2shy Skrevet 12. februar 2013 #41 Skrevet 12. februar 2013 Jeg ringte nå inn til Norsk fuktskadekontroll AS, var i kontakt med de her om dagen og fortalte nå at huseieren bare ville vaske og male over muggen. Fikk da beskjed om at den kun ville komme tilbake da så lenge det ikke ble gjort noe med selve problemet. Han sa jeg skulle gi videre beskjed til huseieren om at han kunne ringe inn dit og få råd og avtaler med de der slik at de videre kunne komme hit å se på dette. Sendte huseieren en melding nå og fortalte at jeg hadde snakket med de, og ga nummer og navn på personen der inne. Venter spent på svar nå. Jeg godtar ikke at det kun blir vasket og malet over, så lenge det ikke gir noen bedring. Kan jeg ringe inn på huseierens landsforbund så lenge jeg kun er leier? Skal ned til lokalavisen etterpå og sette inn annonse der BRA! Ja, huseierenes landsforbund sikrer leietakernes rettigheter også. Om de kan gjøre noe i akkurat denne saken vet jeg ikke siden du ikke er medlem (det er noen regler om at du må være medlem når problemet har oppstått). Men ja, RING!
dobri123 Skrevet 12. februar 2013 #42 Skrevet 12. februar 2013 BRA! Ja, huseierenes landsforbund sikrer leietakernes rettigheter også. Om de kan gjøre noe i akkurat denne saken vet jeg ikke siden du ikke er medlem (det er noen regler om at du må være medlem når problemet har oppstått). Men ja, RING! Ringer nå jeg! Så har jeg kontaktet en som leier ut to leiligheter i byen her jeg bor, han skulle ringe meg opp snart. Så blir spennende
dobri123 Skrevet 12. februar 2013 #43 Skrevet 12. februar 2013 (endret) Liten oppdatering før jeg går ned til lokalavisa. Huseieren var på døren her nå, og sa at han ikke trengte å ringe dit. Han visste hva problemet var. Jeg må ut tre dager om et par uker, da skal han ha en luftfuktighetsmåling her visstnok. Ikke vet jeg hva det betyr, men jeg fikk ikke lov å oppholde meg her da. Etter det kan han rive ned siden vinduet står på, vinduet er innebygd og bygge opp igjen. Døren kunne han ikke bytte nå, da det ikke passet seg for tiden. Forbanna ræsshøl! Nå blir jeg sint... Dette syntes jeg er dårlig! Jeg fikk også skylden for all fukt, det var min feil fordi jeg har hatt gardiner i vinduene, noe HAN satt opp FØR jeg flyttet inn... Endret 12. februar 2013 av dobri123
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #44 Skrevet 12. februar 2013 Har du ikke trukket fra gardinene på et år eller? Forøvrig synes jeg huseier virker passelig samarbeidsvillig. Ytterdører er svindyre, så skjønner jo at han ikke kan trylle frem penger over natten. Anonym poster: 83556ff32c44af9b5d38c0834e4b0492
dobri123 Skrevet 12. februar 2013 #45 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har bodd her siden Desember 2012, det er langt ifra et år og slapp av de gardinene har vært trukket for hver dag uten om nettene. Det er da hans problem, det er han som leier ut en leilighet full av mugg! Det skal ikke gå utover meg, noe det gjør.
2shy Skrevet 12. februar 2013 #46 Skrevet 12. februar 2013 Liten oppdatering før jeg går ned til lokalavisa. Huseieren var på døren her nå, og sa at han ikke trengte å ringe dit. Han visste hva problemet var. Jeg må ut tre dager om et par uker, da skal han ha en luftfuktighetsmåling her visstnok. Ikke vet jeg hva det betyr, men jeg fikk ikke lov å oppholde meg her da. Etter det kan han rive ned siden vinduet står på, vinduet er innebygd og bygge opp igjen. Døren kunne han ikke bytte nå, da det ikke passet seg for tiden. Forbanna ræsshøl! Nå blir jeg sint... Dette syntes jeg er dårlig! Jeg fikk også skylden for all fukt, det var min feil fordi jeg har hatt gardiner i vinduene, noe HAN satt opp FØR jeg flyttet inn... Du må ut i 3 dager for at han skal ta en luftmåling? For noe tull! Jeg hadde inneklima-eksperter som tok målinger mens jeg var der, de var der kanskje maks 1 time. Finn deg et annet sted å bo, det er beste løsning
2shy Skrevet 12. februar 2013 #48 Skrevet 12. februar 2013 Skal på visning i morgen:)) Da ønsker jeg deg lykke til! Sjekk ventilasjon Bare ha i bakhodet at sokkelleiligheter ofte kommer med fuktproblemer. Ikke alltid, men ofte.
