på fridagen min i dag. Og det hjalp på.

Rart hvor lite man skal tåle når en går gravid :klo: *Mumle*

Elsker jo å være i aktivtet, og glemmer ofte kroppen :fnise:

Vel vel :)

På lørdagen i forrige uke var vi på besøk hos svigermor på middag.

Dette var i utgangspunktet en spesiell aften hvor min samboers bestemor og "bestefar" også skulle komme.

Planen var å overraske de med nyheten om at de skulle bli oldeforeldre, men desverre kunne de ikke komme likevel grunnet dårlig helse..

Så nå sitter jeg og min kjære her og ikke kan dele nyheten inntil videre.

Svigerfar er dratt ut på sjøen og er ikke hjemme før om 1 mnd ca.

Ikke har jeg skrevet noe på facebook heller av frykt for sure miner fra hele svigerfamilien.

Jobben min vet ikke noe de heller, og ikke får jeg meg til å si noe heller.

Tror ikke de blir så begeistret for å si det sånn :)

Huff, men alt i alt kjenner jeg meg mest sprekkferdig etter å offentliggjøre dette på facebook!

Er jo der alle mine venner er, så blir et voldsomt til oppstyr når dette kommer fram :smilorange:

I dag er jeg 14+3 på vei :) Og alt ser ut til å gå bra.

Formen er grei den ellers. Jeg sover mye, og matlysten er på topp.

Men jeg er dog litt mer kresen på hva jeg spiser nå enn hva jeg gjorde før graviditeten :laugh:

Jeg må bestandig ha spesielle ting å spise, og da vil alt det andre ikke være godt nok. Hehe!

Men over til noe annet :)

Jeg driver å lage meg en sånn utstyrsliste over saker og ting vi trenger til baby.

Og følgende jeg har listet opp er:

- Babyseng

- Stellekommode

- Lekegrind

- Babygym

- Babycall

- Flaskesterilisator

- Brystpumpe

- Ammepute

- Div.babyklær

- Bilstol

- vippestol

- Voksipose

- Bæresele

Vel, er jo alt mulig rart en kan plusse på og tilføye på listene, men dette anser jeg vertfall som viktig å få kjøpt inn i starten (dersom ikke annet er glemt) :)

Tror vi får arve en vugge fra svigermor, og sikkert mye annet også..

Men er redd tusenlappene får bein å gå på likevel..

For mye av det svigermor har er ikke av så god stand (i våre øyne), da det har blitt feilt oppbevart i garasjen i mange mange år. Og trolig har skader.. (etter hva svigersøster kunne opplyse).

Er det lurt av oss å kjøpe flaskesterilisatoren brukt? :klo:

Og hvilke bilstolmerke er best å kjøpe ?

Men nå må jeg lage i stand noe middag, for nå er jeg sulten blitt :)

Fiskeboller på menyen!

Endret av SøtMelon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det? :) Fin vogn, jeg har ikke begynt å tenke på slikt men er kortere på vei enn du.

Hei, går bare bra her takk :)

Bare ei hofte som ikke vil spille på lag med meg i dag, men det går seg nok til!

Ja, vogna er søt.

Vi måtte bestille den ganske raskt, da det ikke er sikkert at den er i produksjon etter sommeren.

Så vi sto på en måte litt i fare for å ikke kunne sikre oss akkurat denne modellen :)

Hvor langt er du på vei, yesterday?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Løvbiff er kjempegodt :) !! Vi skal ha Emmaljunga City Cross.

Den veier 12,9 kg med bag :) Med sportsdel ca 14 kg.

Var vekten med sportsvogndelen som var avgjørende da :)

Ja, det er det ^^

Emmaljunga City Cross ja :) Er det en blanding av classic understellet og sportsunderstellet?

Den er uansett lettere enn vogna vår, så da er du heldig!

Hvilken farge har dere sett dere ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun brukte den vel sist i 2004 eller 2005. Så det er en litt eldre versjon, om det er den vognen hun har.. jeg mener det er det.

Jeg mener å huske at den er svart, med gule ruter. Høres ganske sært ut når man skal forklare den :fnise: Men var å så på vognen for en liten stund siden.. og den er faktisk kjempe fin! God plass er det også i den. Lett og legge sammen og lett å kjøre. Tror jeg kommer til å få litt problemer med ryggen senere, så da er det jo greit med en lett vogn:)

Men, ja.. Den høres sær ut, men er fin når man får sett den med egne øyne, hehe!

Men lurer litt på om vi skal ha den vognen når vi er på besøk hjemme, og ha en egen vogn her. For jeg kommer sikkert til å reise litt hjem før sambo og kanskje uten han også. Og da kan det bli litt stress med vogn på flyplass og sånn. Men vi får se! Ha

r enda tid å tenke på :P Hehe

Herre, dette sparer dere mye penger på! :)

Synes vognen høres søt ut med disse fargene ^^

Svigermor vurderer også å ha en egen vogn hjemme hos seg, men da blir hun jo å bruke en veldig gammel vogn da.

Skal uansett tilby henne å bruke den nye vogna vår som tross alt er lettere i vekt :)

Den er lett å legge i hop, og tar liten plass i bil.

Har ikke tenkt så mye på reiser ennå, men tar det som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest speilpåveggender

Her skal jeg følge med! :) Er 17 uker på vei imorgen :gravid:

Misunner dere med kjæresten hos dere, vi er desverre i avstandsforhold akkurat nå pga jobb og utdanning, og det syns jeg er utrolig kjedelig. Men vi sees jo i helgen å da får vi tid til å savne hverandre. Flytter heldigvis til han etter eksamen i mai. Gleder meg :blomst:

Kjenner nå at magen strekker seg for hverdag som går :laugh: har en del med vokse smerter i magen, først nå det virkelig slår til.

Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal jeg følge med! :) Er 17 uker på vei imorgen :gravid:

Misunner dere med kjæresten hos dere, vi er desverre i avstandsforhold akkurat nå pga jobb og utdanning, og det syns jeg er utrolig kjedelig. Men vi sees jo i helgen å da får vi tid til å savne hverandre. Flytter heldigvis til han etter eksamen i mai. Gleder meg :blomst:

Kjenner nå at magen strekker seg for hverdag som går :laugh: har en del med vokse smerter i magen, først nå det virkelig slår til.

Når har du termin?

Ja vi er heldige sånn sett, men sambo er en del borte pga jobb :) I tillegg til at jeg selv jobber, hehe..

Men skjønner hva du mener. Er jo selvsagt koslig å bo sammen når man er i en slik situasjon.

Men det viktigste er at dere holder sammen som kjærester, og har planer sammen :) :)

Husker at jeg og kjære også hadde slike helgetreff da vi ikke bodde sammen, og det gjorde jo at det var ekstra stas å være sammen!

Er vondt å lese om samtlige andre som er så uheldige å gå fra hverandre grunnet graviditet o.l, slik at den vordende mor blir alene om det meste..

Min termin er 22 august :) :)

Når er din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...