Gjest MrsL Skrevet 19. mars 2004 #1 Del Skrevet 19. mars 2004 Lurer litt på om noen av dere opplever det i hverdagen ang. bryllupet deres? Snakker dere om bryllupet feks. på jobb? Er det noen som sier noe? Jeg snakker litt om det, men passer meg for å si for mye. Fikk en sarkastisk bemerkning i dag og kjente jeg ble fly forbanna, men klarte å dra meg selv i land :evil: Vil ikke si hva her, for en av dem er her og titter........... (og det var ikke fra henne). Synes det er så smålig av folk. Klart de som skal gifte seg er opptatt av det, akkurat som alle andre som feks. skal ha barn, bygger hytte, har småbarn, skal på drømmeferie osv. Da er det vel vanlig at man snakker litt mye om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nessi Skrevet 19. mars 2004 #2 Del Skrevet 19. mars 2004 Hender jo jeg prater om det, og det hender folk spør. Har ikke fått annet enn koselige tilbakemeldinger heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 19. mars 2004 #3 Del Skrevet 19. mars 2004 Sarkastiske bemerkninger kan man vel få for så mangt. Sier mer om den sarkastiske enn om deg syns jeg.. (men det kan jo også være et hint om at man tar litt vel av på det man er opptatt av og at de andre kanskje ikke syns det er like artig å snakke om dette tema like mye som deg.. Det kan jo hende at fler er litt lei men holder seg for god til å komme med sarkastiske bemerkninger)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 19. mars 2004 #4 Del Skrevet 19. mars 2004 Ja det får jeg, men bryr meg ikke. Tror ikke de mener det vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 19. mars 2004 #5 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg snakker ikke akkurat mye om det altså Det er sånn av og til, og for det meste informasjonsuthenting fra den av mine kollegaer som giftet seg sist. Vil ikke at alle skal vite alt heller, og jeg vet hvor kjedelig det er å sitte å høre time ut og time inn om hvordan det er å være gravid og når du kjente et spark osv. osv. osv. Ikke at jeg ikke er intressert - bare ikke hele tiden og da behersker jeg meg selvfølgelig selv også og snakker ikke så mye om bryllupsplaner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 19. mars 2004 #6 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg snakker lite bryllup på jobb, blir faktisk mere spurt om hvordan det går; noe som er hyggelig nok. Men jeg har fått mer enn en bemerkning på at "ER du helt sikker på dette" - av de som ikke en gang kjenner meg eller min kjære for den saks skyld. Hvor jeg inni meg gir dem fingeren, men smiler og sier at det er jeg jo selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 19. mars 2004 #7 Del Skrevet 19. mars 2004 Men jeg har fått mer enn en bemerkning på at "ER du helt sikker på dette" - av de som ikke en gang kjenner meg eller min kjære for den saks skyld. Hvor jeg inni meg gir dem fingeren' date=' men smiler og sier at det er jeg jo selvsagt.[/quote'] Så utrolig teit kanskje du neste gang skal si "nei, når du sier det tror jeg jammen jeg skal avlyse, takk skal du ha" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 19. mars 2004 #8 Del Skrevet 19. mars 2004 Takk for tipset . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 19. mars 2004 #9 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg får mange sarkastiske meldinger, men jeg bare ler av dem. I gjengen er jeg kjent for å være bryllupsgal, så derfor legger jeg jo litt ekstra på bare for å irritere på meg flere Driter i hva alle andre måtte syntes - min kjære vil ha meg og det betyr mest Jeg er gal - og jeg innrømmer det. Må også nevne at jeg også er en flink lytter, for de av dere som måtte tro at alt bare dreier seg om meg, meg, meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 19. mars 2004 #10 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg har sluttet å prate bryllup med nesten alle jeg. Svigers er i mot at vi skal gifte oss, så de kan vi ikke diskutere ting med, og ellers er jeg veldig forsiktig med hvem jeg sier noe som helst om bryllup rundt. Jeg har fått alt for mange ekle kommentarer til at jeg gidder å ta det opp med mindre noen spør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 19. mars 2004 #11 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg snakker om bryllupet på jobb..Men det er ei til som gifter seg til sommern så det går bra å snakke om bryllup.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. mars 2004 #12 Del Skrevet 19. mars 2004 Jeg snakker ikke om det i det hele tatt med mindre jeg blir spurt. Tror for å være helt ærlig at de hadde ventet seg mer bryllupssnakk.... Men jeg blir spurt oftere og oftere, og det syns jeg jo er hyggelig. Og jeg har ikke hørt noen sure bemerkninger, annet enn ei som sa hun syns det var tullete å bruke så mye penger på en dag. Jeg svarte med at vi hadde penger å bruke på det, og etterpå spurte jeg henne hvor hun hadde tenkt seg på sommerferie. De hadde ikke råd i år sa hun og da svarte jeg at jo, det er jo forskjell på folk.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2004 #13 Del Skrevet 19. mars 2004 Og jeg har ikke hørt noen sure bemerkninger' date=' annet enn ei som sa hun syns det var tullete å bruke så mye penger på en dag. Jeg svarte med at vi hadde penger å bruke på det, og etterpå spurte jeg henne hvor hun hadde tenkt seg på sommerferie. De hadde ikke råd i år sa hun og da svarte jeg at jo, det er jo forskjell på folk....[/quote'] Så du er liksom mer verdt, du da, Tex... Du som har råd til å gifte deg og dra på ferie? Det der er hva jeg kaller sarkasme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 19. mars 2004 #14 Del Skrevet 19. mars 2004 Så du er liksom mer verdt, du da, Tex... Du som har råd til å gifte deg og dra på ferie? Det der er hva jeg kaller sarkasme... Syns det var ganske befriende å sette damen på plass, jeg. Hun har vel ikke noe med om vi bruker sinnsykt mye penger på bryllupet vårt, når hun egentlig bare sutrer fordi kjæresten ikke vil fri til henne fordi de ikke har råd til bryllup..... Tex -sarkasmedronninga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. mars 2004 #15 Del Skrevet 19. mars 2004 Tex -sarkasmedronninga Sarkasme er deilig, det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 19. mars 2004 #16 Del Skrevet 19. mars 2004 Ikke bestandig for den det går utover.............. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peluche Skrevet 19. mars 2004 #17 Del Skrevet 19. mars 2004 ...De hadde ikke råd i år sa hun og da svarte jeg at jo' date= det er jo forskjell på folk.... :o Det er jo ikke sarkasme, Tex. Det er bare utrolig arrogant og uspiselig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 20. mars 2004 #18 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg pleier som regel ikke å snakke så mye om bryllupet uten å bli spurt, har opplevd noen kommentarer..Svigers er også flink til å bemerke det ene eller andre, bare fordi vi ikke følger alle typiske tradisjoner eller gjør det sånn det var da hun giftet seg for snart 30 år siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. mars 2004 #19 Del Skrevet 20. mars 2004 Det er snakk om å ta igjen, Peluche. Damen har ikke vært annet enn smørblid siden. Når det står et kvinnemenneske foran deg som forsøker å latterliggjøre dine valg rundt et tema hun overhodet ikke hverken har peiling på eller noe med, da kan det være greit å sette ned foten for slike bemerkninger en gang for alle. Don`t get mad, get even..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
verene Skrevet 20. mars 2004 #20 Del Skrevet 20. mars 2004 Når det gjelder å snakke om bryllupet og -forberedelser, så gjør jeg det på samme måte som med svangerskapssnakket da jeg var gravid - jeg snakker lite om det så sant jeg ikke blir spurt. Dette gjelder kollegaer og mer perifere bekjente, det blir jo noe annet med gode venner og nær familie - de tåler litt mas om sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå