AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #1 Del Skrevet 11. februar 2013 Idiotisk, men hadde helt glemt en purring på mobilregning, og innså dette da det stod "ingen tjeneste" der hvor dekningsgraden pleier å være markert. Betalte i nettbank asap, men det blir vel ikke registrert før i morgen. Da lurer jeg på, siden dette er idiotisk og flaut, hvilken beskjed de som prøver å ringe meg får? Er det at nummeret er stengt, abonnenten har slått av/utenfor dekning, og hva skjer med de som prøver å sende meg meldinger? Blir de sendt som normalt, bare at jeg ikke får mottatt de før i morgen, eller får avsender beskjed om at nummeret er sperret eller at melding ikke kan sendes? Anonym poster: 1700664933b5f08f8b7561be498ad83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 11. februar 2013 #2 Del Skrevet 11. februar 2013 Vet ikke, men det enkleste er vel å be noen du kjenner godt ringe deg og sjekke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. februar 2013 #3 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Man får bare beskjed om at man ikke er tilgjengelig for øyeblikket, ingen får vite at nummeret er sperret grunnet manglende betaling. Ihvertfall ikke hos operatøren jeg jobber for, det ville i såfall vært svært merkelig slik jeg ser det. Men, er du helt sikker på at nummeret er sperret helt fullstendig og ikke bare at det er sperret for utgående samtaler? Hos operatøren jeg jobber for så blir først nummeret sperret for utgående samtaler, dvs at man kan få samtaler/meldinger etc inn på telefonen, men man kan ikke ringe ut. Det skjer omkring etter to purringer. Når så regningen går til inkasso og det enda ikke betales blir nummeret sperret. Jeg ville prøvd å ta ut og inn simkortet, det er ikke uvanlig at man mister dekningen når nummer sperres for utgående bruk, man må bare restarte telefon og som sagt ta ut og inn simkort. Som sagt, det kan jo være operatøren du bruker har en annen policy, men det kan være verdt å prøve. Hvis det så skulle vise seg at nummeret er sperret fullstendig, både for utgående og inngående så skal man i utgangspunktet få meldinger eller lignende ved et senere tidspunkt, med mindre det er snakk om at det har gått svært lang tid. Mvh Yvonne Endret 11. februar 2013 av Yvonne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #4 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg har glemt å betale mobilregninger et par ganger, og har tom glemt purringen en gang, men har aldri opplevd at mobilen har blitt sperret?? Da purringen på purringen kom, betalte jeg, og det ble ingen sperring ... har aldri hørt om det heller med mindre de sperrer abonnemangen ditt fordi du ikke har betalt mobilregninger på 1 år??? Uansett, om mobilen er sperret, så kan du nå motta meldinger og samtaler? Eller er selve abonnemanget sperret? Anonym poster: cde59b6c959be65e6d05f3ea8da6b68e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2013 #5 Del Skrevet 11. februar 2013 Man får bare beskjed om at man ikke er tilgjengelig for øyeblikket, ingen får vite at nummeret er sperret grunnet manglende betaling. Ihvertfall ikke hos operatøren jeg jobber for, det ville i såfall vært svært merkelig slik jeg ser det. Men, er du helt sikker på at nummeret er sperret helt fullstendig og ikke bare at det er sperret for utgående samtaler? Hos operatøren jeg jobber for så blir først nummeret sperret for utgående samtaler, dvs at man kan få samtaler/meldinger etc inn på telefonen, men man kan ikke ringe ut. Det skjer omkring etter to purringer. Når så regningen går til inkasso og det enda ikke betales blir nummeret sperret. Jeg ville prøvd å ta ut og inn simkortet, det er ikke uvanlig at man mister dekningen når nummer sperres for utgående bruk, man må bare restarte telefon og som sagt ta ut og inn simkort. Som sagt, det kan jo være operatøren du bruker har en annen policy, men det kan være verdt å prøve. Hvis det så skulle vise seg at nummeret er sperret fullstendig, både for utgående og inngående så skal man i utgangspunktet få meldinger eller lignende ved et senere tidspunkt, med mindre det er snakk om at det har gått svært lang tid. Mvh Yvonne Er ikke mulig å hverken ringe eller motta samtaler. Er vel ca. to uker siden jeg fikk purring, som jeg hadde glemt bort helt. Men nummeret åpnes vel automatisk i morgen, uten at jeg må ringe og ordne? Anonym poster: 1700664933b5f08f8b7561be498ad83b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. februar 2013 #6 Del Skrevet 11. februar 2013 Er ikke mulig å hverken ringe eller motta samtaler. Er vel ca. to uker siden jeg fikk purring, som jeg hadde glemt bort helt. Men nummeret åpnes vel automatisk i morgen, uten at jeg må ringe og ordne? Anonym poster: 1700664933b5f08f8b7561be498ad83b Okay, da er de tydeligvis stengere enn i selskapet jeg jobber for. Jeg ville allikevel tatt ut og inn simkkortet for å være helt sikker. Uansett, som regel åpnes nummeret så fort betalingen er ferdigregistrert, det kan ta en til to virkedager. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. februar 2013 #7 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg har glemt å betale mobilregninger et par ganger, og har tom glemt purringen en gang, men har aldri opplevd at mobilen har blitt sperret?? Da purringen på purringen kom, betalte jeg, og det ble ingen sperring ... har aldri hørt om det heller med mindre de sperrer abonnemangen ditt fordi du ikke har betalt mobilregninger på 1 år??? Uansett, om mobilen er sperret, så kan du nå motta meldinger og samtaler? Eller er selve abonnemanget sperret? Anonym poster: cde59b6c959be65e6d05f3ea8da6b68e Det er forskjellig fra selskap til selskap. Enkelte selskap er egentlig svært snille og lar kundene få flere purringer før nummeret stenges helt. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå