Gå til innhold

Medisinstudent med fortid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun er en bekjent av deg fra gammelt av som du ikke unner vel...?

Du kan alltids satse på at hun ikke kommer inn.

Ellers gjør du nok henne en bjørnetjeneste ved å holde deg unna henne og hennes liv.

Vil ikke legge ut om mitt forhold til henne, da jeg er redd for hva som vil skje om hun leser dette og skjønner at det er meg. Mennesker som blander seg i hennes liv har en tendens til å bli utsatt for negative hendelser.

Misbruke sin makt? hva mener du?

Man forandrer seg fra ungdomsskole og til voksen alder. Hun vil være langt eldre når man er ferdig på medisinstudier. Skal alle tapper man gjør i ungdommen stoppe en?

Hun er ikke straffet, så dette blir din påstand.

Hvor mange er det ikke som gjør store tabber i ungdommen,men som vokser til og blir ansvarlige mennesker.

Hun påstår hun har gode karakterer, skriver du.

For meg høres det ut som at du ikke unner dette mennesket noen ting.

Du kan gjøre noe med deg selv,ikke med andre

Anonym poster: fca2ecc714380c0889bd8bcea448bd0b

Jeg unner henne selvsagt å gjøre om på livet sitt. Det er bare det at jeg ikke tror henne. Jeg er oppriktig bekymret for konsekvensene av at hun har tilgang på sensitive opplysninger og personalia.

Om jeg er misunnelig, så er det fordi hun har tjent penger som gress, mens vi andre har måttet gå den lovlige veien.

:klo: På hvilken måte vil det være en bjørnetjeneste?

Til TS. Dette blir for dumt. At hun var litt ute å kjøre som ungdom gjør henne overhodet ikke uegnet som lege som voksen. Av det du kommer med her er det ingenting som tilsier at det er noen reell grunn til bekymring. Da er det mer bekymringsverdig at du er så opphengt i en tidligere bekjents gjøren og laden.

Jeg vil ikke kalle en person som er godt inne i 20-årene for en ungdom (nærmere 30). Hun drev med svindel, tyveri og narkotikahandel fra hun var ca. 15 til godt opp i voksen alder. Og dette er bare det jeg vet om.

Du tror veldig mye i hovedinnlegget, TS, men vet du om noe av det faktisk stemmer?

Alt stemmer. Jeg tror ikke, jeg VET. Jeg vet, som nevnt, ikke om noe hun har vært innvolvert i på ca. halvannet år.

Anonym poster: 111767b14017b326580dd8e85a73e77f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du virkelig er bekymret kan du ta kontakt med fakultetet. De vil gjøre en skikkethetsvurdering. Dette gjør de mest sannsynlig selv om du ikke har noe bevis.

Men hva er det du er bekymret for? Du skriver at hun allerede jobber på et sykehus. Hva er det hun kan gjøre galt som lege som hun ikke allerede kan gjøre nå? Hun har tilgang til taushetsbelagte opplysninger, medisiner og pasienter allerede. Hvis du tror hun misbruker tilliten burde du vel varsle allerede nå.

Ja, jeg er bekymret og jeg tror hun misbruker tilliten. Men jeg kan jo ikke bevise noe. Jeg vet heller ikke om hun faktisk gjør det. Det blir bare synsing. Dessuten er jeg redd henne.

Hun er godt likt av pasientene og jeg tror hun kommer til å bli en god lege. Det er alle tilgangene jeg er skeptisk til. Tror ikke hun er dum nok til å stjele fra medisinskapet, akkurat.

TS, forresten. Innlegg # 41, også.

Skrevet

Ser for meg samfunnet hvis man kan begynne å sende brev til regjeringa fordi du ikke liker Anne, fordi hun drakk litt mye som 16-åring og nå studerer juss.

Også sender Anne brev tilbake til regjeringa med beskjed at TS glemte å betale en regning i tide som 18-åring og derfor burde blitt kastet ut av økonomistudiet hun går på.

I blant er det nesten imponerende hvor dumme forslag enkelte kommer med. Sende brev til studiestedet fordi du ikke liker en person. Brødhuer!

Anonym poster: b5ce9d363d18207398834cfeb3b39317

Skrevet

Ser for meg samfunnet hvis man kan begynne å sende brev til regjeringa fordi du ikke liker Anne, fordi hun drakk litt mye som 16-åring og nå studerer juss.

Også sender Anne brev tilbake til regjeringa med beskjed at TS glemte å betale en regning i tide som 18-åring og derfor burde blitt kastet ut av økonomistudiet hun går på.

I blant er det nesten imponerende hvor dumme forslag enkelte kommer med. Sende brev til studiestedet fordi du ikke liker en person. Brødhuer!

Det er ikke snakk om noen man ikke liker. Det er snakk om genuin bekymring. Posten din er ikke relevant for denne situasjonen.

Gjest nobilian
Skrevet

Tja, i profesjonsstudier skal det legges stor vekt på egnethetsvurderinger basert på tilbakemeldinger fra bl.a. medstudenter, veiledere etc. Jeg håper og tror at brev med slik informasjon blir tatt seriøst.

Anonym poster: 50c09021ef40210f70e7441920b2b03b

Et slikt brev med anonym avsender vektlegges like mye som HI her, som også godt kanvære piss, synsing og sjalusi. Pass dine egne saker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg studerer medisin, og det ble opprettet en sak mot en person i klassen min basert på ren synsing fra noen jenter i klassen og rykter. Det var alt som skulle til for å sette igang en full skikkethetsvurdering som pågikk i et år, med samtaler hos psykolog og full pakke. De tok ikke lett på det, og det var en veldig stor påkjenning for studenten som gjennomgikk det.

Anonym poster: cfd82c16016eca2bc46cc4fdb8b77c25

Skrevet

Jeg studerer medisin, og det ble opprettet en sak mot en person i klassen min basert på ren synsing fra noen jenter i klassen og rykter. Det var alt som skulle til for å sette igang en full skikkethetsvurdering som pågikk i et år, med samtaler hos psykolog og full pakke. De tok ikke lett på det, og det var en veldig stor påkjenning for studenten som gjennomgikk det.

Anonym poster: cfd82c16016eca2bc46cc4fdb8b77c25

Jeg forstår det. Mange har fått urettmessige saker på seg. Men denne saken er ikke bare basert på synsing.

Jeg synser ikke om hva som har blitt gjort. Jeg synser heller ikke om hva denne personen er i stand til å gjøre.

TS

Skrevet

Er bare glad for at yrkesvalg og karriere

ikke blir bestemt av alle menneskene man møter i livet

som ikke ønsker en vel.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg setter bare spørsmålstegn ved at en slik person skal få tilgang på mine (og dine) sensitive opplysninger og personalia.

Er bare glad for at yrkesvalg og karriere

ikke blir bestemt av alle menneskene man møter i livet

som ikke ønsker en vel.

Jeg ønsker henne vel OM hun har forandret seg. Har bare litt vanskelig for å tro at en som har solgt narkotika i over 10 år, og sto på stand på festival for å få tak i folks personalia (høst 2011) har helt rene motiver når hun vil inn i sykehusbransjen.

TS

Endret av Rainbow81
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Rainbow81, mod.

Skrevet

Det er ikke snakk om å ødelegge noens liv. Jeg skal ikke sende noen brev, ikke tipse politiet, ingenting. Mest fordi jeg ikke tør.

Ville bare høre hva dere synes om å innsette en slik person i et slikt yrke. Det synes dere tydeligvis er helt greit.

Får bare håpe at hun virkelig har forandret seg helt det siste året, ikke kommer inn, eller ser lyset i løpet av studiet.

TS

• Liker 2
Skrevet

Ville bare høre hva dere synes om å innsette en slik person i et slikt yrke. Det synes dere tydeligvis er helt greit.

Det er forskjell å ansette en person som er rusmisbruker, vinningskriminell, prostituert eller whatever

kontra det

å ansette en person som andre folk, ( som ikke en gang kjenner personen ) , tror at er rusmisbruker, vinningskriminell, prostituert eller whatever.

Rottenecards_35646330_227bjzqdjw.png

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjell å ansette en person som er rusmisbruker, vinningskriminell, prostituert eller whatever

kontra det

å ansette en person som andre folk, ( som ikke en gang kjenner personen ) , tror at er rusmisbruker, vinningskriminell, prostituert eller whatever.

Rottenecards_35646330_227bjzqdjw.png

Hvis du sikter til meg, så kjenner jeg denne personen. Har kjent henne i 25 år.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du sikter til meg, så kjenner jeg denne personen. Har kjent henne i 25 år.

"En bekjent av meg skal søke medisinstudiet til høsten. Hun har en lang og tung fortid og driver muligens med kriminelle ting nå også (uten at jeg vet dette helt sikkert)."

Dere høres ut som veldig nære venner

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater henne heller ikke. Jeg stoler ikke en døyt på henne, men jeg hater henne ikke.

Forstår virkelig ikke hvordan denne diskusjonen gikk i den retningen den har gått. På forumet hvor man blir hengt ut som "ikke-skikket til lege" om man har en skrivefeil. Forsøkte bare å gi uttrykk for en bekymring og kanskje få noen råd.

TS

Skrevet

Dere høres ut som veldig nære venner

Jeg har også sagt at jeg ikke vil gå inn på vårt forhold, da jeg er redd for hva hun kan komme til å gjøre om hun leser dette og skjønner at det er meg.

Skrevet

Jeg hater henne heller ikke. Jeg stoler ikke en døyt på henne, men jeg hater henne ikke.

Forstår virkelig ikke hvordan denne diskusjonen gikk i den retningen den har gått. På forumet hvor man blir hengt ut som "ikke-skikket til lege" om man har en skrivefeil. Forsøkte bare å gi uttrykk for en bekymring og kanskje få noen råd.

TS

Uff uff, leker du offer når folk ikke tar det for god fisk at en du muligens, kanskje, en gang for mange år siden TROR røykte weed en gang, nå ikke faktisk går på medisin, men du har hørt fra en vennine av en vennine at kanskje skal søke.

• Liker 1
Skrevet

TS

På KvinneGuiden vil du finne mennesker som tror på jomfrufødsler, UFOer og på tekopp-spådom.

Samt mennesker som mener at mennesker som er døpt med bindestrek mellom fornavn og mellomnavn, er mer intelligente

enn mennesker som er døpt uten bindestrek i mellom fornavn og mellomnavnet.

I denne diskusjonen finner du trolig mennesker som har gjort seg noen erfaringer om det å forhåndsdømme andre

og noen mennesker som har gjort seg noen erfaringer om det å bli forhåndsdømt.

Neste gang:

Ikke opprett en tråd, dersom du ønsker at alle skal være enig i deg / ditt synspunkt / dine handlinger.

• Liker 1
Skrevet

På KvinneGuiden vil du finne mennesker som tror på jomfrufødsler, UFOer og på tekopp-spådom.

Samt mennesker som mener at mennesker som er døpt med bindestrek mellom fornavn og mellomnavn, er mer intelligente

enn mennesker som er døpt uten bindestrek i mellom fornavn og mellomnavnet.

I denne diskusjonen finner du trolig mennesker som har gjort seg noen erfaringer om det å forhåndsdømme andre

og noen mennesker som har gjort seg noen erfaringer om det å bli forhåndsdømt.

Neste gang:

Ikke opprett en tråd, dersom du ønsker at alle skal være enig i deg / ditt synspunkt / dine handlinger.

"Forhåndsdømming er når man danner en mening om noen eller noe uten å ha tilstrekkelig med kunnskap rundt det." Omtrent slik dere gjør med meg.

• Liker 1
Skrevet

"Forhåndsdømming er når man danner en mening om noen eller noe uten å ha tilstrekkelig med kunnskap rundt det." Omtrent slik dere gjør med meg.

Sorry. Det funker ikke å spille på offer-kortet eller prøve å sanke sympati,

når du selv er en AnonymBruker, på et anonymt forum

- Og når du selv fisker etter hva du kan gjøre for å stoppe/muligens ødelegge,

et annet menneskes utdanningsløp / yrkesmuligheter i det o' store og virkelige liv.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...