dobri123 Skrevet 12. februar 2013 #49 Skrevet 12. februar 2013 Da ønsker jeg deg lykke til! Sjekk ventilasjon Bare ha i bakhodet at sokkelleiligheter ofte kommer med fuktproblemer. Ikke alltid, men ofte. Tusen takk! Ja, det er det første jeg skal gjøre. Helt klart Ja, dette er heldigvis leilighet over bakkenivå. Blir ikke under en gang til. Det er helt klart!
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #50 Skrevet 12. februar 2013 Du har bodd der i knappe 2 måneder, og han sier all muggen er din feil?? Han er virkelig en artig kar. Anonym poster: 2fe7864034440eaa3b758875e86e266a
Lutetium 71 Skrevet 12. februar 2013 #51 Skrevet 12. februar 2013 Liten oppdatering før jeg går ned til lokalavisa. Huseieren var på døren her nå, og sa at han ikke trengte å ringe dit. Han visste hva problemet var. Jeg må ut tre dager om et par uker, da skal han ha en luftfuktighetsmåling her visstnok. Ikke vet jeg hva det betyr, men jeg fikk ikke lov å oppholde meg her da. Etter det kan han rive ned siden vinduet står på, vinduet er innebygd og bygge opp igjen. Døren kunne han ikke bytte nå, da det ikke passet seg for tiden. Forbanna ræsshøl! Nå blir jeg sint... Dette syntes jeg er dårlig! Jeg fikk også skylden for all fukt, det var min feil fordi jeg har hatt gardiner i vinduene, noe HAN satt opp FØR jeg flyttet inn... Høres ut som han vet at det er fuktinntrengning i grunnmur? (Så vidt jeg forsto ligger leiligheten under bakken?) Det er ikke lett å få bukt med, men jeg antar han tenker på å male/belegge grunnmuren i veggen der? Det er en dårlig løsning, da fukta trenger inn utenfra. Ved slike tilfeller bør man drenere på utsiden av huset, for å lede fuktigheten bort fra grunnmur. Men det innebærer jo graving, som er dyrt. Er det en av veggene på badet som skal rives? Ang å tørke klær på bad: Det er nok lurt å skaffe seg et tørkestativ først som sist (de koster ingen formue), og passe på å holde døra lukket så lenge det er veldig fuktig luft der. En badevifte vil dra ut fuktlufta, men er nok neppe dimensjonert for å hindre fuktig luft fra å strømme ut i resten av leiligheten, om badedøra er åpen.
dobri123 Skrevet 12. februar 2013 #52 Skrevet 12. februar 2013 Høres ut som han vet at det er fuktinntrengning i grunnmur? (Så vidt jeg forsto ligger leiligheten under bakken?) Det er ikke lett å få bukt med, men jeg antar han tenker på å male/belegge grunnmuren i veggen der? Det er en dårlig løsning, da fukta trenger inn utenfra. Ved slike tilfeller bør man drenere på utsiden av huset, for å lede fuktigheten bort fra grunnmur. Men det innebærer jo graving, som er dyrt. Er det en av veggene på badet som skal rives? Ang å tørke klær på bad: Det er nok lurt å skaffe seg et tørkestativ først som sist (de koster ingen formue), og passe på å holde døra lukket så lenge det er veldig fuktig luft der. En badevifte vil dra ut fuktlufta, men er nok neppe dimensjonert for å hindre fuktig luft fra å strømme ut i resten av leiligheten, om badedøra er åpen. Blir litt kort svar nå for skriver fra mobilen. Er veggen i stuen han skan rive innen ifra, det er også veggen som er under bakken. Har tørkestativ, men veldig lite bad så får ikke satt det opp der. Har også fått nektet å henge opp klær i de andré to rommene ettersom det da kommer fukt. Np vet ikke jeg hva som er riktig eller galt angående dette, men det er hva huseieren sier til meg. Har fått beskjed om å ha badedøren åpen ettersom den viftet der skulle gjelde på det andré rommet utenfor også.
