Gå til innhold

Gode hagebøker


Siam

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat flyttet til rekkehus med en liten hageflekk. Siden jeg alltid har bodd i bygårder har jeg ikke noe hage/plantekunnskap.

Er det noen som kan anbefale en fin hagebok for nybegynnere som kan gi meg tips og råd? Gjerne en med fine bilder...

Ambisjonsnivået er ikke så veldig høyt, men det alt er litt morsommere når man kan noe om det.

Jeg har bare tenkt å ha noen få bed, en del krukker, gjerne litt urter og kanskje en busk. Men det vet jeg ikke enda, for jeg vet nesten ikke hva som finnes... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte ei bra bok i høst "Trivsel i hagen" fra Hageselskapet. Den tar for seg alt grunnleggende veldig nøye. Det er også delt inn i plen, trær, busker, urter, stauder osv. så du kan lese bare det du trenger. Fikk anbefalt den i bokhandelen som ei bra nyebegynnerbok. Jeg har lest en del i den, men har ikke fått satt idéen ut i livet ennå.

Det eneste som er litt dumt er at det ikke er så veldig mange bilder av blomster/stauder i den. De er fint sortert etter når de blomstrer, høyder, solforhold osv., men et navn sier ikke meg så mye. Jeg mener å huske at man kunne få kjøpt ei "bildebok", men den husker jeg ikke hva heter.

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Dette er en god hagenettside.

Der kan man finne svar på det meste, også litt lover og regler sånn at man i det lengst unngår konflikt med naboen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...