Gå til innhold

Mugg inne og bilder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

post-37809-0-87158600-1360508444_thumb.jpost-37809-0-73291500-1360508301_thumb.j

Anonym poster: a5788a4687b10e833e5c38273ad0f489

Anonym poster: c208436b03bab233855202371f061276

post-37809-0-34147700-1360508595_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det i den hvite kroken øverst er ved vinduet.

Det andre øverst er av utgangsdøren.

Det under er av kjøkkenvinduet.

Jeg lagde en annen tråd her, vi leier bolig og har opplevd mugg her. Muggen øverst får jeg ikke bort, den under kan jeg vaske bort, men den kommer igjen med en gang. Er dette farlig type mugg? Noe som kan gjøre oss syke??? Noen som har noen ideer?

Anonym poster: 0802d17bbd73dbe5209e7794df289ffb

Skrevet

Vi har det samme problemet,på soverommet med ett vindu som ikke går å ¨åpne :/ Fikk lungeinfeksjon av det ,og har begynt på astmamedisin .Sliter med piping i brystet og vondt i hode etter det.

Bra for helsa ja!

Skrevet

Ikke sant. Er jo umulig bra... Men hører det er flere forskjellige typer mugg, er dette den farlige eller milde typen?

Skrevet

Jeg lagde en annen tråd her, vi leier bolig og har opplevd mugg her. Muggen øverst får jeg ikke bort, den under kan jeg vaske bort, men den kommer igjen med en gang. Er dette farlig type mugg? Noe som kan gjøre oss syke??? Noen som har noen ideer?

Har du prøvd å vaske med klor? Kan hende det tar knekken på noe.

Anonym poster: f9ef9c56105fd0c858b9adc56e20d199

Skrevet

Utgangsdøren ville jeg byttet. Eventuelt tørket den helt ut til sommeren, slipt den ned i hjørnet så langt du ser mugg og sett om treet så friskt og ok ut under og da malt med maling med soppdreper i og prøvd om det funker.

Samme med vinduet, det ser ut som tre?

Kroken må du nok flekke av tapeten på og krysse armer og ben for at det ikke er mugg i platelag og isolasjon. I så fall risikerer du at vegg/gulv må skiftes ut.

Problemet med mugg er at det blir verre om det får lov til å være der. Ikke så farlig om det bare er den muggen du ser, men om hele karmen og veggen er full? Da har du et problem som kan gå utover helsa.

Om du leiger så ta dette opp med huseiger: det er ikke slik at de kan la være å fikse opp i slike ting, selv om du kanskje må sloss såpass for det at det enkleste er å flytte...

Anonym poster: 48f424c00ce2b493272e3d072d48d72b

Skrevet

Det er mugg over hele. Huseieren hjelper ikke til med å ordne dette, eller ta det bort. Jeg gir det frem til tirsdag før jeg kontakter håndverker selv tenkte jeg. Regningen på dette med muggen trekkes da av husleien.

Jeg kan ikke bytte,pusse opp eller gjøre noe her.

Gjest hedgepig
Skrevet (endret)

Hvilken temperatur og ventilasjon har du? Og har du vasket med klorin?

Forstår at det er eiers ansvar, men ofte er det leietaker som sparer på strøm og ikke lufter som gjør at sånt får blomstre opp.

Endret av hedgepig
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en del muggsopp på badet mitt (i leid leilighet). (Strie på badet.) Ble kvitt det (antar jeg) etter at jeg dynket alle muggområdene inn med klorin. Brukte engangshansker og tok klorinen rett fra flaska og på en svamp og påførte den på muggen. Lot det trekke over natta. Var bare å skylle av. Muggen forsvant.

Gjentok behandlingen dagen etterpå bare for å være sikker. Hadde egentlig ikke mye muggsopp, men brukte antagelig 5 liter klorin. (En flaske klorin er ikke dyrt.)

Anonym poster: 56b26adceca39060e156de2068a7973c

Gjest hedgepig
Skrevet

Jeg hadde en del muggsopp på badet mitt (i leid leilighet). (Strie på badet.) Ble kvitt det (antar jeg) etter at jeg dynket alle muggområdene inn med klorin. Brukte engangshansker og tok klorinen rett fra flaska og på en svamp og påførte den på muggen. Lot det trekke over natta. Var bare å skylle av. Muggen forsvant.

Gjentok behandlingen dagen etterpå bare for å være sikker. Hadde egentlig ikke mye muggsopp, men brukte antagelig 5 liter klorin. (En flaske klorin er ikke dyrt.)

Anonym poster: 56b26adceca39060e156de2068a7973c

God løsning:) det er dette jeg mistenker at andre ikke prøver når de sitter og ser det blomstrer mugg.

• Liker 1
Skrevet

Det ser fuktig ut inne hos dere? is på innsiden av vinduet som drypper av i møtet med varm inneluft, det er jo ikke noe særlig. Har dere ikke innervinduer til å sette på? Det er jo ikke noe tema å sette på tetningslister nå på vinteren, men gjør det til våren/sommeren, når det er mildt og tørt, så kan det hende at det bedrer seg mtp trekk og ising både fra vinduer og ytterdør neste vinter.

Det kan se ut til at leiligheten lider under at det er dårlig ventilasjon. Har dere lufteluker, og står de i luftestilling?

Hvis det kun er det som vises på bildene er det ikke det verste muggangrepet jeg har sett, emn det skal jo ikke være sånn i det hele tatt, så noe må dere jo få gjort med det.

Anonym poster: 791134112a4256d51d166b17dd03483f

Skrevet

Det er mugg over hele. Huseieren hjelper ikke til med å ordne dette, eller ta det bort. Jeg gir det frem til tirsdag før jeg kontakter håndverker selv tenkte jeg. Regningen på dette med muggen trekkes da av husleien.

Jeg kan ikke bytte,pusse opp eller gjøre noe her.

Har du lest husleieloven? For at du skal ha en sak må muggen være en mangel. Hvis det er en mangel må du fremsette krav om at utleier skal rette mangelen. Utleier må da rette mangelen innen rimelig tid (sannsynligvis lengre tid enn tirsdag). Hvis utleier ikke retter mangelen innen rimelig tid kan du kreve erstatning for dine utgifter ved å få mangelen rettet.

Du kan også kreve avslag i husleie så lenge husrommet har en mangel.

• Liker 1
Skrevet

Her er det også mugg... Hadde ikke klorin, men vasket med antibac. Skal gå over med klorin nå til uka. Leier relativt ny leilighet, med ventiler over alle vindu. Det dugger fort på vinduer i alle rom, uansett hvor mye vi lufter og fyrer.

Har vært sinnsykt trøtt og uopplagt i det siste, lurer på om det kan ha en sammenheng!? Er også tett og tungpustet på morgenen.

Anonym poster: f2057f29ee76262238c4e82e62a0fc22

Skrevet

Jeg tror dere som sliter med mugg seriøst må lese dere opp på v-e-n-t-i-l-a-s-j-o-n! Tørker dere klær innedørs, bør dere også ta til vett!

Skaff dere en luftavfukter om det er veldig ille.

Anonym poster: a0847160b0a799fabb26e7fafd1ad7cb

• Liker 2
Skrevet

Det hjelper vel ikke nødvendigvis å vaske med antibac - sopp er ikke bakterier. Og klorin hjelper bare for sopp som vokser overflatisk, ofte bor mesteparten av organismen inne i treverket.

Anonym poster: cd73a0cb50a089ab8e7680f68ae93146

• Liker 1
Gjest hedgepig
Skrevet

Det hjelper vel ikke nødvendigvis å vaske med antibac - sopp er ikke bakterier. Og klorin hjelper bare for sopp som vokser overflatisk, ofte bor mesteparten av organismen inne i treverket.

Anonym poster: cd73a0cb50a089ab8e7680f68ae93146

Når ts skriver at leiligheten er ny så vil jeg tro at muggen er overflatisk. Pøs på med klorin, la virke og vask vekk. Gjenta med klorin. Følg med på området senere. Og sørg for god ventilasjon og høy temperatur.

Skrevet

Jeg tror dere som sliter med mugg seriøst må lese dere opp på v-e-n-t-i-l-a-s-j-o-n! Tørker dere klær innedørs, bør dere også ta til vett!

Skaff dere en luftavfukter om det er veldig ille.

Anonym poster: a0847160b0a799fabb26e7fafd1ad7cb

Av nysgjerrighet, hvor skal man tørke klær? Det er ikke akkurat tiden for å tørke klær utendørs.

Skrevet

Av nysgjerrighet, hvor skal man tørke klær? Det er ikke akkurat tiden for å tørke klær utendørs.

Vaskekjeller eller tørketrommel i leiligheten.

Anonym poster: 2d4508af0521715ff535ea46ebffdb8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...