dobri123 Skrevet 12. februar 2013 #53 Skrevet 12. februar 2013 Du har bodd der i knappe 2 måneder, og han sier all muggen er din feil?? Han er virkelig en artig kar. Anonym poster: 2fe7864034440eaa3b758875e86e266a Helt klart!
dobri123 Skrevet 13. februar 2013 #55 Skrevet 13. februar 2013 Hvordan gikk det på visning i dag, TS? Uff... Var det da. Det var flott og ny oppusset, men det var alt for lite. Det var loftsleilighet(er) så på to stykker ved siden av hverandre. Kjempe hyggelige huseieren, og vi har fått over helgen til å tenke litt så skal bruke tiden godt. Vil bare ikke flytte inn et sted vi angrer på senere Det var en kjempe lang og flere trapper opp, noe som er vanskelig med ryggen min. Ihvertfall frem til operasjon og tiden etter, men igjen bedre enn mugg. Var skråtak som dekte nesten hele veggen i stuen og stue og kjøkken i ett. 45kvadrat bare.. Men skal fortsette å se litt
2shy Skrevet 13. februar 2013 #56 Skrevet 13. februar 2013 Uff... Var det da. Det var flott og ny oppusset, men det var alt for lite. Det var loftsleilighet(er) så på to stykker ved siden av hverandre. Kjempe hyggelige huseieren, og vi har fått over helgen til å tenke litt så skal bruke tiden godt. Vil bare ikke flytte inn et sted vi angrer på senere Det var en kjempe lang og flere trapper opp, noe som er vanskelig med ryggen min. Ihvertfall frem til operasjon og tiden etter, men igjen bedre enn mugg. Var skråtak som dekte nesten hele veggen i stuen og stue og kjøkken i ett. 45kvadrat bare.. Men skal fortsette å se litt Alt er bedre enn mugg 45 m2 trenger ikke være så lite så lenge planløsningen er god, men ikke ta desperate avgjørelser heller. Dra evnt tilbake og se på den en gang til i dagslys, og hold utkikk. Det ordner seg
2shy Skrevet 20. februar 2013 #57 Skrevet 20. februar 2013 Hvordan går det med mugg og ny bolig, TS? Er det noe fremgang?
dobri123 Skrevet 20. februar 2013 #58 Skrevet 20. februar 2013 Hvordan går det med mugg og ny bolig, TS? Er det noe fremgang? Det er ikke gjort noe mer her enda, og jeg har gitt opp å vaske det bort for det kommer bare tilbake med en gang. Men har tittet på et hus. Helt perfekt beliggenhet, litt utenfor byen, men alikevel gå avstand til sentrum, stor hage, to soverom og rett og slett akkurat hva jeg har sett etter! Sitter spent å venter på svar fra huseieren nå:-)
2shy Skrevet 20. februar 2013 #59 Skrevet 20. februar 2013 Det er ikke gjort noe mer her enda, og jeg har gitt opp å vaske det bort for det kommer bare tilbake med en gang. Men har tittet på et hus. Helt perfekt beliggenhet, litt utenfor byen, men alikevel gå avstand til sentrum, stor hage, to soverom og rett og slett akkurat hva jeg har sett etter! Sitter spent å venter på svar fra huseieren nå:-) Da krysser jeg fingrene for at det blir nytt hus på deg
Gjest hedgepig Skrevet 21. februar 2013 #60 Skrevet 21. februar 2013 Det er ikke gjort noe mer her enda, og jeg har gitt opp å vaske det bort for det kommer bare tilbake med en gang. Men har tittet på et hus. Helt perfekt beliggenhet, litt utenfor byen, men alikevel gå avstand til sentrum, stor hage, to soverom og rett og slett akkurat hva jeg har sett etter! Sitter spent å venter på svar fra huseieren nå:-) Dusj med sopp og algedreper da, så blir iallfall ikke problemet større.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå